לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2008

photo-la המשך.


אם אוכלים בלי הפסקה ולא עושים ספורט, האם משמינים? התשובה במהופך בסוף הפוסט.

(דפדפו אחור לשני פוסטים קודמים בסדרת הצלמים, אוסיף לינקים מאוחר יותר. כמה שהיום קצר והמלאכה מרובה!).

גיר ג'ורדל (מן שם נורבגי שכזה) מצלם במצלמה פנורמית: מצלמה עם מנוע שמסובב את העסק בזמן שמצלמים כך שנוצרת תמונת פנורמה (כלומר תופסת יותר מריבוע אחד בנגטיב). גיר הלא יאמן מצלם בלי חצובה ובמקרים רבים מטפס על עצים ומבנים  עבור הפריים המושלם. איך זה מצליח? אין לי מושג.
הוא מצלם  בפילים אינפרא-רד , סרט שרואה מעבר למה שהעין רואה וכם נשרט בקלות, לכן הוא היה צריך אותי שאעשה לו ריטצ'ינג לקראת ספר התמונות שהוא הוציא (אני כמובן מגזימה, חלקי קטן ביותר, קיבלתי העתק של הספר תמורת עבודתי והבטיחו לי גם תמונה).
אני מאוד אוהבת את הפורמט הפנורמי שלו, בעיקר בתמונות האורכיות ומעבר לזה בתמונות שמעוותות קצת את המציאות. (הצגה של יותר מזוית הראיה הרגילה של העין). יש בהן גם הרגשה מסוימת של ציורי נוף סינים.
היום בלילה אולי אזכה לשזוף במו עיני במצלמה המדוברת ולמשמש בה קצת. פתיחה לתערוכה. אם אתם גרים באזור בואו להתחכך.











לצערי הפורמט האינטרנטי קצת מאכזב, ואף לא מצאתי את התמונות הספצפיות שרצית להראות לכם.
בספר עצמו משולבת קצת שירה וחשבתי להביא אחת מהתמונות עם שיר מתורגם לידה, אבל במילא גיליתי באיזו מהירות מאבדים את הדקויות של המשמעות המדויקת של המילים ואף יותר מזה את כפלי המשמעות שכל כך שונים בין השפות.

תשובה:

נכתב על ידי , 1/2/2008 22:07  
76 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



110,015
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , החיים מעבר לים , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשרה הצודקת (ש"צה) אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שרה הצודקת (ש"צה) ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)