לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2008

במודיעין עלית מיקמו קראוונים על אדמות הכפר בילעין


כן כן, אני יודע, כבר נמאס לכם מזמן לשמוע על בילעין.
הרי הרסו היום בתים ביפו, ויש עוד כל מיני חדשות חשובות, כמו בכמה גדל השיער של נינט הלילה.

בכל מקרה, תמצית הסיפור: מדובר בהתנחלות מודיעין עלית, שכונת חרדים שהוקמה כולה על אדמות בילעין... כולה? לא ולא! מסתבר שבג"צ הכריע שתושבי בילעין הוכיחו בעלות על כמה מהשטחים שעוד לא נבנו במודיעין עלית, וכך גודרו המובלעות והוכרזו שטח של תושבי בילעין הסגור עבור תושבי מודיעין עלית וקבלניה.

והנה אתמול, הגיעו משאיות עם קרוואנים ומנוף, והניחו את הקרוואנים היהודיים הכשרים בלב אחת המובלעות. שני תושבי בילעין שנשכבו לפני המנוף הוכו נמרצות ע"י תושבי ההתנחלות ואושפזו, וכך הותקפו גם מי שתיעדו את האירוע, כפי שמספרת חגית עופרן משלום עכשיו, שהייתה עדה לאירוע:

דיווח על מה שקרה היום במודיעין עילית - תקיפה אלימה נגד תושבי בילעין

להלן דיווח על מה שאני ראיתי היום במודיעין עילית בצירוף תמונות: 
 
1. רקע - (עדות משמיעה) - בהתנחלות מודיעין עילית ישנן כידוע כמה מובלעות של אדמה פרטית בבעלות פלסטינים מהכפר בילעין. מובלעות אלה מוקפות בגדר ואסור למתנחלים להשתמש באדמה. הערב (כלומר אמש, יום ג') בסביבות השעה 20:00 הציבו מתנחלי מודיעין עילית שני קרוואנים בשטח האסור.
שלושה מתושבי בילעין יצאו לשטח לתעד את העבירה וקראו למשטרה (שהתמהמהה). כשהגיע המנוף והמשאית עם הקרוואן נשכבו הפלסטינים ליד הגלגלים כדי למנוע ממנו מלהתקדם. ואז התנפלו עליהם מתנחלים מתושבי מודיעין עילית והרביצו להם מכות נמרצות עד זוב דם, ושברו להם את המצלמה ואת הציוד שהיה איתם.
 
2. כשהגעתי למקום כעבור כמה דקות, מצאתי התקהלות של תושבי מודיעין עילית, קבוצה של חיילים, שני שוטרי סיור של משטרת בנימין (רס"ר אלון סאסי מ.א. 1095124, ואהוד ג'ובני (לא יודעת את הדרגה והמספר). לרגליהם שכבו פצועים מחמד ועבדאללה מבלעין. נגשתי אליהם והם ביקשו שאזמין אמבולנס. התקשרתי למד"א ונאמר לי שכבר שלחו אמבולנס לבקשת המשטרה כנראה. מחמד ביקש שייקחו אותם לטיפול בבית חולים ישראלי, וגם אני חזרתי על בקשתו בפני אנשי מד"א והשוטרים - אך הללו אמרו שאני לא אלמד אותם את העבודה, והם לקחו את הפצועים למחסום. מהמחסום הם פונו לבית חולים ברמאללה. אנשי צוות האמבולנס צעקו עלי כל שאני מפריעה להם (עמדתי במרחק מהפצועים והם התקרבו אלי כדי לצעוק עלי), ושאפסיק לצלם.
 
3. המתנחלים, השוטרים והחיילים - המתנחלים שהקיפו את הפצועים צעקו עלי שלא אתקרב, שלא אצלם ושלא אפריע. גם החיילים וגם השוטרים כל הזמן ביקשו ממני להתרחק מהפצועים, "כי אני עושה פרובוקציה". אמרתי שאני נשארת עם החברים שלי, הפצועים, אבל בלחץ המתנחלים החיילים והשוטרים המשיכו להרחיק אותי, ואיימו עלי במעצר.
במקביל, חברתי שהצטרפה אלי וצילמה את הארוע במצלמת וידאו, ניסתה לצלם כל הזמן אך הותקפה על ידי המתנחלים. אחת המתנחלות התנפלה עליה דחפה אותה, הרחיקה אותה וחטפה ממנה את המצלמה (שהוחזרה לה אח"כ ע"י השוטרים). לאורך כל הזמן המתנחלים הפריעו לי לצלם ובאיזשהו שלב נפל לי המטען של המצלמה וכבלים מהתיק, אחד המתנחלים הרים אותם והגיש לי, אך לפני שהספקתי לקחת אמרו לו: אל תחזיר לה - המטען נחטף ממנו ומאז לא נראה עוד.
 
4. חשודים - לפני שהגעתי למקום הספיקו הפצועים להצביע לשוטרים על התוקפים, והללו עוכבו ע"י השוטרים. לאחר כמה דקות הם שוחררו. אני אמרתי לשוטרים שמדובר בתקיפה חמורה ושאסור להם לשחרר אותם בלי חקירה ובלי מעצר, השוטרים אמרו לי שכל עוד אין תלונה של המותקפים הם לא יכולים לבצע מעצר. אמרתי להם: אבל המותקפים פצועים, בדרך לבית חולים, לא יכולים להתלונן עכשיו, והם התלוננו בפניכם כשהצביעו על החשודים, אתם ראיתם ... אבל הם אמרו: שיבואו למשטרה ויתלוננו. בינתיים השוטרים חיכו לקצין (שמו יובל), וכשהוא הגיע הוא שיחרר את המעוכבים. ניסיתי לזהות את המעוכבים בקרב הקהל וצילמתי את מי שנראה לי כמעוכב ששוחרר אם כי אני לא בטוחה שאני יודעת בבירור אם אכן זה הוא. רס"ר אלון סאסי הבטיח לי שהפרטים של המעוכבים בידי המשטרה והם יוכלו לטפל בהם. באמת יפה מאוד.  
 
5. והקרוואנים - למרות שהשוטרים ידעו שמדובר בעבירה, הם נתנו למנוף ולמשאית שהביאה את הקרוואנים לנסוע מהמקום מבלי לקחת את הקרוואנים. כלומר - למרות שהגדר נפרצה, למרות שהמשטרה ידעה והיתה במקום, למרות שהיתה תקיפה אלימה נגד בעלי הקרקע - המשטרה נתנה לקרוואנים להישאר במקום. אנשי המינהל האזרחי שהוזעקו למקום, הגיעו בסביבות השעה 22:00 וצילמו את העבירה. איש המינהל האזרחי אמר לי שמדובר בקרקע פרטית ושהצבת הקרוואנים היא לא חוקית.
 
6. הפצועים פונו למחסום ושם פגשו אותם חברים ישראלים שסייעו להם והגיעו לאחר מכן לשטח, ונשארו במקום כל הערב. מסתבר שבינתיים מישהו/י חתכ/ה את הוונטילים (מה שמכונה בירושלמית בלפים) של המכונית של שלום עכשיו, ולא יכולנו לנסוע משם. נאלצנו לחכות עד 00:30 שיגיע גרר לחלצנו.
 
7. הנזקים: שני פלסטינים פצועים כתוצאה מתקיפה חמורה; שני פנצ'רים + גרירה ורכב חלופי; מצלמה וציוד תאורה של תושב בלעין שנשברו; מטען למצלמה שנגנב; תיק של מצלמה של אחד החברים, שנגנב מתרמילו בהתקהלות; שני קרוואנים על קרקע פרטית.
 
על הגזענות והאלימות והסתירות שראיתי שם בקרב תושבי מודיעין עילית - בפעם אחרת...
 
סליחה על האורך והיובש,
חגית
 
חגית עופרן
צוות מעקב התנחלויות
שלום עכשיו


נכתב על ידי , 2/1/2008 20:51   בקטגוריות גזענות, דת ואמונה, הומניזם, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הפגנות, חברה וכלכלה, חדשות, משטרה ו"כוחות הביטחון", מתנחלים, נגד הכיבוש שתיים בחמש, תרבות נגד, אקטואליה, ביקורת, צבא  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-8/1/2008 12:51




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)