לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2019    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

על הסרט עג'מי ועוד עניינים


בסופשבוע אני בפסטיבל אינדינגב בדרום, בדוכן בסטרבות להפצת תרבות אלטרנטיבית יחד עם אסנת. אסנת גרה בעג'מי, והיא סיפקה לי את התובנה לגבי הבעייתיות של עג'מי. השבוע ראיתי את הסרט, ואני די מסכים איתה.


קודם כל, כסרט הוא מצויין - מצולם נהדר, ערוך נהדר, משוחק נהדר, הכל.


כמו מקורות ההשראה שלו בהוליווד, עג'מי מספק דרמת פשע מרגשת וקורעת לב, אבל מציג את המצב הכלכלי חברתי שבו כמצב נתון, הדמויות תקועות במצבן ללא יכולת לצאת.


כביכול זה לא סרט פוליטי, אלא סרט אקשן כמו בהוליווד.


אבל מה שהסרט מסתיר בהצלחה הוא שמצבם העגום של מי שחיים בשכונות עוני שורצות פשע איננו גזירת גורל - זהו מצב שהמדינה אחראית לו באופן ישיר ומכוון. כך שבמסר הפוליטי שלו - שהעוני והפשע הם גזירה משמים - הסרט בעצם משרת את השלטון - השלטון של בעלי ההון והאליטות הפוליטיות.


וזה נכון לא רק לעג'מי כשכונה ערבית שסובלת מאפליה על בסיס גזעני, אלא גם לעניים יהודים בשכונה ד' בבאר שבע או בעיירות הפיתוח.



ובנושא אחר - שירות הגוגל ששולח לי לינקים שבהם מופיע שמי שלח לי השבוע כתבה מהג'ואיש כרוניקל המסקרת הרצאה של הקריקטוריסט הוותיק יעקב קירשן (Dry Bones בג'רוזלם פוסט), בפני יהודים אמריקאים. הסיפור בתמצית: קירשן מספר לקהל בדיחות על סטריאוטיפים של יהודים (אוהבים כסף, למשל), אבל אחר כך תוקף בחריפות קריקטוריסטים יהודים אחרים שמציירים קריקטורות שצוחקות על סטריאוטיפים יהודיים. בין השאר, הוא תוקף את אלי ואלי, קומיקסאי יהודי אמריקאי, על הקריקטורה ששלח לתחרות הקריקטורות האנטישמיות הישראלית, בלי לספר על ההקשר הנ"ל לקהל. קירשן מאשים את ואלי בשנאה עצמית וכו'.


עכשיו יש לי שאלה למר קירשן, ובעצם גם לכם הקוראים - אנא התבוננו היטב בקריקטורה של אלי ואלי - האם מישהו מכם יכול לטעון ברצינות שמישהו בעולם, מוסלמי, יהודי, נוצרי או בודהיסטי - ייקח את הקריקטורה הזאת ברצינות?




ואחרון בינתיים: גל מור חושב שזה חילול קודש לפתוח לאושוויץ דף בפייסבוק. אני חושב ההיפך, והתגובה שלי שם מבוססת על המאמר שכתבתי נגד קדושת השואה בעקבות תחרות הקריקטורות.

נכתב על ידי , 15/10/2009 19:05   בקטגוריות ביקורת, חברה וכלכלה, קולנוע ישראלי, קולנוע, קפיטליזם, תחרות הקריקטורות האנטישמית הישראלית, שואה, תרבות  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גלנדון ב-19/10/2009 22:06
 



תמיד יש יותר שמאל: גברים גרמנים משתינים בישיבה!


שי דיגיטל ליברובסקי מי חזר מברלין ושיתף אותי אתמול בידיעה המטרידה שלעיל.

אמרתי טוב, בטח חבורה של צעירים גרמנים סמולנים פמיניסטים קיצונים, שעושים את זה מתוך הזדהות עם נשים וכו'.

 

היום הייתי באיזה כנס שאירגנה עיתונאית גרמניה לרגל צאת ספרה, אסופת מאמרים על הדיסקורס (השיח) החדש בין גרמנים צעירים וישראלים צעירים על הכיבוש וכאלה, היא מתמחה בארגון כרטיסי טיסה לעצמה ולעוד גרמנים להשתזף בישראל על חשבון קרנות עשירות של גרמנים רדופי אשמה. הלכתי כי כדאי לשמור על קשר, אולי גם לי יצא איזה כרטיס טיסה. פגשתי את סייד קשוע, הוא באמת איש מצחיק גם בחיים, גם הוא בטח קיבל כמה גרושים להופיע בפאנל השני.

 

ישבתי בקהל בפאנל הראשון, היה פאנל משמים ומרדים, עד שבסוף כשנתנו זמן לשאלות. לא התאפקתי, (הרי בשביל זה אני שם), קמתי ושאלתי את המשתתפים הגרמנים בפאנל אם זה נכון שהם משתינים בישיבה. התשובה הייתה חיובית. ואני מדבר איתכם על אקדמאים בני שלושים ומשהו בואכה ארבעים, לא איזה אנרכו-פמיניסטים צעירים.

 

אמנם ננזפתי ע"י מנחת הפאנל שאמרה לי שהעליתי נושא ממש לא מתאים, אבל בהפסקה כולם דיברו רק על נושא ההשתנה. הגרמנים הסבירו שזה לא רק בקטע פמיניסטי אלא בקטע של הגיינה (לא ללכלך את מושב האסלה). בני הארבעים ומשהו סיפרו שזה התחיל כבר בשנות השמונים, שאז צצו שלטים שביקשו להשתין בישיבה, אבל הדור הצעיר יותר כבר עושה את זה כמובן מאליו וכבר לא צריך שלטים. אחד סיפר שמחוץ לבית הוא יושב אבל בבית הוא עומד, ואחר אמר שגם בבית הוא יושב כי אין לו מנקה.

 

נשמע לכם שהגרמנים מטורפים?

 

חכו חכו, תוך 20 שנה גם הילדים שלכם יגידו לכם שאתם ברברים כי אתם עדיין משתינים בעמידה.

 

"אבא, נו, באמת, תהיה בנאדם, תפסיק להתנהג כמו חיה, תשב כשאתה משתין".

 

או במילים אחרות: אתם רואים, יש אפילו יותר שמאלה ממני!

נכתב על ידי , 3/7/2009 00:29   בקטגוריות אבולוציה, הערות אישיות, חברה וכלכלה, שואה, תרבות אלטרנטיבית, אקטואליה  
37 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורן ב-10/8/2009 07:52
 



גם אני מציין את יום הנכבה


למי שלא הבין, אני מתייחס להצעת החוק שהממשלה אישרה היום, האוסרת לציין את ה-15 במאי כיום הנכבה, כלומר את יום ההכרזה על הקמת מדינת ישראל כעל יום אסון.

גם גורביץ' כתב על זה.

טוב, אז עיצבתי חולצה, מחר על הבוקר אני הולך להדפיס לי אותה, וכל מי שרוצה אחת כמו זאת שיזמין ממני ואשלח לו בדואר אחת (שלחו מייל: amitaiss at yahoo.com). מחיר 30 ש"ח כולל משלוח או 20 אם אתם באים לקחת. רק אל תלכו איתה לבד ברחוב.



בפעמים הקודמות כשצעקו באירופה הפאשיזם לא יעבור, הוא באבו-אבוה עבר.
עכשיו השאלה היא מה את ואתה עושים היום כדי שהפאשיזם יעצור, כאן ועכשיו?

*כמובן שתהיה גם גרסת "מציינת" לחולצה.
נכתב על ידי , 24/5/2009 21:41   בקטגוריות אופנה, גזענות, דמוקרטיה, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, חברה וכלכלה, נגד הכיבוש שתיים בחמש, שואה, תרבות נגד, אקטואליה, ביקורת, פסימי, פשיזם  
179 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בַּיִם ב-9/6/2009 17:26
 



לקחי השואה, תמרורי אזהרה, הישרדות אישית




אני קורא עכשיו את "היסטוריה עממית של אמריקה" מאת הווארד זין, ספר מעניין.

זין מזכיר לנו, בין השאר, שלפני שואת יהודי אירופה התרחשו שואות גדולות מימדים הרבה יותר: השואה שביצעו הספרדים באינדיאנים של דרום אמריקה, השואה שביצעו האנגלים באינדיאנים של צפונה, והשואה שביצעו האנגלים והאמריקאים בשחורים מאפריקה, שהיסטוריונים מעריכים את מספר קורבנותיה בסדר גודל של עשרות מיליונים עד כדי חמישים מיליון איש, אישה וילד.

 




במקביל אני קורא גם את "העולם של אתמול" של סטפן צווייג, סופר יהודי אוסטרי ידוע מראשית המאה העשרים שיושב בברזיל ב-1941 וכותב אוטוביוגראפיה שהיא מין מצבה ספרותית לאירופה שלפני מלחמות העולם. צווייג התאבד יחד עם אישתו בברזיל ב-1942.

 

הספר של צווייג הוא תמרור אזהרה מצמרר.

כי צווייג הצליח לברוח בזמן, תחילה לאנגליה ולבסוף לדרום אמריקה. עזרה כמובן העובדה שהיה בן של תעשיין עשיר ואדם אמיד בפני עצמו בזכות ספריו שנמכרו במיליונים בכל העולם, וכמובן גם בגרמניה, לפני שהנאצים התחילו לשרוף אותם.

 

כל מי שלא מבין למה אני שונא את הדת ופוחד מהלאומנות יכול לפתוח ספר היסטוריה על הפעמים הקודמות שהתקיימה פה מדינה יהודית ועל קנאי הדת הלאומנים שהחריבו אותה פעם אחר פעם, כשהם מאשימים אנשים כמוני (פעם קראו לנו מתיוונים, היום סמולנים) באחריות לחורבן.

 

אותם אנשים שהתעקשו פעם אחר פעם למרוד במעצמות האזוריות - מצריים, בבל, אשור, סוריה, רומא - הכל בשם הלאומנות, הדת ושאיפות ההתרחבות הטריטוריאליות שלהם - הם אותם אנשים בדיוק שאומרים לנו עכשיו שארה"ב לא תגיד לנו מה לעשות, ונאחזים בציפורניים בשטחים שכבשו.

 

אותם אנשים, מכהנא דרך ש"ס ועד ברק ואולי גם ביילין, שמאמינים במדינה יהודית עם רוב יהודי, הם שידרדרו אותנו מהר מכפי שחשבנו למצבה של דרום אפריקה, רק שלא בטוח בכלל שנלסון מנדלה הפלסטיני יהיה סלחן כלפי העם שכלא את עמו ושלל את זכויותיו כפי שהיה המקור.

 

וכאילו הקנאות הלאומנית וזו הדתית לא מספיקות, בא נתניהו הקפיטליסט ורוצה לקצץ עוד במיסים, כדי להקטין עוד את תמיכת המדינה בעשירונים התחתונים. כי כשמקצצים במיסים זה אומר פחות לחינוך, פחות לבריאות, פחות לרווחה, אפילו פחות ממה שיש עכשיו, ויותר לעשירים. רק במטוסים וטילים לא מקצצים כמובן, למרות שמטוס חדיש אחד שרוצים לקנות שווה ערך לכל עלות סל התרופות לשנה שלמה.

 

כבר עכשיו יותר ויותר מבני המעמד הבינוני-נמוך צוללים מתחת לקו העוני, והמשבר הכלכלי העולמי עוד לא הורגש כאן במלוא עוצמתו, ומי יודע אם ייקח לו שנה או שנתיים לעבור, או כמה בדיוק.

 

יצואנים ישראלים לאירופה יכולים לספר לכם שהאיחוד מגביר ומגביר בשנים האחרונות את הפיקוח על סחורה ישראלית כדי לוודא שמקורה לא מההתנחלויות שבשטחים הכבושים.

 

ומתי יחליט אהוד ברק, אולי כהכנה לבחירות הבאות בעוד שנה, לצאת למבצע עופרת יצוקה 2: יום הדין, שלאחריו גם סחורה מתל-אביב ופתח-תקווה תסורב באירופה? ומה יקרה להייטק הישראלי, גאוות המדינה, כששווקים ייסגרו בפניו אחד אחרי השני, ומה יעשו אנשי ההייטק, האם יישארו פה? והמדענים, ואנשי האקדמיה? אלה כבר עכשיו בורחים בהמוניהם מהאקדמיות שהמדינה מייבשת לאלה שבחו"ל.

 

 

לאורך כל הספר חוזר צווייג ומספר כיצד הבורגנות העליזה של אירופה בכלל והיהודית בפרט סירבו להאזין לאותות המבשרים את הסכנה. למרות שאירופה שקטה ממלחמות רק כמה עשרות שנים, הם לא העלו על דעתם שהיא תחריב את עצמה במלחמת העולם הראשונה. ואחרי הראשונה, היו בטוחים שזו הייתה אם כל המלחמות וכזאת לא תחזור לעולם.

 

ספריו של צווייג נמכרו במיליונים בכל גרמניה, והוא כתב מחזות שהועלו בתיאטראות ובתי האופרה החשובים ביותר. הוא לא דמיין שייאסרו להפצה ויישרפו בכיכרות.

 

61 שנים זה זמן די קצר לקיום מדינה. אני בספק אם נגיע ל-100, או אם נגיע, אם זאת תהיה מדינה שאוכל לחיות בה בשלום.

בכל מקרה לא הייתי רוצה להיות פה כשהקנאים יתבצרו במצדה, אני מעדיף להיות יוספוס פלאוויוס.

 

לאן כדאי לברוח? וואללה לא יודע. בסקנדינביה יהיה לי קר מידי, באנגליה יקר מידי. אולי ספרד? כן, בינתיים ספרד נראית לי, אולי אני צריך ללמוד עליה קצת יותר לפני שאני מחליט. יש הצעות אחרות?

  

נכתב על ידי , 21/4/2009 03:13   בקטגוריות גזענות, דת ואמונה, היסטוריה, התאבדות, נגד הכיבוש שתיים בחמש, ספרים, פליטים, שואה, אקטואליה, פסימי  
77 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-9/5/2009 15:41
 



השואה? זה תמיד אקטואלי.



 
החיים, החיים, כמו מנגינהאה שאין לה סוף.
רגע אחד אתה בשאול תחתיות, וברגע הבא בחורה מתחילה איתך.
ללא ספק אחד ההישגים הגדולים של המהפכה הפמיניסטית - בחורות שמתחילות עם בחורים.
הידד לפמיניזם הרדיקלי! פמיניזם רדיקלי זה סקסי!
אוי לא, טוב לי על הלב. שואה שואה שואה.
לא, עדיין טוב לי על הלב.
דרפור, דרפור.
כיבוש כיבוש כיבוש.
פלסטינים מסכנים.
מיליוני אנשים ללא זכויות אדם כבר 40 שנה, מזל שיש לנו דמוקרטיה!
יולדות מאבדות את ולדן במחסומים בשטחים.
וטוב טוב טוב לי על הלב!
נכתב על ידי , 14/9/2008 09:38   בקטגוריות הערות אישיות, שואה  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-19/9/2008 01:07
 



Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)