לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2005

ונניח שאתם צעירים ומתכננים ללכת ללמוד באוניברסיטה בעתיד


ונניח שאתם צעירים ומתכננים ללכת ללמוד באוניברסיטה בעתיד

 

נניח שאתם בתיכון, או בצבא, או אחרי שחרור, ומתכננים ללכת ללמוד.

אולי אתם יודעים בדיוק מה אתם הולכים ללמוד ואיפה, ויותר סביר שלא, זה לא משנה.

 

יש משהו שכדאי שתדעו: האקדמיה היא מוסד פתוח.

 

מה זה אומר?

זה אומר שבכל מוסד אקדמי, אתם יכולים להכנס לשיעורים ולשמוע הרצאות.

בלי להיות רשומים, בלי לשלם, בלי כלום. באמת. זה חלק מהאידיאולוגיה, שהאקדמיה פתוחה לכל מי שרוצה להשכיל. אף אחד לא יגיד לכם לא, להיפך. מרצים ישמחו לראות מישהו שבא לשמוע אותם בלי שהוא חייב את זה בתור חובה לתואר. יש אפילו מעמד רשמי, מה שנקרא "שומע חופשי", אפשר להירשם כשומע חופשי ואפילו להיות רשום ברשימת השמות, רק בלי החובות של מי ששילם ועושה את הקורס בשביל התואר.

 

למה זה טוב אתם שואלים?

 

א. הרחבת אופקים – נתחיל מסיבות נעלות. אם אתם בתיכון, או בצבא אבל ג'ובניקים, אתם בטח נקרעים משעמום. גם אם אתם כבר אחרי שחרור, אבל לפני\אחרי טיול או לפני לימודים. באוניברסיטה יש טונות של שיעורים שממש מעניין לשבת ולהקשיב להם, פילוסופיה, היסטוריה, כלכלה, פוליטיקה, תקשורת, עיצוב, וכו' וכו'. יש מרצים שממש מעניין לשמוע אותם מדברים.

 

זה לא דומה למה שאתם מכירים מבצפר. זה לא מידע לעוס וחסר ערך, שמועבר על ידי זקנות שחוקות ומשועממות, שתופסות את תפקידן כשמרטפיות במקרה הטוב וסוהרות במקרה הפחות טוב (אל תצחקו, הייתה לי מורה לספרות ומחנכת שתפקידה הקודם היה מדריכת עבריינים צעירים). יש באקדמיה אנשים שממש מעניין אותם לגרום לכם לחשוב!

 

עד כמה שזה נשמע לכם בלתי סביר כרגע, אם לא מזמן נפלטתם ממערכות החינוך או הכיבוש, יש דבר כזה שקוראים לו "גירוי אינטלקטואלי"! זה כמו גירוי פיסי רק במוח! אפשר לצאת משיעור עם עיניים בורקות, לחיים סמוקות וצורך בלתי נשלט לרוץ ולקחת ספר בספרייה!

 

ב. תדעו לאן אתם הולכים – הסיבה היותר פרקטית, כמובן. בין אם אתם מתלבטים באיזה מסלול או מוסד לבחור, ובין אם אתם יודעים לאן אתם הולכים, תוכלו לדעת הרבה יותר אם פשוט תהיו שם לראות איך זה עובד באמת. מיהם המרצים, מהי אוכלוסיית הסטודנטים, איך האווירה. אם אתם מתלבטים בין בצלאל לשנקר לחולון, או בין העברית בירושלים לתל-אביב לטכניון לבאר-שבע. אתם יכולים להגיע לשם.

לא רק לבדוק באינטרנט, אלא ממש להגיע לשם פיסית. לא רק כדי לספוג את האווירה בקפיטריה, או כדי לקחת טפסים במזכירות. אלא כדי ממש להיכנס לשיעורים.

 

אתם יכולים לשאול סטודנטים לאיזה שיעורים כדאי להיכנס. יש מרצים טובים ויש מרצים גרועים. האמת היא שזה אישי, יש מרצים שנויים במחלוקת. אני תמיד חיבבתי מרצים דעתניים ונחרצים שכל מיני בחורות רגישות לא סבלו אותם. מרצים שונים מתאימים לאנשים שונים. יש מרצים בינוניים אבל מאוד עוזרים לקדם אנשים ברמות מסוימות. מצד שני יש מרצים גאונים שרק מי שנמצא ברמה מסוימת יכול לתקשר איתם, ומי שלא ישנא אותם, כי הוא לא יבין אותם.

 

שימו לב, יש גם שדרוג לשיטה הזאת: נגיד שאתם בשנה א', כן? אתם יכולים להיכנס לראות מה הולך בשנה ב'! או ג'! או ד'! בחיי, ניסיתי את זה, זה עובד. זה נותן פרספקטיבה.

 

אני אשמח אם מגיבים בעלי ניסיון יוסיפו בתגובות שמות של מרצים מומלצים במוסדות השונים.

->תקראו בתגובות יש כל מיני עצות והמלצות!

 

נכתב על ידי , 5/11/2005 16:17   בקטגוריות תרבות  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-8/8/2007 02:00




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)