לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2009    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2009

מעצרים פוליטיים ונסיונות השתקה מטעם המדינה


בבוקר יום ראשון 26.4.2009 הקישו שוטרי משטרת ישראל על דלתות ביתן של פעילות פוליטיות, חברות התנועה הפמיניסטית "פרופיל חדש", שפועלות למען אזרוח החברה הישראלית ונגד ההשפעה של הצבא על החיים במדינת ישראל.

השוטרים דרשו לקבל את המחשבים האישיים של הפעילות ולקחו גם את מחשבי בני הזוג שלהן ובמקרה אחד גם את המחשב של ילדה של אחת מהן, תלמיד בכיתה ד'.

בין הנחקרות: אנלין קיש, בת 70, אמנית קרמיקה, בת של משפחה של "חסידי אומות העולם" שהתגיירה לאחר נישואיה לניצול שואה, דר' אלדד קיש, שפעיל בארגון של ניצולי שואה הולנדים בישראל. לבני הזוג יש 6 נכדים. מרים הדר, בת 51, עורכת ומתרגמת, אם לשניים ונשואה לפרופסור לפסיכולוגיה, אורי הדר. שתי הנשים נולדו בהולנד וממשיכות להחזיק בדרכון הולנדי.

נעצרו לחקירה גם אמיר גבעול, תושב ירושלים, סרגיי סנדלר, תושב באר שבע ורוני ברקן, תושב תל אביב. המחשבים של כל הנחקרים הללו הוחרמו ע"י המשטרה שהציגה צוי חיפוש.
כל החמישה נחקרו בתחנת רמת החייל של משטרת ירקון ושוחררו בערבות בתום החקירה. לכולם נאמר שאסור להם ליצור קשר ב-30 הימים הקרובים עם חברים אחרים בתנועה.

תנועת פרופיל חדש מבטאת את זעמה על החקירה ועל הדרישה לא ליצור קשר בין החברים, שמשמעותה שיתוק חלקי של הפעילים בארגון חשוב זה בחברה האזרחית בישראל.

עורכת הדין סמדר בן נתן, שמייצגת את פרופיל חדש, אומרת שחקירת המשטרה מתמקדת באתר האינטרנט של התנועה, שיש לו קישורים לאתרים אחרים באינטרנט. בן נתן מוסיפה ואומרת שפרופיל חדש מוכר שעמותה ללא רווח שפועלת באופן ציבורי ופתוח, בהתאם לחוק והשימוש בחקירה פלילית בהקשר זה אינו תקף ומוגזם ועומד בניגוד לחופש הביטוי.

פרופיל חדש הוא תנועה פמיניסטית שהוקמה לפני עשר שנים. התנועה מזהירה מזה שנים כנגד ההשפעה המוגזמת וההרסנית של המיליטריזם הישראלי על החיים האזרחיים ומספקת סיוע משפטי וחברתי לאנשים צעירים שמבקשים שלא לשרת בצבא, בין אם מסיבות אישיות ובין אם מסיבות פוליטיות.

תנועת פרופיל חדש הצהירה היום "המעשים האלו מאשרים את מה שאנו אומרות מזה שנים: המיליטריזם של החברה בישראל מזיק לעקרונות הקדושים של הדמוקרטיה, לחופש הביטוי ולחופש ההתאגדות הפוליטית. מי שהאמין עד עתה שתיקים פליליים נתפרים "רק" לאזרחים ערבים של ישראל רואה הבוקר שאף אחד מאיתנו לא יכול להיות בטוח שהוא או היא יוכלו לבטא את דעתם בחופשיות ביחס לכשלון החברה והחוק בישראל".

עד כאן ההודעה של פרופיל חדש.
מעניין באמת מתי אשמע את הדפיקה הרועמת על דלת ביתי בשש בבוקר.
מחר? מחרתיים?

האם תבואו להפגנה למען שחרורי?

ומה אם הייתי ערבי?

70 יום במעצר. האשמה: מאבק פוליטי.

המתקפה הרצחנית של ישראל על עזה לוותה במתקפה כוללת נגד פעילות/ים פוליטיות/ים, בעיקר פלסטיניות/ים. המשטרה עצרה מאות פעילים ואנשי ציבור שהשתתפו בהפגנות, משמרות אבל ומחאה, ורבים מהם זומנו לחקירות הפחדה בשב"כ.

מסע ההתנכלות וההפחדה נמשך עם מעצרו של סמיח ג'בארין, פעיל חברתי ופוליטי מתנועת אבנאא אלבלד (בני הארץ) סניף יפו, בפברואר השנה. ביום הבחירות לכנסת השתתף סמיח בהפגנת מחאה באום אל פחם, עיר הולדתו, נגד הגזענות, נגד אנשי הימין הקיצוני שהגיעו לעיר. בתחילת ההפגנה נעצר סמיח, והוחזק בתנאים קשים בבית המעצר קישון (ג'למה) במשך שבעה עשר יום. מאז הוא הושם במעצר בית מלא עד תום ההליכים, בבית הוריו באום אל פחם, עם אזיק אלקטרוני הצמוד לקרסולו, במנותק ממקום מגוריו, פרנסתו ולימודיו, יפו.


נכתב על ידי , 27/4/2009 02:33   בקטגוריות גזענות, דמוקרטיה, הומניזם, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, חברה וכלכלה, נגד הכיבוש שתיים בחמש, משטרה ו"כוחות הביטחון", ביקורת, צבא, פסימי  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של א י ש ב-1/5/2009 14:43




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)