לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

איך חול יכול להיות מהיר?


קוקטייל "חול טובעני": יחס של 1:1:1:0.5 של שנון : אינטיליגנט : מטורף : Nice guy. לדלל בהרבה ציניות או הומור עצמי, לנער בשייקר ולהגיש קר.

Avatarכינוי: 

בן: 43

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   




הוסף מסר

12/2008

הכל שאלה של הסתברות.


באצטדיון "טדי" מבקיעים בממוצע 3 שערים במשחק. באצטדיון "הקופסא" בנתניה מבקיעים בממוצע 2 שערים במשחק. ביום מסוים התקיימו משחקים בשני המקומות. מה הסיכוי שסכום ההרוגים באותו יום יהיה 6? (טוב, אז השאלה האמיתית הייתה על סכום שערים, אבל זה פחות מעניין, לא?)
נכתב על ידי , 27/12/2008 00:38  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Quicksand ב-25/1/2009 21:32
 



אז חורף הא? וגם: מבוא להנדסת תוצאות


זה לא סוד בפני מכרי או סתם אנשים מוזרים שקוראים את הבלוג (זה עובד רק בכיוון אחד, לצערי, אחרת היו לי הרבה יותר קוראים) שאני לא ממש אוהב את החורף. ולא, להגיד שזה נורא כיף להתכרבל בפוך זה לא אומר שאתם אוהבים את החורף. תעמדו בחוץ בגשם בקור כלבים ואז תגידו שאתם אוהבים את החורף ורק אז אני אאמין לכם. אבל בכל זאת, בזמן האחרון, כשאני משתדל לא ללכת לשירותים בחדר בגלל שאין לי אפשרות להדיח חצי מיכל, ועם מצוקת המים במספר השנים האחרונות, נחמד שמגיעים קצת מים למקום הזה שמשום מה אנחנו קוראים לו ים ליד טבריה, שמשום מה אנחנו קוראים לה עיר. כי להתחיל לייבא מים מטורקיה במיכליות כבר יהיה באמת פאתט.

 


 

לרגל הבוחן (ה-10% תקף) העולה עלינו לכלותנו (אה, רגע, זה בפסח, לא? טוב, מטבח מצר המנבח פחות מתאים, ובכלל אני לא קונה את הסברה שיש למילים האלה פירוש) היה לנו היום תרגול נוסף במבוא להנדסת חשמל, בו למדנו הרבה דברים (כנראה, אני הולך לפי דעת הרוב) אבל שום דבר לא יותר חשוב מכך ש-40% מהבוחן הוא אמריקאי, ואם לסמוך על כך שכאן זה לא הטכניון (וזה לא, אפילו הטכניון הוא לא באמת הטכניון אלא אם כן אתם לומדים שם) אז אפשר עם קצת ניחוש אינטיליגנטי אפילו לצאת עם כמה נקודות מהבוחן הזה. ובהתחשב בכך שבלי עין הרע זה המקצוע היחיד בו אני ממש מתקשה (כן, כולל מד"ר), אולי אני באמת אצליח שנה הבאה לעשות יותר מסתם להסתכל בערגה על הסוכה (גם פה מתבלבלים בחגים, כנראה) שהקימו בשביל טקס הענקת תעודות ההצטיינות שבו לא נכחתי מפאת חוסר עניין או קשר אלי.

 


 

אם כבר ציינו מד"ר, אני עובד על להנחיל חוק אקדמי, שברגע שהמרצה מסתבכת עם תרגיל, זה הזמן להפסיק את השיעור. בשיעור האחרון הרגשתי קצת (ממש קצת!) כמו שיעור חדו"א בטכניון, שבו המרצה ממלא לוחות בפונקציית

(++for (board=0 ; students = understand ; board, פשוט במקרה שלנו אין עתודאים שיאריכו את הלולאה.

 


 

ב-C, חברים, אני דווקא די טוב, מסתבר. בחשמל לא, ולכן בזה אני דווקא כן זקוק לאיחולי הצלחה.

נכתב על ידי , 23/12/2008 20:25   בקטגוריות לימודים באופן כללי, לימודים ברופין בפרט, עדכונים, או במילים אחרות: No news is good news  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Quicksand ב-7/1/2009 17:52
 



לפני הסופ"ש ואחרי כמה דברים די רעים, וגם: has anyone some time to spare?


אני חייב לומר שמשהו שלא התגעגעתי אליו הם בחני האמצע, שהיו לי בסמסטר א' ו-ב' של שנה שעברה. הם כמובן, היו בפיזיקה, מה שאומר שהם לא באמת היו משמעותיים חוץ מהיותם מטרד. בסמסטר הנוכחי, יש לי שניים, או ליותר דיוק, אחרי היום, עוד אחד. אחד מהם במדח"ב (או חקב"צ, ובפעם האחרונה שאני עומד לומר את השמות המלאים, מודלים דטרמיניסטיים בחקר ביצועים או פשוט חקר בצועים 1 בקיצור), שנחשב לאחד הקורסים הקשים בתואר והוכיח את זה יפה מאוד בבוחן היום. הבוחן מהווה 20% מהציון רק בתור מגן, אבל אם יש משהו שלמדתי מהטכניון הוא שכדאי, כדאי, כדאי להצליח בבחני אמצע גם אם הם רק מגן.

זה גם בלי להתחשב בשמועות שלא מעט אנשים עברו את הקורס רק בזכות אותו בוחן (סימן #1 שקורס עומד להיות קשה - הציון בו מחולק לפחות לשלושה מרכיבים והבוחן בו מהווה יותר מה-10% הנהוגים בדרך כלל). ןלחשוב שזה הקורס הראשון בו אנחנו ממש לומדים משהו שאולי יתקשר לתפקיד שלנו בתור מהנדסים.

 


 

בבוחן הבא, בעוד שבוע בדיוק מהיום, לא תהיה לי את הפריבילגיה הזו של מגן. הוא אמנם רק 10% מהציון, אבל תקף בכל מקרה, ודווקא במבוא להנדסת חשמל, הקורס שאני בערך הכי מתקשה בו נכון לעכשיו, ואני ארחיב, בין אם תרצו ובין אם לא:

הקורס מחולק לשלושה חלקים - החומר בתרגול, החומר בהרצאה (יש אולי קשר מאוד מרוחק בין השניים, נכון לעכשיו עוד לא מצאתי אותו), ומעבדה. הציון מחולק לשיעורי בית, מעבדה, בחן אמצע, מבחן סוף בחלק 1 (תרגול) ומבחן סוף בחלק 2 (הרצאה). עדיין זוכרים את סימן #1? הוא בסך הכל כמה שורות למעלה. הבעיה העיקרית היא שהמתרגל שלנו סיים את הלימודים שלו שנה שעברה ועדיין מתנהג כמו סטודנט, שהיא כמובן התנהגות שאתה לא תרצה שתהיה למתרגל שלך, על אחת כמה וכמה שהוא אחראי לבד על להעביר לך את החומר שבהרצאה לא מדברים עליו בכלל.

יש לי מזל רע עם קורסים שכוללים פיזיקה, ככל הנראה. ובתמימותי חשבתי שזה נגמר אחרי פיזיקה 2, שאגב, אני לחלוטין לא אתנגד לחתום כאן ועכשיו על ציון זהה במבוא להנדסת חשמל ואנסה להסתמך על דברים כמו מבוא להנדסת חומרים או הסתברות כדי לדחוף את הממוצע למעלה. אולי אפילו C או מד"ר, שאיתם בלי עין הרע אני בינתיים מסתדר.

 


 

אחרי כמה שבועות דווקא די מספקים מבחינת אימונים, השבוע, אם אני לא אצליח איכשהו מחר או מחרתיים להגיע לחדר הכושר, יהיה השבוע השלישי ברציפות בו יוצא לי להיות רק פעם אחת. זה די רע, וחוויתי את זה כבר באימון האחרון, בו רצתי בערך קילומטר שלם פחות ממה שרצתי עד אז, וירדתי במשקל במכשיר אחר שרק עליתי בו לפני פחות מחודש. אני באמת צריך למצוא זמן ללכת לפחות פעמיים בשבוע. אני חושב שלא יהיה מנוס מלנסות ללכת בימי חמישי או רביעי ישר אחרי הלימודים. הבעיה בחמישי היא שאני חוזר בשמונה בבוקר מהעבודה, ואפילו עם 7 שעות שינה זה יוצא לקום בשלוש אחה"צ, ככה שאם יש מעבדה (שמתחילה בארבע) בכלל אין לי סיכוי ללכת, וגם אם לא, אם אני רוצה לאכול שעתיים לפני שאני הולך לרוץ משהו סביבות ארבעת הקילומטרים (שבעז"ה נחזור אליה באימון הבא) זה כבר די מאוחר, וכשאין לי מעבדה בחמישי, אני עובד, כך ששוב אני צריך בלילה כבר להיות מוכן לנסיעה לכפר שמריהו.

ואם שכחתי לציין, בין כל אלה אני צריך למצוא זמן להיפגש עם החברה, כדי לשמור על הבריאות הנפשית שלי אם לא מכל אחת מהסיבות האחרות שאותן אני לא אמנה עכשיו.

 


 

לא, אני לא מתכוון לכתוב את שבעת הדברים, עדיין. כן, כי זה מה שממש בא לי לעשות אחרי הבחן השה, שיש לי הרגשה שאני ממש לא ארצה שיגן לי על הציון. גרר, כס ומיאו עצבני במיוחד.

 


 

אני צריך דעה אובייקטיבית: עד כמה הפוסט הזה היה משעמם? כי אני הרגשתי שהוא ממש, ממש כזה כשכתבתי אותו, אבל הייתי מעדיף לחשוב שזה בגלל מצב הרוח הכללי שלי ולא בגלל שהוא באמת כזה.

נכתב על ידי , 17/12/2008 18:50   בקטגוריות תראו, פוסט!, עדכונים, או במילים אחרות: No news is good news, שחרור קיטור  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Quicksand ב-23/12/2008 19:35
 



סימנים שאתה לא במקצוע הנכון 1


.1חברה שלך )שלומדת הנדסת חשמל! בטכניון!! שנה ג'!!!) שומעת על מה שאתה לומד ב'מבוא להנדסת חשמל' ואומרת:'וואו, זה ממש כמו אצלנו!' 2. המתרגלת שלך בהסתברות כל תרגול מבשרת לך שהתרגול הבא יהיה עוד יותר גרוע. ובשבוע הבא- אינטגרלים! כי אין לנו מספיק במד"ר...
נכתב על ידי , 17/12/2008 00:05  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Quicksand ב-23/12/2008 20:07
 



ככל שאני מוסיף לראות -


עוד ועוד בלוגים עם פוסטים של שבעה דברים, החשק שלי לפרסם משלי יורד. כרגע כמעט כל בלוג בקבועים שלי מכיל פוסט כזה עכשיו. אבל אולי אני בכל זאת אפרסם, בכל זאת קיבלתי את המשימה משני בלוגים שאחד מהם היה הפתעה גמורה, וגם עכשיו זה כבר לא הנושא החם, אז בכלל.
נכתב על ידי , 16/12/2008 00:06  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Quicksand ב-29/12/2008 00:00
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מדע בדיוני ופנטזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לQuicksand אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Quicksand ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)