לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

איך חול יכול להיות מהיר?


קוקטייל "חול טובעני": יחס של 1:1:1:0.5 של שנון : אינטיליגנט : מטורף : Nice guy. לדלל בהרבה ציניות או הומור עצמי, לנער בשייקר ולהגיש קר.

Avatarכינוי: 

בן: 43

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      




הוסף מסר

4/2006

אוטומוטור, או: פוסטסטוטרון (וכידוע, ככל שעולה הטסטוסטרון, יורדת האינטילגנציה)


אז הייתי באוטומוטור, כאילו שאתם לא יודעים. הייתי עם בלוגרית, שגם את זה אתם כנראה יודעים. מי הבלוגרית אתם כנראה לא יודעים, וככה המצב ישאר. נקרא לה Azure, למען המטרה הפשוטה של לא לקרוא לה "הבלוגרית" לאורך כל הפוסט.

 

הנחיות לקריאת הפוסט (כן, גם כאן יש כאלה, תתמודדו):

 

1) אני לא מתיימר ומעולם לא התיימרתי להיות צלם דגול, וגם המצלמה שלי היא לא בדיוק state of the art. אי לכך ובהתאם לזאת, רוב התמונות לא ממש באיכות מדהימה, או אפילו טובה. חלקן, כמו היגואר XK, ממחישות שוב את הנטיה של המצלמה שלי להעניק גוונים ירוקים למפרע לחלק מהתמונות. אם זה מפריע לכם, או אם יש לך שוב תלונות, תחסכו את זה ממני.

2) עוד דבר שאני לא מתיימר אליו, זה להראות אינטיליגנציה. מי מכם שעדיין לא קרא לי "ערס" או דברים כאלה בגלל שהסתובבתי באוטומוטור וצילמתי תמונות, מוזמן לעשות זאת בלב. מה לעשות, כשאני רואה דברים שאני חולם שאני נוהג בהם בלילות, זה מעביר בי צמרמורת נעימה במקרה הטוב, וגורם לי להתייבשות מהזלת ריר מוגזמת במקרה הרע. אם משום מה החלטתם שאני בן אדם אינטיליגנטי ואתם קוראים אותי בגלל זה, אתם תתאכזבו מהפוסט הזה. שלא תגידו שלא הזהרתי אתכם.

3) ניסיתי להעביר כמה שיותר את התחושות שלי בזמן התערוכה דרך התמונות, ולכן לא סיננתי כמעט אף אחת. בכל זאת, אני לא חושב שצילמתי יותר משתיים-שלוש מכוניות סך הכל שעולות פחות מרבע מליון שקל בדגם הבסיסי, וגם הן רק בגלל שהן פשוט מדהימות מבחינת עיצוב. ניסיתי, באמת השתדלתי, לא לצלם דברים שנמצאים על כבישי הארץ, או לפחות לא כאלה שנפוצים. התמונות מזכירות לי כמה מדהים היה לראות את הדברים האלו באמת, ואני לא יודע כמה החוויה תהיה באמת מרעישה למי שלא היה שם.

4) מי מכם שלא מתלהב ממכוניות בכלל, באמת שתפסיקו לקרוא עכשיו, כי זה יהיה בזבוז של הזמן שלכם.

 

Cars 101 by Quicksand:

 

אני לא מתיימר להיות מבין גדול במכוניות, אני מבין יותר מכמה אנשים ופחות מהרבה אנשים, אבל למען האנשים שכן רוצים לקרוא ולהבין את הסיבה שחלק מהדברים פה גורמים לי לבלוע רוק בצורה משמעותית מעבר לעיצוב, מספר נתונים על מכוניות. אל תקבלו את זה כהתנשאות, אבל יש כאלו שיעדיפו לדעת, כמו Azure, שגרמה לי להרגיש נורא חכם כשהסברתי לה תוך כדי טיול בביתנים. (אם אתם מחשיבים את עצמכם מבינים או שזה פשוט לא מעניין, אתם מוסמנים לדלג אל האקשן):

 

1) V6\V8\V10 וכו' - צילינדרים במכוניות יום יומיות הם בדרך כלל ארבעה ומסודרים בשורה. בחלק מהמכוניות לא. ה-V מסמל את התצורה של הצילינדרים, והמספר, מן הסתם את המספר שלהם. תצורת V מאפשרת לצילינדרים לא לבצע תנועה שלמה של עליה וירידה בזמן תאוצה, ולכן גם הופכת את התאוצה ליותר מהירה. עד כאן, רות? לפני כמה שנים סובארו ופורשה יצאו (אין לי שמץ של מושג מי קודם) עם מנוע הבוקסר, שהשטיח לחלוטין את תצורת ה-V, כלומר הפך אותה לעוד יותר יעילה. הרוב עדיין משתמשים בתצורת V.

סתם לידע כללי, קחו כל רכב משפחתי ותהפכו אותו ל-V6, ומעבר לזה שתוסיפו לו כמה עשרות כ"ס ותהפכו אותו לממש לא חסכוני בדלק, אתם בבת אחת תקפיצו את המחיר שלו מעל ל-200 אלף שקל. אולי זאת הסיבה שאין רכבים משפחתיים עם יותר מארבעה צילינדרים. למעשה, גם רוב רכבי המנהלים לא כאלה.

2) נפח מנוע - אני לא ארחיב, כי בכל זאת זה די פשוט. נפח המנוע הוא נפח הבוכנה כשהיא ריקה לחלוטין. רוב הרכבים המשפחתיים מגיעים לסביבות ה-1.6 ליטר, לפעמים 2 ליטר. רכבי סופר-מיני (פז'ו 206, יונדאי Getz וכו') בדרך כלל מסתפקים ב-1.3 או 1.4 ליטר. אני מקווה שזה פחות או יותר גורם לכם להבין למה רכב עם 3 ליטר נפח מנוע ומעלה כבר מתחיל לנסוק במחיר כמו גם בהערכה שלי אליו.

3) סעיף ה-BMW- הגרמנים אוהבים סדר, ולמי שקצת מכיר קל מאוד לזהות רכבים של BMW לפי המספר. הסדרות הקיימות הן 1,3,5,6, ו-7, כשככל שעולים המספרים כך גם עולה המחיר. הדגם הבסיסי של סדרה 1, הזולה, אגב, מתחיל בסביבות 220 אלף שקל צנועים.

המספר הראשון של כל דגם מייצג את הסדרה, ושני המספרים הבאים אחריו את נפח המנוע. לדוגמה: BMW 120 מייצג את סדרה 1 ונפח מנוע של 2 ליטר, 330 סדרה 3 ו-3 ליטר, ואני בטוח שאתם יכולים להשלים את השאר.

4) GT\GTI - ראשי התיבות GT הן Gran Turismo, ובואו נפשט ונאמר טורבו. GTI הן ראשי תיבות ל-Gran Turismo Intercooler, והתוספת היא פשוט ציון למצנן הביניים, שקיים בכל רכב מוגדש טורבו (הם נוטים להתחמם יותר מהרגיל, ולכן יש שני מצננים במקום אחד. זה הכל).

מה המשמעות של מגדש טורבו? כל מה שהוא עושה למעשה זה מעשיר את התערובת של הדלק והחמצן שמסופקת או מספק אותה בלחץ אטמוספירי גבוה יותר. התוצאה: תאוצה יעילה יותר, כוח רב יותר למנוע, ובמקרים מסוימים אפילו חסכון מזערי בדלק. היום מגדשי טורבו כל כך נפוצים (לכל רכב שטח יש אותם, כי מנועי דיזל הם חלשים יותר by definition מבנזין) שהם מצוינים ב-T לא בולט ברוב המקומות (TDI, לדוגמה, הוא מראה נפוץ על רכבי שטח). זה לא הופך אותם לפחות מרשימים כשהם מלווים במנוע בנזין בכל נפח. 

שוב סתם לידע כללי, הוספת מגדש טורבו לרכב משפחתי תלווה בערך באותו אפקט של הפיכתו ל-V6. לדוגמה: Volkwagen Polo מתחילה ב-99 אלף שקל ומסתיימת בסביבות ה-114, Polo GTI נמכרת בסביבות ה-150 אלף.

5) Coupe\Cabriolet - 'קופה' משמעו בפשטות שתים\שלוש דלתות, דגם מקוצר. רוב הקופה מיועדים לארבעה אנשים, לא חמישה, בגלל היעדר המקום. קבריולה הוא גג נפתח. לפני כמה שנים החברות עברו ליצור מכוניות קבריולה עם גגות מתכת קשיחים שמתקפלים לתוך תא המטען. מכוניות CC הן פשוט דגם הקופה-קבריולה של אותה מכונית. שוב, זהו דבר שבכיף יכול להקפיץ את המחיר של הרכב בצורה דרסטית. (פז'ו 307 בסיסית אפשר להשיג בסביבות ה-130 אלף שקל. הדגם הבסיסי של ה-307CC עולה 250 אלף).

 

הסיור, פחות או יותר כפי שהתבצע, (אני אשתדל להמעיט בכתיבה מעכשיו) נפתח בביתן BMW-Rolls Royce:

 

BMW Z4 -מנוע 3 ליטר. 300 אלף ש"ח.

 

אותה חברה מהתמונה הקודמת, גג סגור.

 

היא מדהימה. פשוט מיאו עליה.

 

 

BMW 650, גג פתוח. כן, 650

מנוע V8, חמישה ליטרים.

 

ועם גג סגור ומנוע צנוע יותר.

 

 

השניה שלכם תמורת 900 אלף ש"ח

 

את תהיו קמצנים! מה זה 900 אלף?

760L. ה-L, לידיעתכם, מייצג דגם ארוך במיוחד

 

היום במבצע: 1.3 מליון ש"ח. 6 ליטר, נו.

 

רולס רויס פאנטום. Dont get me started. Just dont

 

הסמל חייב להיות ישר בכל הגלגלים. פרפקציוניזם, אמרנו? 4.5 מליון והיא שלכם.

 

מחוץ לביתן הייתה תצוגת ראווה של איזושהי חברת מערכות סטריאו. אותי הרבה יותר עניין הרכב שבו הם הציגו את הכל:

 

עזבו את הסאונד, זאת פורד מוסטאנג GT!

 

בסדר, אז הייתה עוד אחת אח"כ, אבל לא היה לה הגה כזה...

 

 

המשכנו לפז'ו, שם חיכתה לי המלכה שלי.

 

פזו 307CC, גג סגור. כמובן שדאגתי ללכת ולבקש שיפתחו.

והם הסכימו, במיוחד בשבילי! כמובן שהאיזור הוצף אנשים מיד...

 

אני ממש לא יכול תאר מה הרגשתי כשהגג הזה נפתח.

 

הרכב הכי יפה בטווח מחירים שיש בו עוד טיפה הגיון. מיאו.

 

אני מצלם תוך כדי עמידה בשלולית ריר. אפילו Azure  התרגשה.

 

פזו 407 קופה. המכונית הכי זולה שצילמתי כל היום, פשוט כי היא מדהימה.

 

אל תאמינו לי שהיא קופה, תראו בעצמכם!

 

 

הייתי קורא לתצוגה של אלפא רומיאו תנועה (רק 3 דגמים) , אם לא הייתי מבזה את השם ככה. הנה הן:

 

אלפא רומיאו GT. חמש נקודה שבע שניות מ-0 ל-100

המחיר הבסיסי הוא 280 אלף שקל. בחיי שציפיתי להרבה יותר.

 

ה"בררה", שזוכה בתואר של המכונית הכי יפה שראיתי מימי, וזה כולל  הכל.

 

הכוסית הזאת עולה 400 אלף שקל, ונותר רק לשאול: למה רק 2 תמונות יצאו כמו שצריך?!

 

קאדילק BLS. הדגם הקטן שלהם. "קטן" במימדים אמריקאיים, ז"א.

 

המחיר הצפוי: "מתחת ל-300 אלף שקל". אהה. יש לכם עודף מחצי מליון?

 

הסיטרואן היחידה שזכתה לצילום. בכל זאת, מכונית פאר צרפתית.

 

היא עולה 450 אלף, אם מישהו מעוניין.

 

 

Mazda MX Cross Sport. מתחרה רצינית לברירה ביופי.

היא הפסיקה משלוש סיבות: 1) שאת מאזדה. 2)היא גדולה מדי 3) היא קונספט, כלומר בכלל לא קיימת עדיין

 

פורד פוקוס CC

 

 

פור הייתה האחרונה לעלות על גל ההצלחה של ה-CC העולם. אמריקאים, לך תבין.

הבטחתי עוד מוסטאנג GT, לא? זאת פחות מצועצעת מהקודמת, אבל גם פחות מרשימה.

 

פחות מרשימה, עד שאתה נזכר שיש לה מנוע 4.6 ליטר טורבו עם 8 צילינדרים.

 

 

בערך 300 כ"ס, בערך 300 אלף שקל. fair is fair, right?

פורד "איוזיס". רכב קונספט. משמעות השם: השלב האחרון בהפיכת מתכת לזהב באלכימיה.

 

הלתות נפתחות כלפי מעלה. לא חדש, אלא שגם האחוריות ככה.

 

זאת לא מעבורת, זאת מאדזה "סנקו", רכב קונספט. משמעות השם: "חלוץ" ביפנית.

 

מכונית קופה עם דלתות הזזה חשמליות. ככה יראה הדור הבא של מאזדה?

 

ועוד אחת של הקרוס-ספורט שתפסתי בדרך החוצה. המעצבים של מאזדה עושים חיל מאז המאזדה 6...

 

לקסוס, המותג שבו טויוטה משתמשים כדי לחדור לשוק האמריקאי. זאת SC430

 

 

4.3 ליטר לקופה קבריולה הזו.

GS 300, הסאלונית. 300 על שם שלושת הליטרים נפח המנוע.

 

RX 350, רכב הכביש-שטח של לקסוס. מזכיר את הלנד קרוזר ולא בכדי.

 

אני אישית לא אוהב אותו יותר מדי, אבל מצד שני, רכבי שטח מתכחילה לא עושים לי את זה כל כך.

 

האגזוזים הכפולים שלטו ביד רמה בכל התערוכה. הידד לסימטריות.

 

מיצובישי ספורטבק. קונספט שאמורה לרמז על הלאנסר הבאה.

חוץ ממנה לא מצאתי שום דבר שממש ריגש אותי בתצוגה של מיצובישי. אז חיפשתי שוב את הגרמנים:

 

פולקסוואגן גולף GTI. נו, אני יודע שהיא לא כזאת נדירה, אבל היא מאמיץ 2 ליטר ו-200 כ"ס. אין הרבה כאלה.

 

 

Jetta, שהיא פשוט גולף ,אבל ארוכה.

Eos, שהיא (ממש לא פשוט!) גולף CC.

 

מעניין אם גם היא תגיע בדגם GTI. זה בטח יהיה אחד הרכבים הקומפקטים היקרים ביותר בהסטוריה.

 

 

את זה הייתי חייב לצלם. Touareg, רכב הכביש-שטח של פולקסוואגן, שנעשה עפ"י הזמנה. W12...לא V, אלא W.

סבבה, אל תאמינו לי. עכשיו אתם רואים את ה-V הכפול? שתי שורות של 6 צילינדרים. אין לי שמץ איך זה עובד.

 

כל אחד מהצילינדרים, אגב, הוא 6 ליטר. המפלצת השאת לא רואה אוטובוס ממטר.

 

ובשקט בשקט, הגענו ללמבורגיני גאיארדו. מליון וחצי שקל, והיא תגיע אליכם ביבוא אישי.

 

מנוע מרכזי (כלומר לפני הגלגלים האחוריים), מנוע 5 ליטר V10 עם 520 כוחות סוס.

 

ראיתי אותה מכל זוית אפשרית עוד הרבה לפני התערוכה. זה מ-מ-ש לא אותו דבר לראות אותה באמת.

 

הם אולי נקנו על ידי אאודי כבר לפני 7 שנים, אבל הסמל נשאר. למבורגיני זה למבורגיני.

 

אאודי A4 קבריולט. כן, אני יודע שאתם יודעים לקרוא. תנו לי להנות להגיד את זה.

 

 

אאודי Q7. אותה פלטפורמה כמו בטוארג, אבל נראה גדול פי 2. אאודי היו די צנועים, חוץ מהגאיארדו כמובן.

Chrysler Crossfire. תנו לי להגיד את זה עוד פעם. Crossfire. רק מהשם עוברת בי צמרמורת.

 

 

3.2 ליטר V6, שש וחצי שניות מ-0 ל-100. למישהו יש 390 אלף שקל להלוות לי?

הטעות הכי גדולה של רנו הייתה להציג את הרכבים שלהם באותו ביתן עם פורשה. זאת הקאיימן S.

 

אני באמת לא יודע מה אפשר לומר על פורשה שעוד לא נאמר. באמת שלא.

 

640 אלף ש"ח, בסה"כ 70 אלף יותר מהבוקסטר. אה ואם כבר מדברים:

 

 

פורשה בוקסטר, מה שכל מי ש-911 יקרה מדי בשבילו קונה. הייתי מסתפק גם בה...

אם המתזל מזלכם או שאתם פשוט לומדים בבין תחומים, אז ראיתם כאלה גם בארץ. אבל עדיין, 570 אלף שקל...

 

התמונה הזאת דרשה מאמץ. הרכב אולי קצר, אבל לתפוס את כולו בלי שיסתירו לי? תעריכו.

 

פןרשה קאררה S. כן, כן, The Goddess. התמונה כל כך לא עושה איתה חסד.

 

920 אלף שקל. She will be mine. Oh yes... She WILL be mine.

 

כן, את הקאררה כבר היה הרבה יותר קשה לצלם בלי הפרעות, כמו שרואים כאן. ארורים המאבטחים האלה...

 

וולבו C70, או CC אם תרצו להעליב אותם. מגיעה גם בדגם T5 (טורבו 5 צילינדרים) ובמחיר מופקע.

 

וולבו VCC, ראשי תיבות של Versatility Concept Car. בנקודה הזו כבר די מיהרנו.

 

יגואר XK החדשה. היא הייתה כסופה במקור. העיקר שסימנתי עליה וי.

 

 

החל מ-880 אלף ש"ח. כן, אחרתי ה-ח-ל מ-. ככה זה כשקונים יגואר.

ציטוט של חבר בריטי: Theres nopthing a girl wouldnt do in the back seat of this car.

 

לא יודע מה אתכם, אבל תנו לי פורשה במקום היגואר הזאת anytime, עם כל העיצוב הכרישי שלה.

 

הונדה S2000 שתפסתי בדרך החוצה. ביצועים כמעט זהים לבוקסטר במחיר שלא מתקרב אפילו. היא, אגב, באמת ירוקה

 

עוד זווית ל-S2000. פה Azure כבר הייתה חייבת ללכת והודעתי לה שאין מצה לפני שרואים עוד דבר אחד.

 

תסלחו לי, אני חייב להפריד את החלק הזה משאר חלקי התערוכה. בשל לחץ הזמן, חצי רצנו לביתן של מרצדס, והספקתי לצלם שם רק דבר אחד.

 

מרצדס מקלארן SLR, בתמונה היחידה שאני באמת גאה בה מכל התערוכה.

 

כאן למדנו, כמעט מאוחר מדי, שבחורה יפה יכולה לפנות שדה ראיה בצורה יעילה למדי.

 

אם תסתכלו טוב, תראו את קווי המתאר של הספוילר שמתרומם כשעוברים את ה-250 קמ"ש. ועוברים (עד 343)

 

אם אתם חושבים שהיא יפה, יש לכם טעם טוב. הגברת עולה 5 מליון וחצי שקלים. תתחילו לחסוך.

אוקי, אני יושב פה כבר כמה שעות טובות על בעדכון הזה, הצטרפו אלי בתפילה שהכל יעבור בשלום...

 

עריכה: פתאום קלטתי שחוץ מהמראה, לא אמרתי כלום על המקלארן. נתמצת. 5.5 ליטר, V8. כ"ס: 626. מ-0 ל-100 ב-3.8 שניות שלמות. תיבת הילוכים אוטומטית, ועל כך נותר לומר רק: WTF??

זה מה שקורה כשנותנים לבריטים וגרמנים לעבוד ביחד.

נכתב על ידי , 20/4/2006 03:17   בקטגוריות תמונות מחיים חסרי חיים  
72 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Quicksand ב-24/4/2006 04:22



הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מדע בדיוני ופנטזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לQuicksand אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Quicksand ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)