לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2009    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2009

והיום בפינת הפנזין התמוה: E


מצאתי באוזן ספרים פנזין זירוקס בגודל A5 ובו 20 עמוד כולל כריכות, 8 ש"ח בלבד:



עונה לשם E, חסר כל חתימה או אימייל, רק כתוב תאריך היציאה: ספטמבר 2009 על הכריכה האחורית. רוב הקומיקסים מזכירים קצת את גיל לביא או טדי גלודנברג, רק הרבה פחות עלילה או רצון לתקשר. הנה שני הקומיקסים הכי קומוניקטיביים:




וליוצר\י הפנזין: קניתי את העותק האחרון מהאוזן, ואני חושב שגם בקומיקס וירקות לא היו עותקים כלל.

אגב, אם כבר טדי אז הוא הודיע בפליקר שלו על חוברת חדשה.

חוצמיזה הייתי באינדינגב והיה אחלה מגניב. הפסטיבל נהיה המוני יותר, אבל עדיין לא יותר מידי, והוא עדיין הפסטיבל הכי מעולה. אני חושב שאווירת המדבר תורמת הרבה למצב הרוח המיוחד של הפסטיבל הזה, ועדיין הרבה הרבה כבוד למתן ואסף היוזמים והמפיקים.

במוצ"ש ישנו אצל ידידה של רותם נעמה בכפר עזה, וביום ראשון על הבוקר כבר התחלתי את שנת הלימודים האקדמית עם השיעור הראשון בקורס הקומיקס שאני מעביר במחלקה לאנימציה בספיר. דבר ראשון שאלתי בתוכחה: מי לא היה באינדינגב? לתדהמתי, 100% מהנוכחים הודו שהם לא היו.

אבל הם די התרשמו, אני חושב, כששלפתי אחד אחרי השני עשרות ספרי וחוברות קומיקס ו"רומנים גרפיים" מכל הסוגים והמינים, מהארץ ומהעולם, מאלבומי צבע זוכי פרסים ועד פנזיני זירוקס ישראליים מטופשים. בכלל לא קל להיות מורה, ולנסות לארגן בצורה קוהרנטית את כל הדברים שאני יודע כבר כל כך הרבה זמן עד שאני צריך לשבת ולחשוב בבית כדי לתרגם מחדש למילים דברים שאני מרגיש שאני כבר יודע בצורה אינטואיטיבית על איך מספרים סיפור בקומיקס, לנסח את החוקים מחדש במילים פשוטות, ויותר מזה, להסביר מתי ולמה זה לגיטימי לשבור את החוקים שאני מנסח.

מה שכן, כבר בשיעור הראשון הם הפגיזו אותי בשאלות מצויינות ומדוייקות מאוד לגבי החוקיות של המדיום, ומצאתי את עצמי כמה וכמה פעמים עונה על השאלה בצורה כללית אבל מבטיח שזאת שאלה שלתשובה מפורטת עליה אקדיש שיעור שלם בהמשך.

כבר בשיעור הראשון הם שאלו אותי מה החוקיות של הסימנים המוסכמים בקומיקס, כלומר שפת בלוני הדיבור וצורת גבול הפריים, והגענו לדבר על סוגי מעברים בין פריימים, החלטות בימוי של איפה לחתוך בין פריימים, היחס למעבר הזמן בקומיקס (בקומיקס זמן מתורגם למרחק - שמתם לב פעם שארוך וקצר הם מושגים שמתארים גם זמן וגם מרחק?), זרימה וכיוון הקריאה (בקומיקס הדמות הראשית בדרך כלל רצה או נוסעת עם כיוון הקריאה, ואם לא - צריכה להיות לזה משמעות), זוויות מצלמה, משחקי הכוח בין הכותב לצייר, ועוד ועוד.

העברתי את הקורס הזה כבר בשנה שעברה, וכבר כתבתי סילבוס כללי חדש לאור המסקנות מהשנה שעברה, אבל עדיין אני צריך לבנות חלקים גדולים מהקורס מחדש לקראת השיעורים, כולל למצוא דוגמאות ספציפיות לחוקים ולתהליכים ועוד מיליון דברים.

אני יודע שאין די בקורס של סמסטר אחד, 3 שעות שבועיות, בשביל להעביר את כל מה שיש לגבי איך עושים קומיקס, אבל אני מקווה שכן יוכלו להתנסות במדיום ויוציאו מהקורס תובנות לגבי העברת סיפור בצורה שמתקשרת לקהל שטובות לא רק לקומיקס אלא גם למדיומים אחרים.
נכתב על ידי , 19/10/2009 17:31   בקטגוריות פנזינים וכו', קומיקס, קומיקס ישראלי, חינוך, אקדמיה  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של cxllmfafxc ב-17/2/2013 10:27




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)