לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2009

ואלס עם באשיר הופך מאנימציה לקומיקס+הלינק שאינו נגמר




נירית אנדרמן מביאה בהארץ את סיפור הפיכתו של סרט האנימציה "ואלס עם באשיר" לרומן גרפי (ספר קומיקס).

הכתבה מעניינת ומרובת מידע, ובמהלכה מפרט פולונסקי את ההבדלים בין המדיומים, עליהם למד במהלך הכנת הספר, הפעם הראשונה שממש התנסה ביצירת סיפור קומיקס. כמי שמנסה לגרום לסטודנטים לאנימציה ליצור קומיקס, אני יודע בדיוק על מה הוא מדבר, וההתלבטויות שהוא מעלה היו חלק מהעבודה שלי עם הסטודנטים לאורך הסמסטר.

אני לא טורח לפרסם פה הרבה חדשות על ואלס עם באשיר, פשוט כי עיתונות המיינסטרים מפמפמת אתכם במספיק ארי פולמן, לא צריך אותי, אבל זה לא שאני מנסה להמעיט בערכו. ברור שזהו סרט חשוב והישג ענק.

יוני גודמן היה איתי בכיתה. כשנכנסנו לבצלאל, הוא אייר לעיתונים, בעיקר מעריב עסקים אם אני זוכר נכון. בבצלאל הוא גילה את האנימציה. כבר אז היה ברור שמדובר בבחור שקם מוקדם מאוד בבוקר כדי לעשות אנימציה, כמו שנוהג לומר מורה האנימציה חנן קמינסקי, והולך לישון מאוחר, אם בכלל.

חריצותו המופלאה מעוררת הערכה. כשרון לא מספיק, צריך לעבוד ממש קשה.
אני לא הייתי מסוגל לעבוד כל כך קשה במשך שנים.


ועוד בקומיקס הישראלי:
גלעד וגלית סליקטר עשו עמוד קומיקס במהלך המבצע בעזה עבור עיתון צרפתי. התוצאה (באנגלית) בפליקר של גלעד:
גלעד מסביר: קומיקס שנעשה בזמן המלחמה לעיתון הצרפתי Les Inrockuptibles.
אחותי גלית גרה בניו יורק ואני בישראל ובטקסט השתמשנו בכותרות מהתקשורת מהארץ ומהעולם כנקודות המבט השונות של כל אחד מאיתנו.


(לחצו על התמונה לגודל קריא)

הנה מה שהגבתי שם בפליקר:
עשוי מעולה.
סיום חזק, למרות הקלישאה, פשוט כי האיור מחזיק אותו.

אם הייתי מקבל את התסריט, לא הייתי רוצה לעשות את הקומיקס, כי לבד התסריט לא היה מרשים אותי מספיק.

אז כבוד.

וגם: גלעד מכחיש שהוא ניסה לצייר את עצמו דומה לארי פולמן.
מה יהיה עם כל הגברברים המזוקנים האלה שמסתובבים פה, חלקם אף מסרבים בעקשנות להסתפר?
מה יש להם להסתיר?

סיני גז פצח בשרשרת פוסטים בלתי נגמרת תחת השם "הלינק שאינו נגמר". קיבלתי את הלפיד מאיריס יער אדלבאום ואני מעביר אותו ל....דורה ק!!!! מזלטוב דורהק!.
נכתב על ידי , 16/2/2009 11:05   בקטגוריות אנימציה, אנימציה ישראלית, אקדמיה, המדריך ליוצר קומיקס, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, מלחמת עזה 2008, קולנוע, קולנוע ישראלי, קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של צוף ב-7/5/2010 13:12




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)