לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2007    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2007

והיום משב רוח רענן של המלצות קומיקס שעומד לצאת


ההמלצות הן על ספרי וחוברות קומיקס שמופיעות בקטלוג יוני, מה שאומר שהם ינחתו פה בסביבות סוף אוגוסט. מי שמעוניין באחד מהם יכול להזמין אותו באחת מחנויות הקומיקס הישראליות, פרטים וקישורים בטור השמאלי.

 

אגב, בקומיקס וירקות יש עכשיו מבצע של 10% הנחה על כל האוגדנים (ספרים) או 20% אם קונים שניים.

 

 

סקוט פילגרים: יוצא האוגדן הרביעי.

עוד לא קראתי אפילו חוברת אחת מזה, מי קרא ויודע מה זה שווה?

אגב, שימו לב לבחורה ברקע, פתאום קלטתי מאיפה נטע של ארבל רצין מוכרת לי.

עדכון: וייסמן מוסר: "גם נועה ליברמן וגם גיאחה אוהבים את זה, תעשה לבד את החשבון". עשיתי.

 

 

 

מצנמים משוטטים מאת ביל סינקביץ' - Stray Toasters by Bill Sienkiewicz

הוצאה חדשה מגיעה הפעם מבית Image, 24.95$

בקצרה: סיפור על חוקר שמשוחרר מבית משוגעים כדי לתפוס רוצח סדרתי מטורף. מצוייר ביד בטכניקה מעורבת.

 

קצת רקע:

ביל סינקביץ' הוא אחד מענקי הקומיקס המצוייר ביד (מה שנקרא בלעז fully painted) עוד משנות השמונים, והשפיע על הרבה אמנים שבאו אחריו, ענקים בעצמם כמו בארון סטוריי (Baron Storey), דייב מקקין (Dave Mckeen), קנת וויליאמס (Kent Williams), ג'ון ג'יי מות' (John J Muth) ואחרים.

 

סינקביץ' יצר את סטריי טואסטרז לאחר שסיים לעבוד על יצירת המופת "Elektra Assassin", שכתב פרנק מילר. אלקטרה היתה דמות משנה בסדרה Dare Devil שמילר כתב בתחילת שנות השמונים, תקופה שהפכה אותו לכוכב. אלקטרה הייתה סיפור שפורסם כסדרה של 8 חוברות, כלומר לא סדרה רגילה (זה היה כשעוד לא היו רגילים באמריקה להוציא רומנים גראפיים כספר אחד).

 

 

באלקטרה, מילר וסינקביץ' ניסו להתאים את הנרייטיב הסיפורי לתודעה המחורבשת של הגיבורה, שעברה מחיקות זיכרון, שטיפות מוח וחבלות שונות. או במילים אחרות, אלקטרה היה אחד הרומנים הגראפיים הראשונים שהשתמש בפירוק והרכבה של הסיפור בדרך שהפכה למוכרת בסרטים כמו ספרות זולה.

 

אני מודה שבקריאה ראשונה היה לי קשה להבין מה קורה בסיפור שם. אבל אחרי שמבינים זהו אחד מסיפורי הסופר-גיבורים הכי מהנים שיצא לי לקרוא אי פעם, סיפור שכולל גם מימד של ביקורת פוליטית נוקבת על נשיא ארה"ב דאז, רייגן. כמובן ששום דבר לא השתנה והביקורת על רייגן תקפה לגבי בוש הנוכחי, וגם גרוטסקה, הומור והגזמות בכמויות מסחריות.

 

הציור של סינקביץ' באלקטרה ואח"כ בסטריי טואסטרז הוא מופת של אקסטראווגנצה. הוא מצד אחד מדוייק בפרטים הקטנים ויודע אנטומיה פרפקט ומצד שני מתפרע בכיף ומגזים מכל כיוון. מאוד מושפע כמובן מראלף סטדמן (Ralph Steadman). בקיצור הוא ענק. הוא גאון. הוא עובד שם עם איירברש אמיתי, יעני לא זה מהפוטושופ אלא זה עם המדחס אוויר.

 

יש לי דז'ה-וו. יכול להיות שכבר סיפרתי בבלוג הזה על אלקטרה? לעזאזל.

 

 

Notes For A War Story by Gipi Publisher: 01: First Second $16.95 Angouleme Award Winner - 2006 Best Album

 

גיפי הזה הוא יוצר איטלקי מצליח. באתר המוציאה לאור, חברת פירסט סקונד בעלת השם המבריק, יש פריוויו של 10 עמודים. קשה לקרוא כי זה די בקטן, אבל האיורים נראים מבטיחים מספיק בשביל לשכנע אותי להסתכן עם זה. האיורים האלה בצבעי מים בשחור לבן נראים כמו בצפר לקומפוזיציה.

 

       

 

Hellboy Vol 7: The Troll Witches & Others by Mike Mignola, P. Craig Russell & Richard Corben Dark Horse $17.95

זה ספר שהוא בעיקרו אוסף של שאריות: סיפורים קצרים שנעשו עבור חוברות שונות, חלקם אפילו לא צוירו ע"י מיניולה (או איך שלא מבטאים את זה) עצמו. פ. קרייג ראסל וריצ'ארד קורבן הם אחלה אמנים, אבל עדיין...

 

למי שלא מכיר את הלבוי, אני יכול לציין שזה קומיקס סיפורי גותיקה ומסתורין ויקטוריאני די מוצלח, פחות בשביל הסיפורים הלא מדהימים ויותר בשביל הציורים הכן מדהימים של מייק מיניולה. אני ממליץ בעיקר על האוגדנים הראשון והשני.

 

 

 

Kent Williams' Amalgam: Paintings & Drawings (HC) by Kent Williams Allen Spiegel Fine Arts $75.60

 

קנט וויליאמס שהוזכר לעיל הוא אמן ענק ואני מאוד ממליץ עליו, אבל 75 דולר זה קצת הרבה.

 

 

Heart & Torch: Rick Griffin's Transcendence by Rick Griffin Gingko Press $29.95

 

ריק גריפין היה מאמני הפוסטרים הפסיכדליים המפורסמים ביותר בשנות השישים. אם בא לכם על ספר פוסטרים שלו, הנה הזדמנות.

 

והנה קומיקס שאני לא ממליץ עליו:

 

Lucky Vol 2 #1 by Gabrielle Bell Drawn & Quarterly $3.95

 

קראתי את הקודמים שלה והם היו משעממים, וגם פגשנו אותה באנגולם והיא חתיכת אנטיפטית.

 

  

Cult Fiction by Paul Gravett, Emma Mahony & Kim Pace Hayward Galleries £16.99

 

ספר שמלווה תערוכה באותו שם, שנוצרה בבריטניה ומתוכננת לנדוד בין גלריות שונות. התערוכה מתעסקת בקומיקס כאמנות שיש לה השפעה על התרבות בכלל, ועל הקשרים ההדדיים בין קומיקס לאמנות הפלסטית. בתערוכה מוצגים קומיקס ו"נראטיבים גראפיים" שמתעסקים בחומרים פוליטיים וחברתיים, גם של אמני קומיקס מוכרים וגם של אמנים פלסטיים שמתנסים במדיום הנארטיבי. הספר כולל מאמרים של האוצרות ושל פול גראווט, חוקר ועיתונאי קומיקס בריטי משפיע שכתב כבר מספר ספרים על קומיקס.

 

התערוכה והספר נראים לי מעניינים ונראה לי שאזמין אותו למרות שהוא עולה מיליון כסף.

 

 

 

Reading Comics & What They Mean by Douglas Wolk Perseus Books Group $22.95

ספר תיאוריה וביקורת קומיקס שכתב עורך בהוצאת Publisher's Weekly. הוא מתעסק בעיקר בכמה מהיוצרים היותר מעניינים, בעיקר וויל אייזנר, אלן מור, כריס וויר ואליסון בכדל (שאני פחות מעריך). התכנון שלי הוא שאורי ברוכין יקנה ויקרא את הספר הזה, ואז יגיד אם גם לי כדאי.

 

 

האמת היא שבחודשים האחרונים עקבתי פחות אחר הנעשה בעולם הקומיקס הבינלאומי, אבל אני מתכנן לחזור ולהתעניין, לקראת השנה הבאה, שבה אולי יקרו דברים חדשים שיחייבו אותי לדעת קצת מה קורה.

נראה לי שאולי שכחתי עוד כמה דברים מעניינים מקטלוג יוני, ייתכן שיהיה פוסט השלמה מחר.

 

וחוצמזה תקנו פירות! אבטיח, מישמיש, שזיף צהוב. הכל טעים וקר! (בייחוד אם שמתם אותם במקרר קודם)

נכתב על ידי , 25/6/2007 17:09   בקטגוריות איור, אמנות, אמנות פוליטית, עיצוב גרפי, קומיקס, תערוכות, תרבות, סיפרותי  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טדי ג ב-2/7/2007 03:00




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)