לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2006

המלצות קומיקס


הידד! פוסט קומיקס!
נתחיל עם טום גולד, שמשחרר לצפייה חינם את הסטריפ "צייד וצייר" שפורסם לראשונה בגארדיאן לפני שנה. קצת מזכיר את גיל לביא, אבל לדעתי יותר צפוי ופחות חד מגיל. לדעתי אם גיל היה שולח דוגמאות מתורגמות לאנגלית לאנתולוגיות אלטרנטיביות אמריקאיות הם היו נשפכים ממנו. הוא לחלוטין קורע הרבה מהם.

ועתה לכמה שנראים לי מומלצים שיצאו בפברואר הקרוב. (תזכורת: בקומיקס האמריקאי מפרסמים שלושה חודשים מראש מה הולך לצאת. באתר קרא עצמך נא מפרסמים כל חודש היי לייט על המקבץ האלטרנטיבי המעניין לדעתם, ואני בוחר מתוך המקבץ הזה כמה מעניינים לדעתי)




Misery Loves Comedy
שם מבריק לאוסף הסטריפים של איבן ברונטי, קומיקסאי ממשפחת פנטגרפיקס, האכול שנאה עצמית וציניות כללית כלפי העולם.
אוסף את שלושת הגיליונות הראשונים של החוברת סקיצו ועוד מלא סטריפים ושטויות שלו.
לא קראתי את סקיצו, אז אני לא בטוח לגבי האיכות הכוללת, קראתי רק סטריפים שלו פה ושם, בהם באמת היה מפגן נדיר של שנאה עצמית בסגנון קרטוני כשרוני למדי.
20$





איה - מאת מרגריט אבואט וקלמנט אובררי, יוצא באנגלית בהוצאת Drawn & Quarterly. זכה השנה (2006) באנגולם בתואר "אלבום הבכורה הטוב ביותר". סיפור על התבגרות בעיר הבירה של חוף השנהב ב-1978, כשהייתה שם תחושה של נורמליות בלי מלחמות אזרחים, רעב ובלאגן שאנחנו רגילים לחשוב עליהם כשאנחנו חושבים על אפריקה. הגיבורה בת 19, יוצאת עם החברה שלה לתפוס בחורים בברים פתוחים לרחובות, קמפיין פרסום ראשון עולה בטלוויזיה לבירה וכולם מתרגשים. נראה מבטיח והצבעים יפהיפיים. יש גם הצצה מקדימה של חמישה עמודים, בקובץ PDF שאפשר להוריד מכאן.
20$





הוצאה חדשה ל"מבול" של אריק דרוקר, עם תוספת של 32 עמודים הכוללים פרק אפילוג בשם "אחרי המבול", סקיצות וראיון עם האמן.
מי שהיה בהרצאה הפתוחה של דרוקר תחת כיפת השמיים ביפו לפני שנה או שנתיים בטח התאהב באמנות שלו, ולמי שלא יש עוד הזדמנות. דרוקר אחראי יחד עם סת טובוקמן ופיטר קופר לסגנון המזוהה של מגזין "מלח"הע השלישית מאויירת", איורי שחור לבן בסגנון חיתוכי עץ שנשחקו מרוב שימוש בפליירים ופנזינים של פאנקיסטים ואנרכיסטים מאז 1980.
מבול הוא נובלה גראפית ללא מילים על ניכור עירוני בניו-יורק, נבואה על אפוקליפסה קרובה וכו. קצת שנות השמונימי (והוא אכן צוייר אז), אבל עדיין חזק.
קצת מפתיע שזה יוצא בדארק-הורס, אבל מילא.
15$





God Save the Queen
נכתב ע"י מייק קארי ומאוייר ע"י ג'ון בולטון
ג'ון בולטון היה אחד האמנים הראשונים שהערצתי כשהתחלתי לקרוא קומיקס ברצינות בגיל 12-13, בגלל הגרפיק נובל היפהיפה "Someplace Strange", (שלא מצאתי תמונה של העטיפה המקורית שלו ברשת, והעטיפה לגרסת הכריכה הקשה החדשה די מסריחה). כמו עם הרבה אמנים, העבודות המוקדמות של בולטון היו פחות מהוקצעות וסגורות והרבה יותר פתוחות ונועזות, גם בשימוש המעורבב בחומרי ציור שונים וגם בבלאגן הקומפוזיציוני. מאז הוא עושה המון עבודה בקומיקס, כמעט תמיד מצויירת ביד באקריליק ואיירברש ידני, אבל הכל סגור ומקצועי ופחות מלהיב.
בנובלה הגראפית הנוכחית מדובר בסיפור מעדות ורטיגו שנמאס כבר, חיבור בין לונדון המודרנית לעולם הפיות. בקיצור זאת המלצה מאוד מסוייגת, כי הסיפור בטח יהיה משעמם, אבל האיורים עוד עלולים להפתיע לטובה.





Need More Love (HC)
by Aline Kominsky-Crumb
MQ Publications
$30.00
אוסף ענק (432 עמודים!) בכריכה קשה למכלול יצירתה של אשתו היהודיה הנוירוטית אך מלאת החיים והירכיים של רוברט קראמב. איליין קראמב היא מראשונות הקומיקסאיות האלטרנטיביות האמריקאיות, ומהטובות שבהן עד היום. תחושת החיים המפעמת בקומיקסים שלה היא משהו שנדיר למצוא היום בין עשרות הקומיקסאיות הצעירות, הנוגות והמהורהרות שמציפות את עולם הקומיקס האלטרנטיבי מכל כיוון.
מומלץ בחום רב. למי שאין כסף, אפשר בכיף לקנות את אחד האוספים הקודמים, או החוברות הבודדות של Dirty Laundry Comics, הקומיקס המשותף שמציירים היא ובעלה.
נכתב על ידי , 30/12/2006 15:58   בקטגוריות קומיקס, תרבות אלטרנטיבית  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של NineLives ב-5/1/2007 18:29




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)