לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2005    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2005

בילעין - סיכום אירועי היום


הקואליציה נגד הגדר

הודעה לעיתונות

9.9.2005



הצבא הטיל עוצר על בילעין ואסר על קיום ההפגנה השבועית נגד החומה

למרות זאת הגיעו 300 ישראלים וקיימו את ההפגנה

"הצבא מנסה להפוך את בלעין למשקל נגד לפינוי ההתנחלויות ברצועה"



"אנו עדים לנסיון להפוך את הכפר בילעין ל'משקל נגד' להתנחלויות שפונו ברצועת עזה ולהפעיל נגד תושבי הכפר כח ברוטאלי. אנו, פעילי שלום ישראלים, דוחים את ה'איזון' הזה מכל וכל. המתנחלים בעזה השתלטו בכח הזרוע על אדמה שלא היתה שייכת להם, תוך הפרת החוק הבינלאומי. תושבי בילעין רוצים רק לשמור על האדמות שהן מקור פרנסתם היחיד ואשר היו שלהם ושל אבותיהם מדורי דורות, אדמות אשר ממשלת ישראל מנסה להפקיע באמצעות 'גדר ההפרדה' ולהעביר אותן להרחבת ההתנחלות" אומרים מארגני הפגנת המחאה שהתקיימה היום בכפר בילעין, למרות מאמצי הצבא למנוע אותה.



כבר ביום שישי שעבר פלש הצבא לבילעין והפעיל אלימות רבה בנסיון למנוע את ההפגנה, ובאותו יום נפגש המפקד הצבאי עם אחד מחברי הועדה העממית בכפר ודרש ממנו שלא להזמין עוד פעילים ישראלים להפגנות נגד הגדר – דרישה שנדחתה על הסף.



היום בשעה חמש בבוקר נכנסו כוחות צבא ומג"ב גדולים לבילעין והודיעו על הטלת עוצר ואיסור על קיום ההפגנה, ודרשו מפעילים ישראלים ששהו בכפר. כאשר סרבו, נעצרו שמונה ישראלים. תושבי בילעין יצאו מבתיהם והפרו את העוצר בצורה בלתי אלימה, ע"י תיפוף על סירים ברחובות הכפר. רק כאשר החלו החיילים לירות עליהם "כדורי גומי", גז מדמיע ורימוני הלם, החלו חלק מצעירי הכפר לזרוק אבנים.



בינתיים התארגנו כשלוש מאות פעילים ישראלים, חברי ואוהדי תנועות גוש שלום, תעאיוש ואנרכיסטים נגד הגדר, ויצאו בדרכם אל בילעין בשיירת אוטובוסים מחיפה, ירושלים ותל אביב. הצבא חסם את כל הדרכים המובילות לבילעין אך המפגינים הגיעו דרך ההתנחלות החרדית מודיעין עילית (קרית ספר) אשר הוקמה על אדמות בילעין והכפרים הסמוכים לו. דרך אתר בניה בו מוקמת בהתנחלות שכונה חדשה יצאו המפגינים אל הוודיות ומטעי הזיתים של הכפר בילעין, שטח המיועד גם הוא להתרחבות נוספת של ההתנחלות. קצין צבא שהגיע לאתר הבניה קרא ברמקול "עצרו, אתם נכנסים לשטח צבאי סגור" אך המפגינים התעלמו מקריאתו והמשיכו לרדת אל הואדי הסלעי.



בצעדה של מספר קילומטרים בתנאי שטח קשים, הצליח טור המפגינים להגיע אל תואי גדר ההפרדה מצידו המערבי ("הישראלי"). כוחות צבא ומשטרה שהמתינו להם שם פתחו בירי גז מדמיע וניסו לעצור אותם. המפגינים התחלקו לקבוצות שונות ורובם הצליחו לחמוק מן החיילים ולהגיע אל הכפר. החיילים והשוטרים רדפו אחריהם בין סמטאות הכפר. תושבי בילעין קיבלו את הישראלים בהתלהבות רבה, החביאו אותם בבתיהם מפני החיילים הרודפים והציעו להם מים קרים. כעשרים וחמישה מפגינים נעצרו, ביניהם ד"ר ענת מטר מהחוג לפילוסופיה באוניברסיטת ת"א ופעיל מרצ הותיק לטיף דורי. חלקם נגררו למכונית המעצר לאחר שהתנגדו התנגדות פסיבית.



כמאה מפגינים הצליחו בדרכי עקיפין להתרכז בככר המרכזית של בילעין, מול המסגד של הכפר, והצטרפו אל קבוצה גדולה של תושבים שהגיעו לשם תוך הפרת העוצר. במקום נכחו גם פעילי שלום בינלאומיים רבים, חלקם הגדול אזרחי ארה"ב. מאוחר יותר הגיעה אל רחבת המסגד קבוצה גדולה נוספת של ישראלים בראשותם של חבר הכנסת לשעבר אורי אבנרי (המציין היום את יום הולדתו ה82-), יעקב מנור מתנועת תעאיוש ודורותי נאור מ"פרופיל חדש".



במשך כשעה התיצבו המפגינים הישראלים והפלסטינים אל מול שרשרות החיילים ושוטרי מג"ב כשהם קוראים "הגדר היא טרור – הסרבן הוא הגיבור", ושרו שירים בשבח הסרבנות לשירות בצבא כיבוש. כמה מן המפגינים קראו בלעג לעבר החיילים: "למה אתם לא מחבקים אותנו? לא מגיע לנו מה שמקבלים המתנחלים?" כאשר עברה במקום מכונית האסירים ובה המפגינים שנעצרו, תופפו העצורים על דפנות המכונית מבפנים וחבריהם צעקו מבחוץ "חיילים הביתה – די לכיבוש!". שתיים מן העצורות ניסו לקפוץ החוצה מן המכונית ונגררו חזרה פנימה בידי החיילים.



לאחר כשעה חידשו החיילים את הירי, וככר המסגד כוסתה בעננים כבדים של גז מדמיע.

עו"ד דב חנין, פעיל מרכזי בארגונים לשמירת הסביבה שהיה מועמד לכנסת מטעם חד"ש, נפצע ברגלו מירי כדור גומי. המפגינים הישראלים והפלסטינים מצאו מקלט בחצרו של בית פלסטיני סמוך. לאחר כרבע שעה הגיעו למקום תושבים אשר סיפרו כי הצבא השאיר פתוחה את הנתיב המוביל לאתר ההפגנות שם מוקמת "גדר ההפרדה" באדמות בילעין. לאחר התיעצות קצרה החליטו הפלסטינים והישראלים לקיים בו במקום את הצעדה השבועית אל גדר ההפרדה, שאותה ניסה הצבא למנוע.



לאורך הדרך יצאו תושבים נוספים מבתיהם והצטרפו אל הצעדה. הם הגיעו ללא קושי אל אתר בנית הגדר, בעוד שמזה שבועות רבים הצבא חוסם את דרכם עוד במרחק רב מאתר זה. במקום נכח רק כח צבאי קטן בראשותו של מפקד הגזרה בדרגת סגן אלוף. החיילים ניסו לעצור כמה מן המפגינים הפלסטינים, אותם האשימו ב"הפרת העוצר", אך המפגינים הישראלים חסמו את דרכם של החיילים והפלסטינים הצליחו להמלט.



המפגינים קיימו צעדת לאורך נתיב בנית הגדר, כשהם קוראים קריאות קצובות "אחרי הכל - הגדר תיפול" וחזרו למרכז הכפר, שם התפזר ענן הגז מככר המסגד. זמן קצר אח"כ עזבו כוחות הצבא ומג"ב את בילעין, כשהמפגינים קוראים אחריהם קריאות בוז.



"הצבא רצה לשבור את תושבי בילעין ולמנוע בכח ברוטאלי את קיום ההפגנה השבועית נגד החומה הגוזלת יותר ממחצית אדמות הכפר. במיוחד הם רצו למנוע את בואם של פעילי שלום ישראלים, שמונעים מהצבא להשתולל כאוות נפשו. התוצאה היתה ההיפך הגמור – היום באו לבילעין פי כמה וכמה יותר ישראלים מאשר בימי שישי אחרים, ועל אפם וחמתם צעדנו עד לאתר הקמת חומת האפרטהייד והפגנו שם" אומר יונתן פולק מתנועת אנרכיסטים נגד הגדר, המקיימים את ההפגנות השבועיות בבילעין.



לאחר סיום ההפגנה שוחררו מרבית העצורים, ונותר במעצר רק עבדאללה אבו רחמה, פעיל מרכזי בועדה העממית של בילעין אשר כבר היה עצור מספר פעמים בחודשים האחרונים. תנועות השלום דורשות את שחרורו המיידי: "זהו מנהיג בולט בכפר בילעין ומחוץ לו, אדם הידוע במסירותו המוחלטת למאבק בלתי אלים שאותה הוא מנסה להנחיל לבני כפרו ועמו. הרדיפה הנמשכת של השלטונות כלפיו היא שערוריה בלתי נסבלת".
נכתב על ידי , 10/9/2005 04:34   בקטגוריות נגד הכיבוש שתיים בחמש  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סנדי ב-10/9/2005 16:35




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)