לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2007

המוזיאון הישראלי הראשון לקריקטורה וקומיקס ייפתח ב-20 לדצמבר


נירית אנדרמן מדווחת בהארץ:

המוזיאון הישראלי הראשון לקריקטורה וקומיקס ייפתח בחודש הבא. המוזיאון, בניהולה של גלית גאון, ייפתח ב-20 בדצמבר והוא אחד מ-12 מוזיאונים מסוגו בעולם. הוא משתרע על פני 430 מ"ר ברחוב ויצמן בחולון, ובימים אלה מוקמים בו ארכיון היסטורי וארכיון פעיל לשימוש מחקרי. המוזיאון נמצא ברחוב ויצמן 61 ממש ליד עירית חולון. קו מספר 3 של דן מגיע מהכרמלית בת"א ועוצר ליד העיריה.

המאייר והקריקטוריסט הוותיק שמואל כץ יהיה האמן הראשון שיקבל מהמוזיאון את פרס "עיפרון הזהב" - פרס מפעל חיים שיוענק מדי שנה ליוצר בתחום הקריקטורה, האיור והקומיקס. המוזיאון יעניק מדי שנה פרס עידוד יצירה ליוצרים צעירים וסטודנטים, ומדי שנתיים תתקיים תחרות קריקטורות על שם פרידל שטרן.

בחלל המוזיאון יוצגו שלוש תערוכות קבע: תערוכה המציגה עבודות של שישה חלוצי קריקטורה ישראלים, תערוכה המציגה את התפתחות הקריקטורה, הקומיקס והאנימציה מאז ימי הפרעונים ועד ימינו, וכן תצוגה של קומיקס מקומי עכשווי.

לצד תערוכות הקבע יוצגו במוזיאון תערוכות מתחלפות. בשנה הראשונה יוצגו תערוכת סיכום השנה בעיני קריקטוריסטים חברי אק"י; תערוכה לכבוד יום האשה שתציג את דמותה של גולדה מאיר בעיני קריקטוריסטים ישראלים; תערוכה קבוצתית של יוצרות מקומיות ובהן מירב כהן, אלית אבני, דניאלה לונדון, רותו מודן, מירה פרידמן ובתיה קולטון, שתעסוק בדימוי אישי מול מקצועי כפי שהוא מתבטא בעבודותיהן; התפתחות דמותו של הישראלי בקריקטורות מקום המדינה ועד היום וכן תערוכה הסוקרת שיתוף פעולה בין קומיקסאים ישראלים ופולנים.

ביום הפתיחה יתקיים כנס שיעסוק במעבר של המדיה המצוירת למרחב המוזיאלי, ובו ישתתפו בין היתר טומי לפיד שידבר על מעמד הקריקטורה בעיתונות הישראלית, הקריקטוריסט הטורקי איזל רוזנטל שידבר על קריקטורות בעולם האיסלמי ויו"ר אק"י מישל קישקה, שיציג את תוכנית האו"ם לציור קריקטורות למען השלום.

המוזיאון הוא יוזמה משותפת של ראש עיריית חולון, מוטי ששון, מנכ"ל העירייה חנה הרצמן, תיאטרון חולון ואיגוד הקריקטוריסטים הישראלי.
נכתב על ידי , 21/11/2007 11:31   בקטגוריות תרבות, תערוכות, קומיקס ישראלי, קומיקס, חולון  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של redgirl ב-21/11/2007 16:18




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)