לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2014    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2014

פינת המתכון: טיפים לפאד תאי טוב


בעקבות ניסיון העבר, לא רציתי להכנס שוב למערכת יחסים בינעירונית. יש לזה כמה חסרונות, בייחוד לבחורה, בדרך כלל. וויתרתי על דייטים עם בחורות שוות מירושלים ואפילו מרעננה. ואז חברה שלי עפה לשלושה חודשים בדרום אפריקה. בעסה. אז עשיתי פאד תאי.

 

טיפ 1: לקלות כל ירק בנפרד

הבעיה עם רוב הכיריים הביתיות היא שהן פשוט לא מספקות עוצמת אש חזקה מספיק, ואז במקום שהירקות ייצלו הם מתבשלים. לכן הטיפ הכי טוב שלי הוא לצלות כל ירק בנפרד. שדרוג לעצה הזאת הוא לקלות את הירקות ללא שמן! זה ייתן לכם את הטעם החרוך הנהדר שיש למנות האלה במסעדות הטובות.

 

פלפל, גזר, שעועית ירוקה ואפילו כרוב, קצוצים דק ומפוזרים על הווק, כל אחד בנפרד. קולים כל ירק 5-10 דקות עד שהוא משחים מעט לפי מידת השרוף האהובה עליכם. אני אוהב שרוף. ואז מוציאים אותה לסיר או קערה וממשיכים לירק הבא. רק בסוף מחממים מעט שמן בווק ומוסיפים את כל המרכיבים יחד לטיגון ערבוב אחרון.

המהדרין, אגב, מטגנים כל מנה אישית בנפרד.

 

טיפ 2: תוספות מעניינות.

מתכונים ברשת יש המון, חלקם טובים מאוד. בכולם תערובת כזו או אחרת של מרכיבים מסוגים שונים. כדי להקל על עצמי ועליכם, חילקתי אותם לקטגוריות, כשבכל אחת מופיע המרכיב הבסיסי\קלאסי ולצידו הצעות לתוספות או גיוונים מאותו הסוג.

 

שמן צמחי (קנולה, סויה ושות')

שמן קוקוס (יותר בריא, כך אומרים עכשיו) תוספת שמן שומשום, שמן אגוזים, שמן צ'ילי

מירין, חומץ אורז

לימון, בלסמי

משחת קארי אדומה

יש גם צהובה, ירוקה...

כרוב

נבטים, מנגולד, תרד, באק צ'וי ושות'

גזר

צנונית, שורש סלרי או פטרוזיליה (את אלה האחרונים צריך לקצוץ דק או לבשל כמה דקות לפני ההקפצה), תירס, תירס גמדי, לבבות דקל

שעועית ירוקה

אפונה, שעועית צהובה, ברוקולי, כרובית

סויה

מלח

כוסברה

אין תחליף!!!!!!! אבל אפשר להוסיף עשבי תיבול אחרים: בצל ירוק\עירית, פטרוזיליה, למון גראס וכו'

שום

אין תחליף!!!!!!!

בוטנים שבורים קלויים קאשיו שבור קלוי
ג'ינג'ר וואללה לא יודע, תציעו.

 

טיפ 3: ירקות קפואים

אין בעיה להשתמש באפונה או שעועית קפואות, אבל מומלץ ליבש אותן קצת במסננת לפני ההקפצה. אני לא אוהב ברוקולי קפוא בהקפצה, לדעתי הוא יוצא סמרטוטי מדי.

 

טיפ 4: איך עושים טופו קריספי

טיפ במיוחד לטבעו\צמחונים ומי שמבשל להם - בעצם זה טיפ משולש:

 

א. השריה במרינדה: הטופו סובל מהעדר מוחלט של טעם עצמאי, אז מאוד מומלץ להשרות אותו במרינדה עם טעמים חזקים הרבה זמן, כלומר כמה שעות עד כמה ימים (כן כן). המרינדה שיצאה לי ממש טוב היום כללה משחת קארי אדום, שמן קנולה, סויה, חומץ אורז וקצת מים והטופו השתכשך בה איזה ארבעה ימים במקרר.

 

ב. אפיה: בטיגון הטופו מאוד נדבק למחבת\ווק ואז גם אם נוצרים חלקים קריספיים הם עלולים להשאר על המחבת. לכן אני אופה אותו. פשוט מפזרים את חלקי הטופו על נייר אפיה ואופים 10-15 דקות עד שקריספי בקצוות. אח"כ מוסיפים למוקפץ בתום ההקפצה ומערבבים.

 

ג. קריעה ביד: כשאני חותך לקוביות הוא נראה קצת סינטטי, אז התחלתי לקרוע אותו ביד. גם יוצא מראה טבעי (דמוי נתחי עוף, עבור הקרניבורים והצמחונים הטריים) וגם יש יותר קצוות שנהיים קריספיים באפיה. אני חושב שחלק מההשחמה היפה באה מהמרינדה.

 

כרגיל מוזמנים להתווכח איתי או להוסיף טיפים משלכם בתגובות.

 

טיפ 5: כל יום להוסיף מרכיב נוסף

אם אתם כמוני, מבשלים פעם אחת כמות גדולה שמספיקה לשלושה-ארבעה ימים, אז גם אתם סובלים מהבעיה של שעמום אחרי יומיים. גם לכך מצאתי פתרון - בהקפצה הראשונה אני משתמש בכמה מהירקות הבסיסיים שכבר יש לי במקרר, ובימים הבאים מוסיף בכל ארוחה ירק נוסף. פשוט צולה על הווק או במחבת, מוסיף לסיר, ואז מערבב ומוציא ממנו רק את מספר המנות הדרוש לארוחה, ואותן מחמם בנפרד. גם רענון של עלי תיבול טריים מרענן מאוד את הפאד תאי.

 

טיפ 6: ווק ברזל

כבר שנים רבות יש לי אותו, אז אני לא יודע להשוות אותו לווק הנירוסטה הזול שאפשר לקנות ב-25 ש"ח, אבל אני יודע שבווק ברזל יוצא הרבה יותר טעים מבסתם מחבת. לא אלאה אתכם בהסברים מדעיים על פיזור החום. אבל אם אתם משקיעים בווק ברזל טוב, זכרו: אל תשאירו בו את האוכל ואל תשתמשו בו ככלי אכסון במקרר. מייד אחרי הארוחה יש לשטוף אותו טוב, לייבש ולמשוח במעט שמן שיגן עליו עד השימוש הבא. טרחה ששווה את התוצאה.

נכתב על ידי , 15/9/2014 16:29   בקטגוריות פינת המתכון  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)