לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2009    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2009

פיני בדש ומבצע הטרנספר שלו לכפר עמרה-תראבין


רק סיפרתי לכם בפוסט קודם על הטרנספר הזוחל לפלסטינים ממזרח ירושלים, והנה השר המהולל אלי ישי מחזק את ידי השודדים, החמסנים, הפושעים והגנבים.


כמובן שסיפוח וגירוש נמשכים במלוא עוזם בחסות החוק גם בתחומי הקו הירוק:


מאת: יעלה רענן, המועצה האזורית לכפרים הבלתי מוכרים. ‏30/04/09


פיני בדש, ראש מועצת עומר, רוצה את השטח עליו יושב הכפר עמרה-תראבין בכדי להתרחב ולבנות עוד שכונה. השטח כבר סופח לעומר וכבר תוכנן. יש רק בעיה קטנה: יש שם כפר, עם אנשים, שחיים במקום. כפר בלתי מוכר, אחד מתוך 45 הכפרים הבדואים הבלתי מוכרים בנגב.


עד כה הצליח בדש לשכנע בדרכים כאלה ואחרות כשני שלישים של הכפר לעזוב. דרכי השכנוע שלו מספיק מפוקפקת שהדברים היום בדיונים בבית המשפט. אבל בדש לא מחכה לתוצאות המשפט, הוא מוצא דרכים "חוקיות" לשכנע את התושבים לעזוב. למשל השימוש שלו במשטרה בימים האחרונים.


הנה כמה משיטות השכנוע:

* כל יום במשך שבוע וחצי האחרונים נכנסו שוטרים לכפר למשך שעות. עצרו אנשים בכפר, צילמו אותם, רשמו את לבושם, את צבע הנעליים, את שמם והפרטים הנוספים. סתם.


* הצליחו להוציא שני צווי חיפוש לבתים בתראבין. הפכו את הכול בבית. טענו שנרשמו שיחות של הטרדה מטלפונים, והם מחפשים אחר הטלפונים הללו. כעדות אף לקחו מילד בן שלוש את הטלפון (השבור) שלו. בעל הבית הצעיר של אחד הבתים היה עם אחיו בבית חולים באותה השעה. אחיו עבר ניתוח. לאחר שהפכו את ביתו, הבהילו את האישה והילדים, קראו לו אף לחקירה במשטרה. במשטרה הראו לו רשימת מספרי טלפון ושאלו אותו אם הוא מכיר אותם. המום, אמר שאינו מכיר. לקחו לו תביעות אצבעות, צילמו אותו ושחררו אותו לביתו.


* המשטרה נכנסה באחד מהימים הללו לבית בשעת ערב ועצרה ילד בן 8. אמרו – הוא חשוד שהוא גנב. לקחו אותו לתחנת המשטרה. כמובן שללא הוריו וללא עובד סוציאלי... אחרי שעתיים של חקירה העבירו אותו להוריו שחיכו בפחד בתחנת המשטרה לשחרורו של ילדם הקטן.


* באחד הלילות, כשכל הכפר כבר ישן, נכנס רכב משטרה ועשה "סיבובים" בכפר, עם סירנה פועלת. ניסה לייצר פרובוקציה, בכוח.


* ביום שבת הסתובב בכפר נער של הכפר הסובל מפיגור שכלי. באו השוטרים לתפוס אותו והוא ברח, פחד. כמעט דרסו אותו במרדף, ולקחו למשטרה. שם נשאר עצור עד לעמידה בפני שופט ביום למחרת. שוחרר למעצר בית. הטענה: התקרב לטרקטורים...


* נג'יב תראבין הוא פראמדיק העובד בתחנת מד"א של רהט. בדרכו הביתה השבוע נעצר על ידי המשטרה. חיפשו במכוניתו. מצאו תרופות. אהה! חשבו, הנה נוכל להראות שהדבר אינו חוקי! אך מסתבר שהכול חוקי, והתרופות מיועדות להגנה על תושבי הכפר במקרי חירום. אז שאלו אותו השוטרים: "למה אתה לא עוזב את הכפר?" ... ממתי שוטרים אמונים על שאלות מסוג זה??!!


* המשטרה שמה מחסום בכניסה לכפר. כל רכב שעובר נדרש לעבור בדיקה של כל הרישיונות, של אורות, של מספר שלדה. כל הבדיקה עורכת כ 20 דקות. בכפר בערך 20 רכבים. מאז יום ראשון לפני שבוע כל רכב עבר את הבדיקה הזו לפחות 10 פעמים...

 


המשטרה עוצרת כל ערבי שנכנס ויוצא מן הכפר שלו


* ובעצם לא כל רכב נדרש לעבור את כל הבדיקות הללו, אלא רק אם נוהג בהם ערבי. נכנסתי לכפר בבוקר יום שני, ואכן, עמד רכב של מג"ב. עברתי אותו, נעצרתי לא רחוק ממנו להסתכל על התיל אשר מקיף את עבודות הבנייה של עומר בתוך הכפר תראבין. והמשכתי לבקר את אנוואר תרבין בכפר. התפלאו אנשי הכפר על כך שלא עצרו אותי. עשינו ניסיון, שלחתי את הרכב שלי עם נהג ערבי. הפעם עצרו אותו... וכל רכב נוסף שניסה להיכנס או לצאת מהכפר עם נהג ערבי, אפילו ח"כ טאלב א-סאנע לא הצליח להימלט מהבדיקה במחסום... הרי גם הוא ערבי.


* אחרי שהמשטרה בודקת את הרכב טוב-טוב, ואת הרישיונות, השוטר שואל את בעל הרכב: "למה אתה לא עוזב את הכפר?"


* בימים האחרונים הגיעו גם המודדים. מודדים את השטח, כאילו אין בתים ואין אנשים. שאלנו מה הם עושים, והם ענו "אנחנו רק מודדים..." האם אינם מבינים שבפעולה זו הם מראים באופן בוטה שהאנשים לא נספרים?

 


מודדים את השכונה החדשה של עומר בכפר תראבין


ועוד ועוד סיפורי הטרדות. מהמם.


היכולת הזו, של פיני בדש, להביא משטרה בכדי להטריד, והתושבים חסרי אונים, מרגיזה מאוד. והשאלה הנשאלת היא – לאן הגענו?

בבקשה עשו כל דבר שביכולתכם להפסיק את ההתעללות הזו. כיתבו – מיצאו את החברים שלכם אשר יש להם כוח הדומה לשל פיני בדש, ופנו אליהם. בואו ושבו קצת על יד השוטרים המטרידים את תושבי הכפר במחסום. תשאלו אותם שאלות. יש סיכוי טוב שיצטרכו להביא את הממונים עליהם להתמודד איתכם. אולי מספיק הטרדות של הקצינים האחראים יוריד את רמת ההטרדות של תושבי הכפר...

לעוד פרטים: אנוואר תראבין: 6592004 - 054

יעלה רענן, המועצה האזורית לכפרים הבלתי מוכרים: 7487005 - 054

-

הערה ראשונה: לכל מי שחושב שתושבי הכפרים הלא מוכרים הם "פולשים" לא חוקיים לקרקעות לא להם, אני מציע ללמוד את העובדות:

רקע:
בשנות ה-60 המדינה העבירה את בני התראבין ממקום משכנם המקורי למקום ליד עומר (כלומר הם כבר גורשו פעם אחת). עם התרחבותו של היישוב עומר והביקוש של אזרחים יהודים מהדרום להתיישב בעיירת הנוחות עומר, מועצת היישוב החלה בפעילות אגרסיבית כדי לסלקם מהמקום.
חלק מהתושבים עברו, בהסכמה, ליישוב חדש בשם תראבין ליד רהט ויתרתם עדיין מחכים להצעות הולמות של המנהל להתיישבות חלופית, הצעות שבוששות להגיע.


ועידן לנדאו מוסיף גם: אני תוהה אם השימוש הפרטי שעושה בדש במשטרה הוא בכלל חוקי (ודאי ששאלותיהם אינן חוקיות). מה זה, משטרה של אבא שלו? וזה עוד עם משטרה ארצית. שוו בנפשכם שתאושר תכנית העיוועים של שטייניץ להקמת משטרות עירוניות. או אז ישולח הרסן לגמרי, והשריף יוכל לשסות את שוטריו במי שרק יחפוץ.


דברים דומים קורים במקביל לעוד 45 כפרים לא מוכרים בנגב, אבל גם ביפו ובגליל, וגם ליהודים עניים, למשל בכפר שלם.


צריך לציין שלא כל תושבי עומר תומכים במתקפת הטרנספר של מר בדש. כמה מהם דווקא השתתפו בסיור בכפר ובמפגש משותף החליטו להתנגד לגירוש ולקדם תוכנית מתאר חדשה שתכלול את עמרה-תראבין כחלק מעומר וגם לקיים חוגים ופעילויות משותפות נוספות.


עוד בנושא אפשר לקרוא באתר של ארגון פורום דו-קיום בנגב.
נכתב על ידי , 4/5/2009 11:18   בקטגוריות גזענות, דמוקרטיה, חברה וכלכלה, משטרה ו"כוחות הביטחון", פוליטיקה, תרבות נגד, אקטואליה, ביקורת  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של כהן יצחק ב-17/7/2009 11:09




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)