לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2006

תפקידה של התקשורת הוא לבקר את מעשי השלטון


אבי שילון פרסם היום מאמר בוואללה ובו הוא קורא לאנשי תקשורת לרסן את הביקורת אותה הם מפנים כלפי התנהלות השלטון כדי לא לפגוע במוראל הלאומי.

אבי שילון איננו יודע תקשורת המונים מהי ומה תפקידה החשוב ביותר מעבר לדיווח יבש על העובדות: תפקידה הציבורי של התקשורת הוא לשמש כלב שמירה על הדמוקרטיה ועל רשויות השלטון, ובכלל זה חובה עליה לעורר, לקדם ולנהל דיון ביקורתי במעשי השלטון.

אמנם נכון הוא שלתקשורת שנשלטת על ידי בעלי הון ועל ידי המדינה עצמה אין בהכרח אינטרס למלא את תפקידיה הציבוריים, אבל לקרוא לה למעול בתפקידה בפומבי זה לא רק משהו שמי שכותב באמצעי תקשורת צריך להתבייש בו, אלא מהווה תמיכה בפשיזם, לא פחות.

ידוע שלא צריך להיות חכם גדול כדי להתקבל לכתוב בעיתון, וזו עובדה מצערת, אבל כמה בורות, כמה בורות! איפה היית בשיעורי אזרחות בתיכון? בשיעורי היסטוריה?

במילים אחרות, מר שילון: הוכחת שאינך ראוי, אני מציע שתחזור בתשובה, תתנצל, ותבקש מהמערכת להוריד את המאמר הבזוי הזה מייד. אם הייתי הבוס של העורך שלך, הייתי מפטר את שניכם.

נ.ב. ואם אני כבר בנושאי אקטואליה: שאלו בימים האחרונים כמה פעמים מה דעתי בנושא.
אז ככה: כנראה שבנושא הזה אני קצת ימינה מאבנרי. אני מאמין בזכותה של ישראל להגן על אזרחיה, כולל להפגיז משרדים של החיזבאללה בתוך העיר ביירות.

עם זאת, אני מתנגד לחלק מההפגזות בלבנון. לדעתי צה"ל פוגע בכוונה במטרות אזרחיות לבנוניות, בין השאר כדי "לצרוב את התודעה" גם לשאר אזרחי לבנון, שאולי ישתכנעו שחיזבאללה זה רע. ההפגזות הללו משיגות את האפקט ההפוך כמובן: משכנעות אותם שישראל זה רע.
יש לי גם ביקורת על התמשכות המערכה על גבם של האזרחים משני הצדדים, אבל בזה אני כבר לא מחדש הרבה, זה כתוב גם בעיתון.

עדכון: אנשי קולנוע ישראלים שולחים מכתב לעמיתיהם הלבנונים והפלסטינים ובו הם מביעים התנגדות להפצצות בלבנון ולהמשך הכיבוש (וינט). על המכתב הזה הייתי חותם, וגם על הציטוטים של הקולנוענים שבאים אחריו. וכשקראתי אותם זה הזכיר לי כמה מעט מזכירים בתקשורת שלפני 25 שנה גם נכנסנו למלחמה בלבנון.

הנה שאלה שצריכים לשאול את כל מי שתומך במלחמה הנוכחית:
כמה הרוגים חסכה מלחמת לבנון הראשונה?
נכתב על ידי , 21/7/2006 15:00   בקטגוריות אקטואליה, ביקורת, צבא, תרבות, תקשורת  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-30/7/2006 15:23




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)