לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2006

אירועי קומיקס בחנוכה: קאבום! בשינקין, בינקא! בסנטר


אל תגידו לא ידעתי לא שמעתי. שתי אפשרויות בשבוע הבא לפגוש את היוצרים החביבים עליכם ולהשתזף באורם המכשף:

 

הבינקא! בדיזגוף סנטר - יום שני 11:00-17:00

 

איך הפוסטר? יצירה משותפת של אריאל וייסמן ושלי (אגב ציירנו אותו לפני שבלנדר הודיעו על סגירה). אני לא יודע את הרשימה הסופית של המשתתפים, אבל מדובר ברבים מכוכבי הקומיקס הענקיים, כולל זאב אנגלמאיר, אורי פינק, מתן כהן ואחרים. מארגנת את היריד ביני נועם, בעלת גלריה בינימינה, שהיא מקום מעניין לבקר בו גם בימי חול, היא מחזיקה קומיקס ישראלי שאין ב-CNV, לדוגמא החוברת ספרות זולה2 של דודו גבע, וגם מלא מוצרים נוספים כמו פוסטרים, חולצות, ושאר פיצ'פקס צבעוניים ואמנותיים.

 

קאבום!3 בית תמי בשינקין - יום חמישי 10:00-22:00

הקאבום הוא האירוע השנתי של אוק"י, איגוד קוראי ואספני קומיקס ישראלים, ומלבד יריד דוכנים הוא כולל גם פעילויות, סדנאות והרצאות, שעל כולן אפשר לקרוא בתכניה המלאה באתר האירוע.

 

הפעם בחרו באוק"י במיקום מרכזי במיוחד, בית תמי שבגינת שינקין ברחוב שינקין, ואני מקווה שהמיקום יתרום להצלחת האירוע.

 

כרגיל, אמליץ על שתי הרצאות במיוחד, ההרצאות של אורי ברוכין, והרי תיאורן מפי הסוס:

 

"...לפי התכנית אני אמור לתת שם שתי הרצאות. כניסה עולה 27 ש“ח לחברים, ו-35 ללא חברים (שהולכים לכיסוי ההוצאות של האיגוד, אני מרצה בהתנדבות). מומלץ להזמין מראש:

 

א. למה דווקא קומיקס? הצצה בדברים שרק קומיקס יכול לעשות. 16:00

זאת הרצאה שנתתי בשנתיים-שלוש האחרונות מספר פעמים, וזכתה להצלחה (בפסטיבל הקומיקס לפני שנה וחצי נתתי אותה פעמיים ועדיין נמכרו כל הכרטיסים).  קומיקס מספר סיפורים באופן ייחודי. בהרצאה נתבונן יחד במגוון קטעי קומיקס שידגימו מה מייחד את הקומיקס מאמנויות סיפור אחרות. דרך מקסימום דוגמאות ומינימום תיאוריה נגלה דרכים להעברת סיפור שאף אחת מהאמנויות שלעתים הקומיקס משווה אליהן לא יכולות לעשות – לא קולנוע, לא ספרות, לא תיאטרון ולא אנימציה. בין אם אתם לא מכירים קומיקס בכלל, חובבים ותיקים או יוצרי קומיקס, (קרוב לודאי ש) ההרצאה תשנה מה שאתם חושבים על קומיקס.

 

משך ההרצאה: שעה וחצי.

ב. פאנלים ובלונים בזמן ובמרחב. 18:45

הרצאה למתקדמים שמשלימה את ההרצאה הראשונה אבל גם עומדת בפני עצמה. בהרצאה ייבחנו באופן עמוק יותר, דוגמאות מתקדמות מכמה מיוצרי הקומיקס המורכבים ביותר של כל הזמנים, וננסה להמשיך לבנות קטלוג של הדרכים בהן קומיקס מספר סיפור.

 

משך ההרצאה: שעה וחצי."

 

היתרון בהרצאות של אורי הוא שבאמת אין צורך לבוא עם שום ידע מוקדם בקומיקס, והן יכולות להוות שער כניסה מעניין עבור מתעניינות שחוששות לטבול את קצה האצבע במים. הן יכולות להיות מעניינות עבור יוצרים במדיומים אחרים, בגלל ההקבלות שיכולות להזדקר לעיניהם באופן שבו בונים קומפוזיציה וסיפור במדיומים אמנותיים שונים.

 

אבל תעברו על התוכניה, אולי תמצאו עוד תכנים שיענינו אתכם.

 


 
ולנושא משמח אחר: רותו מודן, אולי אמנית הקומיקס הישראלית המצליחה ביותר בעולם, זכתה לכך שהרומן הגרפי החדש שלה יוצא כמעט במקביל באיזה שש-שבע מדינות ושפות: Exit Wounds הוזמן ע"י D&Q הקנדית, אבל יוצא לאור גם ע"י הוצאות בצרפת, ספרד, איטליה, גרמניה, ואולי גם ישראל. מודן עבדה על הספר במשך שנתיים בעזרת מילגות מקרנות שונות.

גיבור הספר, שנקרא ע"ש המעצב הקבוע של אקטוס, קובי פרנקו, יוצא עם חיילת לפתור את תעלומת מותו של אביו שאולי נהרג בפיגוע בחדרה.




 

אה, כן, וליאב צברי הודיע שהם סוגרים את מגזין הקומיקס בלנדר

מראש היה ברור שיהיה קשה להפוך את בלנדר להצלחה כלכלית.

אני די בטוח שעוד נראה מיוצרי בלנדר השונים עבודות חדשות בעתיד, בפורמאטים אחרים. אולי זה הזמן להסתער מחדש על עיתונים ואתרי אינטרנט ולהציע להם קונספטים חדשים לסטריפים. כלומר, אחרי שתקחו חופשה קצרה להתרעננות.

בכל מקרה לא צריך להכנס לסרטים.

נכתב על ידי , 13/12/2006 21:37   בקטגוריות פנזינים וכו', הוצאת הקומיקס דימונה, הרצאות וסדנאות, ירידים, עירוני, קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות אלטרנטיבית, מגזינים  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של פטר ב-17/12/2006 01:39




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)