לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2007

נפטר עלי קרוואן - אבו-חסן!


בגיליון טיים אאוט הטרי מהערב, (עמוד 20) קראתי כרגע ידיעה שזיעזעה את אמות הסיפין שלי:

עלי קרוואן נפטר!

השבוע, ביום שלישי, נדם ליבו של אבו חסן. בן 85 היה.

כמו כל אחד, גם אני זילזלתי באבו-חסן.
שנים שמעתי מאנגלמאיר ודודו גבע על איכויותיו המיתיות וסירבתי להתרשם.
מה כבר יכול להיות עניין של אנינות טעם בחומוס?

כמובן שטעיתי.
מהפעם הראשונה שטעמתי, ידעתי שהחומוס של אבו-חסן נמצא במדרגה אחרת לגמרי.
גבוהה בהרבה משל שאר החומוסים. זה משהו שאי אפשר להסביר, יבין זאת רק מי שהתנסה.

קראתי פעם כתבה בהעיר, אי שם בשנות התשעים, שבמסגרתה ראיינו את אבו חסן, אז צעירונצ'יק בן כ-75, על סוד החומוס שלו. הוא הסביר שהוא קם בחמש בבוקר כל יום, ובודק את שקי החומוס היבש שמגיע מהספק.
אבו חסן אישר רק גרגרים קטנים, מקוטר מסוים ומטה. גרגרים שמנים מידי הוחזרו לספק, או לפחות כך אומרת האגדה.

אני תקווה שמותו של האיש והאגדה לא ישפיע על האיכויות המיתיות של החומוס שמגישים במסעדות הנושאות את שמו ואת בניו. אחרי הכל, יש לי שישה פולנים לארח בעוד כחודש, ומי שביקר בארץ ישרואל בלי שביקר באבו-חסן, כמוהו כמי שעשה את הפסח בלי לומר את המילים: פסח, מצה ומרור.


נכתב על ידי , 24/10/2007 21:51   בקטגוריות אמנות, אתאיזם, הומניזם, נובל קויזין, נוסטאלגיה, עירוני, קולינריה, תרבות  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורביטניק ב-30/10/2007 15:17




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)