לאחרונה קיבלתי במייל הזמנה להשתתף
במיזם אמנותי\מסחרי נוסף, גם הפעם של קונגלומראט ישראלי ענק המבקש לעשות לעצמו
יחסי ציבור חיוביים ע"י רתימת "האמנות" לשירותיו במחיר מינימלי.
הפעם לא מדובר בגלובוסים בשדרה, כי אם
בתחרות אינטרנטית פתוחה לכל, כששלושת המקומות הראשונים יזכו בפרסים כספיים של
30,000, 20,000 ו-10,000 ₪.
ישנן כל מיני יוזמות אמנותיות בחסות
מסחרית, ואני לא פוסל את הרעיון באופן מוחלט, למרות שעד עכשיו כמעט כל היוזמות
האלה הסריחו למרחקים.
לדעתי זה יכול לעבוד כשהאמנים מעלים
רעיון אמנותי מוצק וטוב ואז הבנק מסכים לתת לפרוייקט את חסותו הכלכלית, ולא כשאנשי
השיווק של חברת הענק מעלים רעיון אמנותי כביכול ומנסים לרתום את האמנים לשירותם. אני סולד
ממעורבות של בנק גדול או חברת סלולרי, אבל אם הפרוייקט נראה לי מוצדק אמנותית אני
לא נגדו.
במיזם הנוכחי למשל, לא מכבדים את האמנים
מספיק כדי לתת להם תמורה כספית מראש על עבודת האמנות שלהם, אלא מצפים מהם להכנס
לתחרות אינטרנטית נוסח כוכב נולד. כלומר לא מכוונים לאמנים רציניים, אלא לקהל הרחב
מאוד.
בנוסף, ברור שהעבודות הזוכות יצטרכו
להתיישר על פי "ערכי המותג" הרצויים של חברת הענק, שכוללים חייכנות, נחמדות
לכולם ושיר הלל לצריכה ולקפיטליזם. לעבודות ביקורתיות מראש אין סיכוי לזכות, אם
בכלל יתנו להן להשאר בתצוגה באתר.
אז בעצם מדובר בתחרות מי יצליח לקלוע
בצורה הכי מושלמת ל"ערכי המותג" של חברת הענק.
בתחרות כזאת אין לי עניין להשתתף.
תוספת:
ובאותו נושא, מישהו העלה מדריך מפורט על כל החברות שהשתתפו במיזם הגלובוסים ברוטשילד, ועל כל הדברים הרעים שהן עושות לנו מאחורי הגב בזמן שהם מחייכים אלינו בצבעים עליזים בשדרה.
נ.ב. רחלי
כתבה על עלילותנו בפולין למי שפספס.
נ.ב. נועה פרי כתבה חוויות מהמסיק
בג'יוס ביום שבת. מסתבר שהיא גם נהנתה מאוד וגם הרגישה שעשתה משהו, גם אם קטן,
לשינוי המצב.