לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2019    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: 2010. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

איך היה לי פסטיבל הקומיקס 2010 ועוד דברים


הרבה אנשים שמכירים אותי מהרשת ואז פוגשים אותי בחי אומרים לי שהם מופתעים מכמה שבחי אני הרבה יותר נחמד מברשת. בבלוג אני דווקא משתדל להיות יחסית נחמד, אבל נראה שבטוויטר ופייסבוק אני מתיר כמה רסנים. לפעמים אני מרגיש שאני מתנהג ברשת כמו שנהגתי לנהוג: מוציא את כל האגרסיות הצבורות (על רישיון הנהיגה שלי וויתרתי לפני כמה שנים, כשהחלטתי שזה יהיה הרבה יותר בטוח בשבילי ובשביל שאר האנשים).


מצד שני הרבה ויכוחים פוליטיים שלי ברשת מסתיימים באופן תרבותי בהסכמה שלא להסכים, או אפילו בהצעה להמשיך את הדיון על קפה, אז אולי זה תלוי במצברוח.


יורד לחוף


היום הלכנו לחוף הים כדי לחגוג עם בנות התשחורת את סיום החופש הגדול – ממחר הן שוב יהיו אסורות בין כתלי מוסדות ה"חינוך" שלהן בשעות החמות, ואת עינינו נוכל לשזוף רק באחיותיהן הגדולות או בצרפתיות צלויות.


אני חוזר שוב על המלצתי הקבועה: לכו לים, זה כיף ומגניב.

לא כדאי ללכת בשבת או בראשון, כי אז הים מפוצץ ובראשון עדיין מלוכלך מהסופ"ש, אבל מומלץ ללכת גם אם אתם מסיימים לעבוד רק בשבע בערב – עדיין יש אור עד שמונה ובכלל המים עדיין מספיק חמים גם בשביל שחייה לילית.



פסטיבל הקומיקס


השנה קרה דבר מוזר – לראשונה מזה שנים רבות לא פתחתי דוכן בפסטיבל הקומיקס בת”א.

בהתחלה תכננתי לפתוח, אבל כמה חברה נזכרו ברגע האחרון, הרבה אחרי שההרשמה נסגרה שהם רוצים בכל זאת דוכן, ובלי צער רב וויתרתי על הדוכן שלי לטובתם. כבר בשנה שעברה הרגשתי מוזר שאין לי קומיקס חדש למכור, ורבים מבאי הפסטיבל כבר מכירים את הסחורה שלי.


בדיעבד אני מצטער שוויתרתי. אני נהנה למכור, והשנה בפסטיבל הייתי קצת מחוץ לכל הכיף הזה.


בכל מקרה יקיר הפסטיבל שלי היה השנה עידו הירשברג, ובגזרת המיינסטרים הפתיעו עין שעורה החדשים לטובה באיכות הציור והסטוריטלינג.


לירידים מחוץ לתל אביב אני ממשיך להגיע, כי שם יש אחוז גבוה של קהל חדש שלא מכיר אותי. הנה יש אחד בירושלים ביום חמישי, עט לשינוי, ואני אהיה שם כמו גם עדי ושחר וגם מירב שאול ונוגה רויך.


אה, ועוד משהו על פסטיבל הקומיקס – אם אתם אמני קומיקס, אנימציה או סתם מבקרים, ויש לכם משוב על הפסטיבל, אתם יכולים לשלוח לי מייל ואעביר את הדברים הלאה. בדרך כלל כל הביקורת והצעות הייעול מגיעות מאוחר מידי, אבל אם יגיעו עכשיו זה לא מאוחר מידי כדי לנסות לשפר בשנה הבאה.


לי אישית אין הרבה כוח לשנות סדרי עולם בהנהלת הפסטיבל, אבל אני יכול לפחות לנסות.





נ.ב. אני כבר בערך שלושה חודשים צמחוני!

היה קל באופן מפתיע.

בשר לא חסר לי בכלל.

בינתיים אני רק מתחיל – אני עדיין אוכל גבינות למשל.


השבוע הכנתי שוב את מנת הבית, פיצה סלמון עם רכיבי הפתעה שהמוזמנים צריכים לנחש.

בהתחלה התכוונתי לחטוא ולהכין אותה כמו פעם עם סלמון מעושן אמיתי, אבל אז נזכרתי לשאול את המוזמנת אם יש משהו שהיא לא אוכלת, והתשובה הייתה: כל מה שבא מהים. אז נדרשתי לפתרון יצירתי, ומכיוון שאני צמחוני, החלטתי לנסות טופו מעושן.


הפתעת השנה! זה ממש טעים. תחליף מצויין לכל סוגי הנקניקים והבשרים הקרים והמעושנים. זה נורא יקר, פי שלוש או יותר מסתם טופו, אבל איזה יופי – חבר מפייסבוק תרם מתכון לטופו מעושן שעושים לבד ויוצא אחלה:


מתכון: טופו מעושן ביתי


חותכים קוביית טופו לפרוסות דקות, ומשרים אותן במרינדה של קצת רוטב סויה, מעט שמן, והרבה רוטב ברביקיו בטעם מעושן. אחרי כמה שעות מעבירים לתבנית עם נייר אפייה ואופים 10 דקות בחום בינוני. הופכים את הפרוסות ואופים עוד 5-10 דקות. אוכלים חם או קר.

אני ממליץ להוסיף גם תיבול של אורגנו וצ'ילי גרוס.

נכתב על ידי , 31/8/2010 19:29   בקטגוריות פנזינים וכו', צמחונות, הערות אישיות, ירידים, מנדלסון, עירוני, פייסבוק, פסטיבל הקומיקס 2010, קולינריה, פינת המתכון, קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות אלטרנטיבית, אינטרנט  
55 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-4/9/2010 10:33
 



יוצאים בפסטיבל הקומיקס: פרק 756899!


פסטיבל הקומיקס בעיצומו המהנה!!!!

כמו בכל שנה, הפסטיבל הוא המקום הלוהט ביותר בתל אביב, ויוצרי הקומיקס נוזלים להם באושר, נפגשים, מחליפים חוויות, טרוניות ומענות. יש כמובן גם קהל, אבל העיקר הוא פגישת המחזור השנתית של הקהילה הקטנה של הקומיקסאים והאנימטורים.

עוד מתברר שלא סיימתי את סקירת הקומיקסים החדשים! הנה אלה של שלומי צ'רקה שנשמט מהפוסטים הקודמים ושל דגים וציפורים ועידו הירשברג שהגיעו ברגע האחרון:






הפח נמלט ואנחנו נשברנו

מאת ובהוצאת שלומי צ'רקה

מקבץ קומיקסים קצרים והזויים שנוצרו במהלך שלוש השנים האחרונות ומצורף לה דיסק פסקול מקורי עם מוזיקה של רם אוריון!

A4, עטיפת צבע






אכול בלוע

מאת ובהוצאת עידו הירשברג

אסופה של קומיקסים אישיים נוגעים ללב מאת משורר הדלות והעצב, האיש ששם את שנאה בשנאה עצמית.

A5 זירוקס



דגים ואלוהים

מאת רועי בשה ואמיר הדדי

טוב אני לא מוצא את הטקסט שרועי שלח לי על החוברת החדשה שלהם, אבל אם אהבתם את דגים וציפורים אין שום סיבה שלא תאהבו את דגים ואלוהים, ואם אתם עדיין לא מכירים אז תבואו לפסטיבל ותכירו!


נכתב על ידי , 18/8/2010 17:12   בקטגוריות פנזינים וכו', תרבות אלטרנטיבית, קומיקס ישראלי, קומיקס, פסטיבל הקומיקס 2010  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יוצאים בפסטיבל הקומיקס: פרק 756879!


שבוע מחורבן עבר על כוחותיי, מת לי המחשב ודפק לי כמה עניינים, וגם עצר את זרם הפוסטים על הקומיקסים החדשים שיוצאים, אז צריך להשלים מהר את הרשימה לפני הפסטיבל (אתר הפסטיבל עם כל הפרטים והמידע), שמתחיל ביום שלישי, עוד יומיים!

מאידך נרשמת גאות מסויימת בקריירת האיור שלי. אחרי האיור של הארווי פיקר ז"ל מזמינים ממני איורים למוסף הארץ, ויש עוד פרוייקט איור עם לקוחות מעניינים (שאחד מהם היה איתי בתיכון, מסתבר!) ועוד כל מיני דברים באופק, ובכלל נראה שהשבוע יהיה מוצלח מקודמו בהרבה.

כשיש בלאגן בחיים האישיים הצרות הלאומיות נדחקות קצת לאחור, ומה שבדרך כלל מכעיס עד מרתיח אותי פתאום נדמה כמו רעש רקע, מה שבדרך כלל ממלא אותי זעם ואימה פתאום נראה תלוש, הזוי ופשוט לא ייאמן. כל יום הפאשיזם מתקדם וכובש לו עוד חלקים מההוויה הציבורית, כל יום אתה מתפלא ש-20% מאזרחי המדינה עוד לא נכלאו במחנות או הועלו על משאיות, כל יום אתה מצפה לשוטרים שידפקו לך על הדלת בארבע בבוקר.

אבל למי אכפת מהערבים, לנו יש קומיקס:
(מכיוון שנותרו רק יומיים אני ארכז את כל הכותרים שעוד נותרו בפוסט אחד ארוך שיישאר על כנו כמה ימים במקום בכמה נפרדים שיחליפו אחד את השני כל יום)

והרי ידיעה שהגיעה זה עתה: נוגה ומירב מוציאות חוברות חדשות:


סיפורי ניסים

מאת ובהוצאת מירב שאול

ספר שמאגד 3 סיפורים שעוסקים בהתידדות מחודשת עם העולם.



על הדרך

מאת ובהוצאת נוגה רויך

חוברת המאגדת 44 ספורי קומיקס קצרים בני עמוד שצוירו במשך כמה השנים האחרונות וליוו את המחברת בתהליך של חיפוש אחר האמת, השייכות והמהות הנכספים בחיים.

חוברת הקומיקס לא כוללת תשובות לשאלות הרות משקל אלו (אולי רמזים).



פרסטרויקה

מאת ובהוצאת מיקי גולוד

ארבעים עמודי צבע, גודל קומיקס

העלילה מתארת טיול משפחתי בצפון ארצות הברית, במהלכו מספר אבי סיפורי ילדות והתבגרות מחייו בעיר לבוב אשר על גבול אוקראינה-פולין.

דרך הסיפורים אנו נחשפים לאורח החיים בברית המועצות הקומוניסטית, לנופים ולדמיות, וגם ליחסים בין בני המשפחה הלומדים להכיר דברים חדשים אחד על השני דווקא, ואולי בגלל האווירה המיוחדת של טיול באיזור מרוחק.

מיקי גולוד הוא בוגר טרי של מסלול איור במחלקה לעיצוב גרפי בויצ"ו חיפה.
הספר הוא גרפיק-נובל של ארבעים עמודים (בכריכה רכה ובגודל של 17 על 22.5).



זולה – 3 סוד ברמודה חלק ב'

מאת ובהוצאת ארז צדוק

חוברת ההמשך לסדרת הקומיקס המצליחה "זולה" יוצאת לקראת פסטיבל הקומיקס. זהו החלק השני והאחרון הסוגר את העלילה. העלילה עוסקת במסתורין האופף את האזור המסוכן ביותר לכלי תעופה ושיט, משולש ברמודה. במסגרת מאמציו הבלתי נדלים של קטמון החתול הביג בוס של עולם הפשע לנקום במשעלי השועל על כך שגנב ממנו את ביצת הזהב הוא קורא לשוף הינשוף שירקום עבורו מזימה גאונית שתעלים את אויבו המושבע מעל פני האדמה. יחד הם מנסים לשלוח אותו למשימה בדיונית במשולש ברמודה בתקווה שכמו כל האחרים שהגיעו לשם, הוא גם לא יחזור.

ארז מוסר גם שנשארו פחות מ-20 חוברות של זולה מס' 1 מתוך ה-3, אז הפסטיבל זאת ההזדמנות לחטוף עותק ולברוח!




אדירי התכלת מס. 15 – כפיר

מאת ובהוצאת עופר זנזורי

ייעוץ: מיכאל נצר, אמנות: משה זנזורי, אורית גיל: צביעת שטחים, עריכה, עריכה לשונית ולטרינג

על פי המיתולוגיה היהודית עם סיום הבריאה וגירוש אדם וחווה את גן עדן האנושות קיבלה משימה אשר עליה להשלימה תוך 6000 שנה לערך.

על פי הספירה היהודית אנו כעת 5800 שנה ותקופת המבחן עולה מדרגה.
הקסם האלוהי שהיה בארץ בתקופה התנכית ונעלם אט אט מתחיל היום לחזור אט אט לקראת עת המבחן.

חפצים מופחי כוחות קסם מתעוררים וקוראים לצאצאי מי שהחזיק אותם.
נבואות תנכיות, דניאל יחזקאל רואים אור באקטואליה של התקופה הנוכחית.
הגיבור שלנו צעיר קיבוצים אשר מחזיק בשריד של מטהו של משה. צעיר מופנם וסגור אשר מחביא את הקסם בא להבנה שהגיעה העת לפעול ולצאת אל האור.
וזה מכיוון שמשום מקום הופיע נבל תנ"כי אל ארץ ישראל להשלים את מלאכתם של אבותיו.
סיפור בן שלוש חוברות רווי אקשן, מיתולוגיה יהודית ודילמות של צדק.



מרד

מאת ובהוצאת מושיק גולסט

32 עמ', צבע


מה היה קורה לו המרד הגדול ברומאים שהחל בשנת 64 לספירה היה מצליח?

כ-1000 שנה לאחר מכן, רוחות המלחמה שבות לנשוב במזרח התיכון כאשר אבירים מהיבשת הצפונית מתקדמים לעבר ארץ הקודש.

אך בבואם לגבולות הארץ הם ייפגשו אוייב שטרם הכירו, אוייב שטרם הכיר אותם - העם העברי.




האחד

מאת ובהוצאת מיכאל פיק

גודל קומיקס, 20 עמודים, כריכה צבעונית ופנים שחור לבן

קומיקס פעולה בהמשכים בכיכוב בחור פרוע וחובב סיכונים, המגלה את ייעודו מתוך הסתכלות על חייו ורגע טראומטי שקרה בעברו.




אוי וויי

מאת ובהוצאת תומי זנדשטיין

אוסף של קומיקסים מצחיקים שמבוססים על מקרים אמיתיים. ממורי ספורט סאדיסטיים, עד לביצי שוקולד ענקיות והומלסים מיובאים.



פצפצים

מאת ובהוצאת תומי זנדשטיין

האוגדן הראשון של מדור "פצפצים" החדש מבית היוצר של תומיקס.

"פצפצים" הוא אוסף של בדיחות של ריבוע קומיקס אחד, לרוב בלי קשר אחת לשניה ובלי דמויות קבועות.



סיפורי סבתא - האוסף השלישי

מאת ובהוצאת תומי זנדשטיין

המדור של סיפורי סבתא חוגג 3 שנים, ואת האוגדן השלישי בסדרה.

הסבתא העצבנית עדיין גרה בבית האבות ולתערובת הצטרפו עוד כמה דמויות הזויות, וכל זה מתחת לאפו של גיברינו האהוב סבתא-מן!



צחי ושלמה 2

מאת ובהוצאת תומי זנדשטיין

צחי ושלמה חוזרים, והפעם הם גוררים איתם את כל שאר עולם הקומיקס.

אחרי שסוף סוף נמצא להם מקום הגיוני בעולם האמיתי, צחי ושלמה, שתי דמויות מצוירות שקמו לתחיה,&nbsp;מגיעים לפסטיבל הקומיקס כדי לוודא שאף דמות קומיקס אחר לא תחליט להתעורר מהדף ולעשות צרות.

נכתב על ידי , 15/8/2010 16:24   בקטגוריות תרבות אלטרנטיבית, קומיקס ישראלי, קומיקס, פסטיבל הקומיקס 2010  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-19/8/2010 09:19
 



יוצאים בפסטיבל הקומיקס: עין שעורה!



עין שעורה

מאת ובהוצאת אבי בלייר ואסא זיידמן


"עין שעורה" מגולל את סיפורם של שני קיבוצניקים מבוגרים שנקלעו למקום הלא-נכון בזמן הלא-נכון. טעות קטנה בניווט גורמת לכך שהם מסתבכים, על לא עוול בכפם, בשוד מזויין במוזיאון ארץ-ישראל המגובה ע"י פושע גדול ומבוצע ע"י פושע קטן.


הסיפור של "עין שעורה" הוא סיפור ישראלי מובהק – הדמויות הסטריאוטיפיות-במכוון, הסיטואציות מקומיות והשפה ייחודית, כל זאת על רקע נופים המוכרים היטב לכולנו וצויירו בדיוק ובקפדנות. עלילת עין שעורה מתפרשת על מספר חוברות (כל חוברת 22 עמודים בשחור-לבן, 23x26 ס"מ) ורוקמות סיפור מתח המשאיר את הקורא בציפיה מתמדת למתרחש, עד כדי המעבר מדף לדף.


אבי בלייר (35) עוסק בתחום האיור והאנימציה כמעט עשרים שנה. עבד כבמאי אנימציה, מנהל קריאטיב, אנימטור ראשי ומאייר לעיתונים מובילים. ביים פיילוט ל-Film Roman (“The Simpsons”) , פתיחים לתוכניות טלוויזיה ודמויותיו מופיעות בסדרות אנימציה ובפרסומות. במקביל, יוצר כעת אבי את סרט האנימציה העצמאי הראשון שלו.


אסא זיידמן (35), מהנדס תעשיה וניהול בהכשרתו, עוסק בכתיבה מזה שנים. לאחר שיצר את סידרת האינטרנט "רס"ב שמעון", זכה בשלוש תחרויות סיפורים קצרים של nrg-מעריב והיה בעל טור סאטירי קבוע בעיתון "שלום טורונטו" ובאתר "חדשות מחלקה ראשונה" – פנה לכתיבת הרומן הגרפי הראשון שלו עם אבי.


השקה חגיגית: יום שישי הזה, 13.8 בשעה 11:00 בחנות קומיקס וירקות!


כתבה מתלהבת במיוחד בעיתון הקיבוץ של ידיעות.


ויש גם הרצאה בפסטיבל על איך יצרו את הקומיקס.


אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהודות לאסא ואבי על המחווה המרגשת של עיצוב אחד מהגיבורים שלהם ע"פ דמותי. טוב לדעת שאני נראה מצויין אפילו בכובע טמבל.

נכתב על ידי , 9/8/2010 11:32   בקטגוריות איור, תרבות, קומיקס ישראלי, קומיקס, פסטיבל הקומיקס 2010  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נשיא הארגון ב-14/8/2010 19:24
 



יוצאים בפסטיבל הקומיקס: פרק 756875!



החיים המסריחים שלי

מאת ובהוצאת אורטל אברהם
הקומיקס הראשון המבוסס על החיים המסריחים של אורטל!

רגעים של שחוק ודמע, שאלות קיומיות, ארנבים רצחניים ועוד... והכל בחוברת מהודרת בשחור-לבן מלא!

אורטל היא מעצבת גרפית ומאיירת מחיפה הרחוקה, מחפשת משמעות לחיים בעידן הפוסט-מודרני ואת הגרב השנייה. היא תשמח למה שיבוא קודם.



זאב זאב

מאת ובהוצאת הילה נועם
מיני קומיקס המתאר יום בחייה של בחורה-זאבה בעולם של טורפים, המחליטה ללכת כנגד הטבע שלה.
20
עמודים, שחור לבן.





נכתב על ידי , 7/8/2010 13:39   בקטגוריות פנזינים וכו', איור, תרבות אלטרנטיבית, קומיקס ישראלי, קומיקס, פסטיבל הקומיקס 2010  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קומיקסים חדשים שיוצאים לפסטיבל הקומיקס פרק 23905!





איתי הומלס

מאת ובהוצאת איתי גל

אי שם בסמטה חשוכה, נרצח איש מקל על ידי רוצח מסתורי, ואיתי הומלס נשלח לברר פרטים אצל טינקי ווינקי, נרקומן שעבר באיזור והיה עד ראייה של המקרה. משם איתי הומלס ממשיך במסע בעקבות הרוצח ובדרך נתקל בדמויות שונות ומטרידות שבסופו של דבר מובילות אותו לפיתרון התעלומה. איתי גל מנסה להצחיק את קהל קוראיו על ידי הצגת נקודות סאטיריות על דמויות ואנשים מפורסמים בעולם התקשורת. לרוע מזלו, הוא לא מצליח.


איתי הומלס, או בשמה הקצר והקליט יותר, "עלילותיו המופלאות ושופעות הפינצטות של איתי הומלס במאה ה-21". סדרת קומיקס שאיתי גל, מתבגר בן 15 וחצי פרסם בבלוג שלו ב"ישראבלוג" בשנתיים האחרונות כקומיקס בהמשכים וזכתה להרבה אהדה בקרב הקוראים שלו (2 זקנות וכלב).




ב"ה גליון מס. 4

בהוצאת באנ"ג קומיקס

משתתפים: מתן בנישי, אדם רובסון, ניר שחרור, אליאב גוטמן ובוקס

פאנזין נונסנס שמכיל את השטויות הרגילות של ב"ה, שלל הנאות לכל המשפחה, בדיחות מבדרות ומשעשעות שיגרמו לכם לרצות לקנות 2!

גודל איי4, 24 עמודי שחור לבן, שער בצבע



&nbsp;(הסבר)
נכתב על ידי , 3/8/2010 10:37   בקטגוריות פנזינים וכו', קומיקס ישראלי, קומיקס, פסטיבל הקומיקס 2010  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורלב ב-6/8/2010 20:07
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)