לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2011    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2011

ביקור פתע במאהל המחאה בצומת סירקין, פתח תקווה


זה התחיל מטוויט של גילי ביום שישי בשמונה וחצי בערך: יש מאהל בצומת סירקין, אתיופים במצוקה, צריכים סיוע. התקשרתי לגילי, לקחתי טלפונים. עוד לפני זה, בעצם, כבר שאלתי בטוויטר ופ"ב למי יש אוטו ובא איתי להביא להם אוכל ומים. אחרי שהתקשרתי לשגיא מהמאהל, התברר שאוכל ומים יש להם. והם כבר שם שבוע וחצי, לא חדשים.

 

(צומת סירקין הייתה פעם הקצה הדרומי של פתח תקווה לכיוון יהוד ונתב"ג. בשנות התשעים לכבוד גל העלייה שרון הפשיר קרקעות בטירוף, והיום פ"ת מגיעה כמעט עד יהוד. מגדלים, קניון וכו').

 

אבל דווקא שלטים הם צריכים, כי הם מתכננים צעדה עצמאית מחר ולא באים לת"א. התחלתי להרים טלפונים, ובינתיים מיכל הודיעה לי בפ"ב שהיא מתנדבת לנהוג אותנו לשם. לקחתי ציוד יצירת שלטים, ואספנו ממאהל הסטודנטים ברוטשילד כמה כרזות שהסכימו לנדב לנו, ואת מאיה ואלינור.

יחד, היה לנו ייצוג של דרום, מרכז וצפון ת"א.

 

הגענו לצומת סירקין. קיבלו את פנינו במאור פנים במאהל. יש שם כמה עשרות אוהלים, וגם הרבה שלטים. התיישבנו לדבר עם הנוכחים – אתיופים צעירים וחסונים (וחתיכים) וגם וותיקים מכל מיני עדות, זועמים. הדיון היה פורה, חי ומעניין, אפילו כשהועלו סוגיות כמו בילעין ופלסטינים. כמובן שהגענו די מהר גם ל-48.

 

תוך כדי שאני חותך שבלונה ("העם דורש מדינת רווחה" – סיסמא שנבחרה יחד עם המקומיים, אם כי לא כולם הסכימו לגמרי) ומרסס עותקים קראנו לעוברים ושבים שטיילו ברחוב הראשי לבוא מחר להפגנה. העו"ש היו קצת בשוק מזה שבאמצע הלילה יש עוד אנשים במאהל והם אפילו עובדים, אבל באופן כללי הביעו תמיכה וחלקם נשארו לדבר ואף הבטיחו שיצטרפו מחר.

 

פתח תקווה, כן? לא רוטשילד.

 

הזועמים יותר הציעו לרדת לכביש ולשרוף צמיגים כבר עכשיו. הרגועים יותר, וביניהם אני, הסברנו שלא צריך. הנה בדיזנגוף בת"א חסמו את הכביש בלי שום אלימות. פשוט ישבו חמישים איש בערך, שילבו ידיים וסירבו להתפנות, אמרתי להם. אמרו לי: פחחחחח, זה בת"א. פה יס"מ יכסחו אותנו במכות תוך שנייה. אמרתי להם, כן, גם בת"א יס"מ כיסחו ועצרו מפגינים. אמרו וואללה, אולי זה שווה את זה. אמרתי להם: אבל עזבו, לא צריך. אתה ניגש לשוטר האחראי, אומר לו תן לנו רבע שעה לחסום ת'כביש ואחר כך אנחנו מתפנים בשקט, העיקר שיצלמו אתכם לווינט. אמרו, וואללה, אולי צודק.

 

בשל התחייבויות קודמות, נאלצנו לחתוך מוקדם בחזרה תלאביבה, וקטענו את הדיונים באיבם. אבל היה מרגש, מצחיק וכיף. לסיום עוד הלכנו חלקנו ברגל בתל אביב ממרמורק ללווינסקי, ומצאנו את המאהל בסביבות חצות (או אחר כך, לא בדקתי את השעה) עדיין חי, עם כמה מעגלי שיחה שקטים.

כמה מהנוכחים עוד אכלו בתיאבון מעדנים ממטבח המאהל (תרומות מאזרחים, מסעדות ומוסדות, חלקם מגיעים בתרומת משנה מהמאהל ברוטשילד), וכולנו נברנו במבחר העצום של ספרים בספריית הקח תן שהקימה גל חן (ואף אחד לא יגיד לכם כלום אם רק תקחו ולא תתנו). חזרתי עם ספר הביתה.

 

מאיה ואלינור הדרומיות פגשו את השכן מהבניין ממול, ותחקרו אותו כמה שותפים הם ומה זה הדברים המוזרים שהם עושים שהן רואות מהחלון. הן נשארו אחרי, אני התעייפתי ופרשתי.

מחר ההפגנה הגדולה. אני עדיין מתלבט אם לצעוד בתל אביב או בפתח תקווה.



צילום: אלינור דוידוב

 

 

נכתב על ידי , 6/8/2011 02:43   בקטגוריות אמנות פוליטית, דמוקרטיה, חברה וכלכלה, סוציאליזם, שביתות ומאבקים סוציאליים, תרבות נגד, אופטימי, אקטואליה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נעמה יערי ב-6/8/2011 10:58




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)