לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2006

ביקורת קומיקס: Fun Home by Alison Bechdel


 

Fun Home by Alison Bechdel

הרומן הגרפי מאת יוצרת הקומיקס אליסון בכדל (יוצרת הסטריפ Dykes to Watch Out For) יצא השנה וזכה להייפ ענק לא רק בקהילת הקומיקס אלא גם בעיתונות המיינסטרים. התלהבות ושבחים מקיר לקיר. התמונה שהתקבלה הייתה של עוד יוצרת קומיקס אלטרנטיבי שוברת את תקרת הזכוכית ומתקבלת כסופרת רצינית, גם אם גראפית. הספר העפיל לטבלאות רבי המכר של עיתונים כמו הניו-יורק טיימז והאל.איי. טיימז.

 

אני לא זוכר את הסטריפ של בכדל, יכול להיות שהוא טוב, אבל משהו בכל העסק נראה לי חשוד.

חשדותיי התאמתו.

איפה ההייפ ואיפה הספר.

 

עיקר הקטע של הספר נעוץ בכך שבכדל לסבית, ושאמה מגלה לה שאביה הוא הומו בארון, שנהג כל השנים להתחיל על נערים רכים ולעשות בהם מעשים, ואז חודש אחר כך הוא מת בתאונת דרכים. בכדל לקחה את היומן שכתבה בשנות נעוריה, ושזרה את הזכרונות מאז בתובנות החדשות של אחרי מות אביה.

 

אין עלילה, כי היא מגלה הכל כבר בהתחלה. אין מתח, אין דרמה. אחרי שגילתה הכל כבר בהתחלה, היא חוזרת שוב ושוב אל אותם עניינים, וכמה שלא חיכיתי שמשהו מעניין יקרה, לא קרה כלום. הציורים לא מרשימים בכלל. כלומר, לא גרועים, סתם חסרי ניצוץ, לחלוחית, או כל דבר אחר. מבחינה קומיקסאית הוא גם לא משהו, בגלל שכמעט כל הספר מסופר עם קריינות שלה מעל הפריימים, היא מספרת ומפרשנת במקום להראות את הדברים קורים לבד.

 

נקודת האור האחרונה שנותרה הייתה צריכה להיות סיפור צמיחתה של לסבית חדשה בעולם, ובתור סטרייט, כמובן שבדרך כלל אשמח לקרוא על הרפתקאות גילוי המיניות של לסבית צעירה ובתולית, אבל ראבאק - כמה קומיקסים כאלה אפשר לקרוא? לסביות אוהבות קומיקס, יש מלא יוצרות, רובן אוטוביוגרפיות, רגישות, חמודות, ובמקרה הטוב גם מצחיקות. בכדל אולי רגישה, אבל לגבי כל השאר - לא משהו. קראתי את הסיפור הזה כבר הרבה פעמים בעבר, והגרסא הנוכחית היא גרסא די משעממת שלו. לסיכום: דלגו, דלגו.

 


 

ולנושא אחר: לפני כמה חודשים דיווחתי לכם על הפגנה שנערכה בטוואני כנגד גדר הפרדה נמוכה בדרום הר חברון, גדר שלא נועדה לשמור על הביטחון של אף אחד אלא למרר את חיי המקומיים ולגרום להם לעזוב סוף סוף את האיזור כדי שהמתנחלים יוכלו להשתלט עליו ולהסתפח בבוא היום למדינה.

אני שמח לבשר לכם שבג"צ הורה לפרק את הגדר.

 


 

תוספת: ומחר לוס כפרוס מופיעים בחינם במסיבת שכונה של פלורנטין בשדרות וושינגטון, ראו הפלייר האקטיביסטי:

 



נכתב על ידי , 16/12/2006 17:12   בקטגוריות קומיקס, תרבות אלטרנטיבית, ביקורת, סיפרותי, לסביות, נגד הכיבוש שתיים בחמש, הופעות&catdesc= מסיבות&catdesc= רייבים, הפגנות, חברה וכלכלה, מוזיקה, עירוני  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-18/12/2006 10:20




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)