לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2006    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2006

יהודים מבצעים פוגרומים


כתבה בהארץ:
בעקבות האירוע האלים בחברון, הבטיח ראש הממשלה אהוד אולמרט "פעולה נחרצת וחד משמעית נגד מפירי החוק". שר הביטחון, עמיר פרץ, הודיע כי "חובת הממשלה להחיל את החוק על פרטיו ודקדוקיו גם בשטחים". גם אריאל שרון ושאול מופז הזדעזעו, חדשות לבקרים, מהדיווחים על התנכלות בריוני הגבעות לילדי בית ספר פלשתינאים ומהתמונות של עצי זית כרותי גזע. היורשים קיבלו השבוע טעימה ממר גורלם של שכניו הפלשתינאים של ברוך מרזל וחבר מרעיו. אנשי "פרויקט תל רומיידה" (פעילי שלום מחו"ל), "תנועת הסולידריות הבינלאומית", אנשי בצלם ומתנדבי "יש דין" תיעדו בשנה החולפת, בכתב ובווידיאו, את המתרחש בתל רומיידה בחברון. בתמונות נראים חיילים ושוטרים מתבוננים באדישות במתנחלים רעולי פנים בשעה שאלה מיידים אבנים, מתחת לאפם, לעבר בתי הפלשתינאים.

הנה מבחר אירועים מקורותיה של בני משפחה אומללה אחת, משפחת חדד, שאיתרע גורלה להתגורר כמטחווי אבן מ"חצר חסידות הרב מאיר כהנא". בימים האחרונים של שנת הלימודים הקודמת חזר הבן טלאל, בן 15, מבית הספר השוכן באזור H1. "ארבעה צעירים רצו אחרי", סיפר טלאל לתחקירן, "הם הרביצו לי על הגב ומישהו תפס לי את היד ועשה לי חתך באצבע עם סכין יפאנית. שכנים פלשתינאים שעברו במקום לקחו אותי לבית החולים".

בשבת קודש, 3 בספטמבר אשתקד, הגיעה תורה של האם סוהא, בת 40. בשעת בבוקר, כשהגיעה הביתה, שמעה קולות של אבנים מתנפצות ליד הבית. "הייתי בהריון בחודש רביעי עם תאומים. התחלתי לרוץ במהירות. נזרקה אבן, וראיתי את המתנחלים מתקרבים למדרגות. הספקתי להיכנס הביתה ולסגור את הדלת. הם דפקו על הדלת בכוח רב באבנים, ואיש אחד צעק 'אנחנו נרצח אותך כמו שרצחנו את אחמד יאסין'. אחד ניסה לשבור את הדלת עם ברזל גדול. במשך יותר מחצי שעה המתנחלים ניסו לפרוץ לבית והחלו לשבור את משאבת המים. מאוד התעצבנתי וקיבלתי כאב בטן ורגליים. בצהרים הבת שאדא (בת 16) חזרה הביתה. זחלתי לדלת כדי לפתוח לה והתחלתי לדמם. שכנה לקחה אותי למרפאה ושם איבדתי את העובר הראשון. אמבולנס לקח אותי לבית חולים, שם איבדתי את ההכרה ואיבדתי את העובר השני. מאז עצבי מעורערים ואני עוברת טיפול נפשי".

סוהא דיווחה שבמרחק של 15 מטרים מהבית יש עמדה צבאית, אך החיילים לא שעו לקריאותיה לעזרה. היא מסרה עדות לחוקר משטרה, לרבות תיאור התוקפים, אך לא שמעה מאז דבר וחצי דבר מהשלטונות.

ב-4 בפברואר האחרון, גם הפעם היה זה יום שבת, הגיע תורו של אחמד בן העשר. מתנחלים תקפו אותו באבנים ופגעו בראשו עד זוב דם. שכנים לקחו אותו לבית חולים והאם, סוהא, התגנבה מאחורי הבית כדי להימלט מהתוקפים. "פתאום שמעתי את בתי שאדא צורחת מתוך הבית 'אמא, אמא!' שני מתנחלים ניסו לתפוס אותה, והיא הצליחה לברוח הביתה ולנעול את הדלת. הגעתי לבית החולים וסיפרו לי שאחמד הגיע מחוסר הכרה. תפרו לו את הראש וטיפלו בפצע בגולגולת. בצילום מצאו גם שבר בשורש כף היד".

הפולשים פונו (עד להודעה חדשה) מהבית בחברון, החיילים והשוטרים הסתלקו. ורק למשפחת חדד אין לאן ללכת. הם שמעו ברדיו שראש הממשלה ושר הביטחון הבטיחו להשליט חוק בחברון.

מדובר צה"ל נמסר כי "פלוגה של משמר הגבול הוקצתה להתמודד עם אירועי אלימות בין מתיישבים לבין פלשתינאים, תוך הנחיה שחובתם של חיילים העדים לאירועי אלימות לעכב את המתיישבים עד להגעת המשטרה". הדובר מזכיר אירוע מינואר האחרון, שבו נפצע קצין צה"ל כשניסה למנוע יידוי אבנים לעבר בתים של פלשתינאים. ממשטרת מחוז ש"י לא הועברה תגובה.
נכתב על ידי , 9/5/2006 11:23   בקטגוריות אקטואליה, צבא, נגד הכיבוש שתיים בחמש  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סייקו ב-13/7/2006 03:32




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)