לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2019    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

על פסטיבל יערות מנשה 2014


בשתי מילים: היה כייייייייייייייף!


ביותר מילים:


הייתי כבר כמה פעמים באינדינגב, פעם ראשונה שלי ביערות מנשה. לא יודע
איך, לא יצא לי קודם. אין טעם להמנע מהשוואות, אז לא אמנע.


 


1. ליינאפ


לאינדינגב ליינאפ נוצץ יותר, עדכני יותר, מגוון יותר, ניסיוני יותר.


ליערות מנשה ליינאפ מעט מיינסטרימי יותר, יותר מתאים למשפחות ולתושבי
הפריפריה וטיפה פחות לחובבי מוזיקה תל אביביים ו\או מעודכנים. ולמרות זאת, כמי שמשייך את עצמו לזן האחרון, לא היה לי משעמם בכלל ונהניתי לגלות מלא הרכבים מעולים שלא שמעתי עליהם מעולם קודם לכן, וגם כמה כוכבי אינדי מוכרים ותמיד מעולים (מאלוקס, עמי שלו, חגי פרשטמן ושות').


בהתחלה היה מוזר שאנחנו לא מוקפים בקהל המוכר מהופעות תל אביב, בהמשך זה דווקא היה מרענן שזה פסטיבל באווירה קצת שונה ובלי אוברדוז של היפסטרים מעקמי אפים. מצד שלישי יש גם קיבוצניקים מתלהבים מעצמם ומעצבנים אז זה מתאזן.


מצד אחד, היה מעט מבאס שהמופע המרכזי של יום שישי בערב היה הקספרים, עם
שירים בני 20. מצד שני, כמי שהיה בן 17 כשהשירים האלה יצאו, יש לי פינה חמה מאוד
בלב בשבילם, ורקדתי ונהניתי ושרתי את כל השירים. וכשהיה שלמה גרוניך פשוט הלכנו
לבמה אחרת. לא שיש לי משהו נגדו, הוא מוזיקאי ענק, אבל אני לא מגיע לפסטיבל בשביל הופעה שלו.


בעיה אחת מרכזית עם הליינאפ של יערות הכרמל השנה הייתה ריבוי של הרכבי
פיוז'ן-מוזיקה ערבית: ערבית עם אלקטרוני, ערבית עם Fאנק,
ערבית עם סול, ערבית עם ביג באנד, ערבית עם כלייזמר, ערבית עם כל דבר. הרבה מהרכבי הז'אנר היו מעולים (Cut & Bass, רמזיילך למשל), אבל לראות כמה כאלה ברצף זה כבר נהיה משעמם.


ובאותו עניין, חסר בידול ז'אנרי בין הבמות.


 


2. סאונד


ועוד יתרון ענק של יערות מנשה: סאונד מעולה בכל הבמות. וזה הכי לא
מובן מאליו. אני לא זוכר מתי הייתי בפסטיבל חוץ שהציג כזה סאונד נקי ומאוזן בכל
הבמות, כמעט בלי גליצ'ים, לפחות בהופעות שאני הייתי בהן. באינדינגב, בהשוואה,
במקרה הטוב מצליחים להגיע לסאונד סביר באמצע ההופעה. במקרים אחרים הסאונד נשאר גרוע לכל אורכה. אני לא זוכר איזה חברה עשתה את הסאונד השנה, אבל צריך לברך אותם על הצלחה כבירה.


 


3. מיקום, אקלים ואווירה


איזה כיף, פסטיבל שכולו מתחת לעצים! גם הבמות, גם הדוכנים, גם מתחם
האוהלים – הכל בצל! איזו הקלה! וזה גם על הר – אז במאי עוד יש בריזה חזקה, קרירה
ונעימה רוב שעות היום, גם כשחם. עדיין היה חם, אבל לגמרי נסבל. מצד שני, זה קצת
משאיר אותך סחי, ואין את תחושת הניתוק המוחלט והטריפ של שלושה ימים שיוצר החום
המצמית של המדבר.


יתרון נוסף: מאחורי מתחם האוהלים נהנינו מנוף עמק יזרעאל, הגלבוע,
עפולה ונצרת. בונוס חזק. יש שם גם איזה מצפה\אנדרטה.


 


4. דוכנים


כאחד שבדרך כלל פותח באסטה של חומרים מודפסים, התבעסתי שלא הייתה
כזאת, למרות שאפשר להאשים גם את עצמי.


דוכני האוכל, לעומת זאת, היו גם היו, והיו
מבאסים תחת. ברבים מהם נמכר אוכל לא טעים במחיר לא נמוך, ובחלקם נמכרו תבשילים ממש
מקולקלים. מזל שהבאנו אוכל מהבית. גם חצי גולדסטאר ב-25 ₪ זה לא מעט, ועוד יותר
מעצבן שבאמצע יום שבת נגמרו או "נגמרו" כוסות החצי ומכרו רק שלישים
ב-20.


 


5. ארגון ותשתיות


מילה טובה: השירותים הכימיים אמנם היו מסריחים כרגיל, אבל נוקו בתדירות
גבוהה וב-90% מהזמן היו בהם גלילי נייר טואלט. זה לא מובן מאליו וזה חשוב. היו
שירותים וברזיות גם במתחם האוהלים וגם במתחם ההופעות, כל הכבוד.


מילה פחות טובה: המיניבוסים שקישרו בין מתחם החניה לפסטיבל היו מבאסים.
אנחנו עוד היינו יחסית ספרטאנים עם 2-3 תיקים לאדם, אבל משפחות עם ילדים נדרשו
לעשות סיבובי ציוד רבים והיה להם מתיש. כמו כן, היה צפוף מידי במיניבוסים עם כל
הציוד, אולי בשנה הבאה אפשר להוסיף לכל מיניבוס איזה עגלה עבור הציוד.


הבמות מוקמו באמפיתיאטרונים טבעיים עם מדרון מוצלח כך שיכולת גם לשבת
רחוק ועדיין לראות את הבמה, אבל ארמגדון ושורש היו בכל זאת מעט קרובות מדי, בדרך
כלל לרעת המופיעים בארמגדון.


 


6. ההופעות שאהבתי


ואחרי כל המסביב, הנה מה שאני זוכר שאהבתי, לפי סדר ההופעות (הגענו רק
בסביבות 21:30 בחמישי):


חמישי:


מגאסון -
שילובים של פרוג רוק, מטאל ועוד סגנונות, נשמע משעמם על הנייר אבל היו טובים מאוד.


Cut & Bass – אחת ההופעות החזקות בפסטיבל. שילוב של כלים חיים ואלקטרוניקה, מוזיקה
ערבית, פסיכדליה, פוסט-רוק, דאבסטפ וגרוב. בכמה מהשירים הופיעה איתם זמרת אדירה, קמילה מאזרבייג'ן, חיית במה
מדהימה.


 


שישי:


הוטל חליג'י – עוד הרכב רוק-ג'אז-אלקטרו-אוריינטלי, הפעם בכיוון בחרייני-אפריקאי,
שהיו טובים ומקפיצים אבל אנ'לא זוכר פרטים...


בינת אל-Fאנק – עוד הרכב רוק-אלקטרו-אוריינטלי, הפעם בכיוון Fאנק-תימני,
גם הם עם זמרת, תימניה מעולה וסקציית כלי נשיפה מקפיצה.


אחד שחור חזק – לא הופעת
מוזיקה, אלא דווקא הצגה! הרכב תיאטרון של פליטים מסודאן ואריתריאה, וגם אחד אשכנזי
שמשחק פליט שחור בהיפוך תפקידים משעשע, אולי כי את אחד השחקנים המקוריים השר גזעון
פלוגות הסער ימ"ש זרק לכלא. הצגה בסיסית, פשוטה, ישירה, מצחיקה-עצובה ומרגשת.
חבל שלא כל אזרחי ישראל ראו אותה.


אנסמבל חביבתי - עוד הרכב
רוק-ג'אז-אלקטרו-אוריינטלי, הפעם בכיוון מוזיקה ערבית קלאסית בעיבודים מודרניים
והשפעות בלקניות.


UBK של אורי כנרות – עוד הרכב רוק-Fאנק-אלקטרו
סימפולים-אוריינטלי. חזק, אבל פחות, משום מה. אולי כי החומרים מוכרים, אולי סתם כי
כבר היינו ברוויה קשה מהז'אנר בשלב הזה.


מופע הארנבות של ד"ר קספר – ראו לעיל. כמובן שלא נשארנו לשעמום
של להקת המיינסטרים רוק מרסדס בנד והסולן עם ההגשה הכי מפגרת ברוק הישראלי.


Electric Zoo  - אחת ההופעות החזקות. רוק אנרגטי עם קצת ניחוח סבנטיז.


DRUM & DIDG - יושב לו בחור אחד בשם יוגב חרובי במרכז
הבמה עם מערכת תופים מורחבת וסט של שלושה דיג'ים, ומרים הופעה כאילו היו חמישה
אנשים על הבמה. סוחף ורקיד כמו דראם אנד בייס, שורשי עם טעמי אדמה מובהקים
מהדיג'ים. חזק מאוד.


 


שבת:


The Betty Bears – לא אוריינטליסטי!
ניו-אורלינז סווינג, דיקסילנד וגרוב אמריקאי, רטרואי וסבבה.


עמי שלו והפרטיזנים עם חגי פרשטמן – החיה הרעה של ההופעות החיות מהמונוטוניקס עם הרכב
חדש והפעם עם טקסטים בכיוון אנטי ציוני מובהק! כרגיל מופיע בתוך הקהל, הוא שיחק פארודיה על מתנחל יהודו-אמריקאי פסיכוטי, מדבר ושר כמו אורי זוהר לפני ואחרי
המהפך, ועושה בלאגן. חגיגה ותענוג.


MALOX
– טוב, הם כבר מוכרים כהרכב ענק, למרות שהם שני אנשים בלבד על הבמה.
איל תלמודי רוקר על על הסקס, רוי חן מתופף חזק. רקיד, סוחף, עוצמתי, עמוק, רב רבדי
ואינסוף השפעות ורפרורים. מעולה.


ולסיום:


רמזיילך - אמיר, הטרמפ שלנו, חזר ואמר שהוא ראה אותם בשנה שעברה, ואין שום סיכוי
שהוא עוזב לפני ההופעה הסוגרת. ואני מודה לו על כך מאוד. כלייזמר-Pאנק אדיר, עם זמר לבנבן לבוש בשורטס
ושלייקס, שגם שר ביידיש וגם קורע את הקלרינט. אנרגיות בטונות, הומור בריא, זינוקים
לקהל, שי צברי כאמן אורח, דרך מעולה לסגור פסטיבל.


 


בעמוד הפייסבוק של הפסטיבל מצאתי רשימת רשמים של
אחד עמי פרידמן בטמקא
. היה משעשע להשוות: לא ראיתי את רוב ההופעות שהוא סיקר,
שפשוט לא עניינו אותי.


 


ותודה למאיה אהובתי על הכל.

נכתב על ידי , 18/5/2014 22:19   בקטגוריות ביקורת הופעות, בירה, הופעות&catdesc= מסיבות&catdesc= רייבים, מוזיקה, תרבות אלטרנטיבית, ביקורת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



האחיות קראמאזוב בהופעה בצימר, 10.9.12


מדבר.

 

אריאל קן, פאולינה פוגל, כנרת לוריא וניר מטרסו.
אקורדיון א', טאמבורין, מטאלופון, שייקר מאורז ומוסקט, אקורדיון ב', גיטרה חשמלית א', סנייר, יוקללי, היי-הט, סנייר צעצוע, באס, גיטרה חשמלית ב', מנדולינה, גיטרה אקוסטית, מצילה קטנה.

 

 

הייתי בהופעה בצימר. לא ידעתי איך הם יהיו. הייתי בהופעות של פאולינה וניר בעבר, אבל אני חושב שזה היה בהרכבים אחרים, אולי אני טועה, לא זוכר.

היה טוב.

 

את ניר מטרסו אני מכיר כבר הרבה שנים מפנזיני קומיקס ומלהקת המהפכה המיותרת ז"ל. את פאולינה פוגל אני מכיר גם כן דרך הקומיקס, ואח"כ מתאגיד האופנה והקומיקס 220 וולט.

 

מזמן לא הייתי בצימר, פעם ראשונה שלי בצימר המורחב מאחורה. קצת יותר גדול ופחות צפוף, יותר מאוורר ונעים, ועדיין מחיר הכניסה 10 ₪ ומחיר החצי גולדסטאר 10 ₪, ובקהל יש 30-50 איש.

 

אני אוהב את הצימר. תמיד בהתחלה יש תחושה של מסיבת כיתה של היפסטרים שכולם מכירים את כולם חוץ ממך, אבל זה מתפוגג אחרי הבירה הראשונה. חוצמזה גם אני מכיר שם כמה פרצופים.

 

בהתחלה קצת בעיות סאונד, אבל אחרי השיר השני הסאונדמן נזכר להדליק את הרמקול האחורי ואז הכל התיישב כמו שצריך והם נשמעו טוב וזה התחיל לרוץ ולעבוד.

 

אם אני אנסה לתאר, מוזיקת לילה חולמנית, הזכיר לי סטריאולאב בגרסת לייב רזה.

וזאת הייתה חתיכת מחמאה, אם לא הבנתם.

פסקול נהדר לנסיעת לילה במדבר.

פה ושם קצת יותר סוער.

 

גם שרו על מדבר באחד השירים, אבל זה היה מזכיר לי מדבר גם אם לא היו שרים על מדבר.

 

במוזיקה בשפות אחרות קל לי להתעלם מהמילים ולהתחבר למוזיקה. בעברית המוח שלי לא מרפה, ומתעקש להתמודד גם עם המילים. במילים קלישאות לרוב. לא חשוב, אני זורם.

 

פאולינה שרה טוב, ניר הייתי מעדיף שתשיר בקול יותר נמוך ותשמע פחות חנון אבל מה אני מבין במוזיקה.

כל שיר מתחלפים בכלים, האקורדיוניסטית הופכת לסולנית והמנדוליניסט נהיה מתופף וכן הלאה.

 

מעניין באמת אם יהיה לי כסף לאינדינגב או אם ישארו כרטיסים.

 

בקיצור נהניתי מאוד, אם זה לא היה ברור.

ואני מתנצל בפני ההרכב על הקישור הבא.

 

אמרתי מדבר? בינתיים במדבר, מיטב חיילי הצבא המוסרי בגלקסיה עורמים בני אדם גוססים על יריעות פלסטיק, וגוררים אותם למות לאט לאט במדבר. הבני אדם מתחננים שפשוט ירו בהם למוות, אבל לא. מיטב בחורינו רק מבצעים פקודות.

 

כל הכבוד, סגן אלוף דולב קידר, כל הכבוד, תת אלוף נדב פדן. כל הכבוד גם לנתניהו, ברק, ישי, גנץ, גרוניס.

אם היה צדק בעולם, הייתם כולכם גוססים עכשיו במדבר.

מכיוון שאין, תדליקו שטר של מאה דולר ותציתו עוד סיגר.

נכתב על ידי , 12/9/2012 00:26   בקטגוריות ביקורת הופעות, מוזיקה, תרבות אלטרנטיבית  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



על פסטיבל חוצמזה 3


ביום שישי בשבע וחצי לפנות בוקר אספה אותי אסנת, נוהגת ביד רמה בבסטרבותמוביל, ויצאנו למסע קצר צפונה לקיבוץ פרוד, השוכן על שיפולי הרי צפת, ממש מתחת להר כפיר, לא רחוק מכרמיאל, קצת אחרי ראמה.


קיבוצניקים אדיבים במיוחד כיוונו אותנו לאתר הפסטיבל, הגענו בעשר בבוקר וההקמה הייתה עוד בעיצומה, אז אסנת הלכה לישון ואני הלכתי לטייל. יש שם שני קברי "צדיקים" משופצים, שממוקמים לגמרי במקרה ליד חרבה של כפר ערבי, שהמבנה היחיד שנותר על כנו בה הוא מצבת שיש של עוד קבר. מוזר שעוד לא ייהדו גם אותו. בכל מקרה יש שם נוף לכנרת והרבה פרות, והרבה עצי זית.


בקיצור אחר כך הקמנו את הדוכן של בסטרבות, ומכרנו מלא קומיקס, מגזיני מעיין, ספרי שירה ושאר פרסומים איזוטריים של הוצאות עצמאיות שרובם מעולם לא ראו סניף של סטימצקי מבפנים.



אז איך היה שאר הפסטיבל אתם שואלים?


קודם כל באופן כללי היה אחלה וכיף של פסטיבל בטבע ללא חסויות מסחריות ועם ניחוח חציר וקש ואוויר גליל צלול כבירה. וגם אם תגלו בשורות הבאות נימות ביקורת, הרבה כבוד לתמר ואורי שהרימו את הפסטיבל הזה.


אז ככה: היו הרבה פחות אנשים משנה שעברה, אולי חצי. תרמו לעניין הרבה גורמים: איחורו של הפסטיבל בחודש וקירובו לאינדינגב ולפסטיבל הלם כרך שיתקיים בצוותא בסופ"ש הבא, ולשאר אירועי החגים, ובטח גם מאות ההופעות מחו"ל שהגיעו הקיץ וכתשו לחובבי מוזיקה חיה את הארנק. חוצמזה, השנה היה מעט מאוד יח"צ לחוצמזה, ככה שכמעט רק חובבי אינדי שורצי פורומים ייעודיים וחבריהם בפייסבוק ידעו על הפסטיבל. נראה שהמארגנים לא עושים מאמץ לייחצן את הפסטיבל לתושבי האיזור הצפוניים. מה, הרי לכל ערב מזרחי או ערב פאב הכי נידח מכסים את תחנות האוטובוס בכל האיזור בפוסטרים זרחניים. או שאולי לא רציתם שהם יגיעו?


מצד שני זה היה נחמד שזה היה כזה פסטיבל זעיר ואינטימי ולא המוני וסואן.


הבירה עלתה 15 לשליש גולדסטאר או 12 אם משתמשים בכוס רב פעמית.




צילום: fakepeterpan. בצילום בפליקר הוא תייג את שמות האמנים.



איזה להקות אני מציין לטובה?




צילום: יעל רגב


טרמפולינה שסגרו את הפסטיבל היו פיצוץ, תומר יוסף הוא המלך של העולם, פרפורמר אדיר, נחש-נמר, לפיד תימני שבוער כאילו תקעו לו פלפל חריף בתחת ועל הלשון, ראפר בחסד, פצצת אנרגיה שחמחמה. הוא חכם, הוא מושחז, הוא מצחיק. במילים שהוא כותב ושר הוא מקדם ערכים כמו חילוניות, אנטי מיליטריזם, אנטי כיבוש, וכל זה בלי להיות מטיף נודניק אלא משולבים בגרוב מטורף.

המוזיקה שבנו הנדלר והוא עושים היא ראפ-פאנק-פאנק-מטאל רקידה וסוחפת.




צילום: עטר רפפורט - יש לה שם סט צילומים עצום שמכסה את הפסטיבל מכל כיוון אפשרי.


הנאומים של גלעד כהנא היו טובים, גם הוא שנון ומשמש כקול של שפיות ולא מתבייש להיות מפורש פוליטית, שזה נדיר עד כאב במוזיקה המקומית. מצד שני הוא נשמע קצת משועמם. האלבום שהוא הוציא לאחרונה באנגלית הוא די בינוני בעיניי, גם במילים וגם בלחנים, בייחוד בהשוואה לזיקוקי הדינור של הג'ירפות.


את אשכרה מתים אני זוכר במעורפל אבל לטובה.


בגלל שחוצמזה מקדיש את עצמו בעיקר לרוק אלטרנטיבי, היה חסר לי מאוד גיוון סגנוני, כך שקולולוש ורגאייסטן בלטו לטובה. קצת ביאס שרוב ההופעות היו קצרות מאוד, חצי שעה ועופו מהבמה. כל פעם שהעסק קצת התחיל להתרומם נגמרה הופעה והייתה הפסקה של חצי שעה.



הליינאפ הוצב במקום כזה שרק ביום השני גיליתי אותו. הוא בכלל היה שם ביום הראשון?

צילום: fakepeterpan. בצילום בפליקר הוא נתן את התרשמותו שלו מכל אחד מאמני היום השני.


אני בטח לא מומחה בבניית ליין אפ, אבל היו בחירות מוזרות. ההרכב של אורי פרוסט ואיתן רדושינסקי, הממבו ממבאס, שאירחו את מאיה דוניץ, שעושה מעולה כל מה שהיא לא עושה, נתנו בראש אחלה אלקטרוניקה רקידה וסוחפת, אבל נתנו רק שניים וחצי שירים בצהרי יום שישי, במקום להרים את הפסטיבל לשיאים של קרחנה בלילה.


אחת ההופעות המרכזיות בשישי בלילה הייתה של צמד ברלינאי, גרמני וצרפתייה או להיפך, בשם Les Trucs.

מהדוכן שמענו אלקטרו מהיר ושבור במיוחד וצרחות בגרמנית שנשמעו כאילו מישהו חזר מן המתים להכניס אותנו למקלחות.

רק כשצולחים בעוז את מעגלי הקהל ונכנסים למעגל הפנימי של ההופעה, מבינים שמדובר באמנות מיצג חי. שני הליצנים עומדים בתוך הקהל, פנים אל פנים, שניהם עם כמה מקלדות מולם, ומיקרופונים שמחוברים להם לראש בצורה מצחיקה.



צילום: עידן אמתי


הם מנגנים את ה-8 ביט שלהם - כל המקלדות משמיעות צפצופים שמזכירים משחקי מחשב פרימיטיבים מהאייטיז, כל מיני ציוצים ורעשים, במהירות אדירה ובמקצב שבור. שני המוקיונים מנסים לשקף בריקוד, בתנועות גפיים וראש את המוזיקה - הם נראים כמו שתי ציפורים על אסיד. זה נשמע מפגר לגמרי אבל בלייב זה ממש משכנע.


הבעיה היא, כאמור, שמי שלא נמצא במעגל הפנימי של ה-20-30 איש לא יכול להנות מכל החוויה.



קרוסלה היו אחלה כרגיל, למרות שקצת חבל שתמר אפק קיצרה את השיער כי הוא לא התנופף בפראות סביבה כמו בשנה שעברה כשהיא ניגנה וצרחה בפראות.


כנסיית השכל היו משעממים ובכייניים כרגיל ולא שייכים בכלל.


חוצמזה חלמתי בלילה שהופיע אסף אמדורסקי, ובבוקר התברר שלא הייתי היחיד שחלם את זה.



עוד צילומים מחוצמזה 3 בפליקר.


הרשמים של יעל רגב בוינט.


נויה כוכבי ראיינה את תמר אפק.


הצילומים של חיה מחוצמיזה.



אסנת ואני עם קפה מגזיה על גבעה מול הכנרת. גבנו להר כפיר. צילום: חיה מיכאלי


נכתב על ידי , 28/9/2009 12:05   בקטגוריות פנזינים וכו', ביקורת הופעות, הופעות&catdesc= מסיבות&catdesc= רייבים, מוזיקה, קומיקס ישראלי, תרבות אלטרנטיבית, ביקורת  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-1/10/2009 15:31
 



קרנבל בחיפה ביום חמישי!+פנזין אוגריש חופשי!+ביקורות מוזיקה!


החבר'ה המגניבים והשפויים מרחוב מסדה בחיפה עורכים עוד אחד מפסטיבלי הרחוב הכייפיים ביותר שלהם, ואני אהיה שם גם!



מחמש עד אחת עשרה, מלא דוכנים ועניינים, נסיעה חינם בכרמלית ומלא כיף חיפאי באורגינל. תבואו גם!


אצל רפי בגלריית הקומיקס של 220V (אלנבי 94 בפסג' התת קרקעי) מצאתי את

דברים שראיתי באוגריש #2





 או יותר נכון רפי דחף לי אותו ליד ודרש שאכתוב עליהם בבלוג. אני לא כל כך זוכר את הראשון אבל אין ספק שזה יותר טוב (טוב אני סתם מנחש), ומכיל סטריפי קומיקס אנכיים וביניהם: שמן חסר תועלת!, דברים שאפשר לעשות בתור שמן, דברים שאפשר לעשות עם מכתב מהבנק, דברים שאפשר לעשות בתור קירח, דברים שראיתי בנשיונל ג'יאוגראפיק, והסטריפ שהכי שיעשע את רפי: יגאל הפדופיל המתוסכל. אני בכוונה לא סורק כדי שתתאמצו למצוא את הפנזין.

אפשר לקחת חינם אצל רפי וגם בקומיקס וירקות.

היה לי אחלה פורים וגם התחפשתי לכביש (רעיון של הבת של חלי גולדנברג), בקרוב תמונות.

אתמול הייתי בהופעה של אוי דיוויז'ן, קולולוש והמידנייט פיקוקס בלבונטין. קולולוש אחלה מן אחלה, הפיקוקס הם הפיקוקס והם תמיד עושים את העבודה ואוי דיוויז'ן (כליזמרי האידיש) הפתיעו לטובה כי סולנם הבכייני (ההוא מהבילויים, שבאידיש נשמע עוד יותר כאילו כרגע מתרחש פוגרום, אונסים את אחותו וחותכים לו את הביצים) נסע עם חברה שלו ללונדון והתחליפים היו חביבים עליי הרבה יותר.
ילדה קטנה וחמודה בת איזה 5 רקדה בטירוף, אבל בטירוף, מול הבמה.


אה, רציתי לספר לכם גם על הופעה של דאב מלוח, שהם שי וחיים, וטריו חדש עם השם הזמני 220V בצימר ביום ראשון. ניר מטרסו, ממנהלי זרוע הקומיקס של תאגיד 220V שהגיע להופעה אמר שבכלל לא מפריע לו שיש להם אותו שם, אבל הם קצת התבאסו ואמרו שבכל מקרה זה שם זמני.

הצימר זה איזה אולפן של מישהו בגודל החדר שלי בערך שנמצא ברחוב הגדוד העברי 5, בדרך מכיכר מגן דוד לכיוון התחנה המרכזית. איזה יופי שבעידן הפייסבוק כל הופעה הכי איזוטרית ובלתי מיוחצנת זוכה לקהל כה רב. כלומר אולי בלבונטין זה היה נראה שלא בא אף אחד אבל הצימר היה מפוצץ בקהל הכי מתוחכם ועם האצבע על הדופק.

עבר מלא זמן מאז יום ראשון אז שכחתי פרטים אבל אני רק רוצה לחזור ולהאיץ בכם לדגום לפחות פעם אחת הופעה של דאב מלוח למה הם ממש מענגים באלקטרוניקה סימפולית גרובית מלודית מגניבה ומצחיקה שמנגנים על שני סמפלרים, גיטרה, מנדולינה ועוד אפקטים... ועשו גם איזה קאוור אחד, נדמה לי וואייג' וואייג' שהיה מוצלח. קראתי באיזה עיתון שנמאס כבר מהרטרו לאייטיז והגיע זמנו של הרטרו לניינטיז.

הטריו שם זמני 220V מנגנים על טייפ רקורדר, מחשב, טרמין, קסילופון, גיטרה חשמלית, צ'לו ועוד... טרמין (ויקיפדיה, מבטאים termin אני חושב) זה קופסא כזאת מעץ עם, טוב מה אני מתאר אני אמצא תמונה, בשביל מה יש אינטרנט?



בכל מקרה גם הם עושים סוג של פסיכדליה מסומפלת (להבדיל ממסופלסת!) נעימה ביותר, בייחוד כשאתה יושב לך שתוי או מעושן מעט בסלון הצפוף של הצימר ובחוץ יורד גשם קל. בצימר יש מקרר עם גולדסטאר בשירות עצמי ואתה שם כמה כסף שאתה רוצה (אבל תשימו יא קמצנים). ההופעה היתה חינם, וגם הופעת הבכורה של הטריו. הם קצת התרגשו אבל אל דאגה הייתם אחלה.

ההופעה הזכירה לי קצת את להקת לבנון, שגם עושים סוג של פסיכדליה רק ברוק איטי וסהרורי. אבל כל הסימפולים והכלים המוזרים הופכים את זה למוזיקה שמגרה גם את המוח, בייחוד אם הוא רך. אתה לא על הולך בדרך מוכרת, מוצקה וכבושה ברגליהם של אלפים, אלא הולך בשביל צר ביער מוזר באמצע הלילה ולא יודע מה מצפה לך במטר הבא.

בקיצור חפשו את דאב מלוח בפייסבוק או מייספייס או מה שלא יהיה ותעקבו אחרי ההופעות שהם עושים פה ושם מידי פעם.
אה, נזכרתי, שי גם פתח בלוג מוזיקה ברשימות. שי, תוסיף שם קישורים בטור בצד לפייסבוק שלך, למייספייס, לאמו. למה אתה לא מפרסם בבלוג על הופעות? אתה פוחד שהזקנות מרשימות יבואו להופעות ויהרסו את האפיל הסופיסטיכוסי של הקהל?


נכתב על ידי , 11/3/2009 12:52   בקטגוריות פנזינים וכו', ביקורת הופעות, בירה, הערות אישיות, מוזיקה, עירוני, ירידים, קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות אלטרנטיבית  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איתי() ב-22/8/2010 16:53
 



ראיתי הופעה: אסיף צחר וקופר מור בלבונטין7




כבר שנים מפצירים בי אבי ואבי לבוא לאיזה הופעה של אסיף צחר, הג'זיסט המעולה ומבעלי לבונטין7.
אתמול בארבע הגעתי סופסוף, להופעה של צחר עם איזה ג'זיסט אמריקאי חביב ורב המצאות בשם קופר מור, שהתבדח עם הקהל כמו סבא אמריקאי חביב.
אז הם עשו דואטים ואלתרו באווירה משוחררת של יעני הופעה קטנה, יום שישי בצהריים, אפשר לשחחר ת'עניבה.
זהו אז צחר כנראה אכן תותח, אם ג'ז זה דווקא הדבר שלכם.
צחר בסקסופון וקופר מור בכל מיני כלים שהוא מרכיב בעצמו, בנג'ו אלקטרוני ומין קשת מתכת שהיא כינור והוא מחזיק אותה בפה, ותופים שהם כמו שני מכסי פחי זבל ממתכת כמו ברחוב סומסום, והוא מחזיק אותם על הברכיים ומלהטט בהם. כשהוא היה על התופים הוא הביא אותה באיזה קטע שנשמע ממש כמו ג'נגל רק חי. מאוד רקיד. איפה הדיג'יי הישראלי שייקח ג'ז ישראלי עכשווי כמו של צחר וחבריו וימקסס אותם לקטעי היפ הופ וג'אנגל וכל זה.
יש כאלה?

*   *   *

ולעניין הפוסט הקודם:

טוב, גלנדון ניצל את דבריי כדי לרתום אותי למסע מלחמה בלי לקחת שבויים כנגד מוזיאון הקומיקס, ולא לזה כיוונתי.

אני לא רואה שום בעיה עקרונית להציג קומיקס על קיר מוזיאון האמנות או אמנות על קיר מוזיאון הקומיקס.
הפריע לי אופן הצגת הדברים בטקסט של התערוכה.

אני כן חושב שגלית מהמוזיאון עושה עבודה טובה, גם אם סדר העדיפויות האוצרותי שלה אולי שונה משלי.
עבדתי איתה, וגיליתי שהיא מאוד פתוחה להציג על הקירות של המוזיאון מגוון גדול מאוד של דברים,
בלי הגדרות נוקשות של מה זה מה ואיך זה מקוטלג. סקיצות, אורגינלים, סטריפים קטנים ועד עמודים שלמים מוגדלים ולהדביק ניירות על הקירות וגראפיטי, וציור חי בחלל המוזיאון וכו וכו.
אני בטוח שגלנדון ואיזבלה היו מתקבלים בשמחה לאצור איזה תערוכה שירצו, אם הנ"ל לא היו מוצאים טעם כה רב ומתמשך בהטלת בוץ לכל עבר.
כאילו שמוזיאון הקומיקס הוא הממסד הכי נורא שקם פה. תבואו ותראו, המפלצת לא כל כך נוראית והשיניים שלה זה מקאפה.
(התכוונתי למוזיאון).
נכתב על ידי , 6/12/2008 22:04   בקטגוריות ביקורת הופעות, מוזיקה, פוליטיקה, פלוצים, קומיקס ישראלי, תערוכות  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-7/12/2008 16:28
 



גלעד כהנא צדק, ואינדינגב היה ענק!


צילום: נעה ז.AttributionNoncommercialShare Alike

 

איזה פסטיבל מדהים היה האינדינגב הזה!!!

 

יומיים של שכרון חושים. שתי במות מוזיקה אלטרנטיבית מעולה מעשרות הרכבים. מדבר. בחורות בבגדים קיציים מאוד. ללא חסויות ענק של תאגידי משקאות או סרטן לאוזן, או לריאות.

 



צילום: אסף אנטמןAttributionNoncommercialShare Alike


מארגני הפסטיבל לא צפו את ההתנפלות השנה, לאחר ההצלחה של השנה שעברה כל מי שהיה חזר בעיניים בורקות ואמר לכל החברים שלו שבפעם הבאה שלא יעזו לא לבוא. אז הם באו.

 

ב-10:36 עלתה הודעה באתר אינדינגב שאפשר לבוא, יש עדיין כרטיסים.

 

ב-12:48 עלתה הודעה שמכריזה שאזלו כל הכרטיסים.





"לצערנו אזלו כל הכרטיסים לפסטיבל, תודה וסליחה" צילום: נעה ז.AttributionNoncommercialShare Alike

 

הדיווחים דיברו על למעלה מאלף איש שהגיעו אך נותרו בחוץ ללא כרטיסים. חלק מהם נשארו בכל זאת ונהנו מהופעות הבמה האקוסטית שניצבה למרבה השמחה מחוץ לגדר הפסטיבל!

 

בסביבות שתיים בצהריי יום שישי אספה אותי אסנת, נוהגת בבסטרבותמוביל ומנווטת חבורה עליזה של משוררים וקומיקסאי למחוזות עלומים בנגב.


 

מכרנו מלא ספרי קומיקס ושירה ואמנות בדוכן בסטרבות, צ'יקי אסנת ומתי הקריאו שירים בבמה האקוסטית, חלקם בליווי היומן ביטבוקס מצויין של איזה שחור שהזדהה כ"קינג" וגם הופיע עם להקת MEWE. לידנו נפרשו ארגזי הספרים של חנות "עשן הזמן" מבאר-שבע, ששמה נלחש בהערצה ושמעה הגיע למרחקים.

 

עוד נקודה כאובה, מלבד כשלי תחזית כמות הקהל, הייתה מחירה היקר של הבירה: 17 ₪! בחוצמיזה זה היה 10! מצד שני הבר הפתיע במיני צנוניות חמודות וטעימות שהוגשו חינם על הבר.

 

 

אז מה רציתי להגיד? אה, כן.

כבר לפני שנה העלה רותם את הרעיון המוצלח של לעשות מסע גרפיטי ופשוט להוסיף גלעד לפני כל הגרפיטי של כהנא צדק. מה התעצב על ליבו לגלות שבינתיים עוד מישהו חשב על ההברקה, שהופיעה על חולצות בדוכן החולצות. רותם גם הופיע עם דרבוקאית על הבמה האקוסטית.

 

בקיצור, אז גלעד כהנא הוא מלך המשיח.

 

הוא נביא. הוא ענק.

 



צילום: אסף אנטמןAttributionNoncommercialShare Alike


ג'ירפולוגים רציניים ממני טענו שהוא לא היה במיטבו, אולי מחמת צינון, אבל אני לא חשתי בזה, אני לא הולך לכל הופעה של הג'ירפות, אבל נראה לי שאולי אני אתחיל. הוא פשוט תותח.

 

היו עוד כמה הופעות שנהניתי בהן, אבל באמת אין על כהנא.

 

נ.ב. רות דולורס - את לא שרה, את גועה בבכי. עמותת נפגעי רות דולורס (עמותה לא רשומה) קוראת לרות דולורס ללמוד לשיר או להפסיק לבכות.



צילום: נעה ז.AttributionNoncommercialShare Alike


שיחות ששמעתי התחלקו לשניים: אלה האופטימים, שדיברו על איך אפשר לעשות את הפסטיבל אפילו עוד יותר טוב בשנה הבאה, ורובם גם דיברו על להגדיל אותו ולהאריך אותו, ואלה הפסימיים, שאמרו: שמע, הפסטיבל הזה הוא מדהים, הוא הצלחת ענק, אבל זה אומר שהוא ילך ויגדל, וזה כבר לא יהיה אותו דבר כמו בהתחלה. אתה תראה איך הוא יהפוך למפלצת מסחרית תוך חמש שנים. ולהם אני אומר: וואללה, תנו לי חמש שנים כאלה ואני בהחלט בסבבה עם זה.

 


מאז ערד ועד חוצמיזה לא היה כאינדינגב. העובדה שהוא מתרחש בסוף אוקטובר אומרת שלא חם מידי, ומצד שני בלילה לא קר מידי. ישנתי בשק"ש (מושאל מרותם, שוב תודה. מעין תחזירי לי את האוהל! ואת השק"ש!) בלי אוהל, באמצע שדה טרשים, וישנתי ממש טוב.



צילום: נעה ז.AttributionNoncommercialShare Alike

נכתב על ידי , 26/10/2008 11:07   בקטגוריות פנזינים וכו', אמנות פוליטית, ביקורת הופעות, בירה, גראפיטי, הופעות&catdesc= מסיבות&catdesc= רייבים, הערות אישיות, קומיקס ישראלי, תרבות אלטרנטיבית, מפגשי ישרא-בלוג  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-1/11/2008 18:29
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)