לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2008

סבתא שלי והנכד שלי


מה אתם יודעים, חשבתי שוב על הנושא החביב עלי, ערכים שמשתנים עם הזמן בניגוד לערכים נצחיים וכו'.


ניהלתי (שוב) בראשי וויכוח ווירטואלי עם ספתא שלי החב"דניקית.


חשבתי מה יכול לשכנע אותה, ונזכרתי בפמיניזם.


אמרתי לה בדמיוני: "תראי סבתא, לפני מאה שנה לא היו זכויות בחירה לנשים. האם היית רוצה לחיות בעולם כזה?"


ואז שאלתי את עצמי "האם אתה היית רוצה לחיות בעולם כזה?"


התשובה השלילית שלי הפתיעה אותי באוטומאטיות שלה. אבל אחר כך חשבתי על זה, והגעתי למסקנה שסביר שזה לא היה מפריע לי כל כך. אם הייתי נולד לאותה שכבה חברתית שאני שייך לה היום, אולי אפילו הייתי יוצא לכמה הפגנות עם הסופרג'יסטיות, כמו שהיום אני הולך פעם בחודשיים להפגנה או פעילות למען פלסטינים מסכנים, אבל יותר סביר שהייתי מסתכל עליהן בערך באותה עין שאני מסתכל על טבעונים קיצוניים היום - בעין קצת עקומה.


כאילו, מה תעשה זוגתי לעתיד, כשהנכד שלנו ישאל אותה (הרבה אחרי שאני אמות. אני מניח שגם בעתיד תוחלת החיים של הנשים תהיה ארוכה משל הגברים, המסכנות) "אבל סבתא, איך יכולתם לאכול חיות?!"


מה אני הייתי עונה לו?


"אה... תראה, נכדי, אז זה היה נחשב לממש מקובל... אף אחד לא עשה מזה עניין...מכרו בשר צלוי או נא בכל קרן רחוב... שלא לדבר על זה שזה היה ממש ממש אבל ממש ממש טעים..." "איכס, סבא, תנגב את הריר מהסנטר" "אתה יכול לנגב לי, אתה יודע שאני משותק בכל הגוף..."


טוב, נראה לי שהבנתם.

נכתב על ידי , 26/3/2008 23:57   בקטגוריות אבולוציה, אקולוגיה, אתאיזם, דת ואמונה, הומניזם, הערות אישיות, התחממות גלובלית, חברה וכלכלה, חינוך, מוסר, פוליטיקה, פילוסופיה, תרבות, אקטואליה, ביקורת  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-30/3/2008 19:48




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)