לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2008

עמוס בידרמן וערן וולקובסקי: ענקי הקריקטורה


הרבה ממה שלמדתי על קו ואיך הוא מתנהג בשנים האחרונות למדתי מבידרמן+וולקובסקי.

בשישי הופיעה בהארץ השבוע (שאכל את חלק ב' ז"ל) עוד איור\קריקטורה של בידרמן, אז החלטתי לסרוק אותו למענכם שתראו יותר בגדול איך זה נראה במודפס:



והנה עוד בידרמן קלאסי:


כידוע, אני טיפוס איטי, ולוקח לי זמן להתרגל לרעיונות חדשים.
כשהתחילו להתפרסם האיורים הסקיצתיים מלאי הקווקווים בעט פשוט של וולקובסקי הם הרתיעו אותי.
זה היה אנטי האסתטיקה שהייתי רגיל אליה, אפילו יותר מקושקש מדודו גבע.

עם השנים, גם אני התרגלתי לוולקובסקי, ולמדתי להעריך את הקו הזה, וגם הוא וגם בידרמן לקחו את הקטע הזה לכיוון יותר ויותר מינימליסטי, כמה שפחות קווים. בידרמן עדיין "אסתטי" יותר, הקו שלו יותר נקי, אבל שניהם יודעים תמיד לשים את הקו במקום הלא צפוי, הלא "יפה" אבל הנכון בצורה מפתיעה ולא צפויה.

כל הקריקטורות שיצא לי לעשות בשנים האחרונות מאוד מושפעות מבידרמן+וולקובסקי, ואני מודה בזה בפומבי ובפה מלא.

קצת מצחיק שבמשך שנים מתעלמים ב+ו מאגודת הקריקטוריסטים. אפילו אני שוקל להצטרף. אני חושב שדודו הצטרף בשנתו האחרונה, לא?

אגב, בסימפוזיון שהתרחש לרגל פתיחת מוזיאון הקריקטורה והקומיקס בחולון שאלו האם יש סגנון ישראלי, והאקטוסים ענו שלא, שהכל מועתק מאירופה. אני לא יודע מי הם מקורות ההשראה הישירים של בידרמן ווולקובסקי, ואני אשמח אם המגיבים יעזרו לי בשמות, אבל אני אצטרך לחפש באתרי קריקטורות עולמיים כדי לראות אם אכן יש עוד קריקטוריסטים עם הסגנון הזה בעיתונות הרצינית בעולם. כי אני לא שוחה מספיק בתחום כדי לזרוק שמות לבד.

הנה וולקובסקי אחד קלאסי, משנות השמונים:



הא, איזה קטע! חיפשתי עכשיו ברשת את השער כדי לשים אותו פה, ומדובר במהדורה החדשה, ואני מגלה שוולקובסקי צייר אותה מחדש, ושינה תפרצופים שלהם! תראו את העותק שלי (היותר יפה, כמובן):



עדכון: רק דיברתי, וולקובסקי מכה שוב:



רוצים לדעת מה דעתי על המתרחש בעזה? נראה לי שוולקובסקי הביע את זה מספיק טוב.
נכתב על ידי , 10/2/2008 20:40   בקטגוריות איור, אמנות פוליטית, המדריך למאייר, חולון, עיצוב גרפי, עיתונות, קריקטורות, תקשורת, תרבות  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-20/2/2008 15:47




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)