לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

איך חול יכול להיות מהיר?


קוקטייל "חול טובעני": יחס של 1:1:1:0.5 של שנון : אינטיליגנט : מטורף : Nice guy. לדלל בהרבה ציניות או הומור עצמי, לנער בשייקר ולהגיש קר.

Avatarכינוי: 

בן: 43

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      




הוסף מסר

4/2006

אזהרה: פוסט אגוצנטריות, וגם: וויסקי, אל חושך ומספרת סיפורים בחול טובעני


צריך להעיף את הפוסט הקודם למטה, חוץ מזה שגם ככה כבר הרבה זמן לא עדכנתי. ומה יותר מתאים לשינויי מצבי הרוח שלי שעוד יחקרו על ידי מדענים מומחים בשינויים הורמונליים מאשר פוסט "תראו מה קיבלתי?" אז הנה לכם:

 


 

מאז שראיתי עם אמא שלי את "Dead Poets' Society" (בתרגום oh so accurate לעברית: "ללכת שבי אחריו") יצא לי לציין איך בא לי לקרוא את רוברט פרוסט ועוד כמה סופרים אמריקאים, אבל זה היה לפני כמה חודשים ומאז הנושא לא הוזכר יותר מחמש-שש פעמים ביום. כשנסענו לארוחת יום הולדת (שנדחתה תודות ליום ההולדת רב המאורעות שלי), אני והמשפחה ב"צ'ימיצ'נגה" (הנזק נאמד ב-860 שקל לפני טיפ, היינו חמישה אנשים בסך הכל, אגב, וגילית שאני כנראה עם הגנים העיראקיים הכי חזקים במשפחה כשהשאר נכנעו בפני כמה רטבי צ'ילי מקסיקנים ואפילו לא גמרו את המרגריטה שלהם, שלמען ההגינות אני אציין שהייתה הכי חזקה ששתיתי אי פעם, במיוחד כששתיתי עוד חצי של אחותי) אמא שלי נתנה לי את הדבר הזה:

 

אמריקאי זה לא, אבל אם יש משהו שעדיף ל-wannabe high-sophisticated well- educated aristocrate scholar זאת שירה בריטית מלפני כמה מאות, מהסוג שגורמת לאדם כמוני להרגיש שהוא לא יודע אנגלית בכלל. בתים כאלה:

 

Your yen two wol slee me sodenly,

I may the beaute of hem not sustene,

So woundeth hit through-out my herte kene.

 

של Geoffrey Chaucer, שמהם אני מבין כל מילה שלישית, הם דוגמה מצוינת. אופיום הלך חזק במאה ה-14 אצל האירופאים, כנראה. אבל ניחא. יש אפילו כאלה שאני מכיר. D.H. Lawrence, Rudyard Kipling, Keats, Yeats, וכמובן איך אפשר לסקור 600 שנה של סופרים בריטים בלי שייקספיר.

And now preapre for a harrowing tale of finding this particular book:

אמא שלי חיפשה במשך שבועות בכל מיני סניפי סטימצקי, שברובם ככולם פשוט הפנו אותה למדף האנגלית ואמרו לה לחפש בעצמה. זה לא כאילו היא באה עם רעיון מאוד מעורפל של מה היא מחפשת, היא ידעה להסביר בדיוק, אלו פשוט המוכרים שלוקים ביחסי אנוש של תנינים פרה-היסטוריים עם כאב שיניים. אבל אחרי הרבה חיפושים ומאמצים, היא הצליחה בכל זאת למצוא כמה ספרים. של סופרים ספציפיים, מה שלא ביקשתי ולא רציתי, והיא ידעה את זה (לקרוא ספר שלם של Geoffrey Chaucer הזה היה פשוט גורם לי להתמסד. במוסד לחולי נפש, that is).

שורה תחתונה: בסופו של דבר היא מצאה את הספר הזה, שיותר ממספק אותי. ומזל שהיא ידעה על השאיפה שלי לספר כזה כבר כמה חודשים מראש.

 


 

עדי משום מה החליטה לקנות לי מתנה עוד לפני שהיא אפילו ידעה שהיא מוזמנת ליום ההולדת שלי או אפילו שהוא עומד להתקיים בכלל. קשה להתווכח עם הילדה הזו. אז הנה:

 

הספר בעברית. כן, כן. לזכותה יאמר שזו לפחות שפת המקור שלו, ושלפחות הסיפור נשמע מעניין למפרע. אז הוא ניצל מהאש, למרות ההבטחה שלי, מה גם שאני חושב שהאפר היה קצת הורס את הבשר, וחבל. עכשיו צריך רק לסיים את Discworld - Sourcery ולברוח קצת לעברית כשסופרים בריטים מגיעים לנושא ישו וכמה הם אוהבים אותו (ותודה לך, שלימדת אותי את המושג Jesusexual, על משקל Bisexual).

 


 

ואם בה עסקינן, נציין שאי ההגעה שלה ליום ההולדת לא מנעה ממנה להצטרף לטבעת או לתת לי מתנה שכללה גם התנצלות:

 

 

זה לא מיאו לגמרי מצידה?

 


 

הרומאי הזקן, שגם לו היה זמן לא מבוטל להתכונן עם המתנה, הביא עוד דבר שנמצא בתכנון אצלי כבר חודשים ארוכים, עוד מאז המכינה:

 

זה לגמרי מיותר לציין שהחדר שלי מריח מטבק two apples עכשיו? ושאני מתכנן בעתיד שבדירה שלי יהיה ריח שונה לגמרי?

לא. אני תמים. אפילו לא הצבעתי לעלה ירוק בסוף.

 


 

אחרי מחשבה מרובה, בכל זאת החלטתי לשמור את רוב הברכות (המחורזת באנגלית של אליאנורה, שמכילה את המשפט " May Cupid's arrow be guided in your favor, may she be smart and have a large chest", את השרוטה של עדי, שמכילה את המשפט "נו, איך זה להזדקן בעוד שנה? תספר לי, אני רוצה להתכונן נפשית לפני שזה יבוא אלי בהפוכה"). אבל אחת, של בימבה ואראמיס, אני חייב לחלוק:

 

זה אולי נראה כמו ציור, בגלל איכות התמונה (הברכה משקפת פלאש, ככה שלא ממש הייתי מסוגל ליצור סביבה ידידותית למצלמה המסכנה שלי), אבל תנו לי להבטיח לכם: החתול הזה עשוי מבד דמוי פרווה...  גם כתוב בפנים "have a purrrfect birthday"....

 


 

ואיך אפשר בלי. אני לפחות נמנעתי מלצלם אנשים כבולים בהם (בינתיים), אבל הנה הם:

 

 

האזיקים שלי, מיותמים הפעם. כל מילה מיותרת.


 

טוב, את מה שהיה אתמול נתאר כבר בפעם הבאה. טיזר: זה מה שקורה כשאל חושך בולגרי, מספרת סיפורים גרוזינית, חול טובעני מעיראק וויסקי אירי משובח נפגשים במקום אחד. הזוי? You don't know the half of it.

 

וכשאתם קוראים את זה ונמאס לכם בגלל שהפוסט ארוך ולוקח לכם זמן, תחשבו על כמה זמן לרח לי לסיים אותו, ותאמינו לי שזה יותר. אני משקיע בכם, תשקיעו גם בי בחזרה.

Because you love me, don't you? ;-)

נכתב על ידי , 13/4/2006 15:37   בקטגוריות תמונות מחיים חסרי חיים  
68 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Quicksand ב-17/4/2006 09:12



הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מדע בדיוני ופנטזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לQuicksand אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Quicksand ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)