לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

איך חול יכול להיות מהיר?


קוקטייל "חול טובעני": יחס של 1:1:1:0.5 של שנון : אינטיליגנט : מטורף : Nice guy. לדלל בהרבה ציניות או הומור עצמי, לנער בשייקר ולהגיש קר.

Avatarכינוי: 

בן: 43

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   




הוסף מסר

11/2005

אל תסמכו עלי, או: כשרון בלתי נדלה להרוס דברים, וגם: השבוע בראשי פרקים


אני אחרוג ממנהגי הפעם, אבל לא, לא במה שאתם חושבים. הפוסט עדיין יהיה ארוך כשנות הגלות (למרות שמבט חטוף על הקודם גורם לי לחשוב שהוא אכן הגזמה פראית, אפילו בשבילי), הפעם רובו יהיה עלי, או, אם אני אקח את ההברקה שלי מהמידע ליד השם שלי במסנג'ר, "רמת טמטום כמו שלי זה לא גנטי, זה כשרון שהתפתח עם השנים".

הזכרון שלי אף פעם לא היה יותר מדי טוב. לא באופן כללי, רק בכמה דברים ספציפיים, כמו שמות, דברים שאני צריך לעשות, או, וכאן אני מגיע לעיקר (כן, גם אותי זה מפתיע כמה מהר) – דברים שאני צריך לקחת.

 


 

רק בשביל דוגמה, אני אביא פה כמה דברים, שיכול להיות שחלקם יראו לכם מופרכים, ותכל'ס, בצדק. רק אנשים שמכירים אותי יודעים על הבעיה שלי.

נתחיל בקלאסיקות – צו ראשון. היה כיף. אבא שלי הסיע אותי בדרך לעבודה שלו לתל השומר, ושם גיליתי ששכחתי משהו. כן, אני יודע מה אתם חושבים - "קורה, תתקשר לאבא ושיחזור לקחת אותך." בימינו, זה פשוט. בזמני (ולא, זה לא היה לפני ממש הרבה שנים, אבל הרבה השתנה בתחום מאז) לא היה לכל ילד בן שתים עשרה שני טלפונים סלולריים. לי, בגיל שבע עשרה בערך, לא היה אפילו אחד (את הראשון שלי, שהיה האחרון שלא שילמתי עליו בעצמי, אגב, קנו לי לגיוס. ברוח הפוסט, איבדתי אותו תוך חודש בערך, כי שכחתי אותו במרפאה), ולא הייתי שונה בזה מרוב האנשים בגילי. טלכרט היה. מונח בצורה נוחה באריזה של תעודת הזהות שלי, שהיא, אגב, הדבר אותו שכחתי.

עוד דבר שלא היה בזמנו היה שיחות גוביינא לטלפונים סלולריים. וכך מצאתי את עצמי עומד ופושט יד למען אדם נדיב אשר ייתן לי להשתמש בטלכרט שלו למען שיחה לטלפון סלולרי. מיותר לציין שבאותו יום כבר לא הגעתי לצו הראשון.  

 


 

תקופת הצבא אכן בחנה אותי הנושאים האלה שוב ושוב – מכונת גילוח, מטען לסלולרי או הסלולרי עצמו נשכחו בבית פעמים אינספור, כמו גם החוגר, הכומתה, הדיסקית, הנעליים הצבאיות (ואני אפילו לא אתחיל לספר איך הגעתי לזה!) ושאר ירקות. אתם מתחילים להבין את התמונה הכללית? עד שהשגתי אריזה נוחה לפק"ל כיסים שלי לפחות חלק ממנו נשכח כל שבוע, וכשהשגתי אריזה, הוא עדיין נשכח לפעמים, אבל אז פשוט או ששכחתי את כולו או שלא שכחתי כלום.

 


 

האבטחה בחנה שוב את כישרוני, כי בהרבה דברים, אחרי הכול, האווירה (ומספר הדברים השונים שהייתי צריך לקחת כל בוקר בשש וחצי לפני שאפילו הספקתי לשתות קפה או להתעורר לחלוטין) דומה לצבא בהרבה מובנים. כובע אבטחה, פונדה (זה המקום לאחסן מחסנית נוספת לאקדח, על החגורה), פנקס אבטחה, ועוד דברים שלא באמת צריך אלא אם כן באים לבדוק אותך, כמו גם האקדח עצמו. כן, אני רציני לחלוטין, ויש לי עדים (דן בא אלי לעמדה, לקח את המפתחות לבית שלי, הלך אלי וחזר כשהוא מביא לי את הנשק).

 


 

אמא שלי כבר התעצבנה עלי ביותר ממקרה אחד, אחרי הכול, הגיוני שאני אצטרך לפעמים להביא לה דברים לפעמים, כמו המצלמה הדיגיטלית שהיא קנתה לי ורצתה לקחת לטיול שלה ברוסיה, ושכחתי בחיפה שבוע אחר שבוע במשך החודש שקדם לטיסה. אין מה לדבר על כספים שהייתי חייב לה, למרות שזה באמת עניין פעוט יחסית.

 


 

ונעבור לזמננו אנו, או במילים אחרות, אתמול. אחרי שירותי המונית הרומאים של טיטוס (ע"ר) ביום ההולדת הזכור לטובה שלי בתור אחד מאלו שכללו הכי הרבה חברים שלי, והרוב אם לא הכל בזכותו, מן הסתם האמנתי שאני חייב להחזיר לו טובה, ויצא לנו לתכנן אותי בתור מסיע לחיפה של לפחות ידידה אחת. ברור שהיה לי יותר קל להישאר בחיפה, אבל כבר עברתי את הנסיעה הזו מספיק פעמים, וכל עוד הייתי עושה זאת עם ליווי, באמת שלא היה לי אכפת לנהוג. לשתות יותר מדי אני גם ככה בדרך כלל לא שותה, וזה לא כאילו לא נהגתי בג'ינה גם כשהייתי קצת שתוי. אם יש לי אנשים איתי באוטו, אין לי הרבה בעיה לנהוג בכל מצב, אלא אם כן האנשים שאיתי ישנים (אחד הדברים הכי מעצבנים שיכולים להיות, שאתה נוהג עייף ואנשים ישנים לידך). בהתחלה זו הייתה רק קאי, עם אזכור קצר של צ'ר בנקודה מסוימת, ואז בדרך חזרה הביתה טלפונים באים וחוזרים ביני לבין טיטוס על מה בדיוק התוכנית.

לא קראתי בצורה ממש רצינית את הבלוג של צ'ר ולכן אני אמעיט בפרטים. השורה התחתונה היא פשוטה, וכוללת אותי, לבוש לגמרי ומוכן למפרע ליציאה, אומר לה בטלפון שאני יוצא אל תחנת הרכבת אליה היא הייתה אמורה להגיע כמה דקות אחר כך, לוקח כמו תמיד את הדיסקמן שלי, את המצלמה, בקבוק ספרייט לדרך, ומחפש את המפתחות.

אם אני זוכר נכון, "סאמאמאמק ערס" היה פחות או יותר הביטוי שלי, מלווה ב"לא נכון, לא נכון, לא נכון" הרבה יותר עדין. אחרי חיפושים קדחתניים, נזכרתי שביום שבת כשאבא שלי אסף אותי ונסענו להעביר את המיטה, לקחתי איתי את המפתחות של האוטו, כי שכחתי (כמה מפתיע) את הפלאפון באוטו ואחר כך לא ראיתי טעם לעלות שוב כדי לשים את המפתחות בבית. לא רציתי לסחוב אותם איתי כל השבוע, אז כדי לא לשכוח אותם, שמתי אותם במקום גלוי על שולחן הכתיבה בחדר שלי, כדי שאני לא אשכח אותם.

שם הם היו גם אתמול, ועדיין נמצאים בעת כתיבת שורות אלו. כן, כן.

 


 

לא היה לי כל כך משנה, אפילו שכל השבוע בערך חיכיתי ליום חמישי, אם רק אני לא הייתי מגיע בגלל הטמטום חוצה הגבולות הזה. הבעיה הייתה צ'ר, שהתקרבה למרחק נסיעה במיוחד, קאי, שחזרה בה מהביטול שלה ברגע האחרון (בשביל ההגינות, אני לא יודע אם לא הייתי כבר בדרך כשהיא התקשרה אם היו לי את המפתחות), ועוד מספר לא מוגדר של אנשים שמסתבר שהייתי אמור לאסוף בדרכי אל המרתף בחיפה, וטיטוס נאלץ לאסוף בעצמו. מה שמוזר הוא שנראה לי שאני הייתי היחיד שממש כעס אתמול. הובטחו לי מכות ממספר אנשים, אמנם, אבל התגובה הנפוצה הרבה יותר הייתה משהו בסגנון "די, אתה צוחק" ולא הרבה אחר כך "טוב, קורה, לא נורא." האמת, היה לי הרבה יותר קל אם אנשים היו כועסים יותר, אז לא הייתה נשארת לי כל העבודה. גם גיליתי באמצע דיון מאוחר עם אמא שלי שאני צועק עליה. אני אף פעם לא צועק, לא על אנשים באופן כללי ולא על אמא שלי בפרט. דיברנו על משהו בתחום של נתניהו וכמה טוב הוא עשה לכלכלה, ואיך פרץ עומד להרוס את הכול אם הוא יהיה שר אוצר, חס וחלילה, ואיך אנשים מסוגלים לראות רק עד מחר, שאז יקוצצו קצבאות, ולא עד שנה הבאה, שאז תשתפר הכלכלה ההרוסה של כל מדינת ישראל, וכפועל יוצא, גם המצב שלהם. אני לא אתחיל שוב ויכוח של זה, זו לא הנקודה שלי בכל מקרה. בשלב כלשהו כשדיברנו על הפנסיה המתקרבת שלה צעקתי עליה שהיא חיה בבועה או משהו בסגנון, ורק אז קלטתי שאני ממש כועס וכדאי שאני אלך לחדר שלי ולא אוציא את זה על בני משפחה.

 


 

שורה תחתונה: האנשים שאני מתנצל בפניהם יודעים שאני מצטער ומתכוון לפצות אותם איכשהו אם הם רק יתנו לי, ולכל האנשים שעודדו אותי, תודה, כי בסופו של דבר כן הרגשתי יותר טוב כמה שעות אחר כך, גם אם אולי מגיע לי להרגיש רע על השטות הזו לפחות עוד כמה ימים.

 


 

הפוסט, בלי עין הרע, כבר מספיק ארוך, ולכן אני אצמצם את הנושאים ואת הכמות שלהם:

 


 

מאיר בנאי, צהרי יום ד', היה מעולה – ציינתי כבר בעבר מה אני חושב על מאיר בנאי, וציינתי את זה שוב בפני כל מי שרצה או לא רצה לשמוע ביום רביעי הזה. אוצר המילים שלי רש מכדי להעביר את התחושות שלי לגבי גרסת סולו הקלידים של "גשם" או הביצוע של "שער הרחמים".

 


 

כרטיס סטודנט, או יותר נכון, חסרונו – מסתבר שכנראה המכתב עם הפרטים שלי אבד אי שם במסעו דרך צינורות הדואר. מזל שזה הטכניון ויש להם שירות די יעיל של צילום והנפקת תעודה במקום, אותו אני מתכוון לנצל ביום ראשון הקרוב, או אולי שני.

 


 

עליזה מאלק – המתרגלת הכול-כך נחשבת של אלגברה העבירה לנו תרגול כי עמיתי היה חולה. לא התלהבתי יותר מדי ממנה. באמת שלא. אולי פשוט שני שיעורים זה לא מספיק להתלהב, או אולי היא באמת לא כזאת מדהימה. הייתי די מרוצה מהמתרגל המקורי שלי, ונשארתי מרוצה.

 


 

חלק II

 

ציטוטי השבוע... ניר קציר היה מתחיק כהרגלו, אבל הפעם הוא עירב הרבה מאוד דברים מוחשיים יותר שאני לא יכול להעביר לכתב, וחבל... בכל מקרה, הנה הם:

 

אסף - "אני מבין שכל מי שלומד אצל דניאלה הלך וכל מי שאצל מישה נשאר" (אחרי שחצי מהכיתה קמה ויצאה כדי לתפוס מקום בכיתה המקבילה של אלגברה, ישר אחרי חדו"א).

 

"אם אני יורה לפונקציה צרורות של- בואו נגיד אלקטרונים, שלא יהיה מיליטריסטי מדי-"

 

"אסור לאכול באולם הזה. טוב, כל השורה כבר לקחה, אז קח גם אתה."

 

"בדרך כלל בשיעורים של 12:30-14:30 נכנס באמצע סטודנט עם איזה בגט גדול, וזה לא נעים, כי גם אני רעב."

 

ויטלי - "אומרים אם המשתנה "משכורת" גדול ממליון, כלומר מישהו שהוא לא מרצה בטכניון -"

 

"גם זה פתרון נכון, אבל אני מעדיף את הראשון, כי זה מה שכתוב בשקף, ואני זה שהכין אותו, אחרי הכל."

 

"אם אתם רוצים דוגמאות למספרים ראשוניים תחשבו על האוטובוסים שמגיעים לטכניון - 11,17,19,31..."

 

אלכס, אלכס התותח - "המ, לא זה חסר סיכוי (בזמן מעבר על החומר של השיעור).

 

הערה בזמן התרגול: "בדרך כלל מציינים גבול באות גדולה."

"אז תסמן בגדולה, אני אסמן בקטנה."

 

אחרי סדרת שאלות: "אפשר שאלה אחרונה?"

"כן, אבל אני אזכור לך את זה!"

 

ומנת העידוד השבועית של הקורס - אני מציע לקחת את הסילבוס ולהתחיל לרשום דפי סיכום, עד הבוחן, תלוי בגודל הכתב שלכם, צריכים להיות לכם שבעה עד עשרה כאלה."

 

עליזה - "אתה יודע לכפול מטריצות, זה לא שייך לענייננו, אבל אני שמחה שאתה יודע."

 

שיעור פיזיקה, מדברים על כוחות מדומים. הגלאי עשן מתחיל לצפצף.

אורי - "מישהו פה מריח עשן?"

רועי, חבר מהמכינה - "זה עשן מדומה."

נאסר, המרצה החלופי שלי של פיזיקה (יש לי שעה חופשית בזמן ההרצאה שלו), בזמן כתיבת משוואה: "זה נורא משעמם, אבל אין מה לעשות."

 

וגם: "You are the man!" לכל מי שעונה תשובה נכונה.

 

ניר קציר מכה שוב - אחרי מטאפורה לנושא הנלמד- "אתם מחכים לפואנטה? אני אגיד לכם מה, כל אחד יכתוב שתי שורות סיום לסיפור ונבחר בסוף מנצח."

 

"אתם רואים את האדום? לא? טוב, אז תדעו שהצבא שאתם לא רואים מסמן את האופציה השניה."

 

"אתם צריכים לזכור שזאת ההרצאה שלי, ולפתח אינסטינקט שמה שנדמה לכם שנכון הוא כנראה בדיוק להיפך."

 

"אני אומר שדפקו לנו את החשיבה בבי"ס. נתנו לנו רק נתונים חיוניים. אם היו אומרים לכם 'רכב נוסע מחיפה לת"א' לא היו מוסיפים 'הרכב הוא BMW' או 'המהירות המקסימלית שלו היא 180 קמ"ש', והתרגלנו."

 

"אנחנו התחייבנו שבגלל שזה קורס של סמסטר א', הוא יכיל רק שתי ספרות, ובהמשך דרככם בטכניון אולי נוסיף לכם עוד ספרות."

 

"שימו לב, אני מוסיף עוד סימן - זה עוד 50% תוספת לחומר!"

 

25 דקות אחרי תחילת השיעור: "מה סיכמנו, עם או בלי הפסקה? עם? אמרתם, אמרתם. עוד שעה ורבע הפסקה." (האורך של שני השיעורים יחד הוא שעה וארבעים דקות).

 

"סטודנט שלמד אצלי אמר לי שכל הזמן הוא חוזר הביתה ואשתו כבר יודעת את כל החומר, כל הזמן אומרת לו "אפס אחד!""

 

"מה שכתוב בחוברת זה שמונים נקודות במבחן. תקשיבו לי, תקבלו לפחות שישים."

 

מישה - "אתם צריכים לדעת זה, כי תשובה נכון שווה נקודות במבחן."

 

ישי - התרגיל הראשון אכזרי במיוחד, אז בואו נעשה אותו."

 


 

בדיחות טכניון לא מצחיקות -

"איך רושמים "בלה בלה בלה" במבחן?"

"ב,ל,ה בצורה מחזורית."

 

"חח"ע - חשיש חומר ענק"

"בטח אסף לוקח חח"ע"

"מקנא?"

"חופשי מקנא."

 

אכן, דברים קשים נשמעים בטכניון.

ולסיום, השיר טחון, אני יודע, אבל הנה הדרך שלי להתנצל:

 

Radiohead / Creep

 

 

When you were here before
Couldn’t look you in the eye
You’re just like an angel
Your skin makes me cry
You float like a feather
In a beautiful world
And I wish I was special
You’re so fuckin’ special

But I’m a creep, I’m a weirdo.
What the hell am I doing here?
I don’t belong here.

I don’t care if it hurts
I want to have control
I want a perfect body
I want a perfect soul
I want you to notice
When I’m not around
You’re so fuckin’ special
I wish I was special

But I’m a creep, I’m a weirdo.
What the hell am I doing here?
I don’t belong here.

She’s running out again,
She’s running out
She’s run run run running out...

Whatever makes you happy
Whatever you want
You’re so fuckin’ special
I wish I was special...

But I’m a creep, I’m a weirdo,
What the hell am I doing here?
I don’t belong here.
I don’t belong here.
נכתב על ידי , 25/11/2005 14:13   בקטגוריות מחשבות שעוברות לי בראש באופן לא רציף  
65 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Quicksand ב-21/4/2006 00:30



הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מדע בדיוני ופנטזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לQuicksand אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Quicksand ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)