לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2008    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2008

תערוכת קומיקס עברי // פרק א' שנים 35-75 במוזיאון הקומיקס


נראה שמסיבת הפתיחה תהיה הפעם יותר מעונבת:


תערוכה ראשונה בין שתיים הסוקרת את תולדות הקומיקס העברי בארץ ישראל. בתערוכה זו נעקוב אחרי התגבשותו של ז'אנר הקומיקס בעיתונות הילדים הארץ ישראלית מאמצע שנות השלושים ועד שנת 1975. בתערוכה יוצגו כארבעים דמויות שליוו ילדים עבריים מידי שבוע בהרפתקאות חילוץ, הצלה, עזרה ליישוב, חריש וקטיף, מלחמה ורגיעה. כל דמות מלווה בסיפור אחד מתוך הרפתקאותיה ובציטוטים על חלוציות-ציונות-חינוך וערכים של הוגים, עורכים, אנשי חינוך ויוצרים בהקשר מרתק זה.

את ההמשך תוכלו לקרוא ולראות דוגמאות באתר המוזיאון.

***

ולנושא אחר: "חזון דניאל" - לא מיותר לחזור על הדברים, למרות שכבר נאמרו.

"רוני דניאל רוצה להפיל את החמאס. זה רעיון! דניאל רוצה "מהלך אגרסיווי" בעזה; דניאל רוצה "עוד סבב מאוד אלים" ודניאל לא מאמין בהודנא. טוב שיש לחדשות ערוץ 2 פרשן דעתן, טוב שדעתו נשמעת, אבל צריך פעם לשאול מה היה קורה אילו דעתו היתה שונה.

שוו בנפשותיכם שדניאל היה סבור חלילה שרק מו"מ ישיר עם החמאס יוליד רגיעה, שכל הפעולות האלימות לא מובילות לשום מקום, זולת סיפוק יצרי נקם, שצריך לשחרר אסירים רבים כדי לשחרר את גלעד שליט ושהמצור על עזה הוא לא אנושי, בלתי חוקי ובלתי יעיל. האם גם אז ניתן היה לו להביע את דעתו? ולמה אין פרשן בטלוויזיה שמשמיע את הדעה הזאת, נבונה לא פחות מזאת של דניאל? שוו גם בנפשותיכם שהמהלך האלים והכוחני שדניאל כל כך מייחל לו יוליד אסון, משהו כמו מהלך הימים האחרונים של מלחמת לבנון השנייה, שגם לו הטיפו הדניאלים באולפנים. האם מישהו יזכור להם את התלהמותם? האם מישהו יבוא אתם חשבון, על שדחקו בצה"ל לצאת לעוד מבצע מטופש? האם אז, כשנספור את חללי השווא, שלנו ושלהם, תוטל אחריות כלשהי על כתפי הפרשנים מחרחרי המלחמות, שחלקם כה רב במעל, במדינה בה למדורת השבט השפעה כה גדולה על הפוליטיקאים והגנרלים?

אמש פרש דניאל את השקפת עולמו המיליטריסטית, הכוחנית, האלימה והלאומנית, בלא כחל ושרק. דניאל, שלעתים נראה יותר כקריקטורה של פרשן צבאי, שומר המסך של מערכת הביטחון, כבר נדוש לכתוב זאת, לא הסתיר את דעתו, עד תומה. "בסופו של יום צריך להגדיר יעד אסטרטגי", דיבר גנרלית, "והיעד הזה, לטעמי, הוא הפלת ממשלת החמאס". עוד פעמיים ינקוב דניאל במושג הנלוז "לטעמי", כאילו מדובר כאן בעניינים של טעם, אבל הניחו לזוטות. הניחו גם למחשבת העוועים הישנה, הרעה והמגוחכת שלישראל יש זכות או יכולת להחליף ממשלות באזור. דניאל מתקומם מרה על שצה"ל מצווה ב"מתינות", מתינות בטלוויזיה שלנו זה רק כמה הרוגים פלשתינאים ביום. דניאל רוצה יותר, אוי, כמה שהוא רוצה יותר. הוא לא מסתיר זאת: "צריך להיות הרבה יותר אגרסיוויים... הודנא תבוא בחשבון רק אחרי עוד סבב מאוד אלים... לטעמי צה"ל צריך לקבל הנחיה להגביר שלושה, ארבעה הילוכים".

לגזור ולשמור: כשצה"ל יממש את החלומות נוטפי הדם של דניאל - אין ספק שכך יהיה "בסופו של יום", כמו שדניאל אוהב להגיד, כשהחללים הרבים יובאו לקבורה בשני העמים ודבר לא ייפתר, אני מציע לזכור את הדניאלים ולא לשכוח, הדניאלים שוודאי יופיעו גם אז בטלוויזיה, קוראים אולי להקמת ועדת חקירה, אבל בעיקר לעוד סבב אלים אחד קטן - עוד אחד וזהו."


מאת גדעון לוי.

***

הסטודיו עובד מעולה.
בסוף נקרא לו פשוט אולטרא אקטיב סופר סטודיו (U-ASS).
&nbsp;כליום שנינו מוצאים רהיטי משרד ברחוב: שולחנות, מדפים, פלאטות, זוג הדומי רגליים משרדיים מצינור מתכת מעוקם עם רצועות גומי, משומשים אבל במצב טוב. נועה אמרה: "איזה כיף! זה היום המאושר בחיי!"
"אני חייבת משאית קטנה, אני מוותרת על כל כך הרבה דברים כי אין לי אין לקחת אותם!"

ואז הייתה לי הארה.
אמרתי לה: "נועה, נכון תמיד עברת מעבודה לעבודה, חסרת מנוחה, וחיפשת את ייעודך בחיים?"
"נו?" (היא הייתה סקפטית)
"אז מצאתי את המקצוע המושלם בשבילנו!
נקרא לשותפות שלנו:
אולטרא אקטיב אלטע-זאכן (U-AAZ) "!!!

תופסת: יואל רק מתפעל מהאוטוביוגרפיה של צ'ארלס דארווין.
נכתב על ידי , 14/5/2008 11:10   בקטגוריות הומניזם, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הערות אישיות, חולון, טלוויזיה, מלחמת עזה 2008, משטרה ו"כוחות הביטחון", נגד הכיבוש שתיים בחמש, נגד תרבות הצריכה, עירוני, קומיקס, קומיקס ישראלי, קריקטורות, תערוכות, תקשורת, תרבות אלטרנטיבית, אקטואליה, ביקורת, צבא  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-16/5/2008 01:58




Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)