לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2008

החומר ממנו עשויות צרות גדולות


שביבי מיד מצטרפים אט-אט זה לזה לסיפור שעדיין לא לגמרי ברור. קצת מצחיק להגיד אט-אט כשרוב המידע בא מויויאן, המורה של פיסטוק. לויויאן יש איכויות מופלאות  אבל גם כמה תכונות תמוהות ואחת מהן היא שויויאן לא מסננת ופולטת לפעמים כמויות מסחריות של מידע-שאתה-לא-בטוח-שאתה-אמור-לשמוע. עוף חריג בארץ השמירה על הפרטיות.

בכלאופן, מסתבר שהילדים משחקים בהפסקה בנאצים. מנהיג החבורה הוא באדי, ילד שנראה כמו ליהוק הולוודי טיפוסי לתפקיד הבריון הכיתתי. אין לי מושג איך באדי הגיע להתעניינות דוקא בנושא הזה. הוא שאל בספריה ספר על היטלר, התרשם מאוד מההתאבדות שלו ומספר לילדים על התאבדיות, ומחלק תפקידי נאצים.  ילדים בכיתה א'-ב'.

אבל אני יהודי! מנסה ג'ייקוב להתנגד. לא כל כך ברור כמה באדי מבין את הקשר.

 

אני לא משוכנעת שזה חוקי, לספק לנו את כל המידע הזה על משפחתו של באדי. ויויאן אומרת לנו שאבא של באדי, וואספ גבה קומה,  הפסיק לקחת את "הכדורים", אסר על אישתו נורה (האסייתית החייכנית שמסתבר שיש לה נטיות התאבדות) להתחבר לאינטרנט, הודיעה לה שהוא הגיע למסקנה שבבית ספר לא לומדים כלום ושהילד עובר ללמוד בבית. נורה, אין לה מושג בגידול ילדים ובטח שלא בהום סקולינג. היא אוהבת את בית הספר שלנו "כי שם היא לומדת להיות אמא".


אני נעה בין ההקלה על כך שבאדי לא יהיה בכיתה שלנו (בנתיים זה לא קורה), לבין החרדה לגורלה של המשפחה הזאת.

 


אתמול תפסתי את פיסטוק לשיחה.

"מה היה כל העניין הזה עם הנאצים בכיתה שלכם?"

"לא יודע, ויויאן ספרה לנו" אומר פיסטוק ותוקע מבט זגוגי בצווארי. אני מכירה את התכשיט שלי, כל כולו בעניין אוצרות. הוא מחפש פנינים בצדפים שעל החוף, שואל בספריה ספרים על זהב ואבני חן, ומתחבל תחבולות התעשרות.

"זה לא זהב", אני מצביעה על השרשרת שעל צווארי ופניו מתכרכמות באכזבה. "אבל מה היה המשחק הזה עם הנאצים".

"אנ'לא יודע. בכלל לא שחקתי איתם" ועכשיו הוא מרוכז בטבעת שלי "זה יהלום?"

"לא, אבל זו אבן חן" אני אומרת. פיסטוק מתעורר.

"חכי שניה!!!" פיסטוק רץ, מפשפש במגירה, וחוזר עם זכוכית מגדלת. הוא מחזיק בידי ובוחן את האבן מכל כיוון.

"והמשחק הזה הפריע לך?"

"לא ידעתי בכלל מה זה נאצי עד שויויאן הסבירה לנו", הוא אומר עדיין בוחן בריכוז את הטבעת מקרוב קרוב דרך זכוכית המגדלת שלו. פתאום הוא נראה לי כמו סוחר תכשיטים יהודי באירופה של שנות הארבעים של המאה הקודמת. סטראוטיפ.

"ועכשיו, מה אתה חושב על זה? הילדים עדיין משחקים בזה?"

"לא, ויויאן לא מרשה לנו. ידעת שהנאצים הוציאו ליהודים את שיני הזהב? יש לך ולאבא שיני זהב?"

נכתב על ידי , 8/2/2008 19:50  
91 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



110,015
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , החיים מעבר לים , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשרה הצודקת (ש"צה) אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שרה הצודקת (ש"צה) ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)