לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חצ"ס - חומוס, צ'יפס, סלט


הגיגים, מחשבות, תהיות והתבוננות פנימית עמוקה - וגם קצת על עסקים. בלוג עם קריצה.... בקיצור - אי מייל מחנטרש על מה שבא לו, איך שבא לו, כשבא לו.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

חה חה חי


דיסקליימר: הקטע הבא עלינו לרעה, הוא קצת מקטר, קצת ארוך והוא בעיקר משמש קיטור/הוצאת קיטור בידי הכותב עצמו, לשימושו הפרטי, העצמי  והאישי (ולאו דווקא בסדר הזה!)

אז שתדעו:

חברת החשמל ישראל (ידועה גם בשם חח"י) איננה בכלל עבור כלל בני ישראל. חברה זו היא בעצם חברת חשמל ל(עובדי) חברת חשמל לישראל או בר"ת - חחחח"י. (חה חה חה וחי, וזה מה שתשמעו כשתתקשרו 103 ותבקשו שיחברו אתכם לחשמל!)

כל רצוננו עלי אדמות היה לעבור מפאזה אחת לשלוש פאזות.
זה טוב לנו, וזה טוב לחברת חשמל (הו כמה זה טוב לחברת חשמל לקבל עוד כסף! והרבה: רק לבקש אישור עולה 4,700 תבין ושקלין! לך תבין!)

כל מה שחלמנו עליו בחיים היה שיבוא איזה אדם נחמד, ימתח חוט מארון החשמל שלנו עד לעמוד חשמל ושקט על פני תהום!
ככה אנחנו - מטורפים! עם דרישות עד השמיים! (או לפחות עד העמוד...)

לשם כך, ללא המתנה, פתחנו הזמנה לפני יותר מחצי שנה (אני מתנצל על החריזה, גם לי היא נראית מעט פזיזה!)

חשבנו יקח חודש, יקח חודשיים...
אז זהו, שאחרי חודשיים, שבהם לא קרה דבר, נשברנו והחלטנו לברר מה קורה.

מסתבר שחברת החשמ"ל (ר"ת של: חשמל שלאבאשלי, מופק ללא- תשלום!) החליטו שהם לא עובדים בחינם (כי אנחנו לא עובדי חברת חחחח"י) אז הם ממליצים לנו לשלם.

"מה לשלם?" תמהנו. "אה, טוב. אני אשלח הודעת תשלום!" השיבה נציגת החשמל לדורותיו.

אין ספק שאפשר לסמוך על מילה של חחחח"י. הם באמת שלחו לנו בקשה לתשלום.
מדוע זה לקח חודשיים, אתם לבטח שואלים!
אז ככה:
אנחנו הראשונים בארץ שרוצים להתחבר לחשמל, ובמיוחד לשלוש פאזות! אז הם חודש גירדו את הראש וחודש גירדו את הביצים!
הם פשוט לא ידעו מה לעשות עם בקשה כה תמוהה!

ברגע שהודעת התשלום הגיעה, היות והנושא כבר נהיה די דחוף (לנו' לא להם!) אצנו רצנו לשלם אותה.

לאחר מכן המשכנו להמתין (כי לא היה לנו משהו טוב יותר לעשות!)

אחרי שבועיים, קיבלנו טלפון מאחד המתכננים. נקרא לו שמעון (מסתבר ש40% מעובדי חחחח"י קוראים להם שמעון!) הוא אמר שעוד 10 דקות הוא מגיע (דברו איתי על התראה קצרה! מזל שבדיוק סיימתי את עינייני בשירותים והייתי אחרי מקלחת!)

הוד מתכננותו מדד, חשב, התלבט ובסוף החליט:
"עוד חודש אני אתן לכם תשובה, וכשאני אומר אני - אני מתכוון שמנהל הפרוייקט ידבר עם החשמלאי שלכם" (יעני: דונט קול אס נוקולס)

כעבור 31 יום על השעון (שעון חשמל!) התקשר הוד מנהל הפרוייקט (ככה זה כשאתה עובד בבירוקרטיה-לנד: לחבר כבל זה כבר פרוייקט!).

הוא ביקש "לתאם לנו עבודה" לעוד שבועיים. (היות והוא נורא עסוק בלהתקשר לאנשים ולקבוע איתם לעוד שבועיים)

כעבור שבועיים הוא הגיע ומסר שאי אפשר לבצע את העבודה, כי צריך להתקין עמוד חדש בקו הגדר והגדר איננה במקומה.
לשאלה "מדוע אי אפשר להתקין את העמוד ואח"כ לסדר את הגדר?" התקבלה התשובה המנומקת: "ככה!".

להזיז את הגדר לא לקח יותר משבועיים.
ולהביא את מנהל הפרוייקט מחדש לא לקח יותר מחודש. ואז הוא הגיע למסקנה שצריך תוכניות של הבית
באמת עולה השאלה איך אפשר לחבר כבל בין ארון החשמל מחוץ לבית לעמוד שמחוץ לבית בלי תוכניות של הבית?
עוד עולה השאלה: האם עובדי חברת חשמל בכלל יודעים לקרוא תוכניות בנייה? (או לקרוא בכלל?)

שלחנו להם שליח על חשבוננו עם התוכניות - כי כאמור הנושא היה לנו קצת דחוף (לפני ארבע חודשים...)

מאז הפך ביתנו למקום עלייה לרגל של מודדים, בודקים, טכנאים, מתכננים, מתקינים ומנהלי פרוייקטים. (כנראה שהקפה שאני מכין, שמו הולך לפניו!)

החלק העצוב שאחרי 3 הרגלים, עדיין לא היו לנו 3 פאזות. לו הייתי עובד חחחח"י כבר היו לי 4.5 פאזות ב3 ורבע דקות!

כחודש ניסיתי לברר מה המצב, וכל פעם הפנו אותי לשמעון (הראשון!)
שמעון שלא אוהב לעבוד קשה (או לעבוד, או אוהב משהו בכלל), כל פעם הפנה אותי לשמעון או ישראל אחר, בטענה שהוא רק מתכנן והוא לא יודע מה קורה. (אין ויכוח עם הטענה השנייה!)

בדרך יצא לי לדבר גם עם אבישי, יפת, דורון, משה, שלושה ישראל, ארבע שמעון, אחד חלב, שניים, לחם, קרטון ביצים (הא, זה הרשימת הקניות...)

שמעון לא הסכים לתת לי את הטלפון של אף אחד מהם, היות והוא מתכנן (ולא מזכירה!)

כעבור עוד שבועיים וחצי של (ניסיונות) בירורים אינטסייבים, התברר לי שמחלקת חל"ב (זו המחלקה שאחראית על חוצפה ללא בושה וגם על החלב...) לא קיבלה את התוכניות של הבית, ולכן לא יחברו אותי לחשמל!

"אבל התוכניות נשלחו לשמעון!" זעקתי "לבקשתכם!"

ניסיונותי הרבים לגרום לשמעון להעביר את התוכניות למחלקת חל"ב עלו בתוהו.
מחלקת חל"ב - זה בעצם ישראל. (ישראל אחר, כמובן)
ישראל יושב עם שמעון באותו החדר!

הצלחתי בדרך לא דרך (ו6 טלפונים ארוכים לאנשים שונים...) להשיג את הטלפון של ישראל השכן של שמעון (כי שמעון לא הסכים לתת את הטלפון מהנימוק המעניין של "ואהבת לרעך כמוך": אני לא מעוניין שאנשים יתנו את הטלפון שלי לאזרחים עצבניים  ואח"כ אני אצטרך עוד לעבוד! וישראל הוא חבר טוב שלי...)

אחרי שיחה עם ישראל, הסברתי לו שאין צורך בתוכניות כדי לחבר כבל, ושאני כבר ילד גדול ולא צריך לבקש אישור ללכת לשירותים לבד.

הוא השתכנע בקלות (בעיקר מהקטע של השירותים...)
וכעבור שבוע בא אדם יקר וחיבר אותנו לציווליזציה!

תחי מדינת (חברת חשמל) לישראל!

או במילים אחרות: הרצל, תראה מה עשית!!

אחרית דבר:
יש לנו 3 פאזות!

שלא תבינו אותי לא נכון, יש גם אנשים נחמדים בחברת החשמל!
מתוך 103 אנשים איתם דיברתי/עליהם צעקתי (למעשה, הרוב צעקו עלי..) שניים אף ניסו לעזור!
לצערי - (ובעיקר לצערכם, כי לי כבר יש 3 פאזות!) מדובר בעובדים זמניים שתיכף יוחלפו...


נכתב על ידי אי מייל , 8/8/2010 07:14   בקטגוריות אישי ובכל זאת טיפשי, דיווח מהשטח, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פשוט לא עוזרת!


 

אשתי חייבת לנקות לפני העוזרת. מה-זה חייבת? גם לסדר זה חובה!

 

לעיתים שוכחים מי עוזר למי... (לעיתים= מתי לא?)

 

למה הדבר דומה?

לחתוך סלט עבור המבשלת.

לפרק את המנוע עבור המוסכניק.

ויש עוד הרבה דוגמאות מופרכות לא פחות!

 

על כן:

"לא בבית ספרנו!" הודעתי בגאון!

 

ועכשיו הגאון מחפש מקום לישון... מלון?

 

(מלון לא - כי אז החדרנית תדרוש ממני שאקפל את המגבות...)

 

נכתב על ידי אי מייל , 3/8/2010 08:42   בקטגוריות אישי ובכל זאת טיפשי, שחרור קיטור  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בית אורן


השבוע החליטה מ' לאסוף את הפקלעות ואת הוריה בתא המטען, ביחד עם הבן והבעל (זה אני) ולארגן חופשת חג שבועות מקוצררת בבית אורן.

 

נתתי לה את ברכת הדרך/"סעי! המפתחות בפנים", עד שהבנתי שאני הנהג המיועד למשימה.

במאמר מוסגר:

על מי אני עובד? אני תמיד הנהג המיועד. למעשה זהו היעוד שלי בחיים!

 

לאחרונה, אני מרגיש קצת כמו נהג מונית. נוסע צפונה ודרומה ברחבי הארץ.

חבל שאני לא מקבל על זה תשלום ועוד צריך לשלם על הדלק בעצמי.

 

<\סוף קיטורים>

 

<בינתיים!>

 

הרעיון שמאחורי הנופש בבית אורן היה פשוט: קצת מנוחה להורים יגעים, עם עזרה חיצונית להמשך ההקלה. בבחירת המיקום שלטו רק 2 שיקולים: תקציב מוגבל בשל צרכים לא מרובים, ונוף יפה.

 

יצאנו בערך בצהריים ביום ערב שבועות לדרך. עצרנו גם לאכול/לנוח/להשתין בדרך.

אפשר להגיד שהנסיעה עברה עלינו בנעימים (לפחות על מי שלא נהג)

 

כשנכנסנו לבית הארחה נפרש בפיננו כל הטוב של הקיבוץ: בית הארחה בית אורן - דלפק הקבלה.

דלפק הקבלה היה בהחלט מפואר, למרות שלטעמי היה חסר בו הפעמון לקרוא לשירות. אחרי מספר קריאות "יש מישהו בבית?" הגיח משום מקום (יותר שום מקום מבית אורן!) אדם עם ריח עז של סיגריה. האדם ביקש מאיתנו למלא 2 טפסים מלאים כאילו האינטרפול כל כולו מאחורינו.

ואז הוא בחן אותנו: "אתם יודעים כמה לשלם?".

בנונשלאנטיות אופיינית שיקרנו: "כן, בטח!".

והוא המשיך והקשה: "כמה?"

בלי להזיע גם אנו המשכנו: "כרגיל!"

זה עבד עליו, והוא חייב אותנו בסכום נכבד.

למעשה אולי זה לא עבד עליו, אלא הוא עבד עלינו.

זאת כנראה לעולם לא נדע!

 

הוא נתן לנו מפה מדוייקת להגעה לביתן 500: תרדו פה, תקפצו פה, דלגו בחינניות מעל התנינים פה, כאן הבריכה וכדומה.

הוא הסביר לי איך להשאיר את המפתח בתיבת ההחזרות כי "בערב חג ובחג אין בקבלה נפש חיה".

"ואם יהיו בעיות בחדר?" הקשיתי.

"לא יהיו בעיות. למה שיהיו בעיות?"

איך שהוא מסיים את המשפט, מתקבלת שיחה מחדר 414, על כך שאין מים. הנציג מרגיע אותם בטלפון ותוך כדי שהוא איתם בטלפון מתקבלת עוד שיחה שבחדר 621 הטלויזיה לא נדלקת.

הבן אדם ב2 קוים ולא יכול לדבר איתי. את השיחה השלישית הוא כבר לא הרים. בכל זאת רק בן אדם אחד. והוא גם צריך לענות לטלפונים, גם לחייב בכרטיס אשראי, גם להדריך הגעה לחדרים, גם לתקן טלוויזיה, גם אינסטלטור. ועוד 5 דקות הוא הולך הביתה כי ערב חג.

 

כרגיל, שום נורות אזהרה לא נדלקו לי.

מדהים, פולנים ככל שנהיה, בנופש שום דבר לא חודר פנימה (אני חושב ש-מ' טוענת שגם ביום חול, אבל נראה לי שהיא טענה את זה בנופש, אז לא שמתי לב)

 

למה שתהיה לי בעיה בכלל עם החדר? אני בחדר 414? בחדר 621? לא! אני בחדר 515!

שם אין בעיות, בעיקר אם אתה בת יענה!

 

אחרי שמילאנו אחר ההוראות של הבחור בקפדנות (לא האכלנו את התנים, דפקנו 3 פעמים על גזע העץ בחצר וכו') הגענו כמובן ליציאה של הישוב.

כך למדנו ילדים את ההבדל בין ההוראות מדוייקות להוראות נכונות!

 

מצאנו ילדים חביבים שהסבירו לנו היכן באמת נמצא החדר שלנו (הינה פה מימין), ואחרי שנסענו על כמות באמפרים  בגובה של משאית קטנה, הבנו שבית הארחה איננו ההכנסה העיקרית של הקיבוץ אלא מוסך הקיבוץ.

 

אם תשאל אדם מהישוב (שם הישוב: בית אורן) מדוע קוראים לביתן 500 "ביתן 500" לבטח הוא יגיד לך ששם שוכנים החדרים מ500 עד 599.

אם תשאל אותי מדוע קוראים לביתן 500 "ביתן 500" התשובה היא יותר נכונה: הוא נבנה ב500 לפנה"ס.

אשתי שלחה אותי לראות את החדר. חזרתי אליה עם הבשורה: "החדר ממש מזכיר את חו"ל."

"ממש כמו בשוויץ?" קפצה אישתי. "לא, יותר כמו דרום אפגניסטן!" ניסיתי לצנן את ההתלהבות.

 

אפשר להגיד שהחדר היה מינימליסטי, יותר נכון להגיד שהוא היה מיני. אין צורך במילים כה ארוכות.

דבר ראשון שמגלים כשמגיעים לחדר חוץ מהריח המוזר ששרר בו, והעובדה שהדלת לא נסגרה (אלא רק בעזרת מפתח ו...פטיש) הוא התאורה המרעננת:

יש פלורסנט אחד, ו2 מנורות קריאה בצידי המיטה.

מנורות הקריאה הן למעשה עוד 2 פלורסנטים קטנים.

למעשה, הייתי צריך להביא פנס מהבית.

 

שיחה קצרה לקבלה העלתה סוגיה מעניינת: האם הבחור בקבלה כבר הלך או שאני הוא המטלפן השלישי?

לידיעת הקוראים: שיחה באורך 0 עונה על הדרישות של שיחה קצרה.

 

טוב, אז אין דבר שעושים פולנים יותר טוב מאשר לשבת בחושך ולבכות. רציתי צימר בבית אורן וקיבלתי קראווילה של מחתרת בת עין. (בית אורן - בת עין. יש להודות שזה נשמע דומה!)

 

בקושי הזלתי דמעה, שתיים שלושים, וכבר הגיע העת לארוחת הערב. והערב בתפריט: ארוחה חלבית בעלות מירבית.

 

מה שיפה הוא, שבביתן 500 אין מעלית. אמנם יש ההמצאה הזו "מעלית" כבר הגיע לאיזור, אך בשל תיכנוני בנייה (או שמא ליקויי בנייה?) אין בביתן אפשרות להוספת מעלית.

אם לא ראיתם זוג הורים מעלים עגלה עם ילד במדרגות לולייניות, לא ראיתם לוליינות בחייכם!

 

אמנם חשבתי לעשות מעט כושר במהלך הנופש, אך לא זו היתה כוונתי!

 

תקראו לי תמים, אבל אנחנו כנראה הראשונים בארץ שיצאנו לנופש עם הילד...

 

שאלה שעלתה בראשי תוך כדי לוליינות היא: "האם נקבל עזרה מאנשי הקיבוץ הנחמדים?"

התשובה שחלפה בראשי אחרי "כמעט נפילה" עם עגלה+ילד+אישה: "קדחת!"

 

כגודל העליה, כך גודל הירידה:

מדהים כמה הרבה אפשר לדרוש על כל כך קצת. ביצה קשה, בורקס, ולחם עבש לא עולם 70 שקלים גם ברוסיה!

נראה לי שהרעיון הבולשביקי שכל אדם יתן כפי יכולתו ויקבל כפי צרכיו לא צריכים לחול על אורחי הקיבוץ. (עלק אורחים, שילמתי על זה כסף!)

 

באגף השתייה קלה דרך אגב, היתה אפילו בחירה: מים מהברז, או מיץ בטעם צהוב.

היות ולמים מהברז היה טעם לוואי חזק ביותר של ברז, נאלצתי לשתות משהו צהוב שאמנם בא מאותו הברז, אך טעם הלוואי התחבא היטב בצהוב הצהוב הזה. 

 

מעולם לא היה מאמץ רב כל כך, בשביל מעט כל כך. כאופטימיסט מושבע (נשבעתי להפסיק) אפשר לראות בזה דבר חיובי: הוצאתי המון קלוריות בדרך למעלה, הרבה יותר מהקלוריות אותן ספגתי בצורת שמן בורקס. (לידיעת המוסכניקים לעתיד: שמן ברקס עושים משמן בורקס)

 

לא יכולתי להתאפק כבר להגעת ארוחת הבוקר. וחבל שלא התאפקתי.

 

את הבוקר פתחנו בשעה 5 בשיעור טאי-צ'י קולני שהחליטו להעביר מתחת לחלון שלנו. נוף שווצרי אמנם לא נשקף מהחלון אך בהחלט היה ניתן להנות על הבוקר מחבורה של זקנים מותחים איברים (ולא תאמינו כמה שאיברים זקנים יכולים להימתח!)

 

היות והדרישות שלנו היו מועטות: תקציב לא רב ונוף, אני חושב שכבר ניתן להכתיר נופש זה כהצלחה כבירה.

 

הארוחה בבוקר, היתה דלה יותר מארוחת הערב, דבר שלא האמנתי שאפשרי.

אם חשבתי שהמוסך היה מקור הפרנסה של יקירי המקום, כנראה שזו המרפאה המקומית, שמטפלת היטב גם בקילקולי קיבה, גם באנשים שעגלות ילדים נפלו עליהם וגם בילדים שעגלות זקנים נפלו עליהם.

 

מעניין באמת איך זקנים או אנשים עם קלנועיות מסתדרים בקיבוץ הזה? אולי לעת זיקנה הם, כמנהג האסקימוסים שולחים את זקניהם על קרחון לשוט באמצע האוקיינוס. נראה לי שהם משתמשים בקרחון המודרני: בית אבות.

 

אחרי שסיימנו את "ארוחת הבוקר", ארזנו הפקלעות ויצאנו לדרך, שחו"ח לא ניתקע שם בטעות בארוחת הצהריים.

עכשיו כל מה שאני זקוק לו זה נופש כדי לנוח מהנופש האחרון.

 

בית אי מייל

 

לשם ההגינות אני חייב להגיד:

אני מניח שאם הייתי מגיע לנופש בבית אורן מייד אחרי צבא, הייתי יכול להנות מנופש צבאי על גבול הטירונות. (למרות שהאוכל בצבא הרבה יותר טוב)

נכתב על ידי אי מייל , 22/5/2010 19:04   בקטגוריות המלצון, שחרור קיטור, אישי ובכל זאת טיפשי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
כינוי:  אי מייל

מין: זכר




7,200
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאי מייל אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אי מייל ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)