לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

איך חול יכול להיות מהיר?


קוקטייל "חול טובעני": יחס של 1:1:1:0.5 של שנון : אינטיליגנט : מטורף : Nice guy. לדלל בהרבה ציניות או הומור עצמי, לנער בשייקר ולהגיש קר.

Avatarכינוי: 

בן: 43

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2005    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031




הוסף מסר

12/2005

סוף סוף כרטיס סטודנט, וגם: מבוא לבוחן בסינית ספרותית


הנה אני בבית שוב. התגעגעתם? תודו.

הפעם אני אוותר על הקדמה, בתקווה שזה יקצר קמעה את הפוסט. גם אין לי באמת משהו חדש להוסיף להקדמות העבר שלי בנוגע לטכניון. הוא כבר שמונים שנה ככה, ובעוד כמה עשרות אלפי שנים עוד ימצאו שרידים שלו עם מאובנים של סטודנטים במרתף של בניין פישבך.

 


 

השבוע סוף סוף השגתי כרטיס סטודנט, מזל שהיה לי עוד משנה שעברה את זה של המכינה שהיה עדיין תקף לכל מי שלא ממש בחן אותו לעומק (ואף אחד לא עשה את זה, מה גם שרשום על הכרטיס שהוא תקף ל-2004-2005 ומי שלא מספיק מחפש לא רואה את הכיתוב של "שנה"ל תשס"ה"), אני באמת לא יודע מה הייתי עושה בלי ההנחה הזו של שקל עשרים במכלול. אם נשכח לרגע את הציניות בצד (אבל רק לרגע), הכרטיס סטודנט כבר חסך לי כמה מאות שקלים גם אם בוחנים רק את הנסיעות שלי לחיפה וחזרה באוטובוס. חישוב מהיר מראה ששלושים וחמש נסיעות הלוך-חזור מחזירות לי את מלוא מחיר הכרטיס בחסכון, וזה לא כולל את ההופעות שאני נכנס אליהן בזול או את מה שאני באמת צריך את הכרטיס בשבילו, כניסה לחוות המחשבים בבניין מאייר. זה, ובשביל תמיד לזכור בתמונה יחסית עדכנית איך נראיתי עם הזקן, כי עפ"י דעת רוב, לא נראה שאני אחזור אליו בזמן הקרוב.

כן, כל האספקטים של החיים שלי סובבים סביב בחורות, לפחות ברמה מסוימת. או כמו שקאי אומרת: "זאת הבעיה עם בחורים. נורא קל לתמרן אתכם." ואני כבר התחלתי לשקול הנדסת מעשיה וטיול... אני לא אשרוד את כמות הנשים שם, כנראה.

מה שעוד הכרטיס נתן הוא תיק חביב, יותר גדול מזה של שנה שעברה אבל קשה יותר לפתיחה למאבטחים, והיתרונות כנגד החסרונות (המאבטח בשער הראשי לא מוכן לקבל חוגר בתור ערובה לבטחון. חוגר! אפילו ברכבת מקבלים חוגר! מה, הוא בודק גם לאנשים שמראים לו רשיון נשק את התיק? מה הקטע שלו? בחיי, אם לא הייתי יודע מה זה להיות מאבטח הייתי ממש מתעצבן) צריכים להישקל בכובד ראש. נראה לי שאני אשאר איתו בכל מקרה, הקלסרים שלי לא ממש מתאימים לתיק הצד, ויש ימים שאני כן לוקח אחד מהם).

הממ... רציתם התמקדות בנושא אחד? בטח שלא, אם אתם קוראים אצלי.

 


 

אז מה היה לנו השבוע? הלימודים נעשים עול. אני כבר מזהה סימפטומים שהיו אצלי בזמן המכינה, וזה רע. אני צריך להרגיל את הגוף שני לשעות שינה שהן אולי לא נורמליות בשבילי, אבל כן נורמליות לרוב האנשים. קוצר הזמן הזה נראה חסר הגיון לחלוטין, אם מתחשבים בסביבות שתים עשרה השעות השבועיות שחסרות לי כדי להשלים את המערכת לזו של המכינה והעובדה שבמכינה היו לי בחנים שבועיים וכרגע כל מה שיש לי זה שיעורי בית שבמקרה הכי גרוע אני יכול פשוט להעתיק. אבל, הטכניון, ההגיון ממנו והלאה, וכך אני מגיע לנושא האהוב עלי, חדו"א. או יותר נכון, בחן האמצע בחדו"א שיהיה לי שבוע הבא.

 

זה לא שלא הכינו אותנו מראש, אני חושב שעוד בתרגול הראשון אלכס דאג לומר לנו לציין את הארבעה עשר לדצמבר בתור יום אבל לאומי, אבל זה לא באמת משנה. בניגוד לחדו"א 1 מ', שבו החומר כולל מעט חישובים, אצלנו אין שום דבר כזה. יש לנו פשוט משפטי הוכחה בסינית ספרותית, כמה עשרות מהם, שאנחנו צריכים לזכור בע"פ ולדעת ליישם בכל מיני צורות שונות ומשונות. נראה לכם שאני סתם אומר סינית ספרותית? שבוע הבא (כשתהיה לי את המצלמה) אני בכיף אעלה צילום של אחד מדפי הסיכום שלי. למדנו הרבה סימנים חדשים בחדו"א, ואני לא מדבר על הדרכים החדשות לכתוב מ.ש.ל. מיותר לציין שאין לי שום דרך בעולם לציין את הסימנים האלה במקלדת. אפילו אפסילון אין בה, תודה לאל.

את משפטי העצה החכמים של אלכס עוד נראה בסוף, מה שנחמד הוא שיעור החזרה הקצר שתפס לנו חצי מההפסקה בצהרי יום ד' (את החצי השני ביליתי בהדפסה בפאלם, אבל נחזור לזה אחר כך). הוא קצת איחר אליו וגם אל השיעור שלמחרת, מה שלא קרה מעולם עד עכשיו עם אף מתרגל או מרצה, והעלה הרבה השערות פרועות בקשר לחייו הפרטיים של המתמטיקאי הזה, והפחותה בהן, למה הוא לבש את אותה חולצה גם יום רביעי וגם יום חמישי.

אה, בערך שבוע אחרי בחן האמצע הזה יש גם אחד באלגברה. הרשו לי לצטט את ארץ נהדרת: ל-יייגה!

 


 

טל שינה קצת את המערכת שלו, השעות שבהן ניר קציר מעביר את ההרצאה שלו שברו אותו בסוף, אבל לפחות עדיין יש לי את עמית. לא השבוע, כי היו לו ארבע שעות תרגול רצופות בחדו"א לקראת הבחן (חדו"א 1 מ' עושים אותו ביום ראשון. מצאתי משהו חיובי בחדו"א 1 ת'!) אבל בעתיד כן. ההרצאה של ניר קציר היא השיעור היחיד שאני ממש מצפה לו כל השבוע, אבל תמיד יותר נחמד להעביר שיעורים בחברה. בכל מקרה, טל עבר לקבוצה שלי (ושל החבר'ה) בפיזיקה, ככה שהשעה החופשית שלי בימי חמישי כנראה תוקדש באופן טקסי לשיעורי בית בפיזיקה, כמו השבוע ושבוע שעבר.

 


 

אכן, פיזיקה מתחיל להסתמן בתור קורס נסבל למפרע. ספרתיות מתחיל להסתבך קצת, אבל אני אתחיל לדאוג רק כשיתחיל לקחת לי יותר מרבע שעה לעשות בו את השיעורים. מדעי המחשב דואגים להזכיר לי שוב ושוב כמה זמן לא תכנתתי, וזה משהו שאני אצטרך לתקן, ברגע שאני אמצא תוכנת שפת סי ידידותית מספיק למחשב המקרטע שלי. אלגברה די קליל. בדיוק הפוך מפיזיקה, רק בתירגולים אני מבין את ההרצאות, אבל לפחות אני מבין אותן בנקודה מסוימת, שזו כבר התקדמות בהשוואה לחלק מההרצאות של חדו"א.

 


 

באמת שיש לי עוד דברים לומר, אבל אני אחסוך מכם את הכשרון שלי לכתוב המון על כלום, או לפחות את חלקו שלא חויתם עד עכשיו. כשהשבוע העברתי חלק משלושה דפי פוליו במהלך שבוע שעבר לפאלם, וגיליתי שכתבתי כבר 8 קילובייט בפאלם לפני שסיימתי לערוך את שלושת המשפטים הראשונים שהיו פיזית כתובים כל הדף, הבנתי שאני מתחרה רציני לרוברט ג'ורדן (אני לא יודע כמה אנשים מכם כותבים באופן קבוע, 8 קילובייט בדף זה לא הרבה, אבל בשביל שלושה משפטים....)

 


 

טוב, אני לא יודע מה הבעיה עם צבע הטקסט וממש אין לי כוח לתקן את זה. אז קבלו את הציטוטים:

 

בדיחות טכניון לא מצחיקות:

 

 -"אני מת על המרצה הזה, אתמול היה אצלו בשיעור וצעקתי לו "דדו, תעשה לי וקטור!"

 

-רועי - "בירק (מרצה) הזה, יש לו decoder משלו. הוא מתרגם הכל ל-0 ו-1 ואז מדבר."

-עמית- "הוא בכלל רב-בורר משל עצמו".

 

- בפיזיקה: "יש תיאור גיאומטרי לגרדיינט (מין אופרטור שכולל חזקה חלקית)?"

- עמית- "כן, הוא נראה כמו משולש הפוך."

 

אסף הרי, הידוע בכינויו "הספארי":

 

- "בחדו"א 1 ו-1מ' יש חוק, שאתה שם יד על ההוכחה, ואם היד לא מכסה את הכל, ההוכחה לא בחומר. אצלנו זה לא תופס."

 

- "קושי היה חבר באקדמיה הצרפתית, והגיש המון מאמרים, ומאז יצא חוק שקיים עד היום שאסור להגיש שם מאמרים באורך יותר מארבעה עמודים."

 

- "פעם אני אספר לכם, אם תהיו טובים, את סיפור חייו של ויירשטראס."

תגובות: -"הוא היה ג'יגולו בצעירותו"

           - "אביו היה אחד מאבות המזון."

 

- "שמעתם את משפט ויררשטראס הראשון, אתם לא רוצים לשמוע את השני?"

 

- שאלה: "אסף, אתה יכול לכתוב את ההוכחה במילים?"

- "מה חשבת, שאני אשיר לך את זה?"

 

-כשנגמר טוש: "אסף, יש לך טושים ליד הלוח."

- "הם כולם גמורים. אני יודע כי אני שמתי אותם שם."

 

ישי - "אם אני מקפל מפת קרנו על זבוב ואז פותח אותה, יהיה לי כתם בשני הצדדים." (אני אפילו לא אנסה להסביר מה זה מפת קרנו ואיך הוא הגיע למשפט הזה).

 

עמיתי - "תבדקו, מישה בטוח כתב את זה על הלוח, גם אם לא מבינים מה שהוא אומר."

 

אחרי הסתבכות בתרגיל: "טוב, בואו נאנוס את המפה לשטח." (צריך להיות לפחות טיפה קרבי בצבא כדי להבין).

 

ניר קציר, המרצה היחיד שאני אשאיר בחיים כשאני אשתלט על העולם ואשמיד את הטכניון -

 

- "שימו לב שההוכחות שלי הן לא כמו חדו"א, הן קצרות. חדו"T זה הוכחה בשיטת ההתשה: המרצה ממלא ארבעה וחצי לוחות, מרים את הראש ובודק: העתודאים עדיין מקשיבים, ממשיך עד שהאחרון מאבד אותו, ואז כותב מ.ש.ל."

 

- "אתם בהלם כי לא הבנתם? מישהו רוצה שאני אסביר שוב, כדי שלא תבינו פעמיים?"

 

10 דקות לפני סוף השיעור: "נו, אתם חייבים להיות בשקט 10 דקות, אז עוד חצי שעה, וזהו!"

 

- "לא הבנתי מה אתה אומר, אבל אני מוכן להגיד שאתה טועה, אם אתה רוצה."

 

- "בטח שיש הבדל, פה יוצא אפס מיציאה אחת ומהשאר אפס, ושם מכולן יוצא אפס!"

 

- "היתרון בתרגילי בית שנותנים בכיתה הוא שלא חייבים לעשות אותם. הם 30 נקודות בציון הסופי, אבל לא חייבים."

 

פשוט הנאה צרופה בשיעורים. הלוואי ויכולתי להעביר את כל הדברים המצחיקים שדורשים המחשה שהוא עושה במהלך השעתיים האלה.

 

אלכס, שלא היה בבית בלילה של רביעי, מעניין למה:

 

-שאלה: "למה אי אפשר לבוא ישר אחרי השעור עם שאלות חמות מהתנור?"

- "תבוא, ותביא את התנור."

 

- "פונקציית דיריכלה היא דוגמה מאוד חולנית מחד, ויעילה מאידך."

 

- "תשכחו מהטענה 'בין כל שני מספרים רציונליים קיים מספר אי רציונלי'. יש טענה הרבה יותר חזקה, שלכל מספר רציונלי יש שתי סדרות, אחת של מספרים רציונליים ואחת של אי רציונלים ששואפות אליו. במקרה הזה, אגב, אף אחת מהן לא עוזרת."

 

- "אני רוצה להתמקד קודם בשאלות, כי אתם יודעים יותר טוב ממני במה אתם מתקשים."

-תשובה :"חדו"א."

 

-שאלה: "אתה מתכוון לשורשים ממשיים?"

- "עוד לא יצאנו מהממשיים, ברוך השם."

- "ואם היינו יוצאים?"

- "דיינו."

 

והנחיות למבחן (לא נגעתי!):

 

- "תלמדו להוכיח, ואני מתכוון משפטים שלמים בעברית!"

- "אל תשכחו שאינפי זה אינפי, והם לומדים יותר שעות ממכם ורק חצי מהחומר, פשוט יותר לעומק. אני גם עד שבבחנים לפעמים יש טעויות, כולל דרישה להוכיח דברים לא נכונים."

- "אני מציע בבוחן לקחת רק מחברת אחת, ולעשות את כל הדפים בצד ימין טיוטה, ובסוף לעבור על כל הדפים הימנים ולעשות איקס גדול, אבל חשבו מאוד: לא להתבלבל בצד!"

- "לפני הבוחן, אם לא שרפתם את המחברת לשון מהתיכון, תעברו עליה ותעשו חזרה על מילות קישור!"

 

וגם, עברית שפה קשה (דווקא מאלכס לא ציפיתי): "מחנה 2" (אמור להיות "מכנה", אבל הוא היה בשוונג, אז לא תיקנו אותו.).

 

מישה - "אני יכול להחליף שורה ראשונה ושורה שניה, אבל אולי אני לא רוצה לעשות זה, זה תלוי."

 

הסיכום שלי לשבוע (פרס מובטח למי שמזהה את השיר):

 

"בקושי עובר מדעי המחשב,

נכשל בחדו"א, זה כואב,

ואלגברה דיכאון,

סטודנט שבו"ז בטכניון."

 

תגידו שאני לא כשרוני. I dare you.

 

ובשביל ההרגשה האופטימית:

 

Metallica / One

 

I Can't Remember Anything
Can't Tell If this Is True or Dream
Deep down Inside I Feel to Scream
this Terrible Silence Stops Me
Now That the War Is Through with Me
I'm Waking up I Can Not See
That There Is Not Much Left of Me
Nothing Is Real but Pain Now

Hold My Breath as I Wish for Death
Oh Please God,wake Me

Back in the Womb its Much Too Real
in Pumps Life That I must Feel
but Can't Look Forward to Reveal
Look to the Time When I'll Live
Fed Through the Tube That Sticks in Me
Just like a Wartime Novelty
Tied to Machines That Make Me Be
Cut this Life off from Me

Hold My Breath as I Wish for Death
Oh Please God,wake Me

Now the World Is Gone I'm Just One
Oh God,help Me Hold My Breath as I Wish for Death
Oh Please God Help Me

Darkness

Imprisoning Me
All That I See
Absolute Horror
I Cannot Live
I Cannot Die
Trapped in Myself
Body My Holding Cell

Landmine

Has Taken My Sight
Taken My Speech
Taken My Hearing
Taken My Arms
Taken My Legs
Taken My Soul
Left Me with Life in Hell

נכתב על ידי , 9/12/2005 10:57   בקטגוריות הטכניון כמשל לחיים&catdesc= או יותר נכון&catdesc= לחסרונם  
94 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של פואסון מחפש עבודה בתחום הסטטיסטיקה ב-24/6/2007 17:26



הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מדע בדיוני ופנטזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לQuicksand אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Quicksand ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)