לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2009

פוסט-בחירות


דווקא כתבתי פוסט שקורא לכם להצביע חד"ש, או לפחות הירוקה-מימד, לפני יום הבחירות, אבל נמחק לי.

חד"ש הצליחה לגדול במנדט, אבל אם בכל ת"א-יפו הצביעו לה כ-5000 איש כולל ערביי יפו, לא יודע עד כמה באמת הייתה הצלחה לקמפיין חד"ש טוב ליהודים.

הירוקה-מימד לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה, להפתעתי. אני מודה שהבאזז האינטרנטי - עשרות הבלוגרים שהודיעו שיצביעו לתי"מ, השפיע עליי לחשוב שהם יעברו. חשבתי שקולות הדתיים המתונים (מעטים אך קיימים) שיצטרפו לקולות הירוקים השרופים ושאר מזדנבים ביחד יספיקו.

הרי אם אפילו רחלי נשאבה סופסוף לפעילות פוליטית, ונצפתה מחלקת מדבקות בלהט, ברור שהגיעו ימות המשיח, לא?

מסתבר שלא.

לכאורה - כישלון לקמפיין האינטרנט. אבל מצד שני הירוקה-מימד הייתה הכי קרובה להכנס לכנסת, בהפרש ניכר מהמקומות הבאים במניין הקולות. לכן אני מאמין שלקמפיין האינטרנט כן הייתה השפעה, והוא לא נכשל. פשוט הירוקה נתפסה לא מוכנה להליכה לבחירות בזמן כל כך קצר. הם רק התחילו להתארגן כשהוכרזו בחירות.

לצערי קמפיין ההפחדה של קדימה עבד. למרות שהיה די ברור מראש שקדימה לא תרכיב את הממשלה הבאה, אנשים נדחפו להצביע קדימה כדי להציל את המדינה מביבי. לא שאני מאשים אותם, להצביע קדימה זה פחות מביך מלהצביע עבודה, מפלגת הלוזרים הראשית, או למרצ, חבורת החנונים הישנונים.

לא אתפלא אם העבודה תתפוגג לתוך קדימה. אולי שלי יחימוביץ' תצליח להתחבר לציפי ולטפס בין שורות המפלגה המאוחדת. או שמקסימום, אם תגלה פתאום אומץ מפתיע, תנסה להעיר את הישנים במרצ חסרת המרץ. ממילא רוב מנהיגי מרצ היו פורשי העבודה, לא?

ביום חמישי חגגתי 4 שנים לבלוג הזה. כשפתחתי את הבלוג, לא היו הרבה בלוגים פוליטיים בסביבה, ולכן הרגשתי צורך להיות פוליטי בעצמי. עכשיו המצב שונה. לא רק שנפתחו עשרות בלוגים פוליטיים, אלא שגם בלוגרים לא פוליטיים במובהק לוקחים צד ומצהירים על זה בפומבי בעונות הבחירות. הרבה מהם מעמיקים, ידענים וחכמים ממני. לינקים בטור הבלוגים העליון, מצד שמאל.
בלוגרים שמעולם לא התעסקו עם פוליטיקה הפכו לקמפיינרים פוליטיים ברשת.

אותי זה מאוד משמח, וכאמור לעיל, אני בטוח שיש לזה השפעה, גם אם לא מכריעה עדיין.
תחשבו על כל הבלוגריות הפקאצות בנות ה-12 וה-15. יש הרי אלפים מהן. ובעוד כמה שנים הן יוכלו להצביע. אם ירצו.
אם הן נחשפות לסביבת בלוגרים פעילה פוליטית, אולי זה יציל אותן מחוסר המודעות המוחלט שיש לרוב הילדים בגיל הזה, אלה ששואבים את כל המידע שלהם על המציאות מהטלוויזיה, יימח שמה.
אולי.
אולי לא.
מה אני יודע.
נכתב על ידי , 14/2/2009 20:59   בקטגוריות דמוקרטיה, הערות אישיות, חברה וכלכלה, פוליטיקה, אקטואליה  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-24/2/2009 12:47




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)