לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2007

שוב מתנחלים מבצעים פוגרומים במוסקים פלסטינים


מתוך כתבתו של אבי ישככרוף, בהארץ:

 


10:30 - עבד אל-פתח אל-הינדי, תושב הכפר תל שבגזרת שכם, מגיע לכביש הראשי בין חווארה לצומת ג'ית, סמוך לחוות גלעד. במקום כבר ממתין לו צוות של הסהר האדום. ראשו מדמם מחתך גדול בגולגולתו, עינו השמאלית נפוחה. חולצתו הירוקה מלאה דם, ההלם ניכר בפניו. הפרמדיק חובש את ראשו ומתנדבת של ארגון "רבנים לזכויות משפט" מנקה את פניו. "כל שנה יש בלגאן", הוא אומר ל"הארץ", "רק היום הראשון של המסיק ושישה מתנחלים תקפו אותנו. לא יכולנו לעשות הרבה".

בשבע בבוקר לערך, הגיע אל-פתח יחד עם עוד ארבעה גברים ואחיותיו אל מטע הזיתים המשפחתי המרוחק כמאתיים מטרים בלבד מ"חוות גלעד", אחד מאותם עשרות מאחזים לא חוקיים הפזורים ברחבי הגדה, לא הרחק משכם. הם עבדו במשך כשלוש שעות במסיק עד שבשעה עשר, הבחינו בקבוצת מתנחלים מתקרבת מכיוון המאחז.

"הם צעקו 'זה המטע שלנו, אסור להתקרב', ויידו לעברנו אבנים", מספר עבד אל-פתח, "אחד מהם אחז בידיי והשני הכה באבן בראשי. צעקתי 'אללה הוא אכבר, אללה הוא אכבר' והם אמרו לי 'על הזין שלי'. הם הרביצו לי עד שעזבו".

10:52 - ג'יפ משטרה מגיע למקום. השוטר אמנון ברדה יורד ומתחיל לתחקר את עבד: "איפה היית? ראית אותם? אתה מכיר אותם? לאן הם ברחו? איפה הת.ז. שלך?". זכריה סדה, פעיל ב"רבנים לזכויות משפט" מהכפר ג'ית הסמוך, מציע את שירותי התרגום אבל ברדה מסתדר.

לדברי זכריה, לאחר שביום ראשון השליכו מתנחלים אבנים לעבר המוסקים של הכפר הסמוך פרעתה, הוא וכמה מתנדבים ישראלים שמרו על המטעים. לדבריו עבד ובני משפחתו הגיעו למטע ללא תיאום עם גורמים ישראליים.

10:57 - כוח של יס"מ בשני כלי רכב מגיע למקום. ברדה מעדכן את מפקד הכוח על המתרחש. "מה הם לבשו?", הוא שואל את עבד ומתרגם ליס"מניק: "חולצה לבנה, מכנס כהה שחור וציציות". "זה לא עוזר לי", עונה היס"מניק, "היה עליהם משהו מיוחד? כובע, תיק?".

בינתיים ברדה כבר מסביר לעבד וזכריה, שצריך להגיש תלונה כדי שתיפתח חקירה. "זו הפעם השלישית שתוקפים בימים האחרונים", אומר זכריה. "אבל אנחנו לא שומעים על כך בזמן", מוסיף ברדה.

11:07 - שיירת המשטרה נכנסת לחוות גלעד באטיות. בראש, הג'יפ של ברדה ומאחוריו שתי המכוניות של היס"מ. על הגבעה הסמוכה ניתן להבחין במבנה קבע חדש שמוקם, ובהתרחבות המתמדת של היישוב. הג'יפ עוצר וכמה משוטרי היס"מ מופנים להוציא את אנשי "הארץ" מהמקום בטענה כי מדובר בשטח צבאי סגור.

בינתיים, נציג המאחז, איתי זר, שהחווה נקראת על שם אחיו גלעד, מבחין במכונית של התקשורת העוינת ומבקש להסתער לעברנו. שני היס"מניקים ניגשים אליו בנימוס. "תירגע, תירגע", הם מבקשים. "תעיפו אותם מפה", מצווה איתי זר, "זה הבית שלי, תעיפו אותם". היס"מניקים שבים לטפל באנשי "הארץ".

11:18 - סוף אירוע. כעבור 11 דקות של פעילות במאחז, שלא כללה חיפושים, אלא תשאול מנומס של כמה מיושביו, יוצא הכוח המשטרתי מ"חוות גלעד".

ביציאה מסביר ברדה כי "היינו שם, לא מצאנו דבר. תפנה לדובר מחוז ש"י". הדובר דני פולג: "הם חיפשו על פי התיאור את החשודים. זה עובר לטיפול במישור המודיעיני".

12:30 - לא הרחק מהמטע של עבד אל-פתח נמצא איברהים סלאח, בן 54 מהכפר פרעתא. סלאח עובד זה שמונה ימים מבוקר עד ערב במטעי הזיתים השייכים לו ולבני משפחתו.

אתמול, אשתו נאדיה, בתו מאג'ד והנכד סלאח בן החמש, מסקו את הזיתים במטע הסמוך לביתם. הם משליכים אותם ליריעה שחורה גדולה וממיינים: השחורים לשמן זית בלבד, הירוקים יכולים לשמש לשמן ולמאכל. הירוקים הגדולים במיוחד ידועים כמעדן.

הם מעבירים את התוצרת לבית הבד הסמוך, שם תנובת כל עץ תפיק בין 5-4 ליטר שמן זית. ליטר יימכר ב-20 שקלים. היבול השנה פחות מוצלח מבשנה שעברה.

לפחות במסיק הנוכחי, לדברי איברהים, ניכר הרצון של המינהל האזרחי והמשטרה לסייע. "תיאמנו כחודשיים מראש את המסיק במטע ליד חוות גלעד. בכל בוקר מתקשר אליי רפי מהמת"ק ומודיע לי שאני יכול להגיע. כשהשוטרים שם, אין בעיות בכלל והמצב השנה השתפר מאוד, אבל הצבא לבד לא שווה דבר, מאחר שהחיילים אינם פועלים".

סלאח מספר כי בשנה שעברה מתנחלים הכו את בנו. "הם פתחו לו את ראשו ושברו את ידו", הוא מספר בהתרגשות, "הצבא היה שם אבל לא עשה שום דבר והם המשיכו לתקוף אותנו".

סלאח מציין כי האלימות מתרחשת גם בכפרים, "לפני שלושה ימים הגיעו לכניסה לכפר שלושה מתנחלים חמושים, התנפלו על קבוצה של מוסקים והשליכו לכל עבר את מה שקטפו. צריך לסלק אותם מהאדמות שלנו. הם השתלטו על אדמות ולא קנו אותן".

רחל מרחב, אחת מהמתנדבות של ארגון "יש דין" שעוקב אחר הפרות החוק של מתנחלים בשטחים מסרבת להתפעל מהשיפור השנה, "כוחות הביטחון המפוארים של ישראל יודעים למצוא את מי שהם רוצים. אלא שבמקרה של אלימות מתנחלים, מיצוי הדין לוקה בחסר".

לדבריה, עשרות תיקים נסגרו בתואנה של 'עבריין בלתי נודע' ואילו הטיפול בתיקים שבהם נפתחת חקירה לוקה בחסר".

השבוע שלח "יש דין" מכתב לאלוף פיקוד המרכז ומפקד משטרת מחוז ש"י, ובו דרישות לפעולה כדי להבטיח את קיום המסיק, למנוע פגיעה בחקלאים הפלשתינאים במהלכו ולמצות את הדין עם אלו העוברים על החוק.

זאת לאחר שבחן שורה של תקריות בין מתנחלים ומוסקים פלשתינאים משנה שעברה. אולם מתברר כי באף אחת מהחקירות שנפתחו במסיק שעבר, בעקבות פגיעת מתנחלים במוסקים - לא הוגש כתב אישום.

דני פולג דובר מחוז ש"י מסר בתגובה לידיעה כי מסמך הדרישות של "יש דין" לא הגיע למחוז, וכשיגיע ייבדקו תלונותיהם של אנשי הארגון בהתאם.

נכתב על ידי , 17/10/2007 11:05   בקטגוריות גזענות, דת ואמונה, הומניזם, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, מסיק, משטרה ו"כוחות הביטחון", מתנחלים, נגד הכיבוש שתיים בחמש, ניאו-נאצים יהודים, אקטואליה, ביקורת, צבא, עבודה  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של פטר ב-18/10/2007 13:41




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)