לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2007

אמא, מה את עשית כדי למחות נגד הכיבוש?


"ובכן בתי, אה, פשוט היה לי חוג פילאטיס קבוע ביום שישי בבוקר, בגלל זה לא יצא לי כל כך"

 

"במסגרת התכנון הכולל של התוואי, ובשים לב לתכלית הביטחונית של הגדר, על המפקד הצבאי לשקול גם את האינטרס הביטחוני שבהגנה על שכונה חדשה העומדת לקום [בהתנחלות], שכן אין כל היגיון לבנות את הגדר ולהותיר שכונות חדשות מחוצה לה. מדובר בטעם ביטחוני, שכן גם על השכונה החדשה יהיה צורך להגן באמצעות הגדר..." (מתוך תגובת המדינה לעתירת תושבי אום סלמונה נגד גדר ההפרדה, בג"צ 85/06, 5.10.2006)

 

מה אתם יודעים - המדינה מצהירה בבג"צ שהיא ממשיכה לבנות ולהרחיב את ההתנחלויות!

מופתעים?

 

ביום שישי הקרוב  (30.3.2007), יום האדמה, ייערכו שלוש הפגנות נגד גדר ההפרדה: בכפרים אום סלמונה, בלעין וקפין.

 



(צילום: אני לא בטוח, אבל סביר מאוד שזה אורן זיו לאקטיב סטילס)

 

מפגיני יום האדמה הראשון (1976) מחו נגד החלטת הממשלה להפקיע 20,000 דונם באיזור סחנין שבגליל, כדי להקים יישובים ליהודים. כיום משתמשת הממשלה בשיטות מתוחכמות יותר: במקום להפקיע אדמות ישירות, היא מקימה גדר ביטחונית כביכול, ובאמצעותה מספחת לישראל כעשרה אחוזים משטח הגדה המערבית (כ-570,000 דונם) ומבטיחה להתנחלויות עתודות קרקע להתרחבות עתידית.


באוּם סַלַמוּנָה שמדרום לבית לחם נמצאות העבודות להקמת הגדר רק בראשיתן. לפי התכנון תיבנה כאן הגדר 12 ק"מ מזרחה לקו הירוק, תוך סיפוח אלפי דונמים מאדמות אום סלמונה והכפרים הסמוכים. תוואי הגדר באיזור נועד להותיר בצדה "הישראלי" לא רק את השטח הבנוי של אפרתה, אלא גם אדמות המיועדות לתוכניות המתאר העתידיות של ההתנחלות. מבין שלושת הכפרים שבהם ייערכו השבוע הפגנות, זהו המקום היחיד שבו הגדר עדיין לא נבנתה ושבו יש עדיין סיכוי קלוש לעצור את הבולדוזרים!


בבִּלְעין שממערב לרמאללה עוברת הגדר הבנויה שבעה ק"מ מזרחה לקו הירוק ומותירה בצדה "הישראלי" כמחצית מאדמות הכפר, שם הולכת ונבנית שכונה חדשה בהתנחלות מודיעין עילית. חלק מהבתים כבר אוכלסו, בניגוד לצווי בית משפט.

 

בקַפין שמצפון לטול כרם הושלמה הגדר כבר ב-2003. היא הותירה בצדה "הישראלי" כ-70% מהאדמות החקלאיות של הכפר. השער החקלאי, שהמדינה הבטיחה כי יאפשר גישה לאדמות, סגור רוב הזמן.


ביום האדמה הקרוב נשמיע יחד קול חזק וברור נגד הגדר ופשעיה. יחד נגיד לא לגדר! לא לגזל האדמות! לא להתנחלויות!

 

לפרטים נוספים ולהרשמה לכל שלושת ההפגנות: אילן, טל' 052-4655520, 03-6482749,  [email protected].

 

והערה ממני: ההפגנה השבועית בבילעין כבר איננה מוגדרת על ידי מארגניה מהצד הישראלי כבלתי אלימה. בלתי חמושה כן - אבל למעשה כמעט כל שבוע ההפגנה מדרדרת לאלימות. חברי הוועדה העממית של בילעין, שמובילים את ההפגנה, מתגרים בחיילים ע"י נסיונות לטפס על שער הגדר או ע"י נסיון להרביץ לחיילים בעזרת מקלות הדגלים שלהם או בעזרת ענפי זית. לא שהם פוגעים בחיילים, שכן אלה עטויים קסדות ואפודים ומוגנים במגיני פרספקס גדולים, אבל עצם הניסיון המגוכח הוא עילה מספקת לפתיחת המתקפה של החיילים, שכוללת אלות, השלכת עשרות רימוני הלם ורימוני גז מדמיע, וכן ירי כדורי גומי. עדיין, מכיוון שבילעין הפכה לסמל ומוכרת ע"י השלטונות, להפגנה יש כללים קבועים והיא מההפגנות הבטוחות ביותר בשטחים, למי שלא מעוניין להשתתף באלימות.

 

מי שאינו מעוניין להשתתף באלימות אלא רק להביע סולידריות עם תושבי בילעין שאדמותיהם נגזלו, יכול פשוט לעמוד בצד ולצעוק סיסמאות, או סתם לעשן סיגריה. החל מהשבוע, יחזור הנוהג שהיה קיים פעם, של מינוי "אחראי חדשים" מבין המפגינים הישראלים הוותיקים, שידריך את החדשים לפני ההפגנה וילווה אותם במהלכה למקום מבטחים. כך שמי שקצת חוששת יכולה לבוא ולהיות בטוחה שיהיה מי שיחזיק לה את היד (או כל אבר אחר, לפי בקשה בכתב מראש).

 

נכתב על ידי , 26/3/2007 00:58   בקטגוריות גזענות, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הפגנות, משטרה ו"כוחות הביטחון", נגד הכיבוש שתיים בחמש, אקטואליה, צבא  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ארגנטינה ב-28/3/2007 11:08




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)