טוב, אני לא יודע מה הבעיה עם צבע הטקסט וממש אין לי כוח לתקן את זה. אז קבלו את הציטוטים:
בדיחות טכניון לא מצחיקות:
-"אני מת על המרצה הזה, אתמול היה אצלו בשיעור וצעקתי לו "דדו, תעשה לי וקטור!"
-רועי - "בירק (מרצה) הזה, יש לו decoder משלו. הוא מתרגם הכל ל-0 ו-1 ואז מדבר."
-עמית- "הוא בכלל רב-בורר משל עצמו".
- בפיזיקה: "יש תיאור גיאומטרי לגרדיינט (מין אופרטור שכולל חזקה חלקית)?"
- עמית- "כן, הוא נראה כמו משולש הפוך."
אסף הרי, הידוע בכינויו "הספארי":
- "בחדו"א 1 ו-1מ' יש חוק, שאתה שם יד על ההוכחה, ואם היד לא מכסה את הכל, ההוכחה לא בחומר. אצלנו זה לא תופס."
- "קושי היה חבר באקדמיה הצרפתית, והגיש המון מאמרים, ומאז יצא חוק שקיים עד היום שאסור להגיש שם מאמרים באורך יותר מארבעה עמודים."
- "פעם אני אספר לכם, אם תהיו טובים, את סיפור חייו של ויירשטראס."
תגובות: -"הוא היה ג'יגולו בצעירותו"
- "אביו היה אחד מאבות המזון."
- "שמעתם את משפט ויררשטראס הראשון, אתם לא רוצים לשמוע את השני?"
- שאלה: "אסף, אתה יכול לכתוב את ההוכחה במילים?"
- "מה חשבת, שאני אשיר לך את זה?"
-כשנגמר טוש: "אסף, יש לך טושים ליד הלוח."
- "הם כולם גמורים. אני יודע כי אני שמתי אותם שם."
ישי - "אם אני מקפל מפת קרנו על זבוב ואז פותח אותה, יהיה לי כתם בשני הצדדים." (אני אפילו לא אנסה להסביר מה זה מפת קרנו ואיך הוא הגיע למשפט הזה).
עמיתי - "תבדקו, מישה בטוח כתב את זה על הלוח, גם אם לא מבינים מה שהוא אומר."
אחרי הסתבכות בתרגיל: "טוב, בואו נאנוס את המפה לשטח." (צריך להיות לפחות טיפה קרבי בצבא כדי להבין).
ניר קציר, המרצה היחיד שאני אשאיר בחיים כשאני אשתלט על העולם ואשמיד את הטכניון -
- "שימו לב שההוכחות שלי הן לא כמו חדו"א, הן קצרות. חדו"T זה הוכחה בשיטת ההתשה: המרצה ממלא ארבעה וחצי לוחות, מרים את הראש ובודק: העתודאים עדיין מקשיבים, ממשיך עד שהאחרון מאבד אותו, ואז כותב מ.ש.ל."
- "אתם בהלם כי לא הבנתם? מישהו רוצה שאני אסביר שוב, כדי שלא תבינו פעמיים?"
10 דקות לפני סוף השיעור: "נו, אתם חייבים להיות בשקט 10 דקות, אז עוד חצי שעה, וזהו!"
- "לא הבנתי מה אתה אומר, אבל אני מוכן להגיד שאתה טועה, אם אתה רוצה."
- "בטח שיש הבדל, פה יוצא אפס מיציאה אחת ומהשאר אפס, ושם מכולן יוצא אפס!"
- "היתרון בתרגילי בית שנותנים בכיתה הוא שלא חייבים לעשות אותם. הם 30 נקודות בציון הסופי, אבל לא חייבים."
פשוט הנאה צרופה בשיעורים. הלוואי ויכולתי להעביר את כל הדברים המצחיקים שדורשים המחשה שהוא עושה במהלך השעתיים האלה.
אלכס, שלא היה בבית בלילה של רביעי, מעניין למה:
-שאלה: "למה אי אפשר לבוא ישר אחרי השעור עם שאלות חמות מהתנור?"
- "תבוא, ותביא את התנור."
- "פונקציית דיריכלה היא דוגמה מאוד חולנית מחד, ויעילה מאידך."
- "תשכחו מהטענה 'בין כל שני מספרים רציונליים קיים מספר אי רציונלי'. יש טענה הרבה יותר חזקה, שלכל מספר רציונלי יש שתי סדרות, אחת של מספרים רציונליים ואחת של אי רציונלים ששואפות אליו. במקרה הזה, אגב, אף אחת מהן לא עוזרת."
- "אני רוצה להתמקד קודם בשאלות, כי אתם יודעים יותר טוב ממני במה אתם מתקשים."
-תשובה :"חדו"א."
-שאלה: "אתה מתכוון לשורשים ממשיים?"
- "עוד לא יצאנו מהממשיים, ברוך השם."
- "ואם היינו יוצאים?"
- "דיינו."
והנחיות למבחן (לא נגעתי!):
- "תלמדו להוכיח, ואני מתכוון משפטים שלמים בעברית!"
- "אל תשכחו שאינפי זה אינפי, והם לומדים יותר שעות ממכם ורק חצי מהחומר, פשוט יותר לעומק. אני גם עד שבבחנים לפעמים יש טעויות, כולל דרישה להוכיח דברים לא נכונים."
- "אני מציע בבוחן לקחת רק מחברת אחת, ולעשות את כל הדפים בצד ימין טיוטה, ובסוף לעבור על כל הדפים הימנים ולעשות איקס גדול, אבל חשבו מאוד: לא להתבלבל בצד!"
- "לפני הבוחן, אם לא שרפתם את המחברת לשון מהתיכון, תעברו עליה ותעשו חזרה על מילות קישור!"
וגם, עברית שפה קשה (דווקא מאלכס לא ציפיתי): "מחנה 2" (אמור להיות "מכנה", אבל הוא היה בשוונג, אז לא תיקנו אותו.).
מישה - "אני יכול להחליף שורה ראשונה ושורה שניה, אבל אולי אני לא רוצה לעשות זה, זה תלוי."
הסיכום שלי לשבוע (פרס מובטח למי שמזהה את השיר):
"בקושי עובר מדעי המחשב,
נכשל בחדו"א, זה כואב,
ואלגברה דיכאון,
סטודנט שבו"ז בטכניון."
תגידו שאני לא כשרוני. I dare you.