לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2010    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2010

פסח כשר ושמח


בימים שבהם אני נע בין זעם לייאוש, אין לי הרבה מה לכתוב, אז אני פשוט אעשה קופי פייסט מלוחמים לשלום:

בשקט בשקט, ערב חג הפסח, אנחנו מתבשרים שהפרקליטות החליטה לשוב ולחקור את מותה של עביר בת ה- 10.

שלש שנים לאחר מותה, לאחר שהוגשה תלונה למשטרה על כך שלא נפתחה חקירה, ולאחר שנפתחה חקירה ונסגרה כלעומת שבאה, ולאחר שהוגש ערעור לפרקליטות על כך שתיק החקירה נסגר ללא העמדה לדין ולאחר שהוגש ערעור לבג"צ על החלטת הפרקליטות לסגור את התיק,
חויבה המדינה על ידי שופטי בג"צ לנמק מדוע אין בכוונתה לפתוח את תיק החקירה או לחילופין -לפתוח אותו מחדש.

במקביל, לאחר שהוגשה תביעה אזרחית, פתח משרד הבטחון בחקירה משל עצמו, בה התברר שהיו מספר עדים לאירוע מתושבי ענתא, שלא נחקרו.

איכשהו, הנתון המדהים הזה לא מצליח לזעזע.
זו הדרך בה מדינת ישראל חוקרת את מותה של ילדה קטנה.
גם הילדה, גם העדים, שקופים.

באחד הבלוגים נכתב על עביר שמותה של ילדה ערביה בשטחים כנראה נחשב בישראל פחות ממוות של חתול רחוב. ההשוואה מצמררת, אבל כשמעמיקים בתיק ולומדים את הדרך בה חקרה אותו הפרקליטות, בכזו רשלנות, בכזה חוסר עניין, בכזו אגביות, אי אפשר להימנע מהתחושה הקשה הזו.
 
את מה שסלוואה, אמא של עביר, איבדה, אף צדק לא יוכל להשיב. והעובדה שמוסדות השלטון והצדק בישראל ראו במותה של עביר אירוע ששווה לקליפת השום, רק מעמיקה את תחושת האבדן (אם בכלל ניתן עוד להעמיק תחושת אובדן של ילד שילדת).

עד עכשיו.

בעקבות החלטת בית המשפט הגבוה לצדק,
בעקבות דיון של הפרקליטות בממצאי החקירה של משרד החקירות הפרטי ששכר משרד הבטחון (מספר עדים שלא תוחקרו, שערו בנפשכם)
בעקבות ישיבה של הפרקליטות עם בכירים במשטרת מחוז שי שבתחומיה האירוע קרה ודיון בממצאי החקירה של משרד החקירות הפרטי ששכר משרד הבטחון החליטה הפרקליטות לפתוח את התיק מחדש.

בסאם, אבא של עביר, כתב לפני כשנתיים את הדברים הבאים:

"לא אשקוט עד שהחייל האחראי למותה של בתי יועמד למשפט ויתמודד עם המעשה שלו. אדאג לכך שהעולם לא ישכח את בתי, את עביר היפהפייה שלי.

אבל לא אבקש נקם. לא, אני אמשיך בפעולה שלקחתי על עצמי, יחד עם אחי הישראלים. אני אלחם בכל כוחותיי כדי ששמה של עביר, דמה של עביר, יהפוך לגשר שיגשר סוף-סוף על התהום בינינו, לגשר שיאפשר סוף-סוף לישראלים ולפלסטינים לחיות בשלום, אינשאללה.

אם הייתי יכול לומר משהו לבתי, זה מה שהייתי מבטיח לה. והייתי אומר לה שאני אוהב אותה מאוד-מאוד".

נכתב על ידי , 29/3/2010 11:30   בקטגוריות נגד הכיבוש שתיים בחמש  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-1/4/2010 22:29




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)