לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2008    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2008

למה להצביע לעיר לכולנו ולדב חנין?


התלונות שנשמעות בשבועות האחרונים שלאן שאתם לא זזים בבלוגוספירה הישראלית אתם נתקלים בדב חנין ממלאות אותנו, תומכיו, בסיפוק רב.
לא פשוט לעשות קמפיין חסר תקציב מול תקציב של 12 מיליון ש"ח של חולדאי, אבל יש הרבה אנשים שתומכים בעיר לכולנו ועושים את הקמפיין של התנועה לגמרי בהתנדבות, גם ברשת וגם ברחובות.
כספקן סדרתי, אני לא מאמין שהשמש זורחת לדב חנין מהתחת. פוליטיקאים נוטים לאכזב, גם כאלה שנראים בהתחלה כהגונים וכעומדים בצד הנכון של הצדק (ראו מקרה יחימוביץ').
ולמרות זאת, אני חושב שחנין ותנועתו מספיק טובים בשביל שאצא מהאדישות ואטרח להתנדב לתלות שלטים שלהם, ללכת עם החולצה והעיקר, ללכת להצביע בבחירות המקומיות לראשונה בחיי, וכך גם כמעט כל מי שאני מדבר איתו בשבועות האחרונים.
ואם נצליח להגדיל את אחוזי ההצבעה, למועמד שלנו יש סיכוי אמיתי.

כבר זמן מה אני מתכנן פוסט שיעביר בתמצות ובנימה עניינית למה לדעתי כדאי להצביע לעיר לכולנו למועצה ולדב חנין לראשות העירייה.
לשמחתי יהונתן קלינגר עשה את העבודה השחורה, ואף אישר לי בטובו להעתיק את הדברים ולהדביק אותם כאן:

סביבה:
דב חנין העביר את חוק אוויר נקי (ביוזמת עמרי שרון) שיביא לאט לאט לצמצום זיהום האוויר במדינה. חוק אוויר נקי מכיל קנסות יעילים, כך שלראשונה אין למפעלים תמריץ לזהם ויוכל סוף סוף לאפשר הגשת כתבי אישום נגד מפעלים מזהמים. הצד השני של החוק הוא חוק המזהם משלם, שיזם ח"כ חנין, מטיל קנסות אפקטיביים על מי שמזהם ומאפשר למנוע מצב בו רווחי לזהם. (ההבנה כאן חשובה כאשר הקנסות הם זניחים ולא תמיד מסייעים לממשלה לאכוף).


תחבורה:
דב חנין יפעל למען תחבורה ציבורית בשבת ויפעל להטבה עם רוכבי האופניים. בתור מי שנע בתל-אביב לא מעט, החשיבות של שני הנושאים האלו גדולה מאוד, אני רוכב על אופני ונתקל לעיתים בלא מעט בעיות הכרוכות בהגעה ממקום למקום. חשיבותה של התחבורה הציבורית היא בכך שמרגע שאני יכול לדעת שאני יכול להסתדר בלי רכב, אני אחסוך אלפי שקלים בחודש, כלומר: תחבורה ציבורית יעילה עבורי משמעה לא רק עזרה לסביבה, אלא גם עזרה לכיס האישי שלי. כרגע, כל פעם שאני צריך להגיע לצד השני של תל-אביב אני צריך לתפוס לפחות אוטובוס וחצי, לא נעים בעליל.


זכויות עובדים:
דב חנין הצהיר שלא יעסיק עובדי קבלן בעיריה. בעידן שבו שירות מענה טלפוני נבחן ביעדים כמותיים והחברות שמספקות את השירותים מתוגמלות לא על ידי איכות המענה אלא על פי כמות השיחות, דווקא החזרת השירותים האלו לידי העירייה יבטיחו שנוכל לקבל שירות יותר טוב ומקצועי ולא למצוא קבלנים שמעוניינים לבנות על גבנו וגבי עובדיהם הון קטן. חשוב להבין כמה רע להיות עובדי קבלן (או נותני שירותים) כאשר ישנם הם משוללי זכויות, קביעות ובעצם תחושת השייכות שלהם למקום העבודה הינה פחותה. בין הפעילים בתנועת עיר לכולנו נמצא אלון לי גרין, מי שאיגד את עובדי הקופי בין והביא למהפכה בהעסקת עובדי בתי הקפה בישראל.


כלכלה:
כי כשדב חנין קורא להלאמת בנקים קוראים לו קומוניסט, אבל כשג'ורג' בוש עושה את זה, הוא מציל את המדינה. (תודה! לרמן). דב חנין רוצה להתחיל מהפכה באחריות המדינה לאזרחיה, ולהתחיל את המהפכה מלמטה. זה לא משנה אם זה לאפשר לסטודנטים לגור בעיר, או לקדם את החינוך בעיר, דב יודע איך עושים את זה ומאיפה אפשר למצוא את המימון. האינטרס הוא לאו דווקא יותר דוחות חניה, אלא קנסות על העבריינים האמיתיים: חריגות בניה, זיהום אוויר ועוד.


שקיפות וקשר עם הציבור:
דב חנין עונה לאימיילים ששולחים לו, וכשהוא פגש בלוגרים, הוא עשה זאת כדי להקשיב להם. עד היום, לא ראינו מועמד לראשות עיר שנעזר באזרחים שתומכים בו ומבין כמה חשוב להיות קשוב לציבור שבוחר אותך. אולי הדבר החשוב ביותר בישראל שחברי הכנסת שוכחים ממנו הוא כמה הקשר עם  הבוחר הוא לא רק סעיף הוצאות אלא משהו שיש לבצע בסך הכל.

הסיבה האמיתית לבחירה בדב חנין היא דב חנין עצמו, דב מוכיח את עצמו כמועמד הטוב ביותר לראשות העיר וכמי שיכול לשמור על אופיה הייחודי. אני הולך ב11.11 להצביע לדב, ואני מקווה שגם אתם.


ואני מוסיף סעיף משלי:

עיר לכולנו
היא לא מפלגה וותיקה ומסואבת כמו העבודה, וגם לא התארגנות של מושחתים ועריקים להשתלטות על השלטון כמו קדימה.
עיר לכולנו קמה ע"י איחוד כוחות של עשרות וועדי שכונות וקבוצות אקטיביסטים בתל-אביב, שהבינו שהמאבקים שכולם מנהלים נגד העירייה ושאר הרשויות הוא בעצם מאבק משותף אחד - של התושבים נגד שלטון מושחת.
תושבי כפר שלם, חלקם פעילי ימין בעבר, הבינו שהמאבק שלהם והמאבק של תושבי עג'מי הערבים הוא אותו מאבק, וכך גם תושבי לב העיר, שגילו שהפארק שחולדאי הבטיח להם הולך להפוך לחניון, וכך גם תושבי הצפון הישן שפתאון החליטו לתקוע להם מגדל ענק באמצע השכונה, שהבינו שלהם ולתושבי פלורנטין אורבת אותה הסכנה בדיוק: בניית מגדלים באמצע שכונות מגורים ללא דאגה לתשתית תחבורתית וסביבתית מתאימה.




זה לא הכל כמובן, יש עוד סיבות, אבל אלה לבדן מספיקות, לדעתי.
נכתב על ידי , 15/10/2008 10:38   בקטגוריות איכות הסביבה, דמוקרטיה, הומניזם, חברה וכלכלה, סוציאליזם, עובדי קבלן, עירוני, פוליטיקה, תרבות אלטרנטיבית, אקטואליה  
85 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ד"ר ואן-טוחעס ב-26/10/2008 20:03




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)