לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2019    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

עיצוב לתיק בד עבור אנרכיסטים נגד הגדר




 

עיצוב לתיק בד שנמכר בתערוכה למימון הוצאות משפטיות של אנרכיסטים נגד הגדר, גם מחר (שבת) בין 11:00-22:00 בגלריה מנשר, רחוב דוד חכמי 18 ת"א: https://www.facebook.com/events/842330119123424/. יש שם המון יצירות אמנות בטווח גדלים ומחירים נרחב, 50-7,000 ש"ח.

מבוסס על צילום של אקטיבסטילז בבילעין, שם שתלו גינה של פרחים בתוך רימוני גז מדמיע משומשים, במקום בו ירו חיילי צה"ל למוות בבאסם אבו רחמה רימון שכזה ב-2009.

נכתב על ידי , 19/12/2014 17:21   בקטגוריות דו קיום, הומניזם, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, נגד הכיבוש שתיים בחמש, עיצוב גרפי, תרבות נגד, צבא  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איור ועיצוב כרזה לסרט התיעודי "רקדנית, עמוד וסרט"


לפני כשלוש שנים זכיתי להכיר את הבמאי התיעודי ישרי הלפרן ("פצצות בדרך לסוף העולם"), כשגייס אותי כמאייר ראשי, את אורי אינקס כבמאי אנימציה וצוות של אנימטורים שדים להפיק טיזר טריילר קצר לסרט תיעודי באנימציה. הטריילר דווקא הצליח מאוד בפסטיבל הסרטים התיעודי הקנדי אליו טס ישרי, אבל מאז ההפקה לא התקדמה והוא עסק בינתיים בפרוייקטים אחרים, ביניהם "זכות אבות" על מאבק האבות הגרושים, ובשנתיים האחרונות על הסרט הזה, "רקדנית, עמוד וסרט".

 

איזה איש הישרי הזה, כשהוא מתלהב הוא מתלהב, ועיניו הכחולות-אפורות יורות גיצים. הלוואי עלי האנרגיות שלו.

 

בקיצור, ריקוד על עמוד זה לא סטריפטיז, למרות ששם מקורותיו. זה יותר דומה להתעמלות אומנותית. זה עדיין די סקסי, אבל הרקדנית לא מורידה את הבגדים.

 

כוכבת הסרט היא נטע לי לוי, בחורה מרשימה, אישה חזקה וחדורת מטרה אך לא חסרת חוש הומור. בצילומים ישרי השוביניסט מנסה לחמם אותה והיא מתעצבנת עליו ומשפיטה אותו בחוכמה ובחיוך. הנה, תראו דוגמא בטריילר.

 

בקיצור, אז הוא מתקשר אלי יום שישי אחד בצהריים, מספר לי על הסרט, מתלהב, ודורש שאבוא לראות את הסרט. קבענו לשבת אחה"צ. חצי שעה אחר כך הוא מתקשר שוב: "נו, אתה לא רוצה לראות את הסרט?!". "טוב, טוב, אני אצלך עוד חצי שעה".

 

בפרוייקט הזה ישרי היה הארט דיירקטור ודי עשיתי מה שהוא רצה. כבר בטלפון הוא קבע את הכיוון: היא צריכה להיות גם חזקה וגם סקסית, ועל עמוד. הוא הזכיר את הפוסטר "We Can Do It!" עם האשה שעושה שריר ואגרוף. וגם: "אני רוצה שכל רקדנית עמוד תרצה לתלות את הפוסטר הזה מעל המיטה!".

 

עשיתי סקיצה כבר אחרי שיחת הטלפון, עוד לפני שיצאתי אליו לראות את הסרט. אני לא מוצא אותה עכשיו בבלאגן שלי, אבל הסקיצה הבאה שעשיתי די דומה:

 

 

ישרי מייד פסק: פוזה מצויינת, אבל אתה חייב לעשות לה דיאטה חריפה!

 

סקיצות צבעוניות ראשונות. הכיוון שאני רציתי היה זה הזוהר עם ההופעה החיה ואורות הבמה:

 

 

הצעתי גם לחתוך את התמונה לקלוז אפ על נטע והאגרוף:

 

 

קו לא סופי:

בדרך היו עוד כמה ורסיות לפוזה:

אבל ישרי ביקש שאעשה גם סקיצה שמאזכרת יותר חזק את הפוסטר הפמיניסטי ההוא:

 

ולשם גם הלך הביצוע הסופי:

 

 

הקרנת בכורה בדוקאביב, 6.5 יום ג' 20:45.

 

הקרנות חודש מאי סינמטק תל אביב:

10.5 יום ו' 20:15

14.5 יום ג' ערב שבועות 24:00

15.5 יום ד' שבועות 15:00

18.5 שבת 15:00

21.5 יום ג' 22:00

25.5 שבת 15:00

28.5 יום ג' 22:00

 

 

 

נכתב על ידי , 28/4/2013 11:06   בקטגוריות איור, עיצוב גרפי, קולנוע, תרבות  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דגנית ב-2/5/2013 12:32
 



אני מוכר בערך שליש מהספרייה שלי – שישי-שבת 17-16 בנובמבר


אני אוהב ספרים. מאוד.

אני אוהב ספרי אמנות, עיצוב, איור. אני אוהב מגזינים מוזרים, מגזינים של עיצוב ואיור, של גראפיטי. אני קונה ספרים חדשים, משומשים, מוזרים, מרגשים. יש לי כוננית של ספרי קריאה ושלוש כוורות איקאה של 3X4, שתיים מלאות ברובן בקומיקס, אחת בספרי אמנות, מגזינים ועוד קצת קומיקס.

בכוורת הזאת, שעומדת בחדר שלי, יש ספרים אהובים שמלווים אותי מגיל 12.

 

מצד שני, יש בה לא מעט ספרים שהיו משמעותיים מאוד בגילאי העשרה, אבל שלא פתחתי מאז גיל עשרים.

 

אז לאט לאט חלחלה התובנה שאולי הגיע הזמן לפתוח דף חדש, תרתי משמע, ולשחרר לעולם חלק די נכבד מהספרייה שלי.

 

 

אז אני מזמין אתכם אלי הביתה בשישי-שבת, מאחת עשרה בבוקר עד שתיים בלילה, לדפדף בספרים ולרכוש אותם במחירים מצחיקים:

 

ספרי קריאה ישראלים ולועזיים, בעברית ובאנגלית – כולל ספרים של קורט וונגוט, אלדוס האקסלי, פיליפ ק. דיק, אלבר קאמי, מילן קונדרה, איאן בנקס, ועוד ועוד – 10 ₪ לספר!

מגזיני אופנה, עיצוב, איור, גרפיטי ועוד מגזינים מוזרים – 5-10 ₪!

ספרי אמנות קלאסית, אמנות מודרנית, אמנות פנטזיה, די אנד די, איירברש, ספרי "איך לצייר", ספרי אנטומיה, ספרי איור – 20-30 ₪

- כולל אנציקלופדיות איור בנות מאות עמודים, ספרי טאשן, ספרים מוזרים משנות השבעים, ועוד כהנה וכהנה.

אלבומי קומיקס צרפתיים – בצרפתית! – 15 ₪!

קומיקס אלטרנטיבי אמריקאי, קומיקס מיינסטרים אמריקאי – מ 5 ₪ לחוברת ועד 30 ₪ לספר.

 

המחירים נמוכים במיוחד, אפשר למצוא מציאות מעניינות, אתן הנחות על כמויות, יהיו פה יין וערק, ובאופן כללי יהיה כיף חיים.

 

בדף האירוע בפייסבוק אעלה בימים הקרובים דוגמאות לכמה מהפנינים הנחבאות בספריה.

נכתב על ידי , 6/11/2012 17:24   בקטגוריות אופנה, איור, אמנות, הערות אישיות, מגזינים, ספרים, עיצוב גרפי, עירוני, קומיקס  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-16/11/2012 03:23
 



אני מרצה על עבודותי ביום ראשון בבצלאל


יש! ברוך בליך וצחי פרבר הזמינו גם אותי לדבר על העבודות שלי מאז ועד היום בקורס המגניב שלהם.
במסגרת הקורס הישראלי בראי הקומיקס של ד”ר ברוך בליך וצחי פרבר במחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל, יתארח הקומיקסאי אמיתי סנדי ויציג מעבודותיו.
*
יום א' 18 במרץ ב-10:30
קומה 8 חדר 812
*
צחי אמר לי להציג עבודות מכל שנות הקריירה שלי. יש לי תיקיות עם מיטב העבודות שלי מהשנים האחרונות, אבל עכשיו נאלצתי לפשפש בתיקיות נושנות ולחלץ קומיקסים ואיורים ישנים. היה מעניין, מסתבר שעשיתי די הרבה דברים. אני מפרסם בעיתונים מגיל 15, אז הצטברו די הרבה עבודות.
חוצמזה צחי הציע שאעצב את הכרזה להרצאה. קודם כל עשיתי וורסיה בעיצוב ריג'ידי ובקולאז' צבעוני של עבודות איור שלי:
אחר כך נזכרתי שבכלל אני רוצה להדגיש את זה שאני קומיקסאי, עושה דברים עם תוכן, לא רק צורה. אז עשיתי את הוורסיה הזאת, ושתיהן ייתלו זו לצד זו:


נכתב על ידי , 13/3/2012 14:11   בקטגוריות איור, אמנות פוליטית, אקדמיה, הרצאות וסדנאות, עיצוב גרפי, קומיקס ישראלי, תרבות אלטרנטיבית  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-13/3/2012 18:19
 



חידוש ללוגו קבוצת לוחמים לשלום


קבוצת לוחמים לשלום חשפה בדף הפייסבוק שלה את הלוגו המחודש, ואם הם חשפו אני מניח שגם אני יכול.

 

תנועת "לוחמים לשלום" הוקמה במשותף על ידי פלסטינים וישראלים, אשר לקחו חלק פעיל במעגל האלימות באזורינו: הישראלים כחיילים בצבא הישראלי והפלסטינים כחלק מן המאבק האלים לחירות הפלסטינית. "אחרי שנים רבות בהן אחזנו בנשק, וראינו אחד את השני רק דרך כוונות הרובה, החלטנו להניח את נשקינו, ולהילחם למען השלום".

 

ביניהם בולט בסאם עראמין, שממשיך את מפגשיו עם ישראלים ופעילותו בתנועה גם אחרי שחיילי מג"ב ירו למוות בבתו בת ה-11 עביר, וכמובן שהחקירה הפנימית נסגרה ללא האשמת החיילים היורים.

 

השתתפתי בפעולות והפגנות של הקבוצה בעבר, ומבין מאות אלפי ארגוני השמאל אני רוכש להם הערכה וחיבה מיוחדת.

 

לפני אי אילו זמן פנה אלי אבנר, אחד הפעילים, והסביר שהם רוצים לשדרג את הלוגו. אני דווקא חיבבתי את הלוגו, לפחות ברמת הרעיון. אבל אני זוכר שבאחת ההפגנות אתם היו מי שהתלוננו עליו שהוא קצת קליפ ארט. זה הלוגו הקודם, שעיצב סהר בצרי.

 



 

אז בלוחמים הרגישו שהם רוצים לחדש את הלוגו ולעשות אותו יותר אייקוני, ופנו אליי.

במהלך סיעור המוחות המשותף עם אבנר ופעילים אחרים הגענו למסקנה שאנחנו לא רוצים למחוק את הלוגו הקיים ולהתחיל מאפס, אלא רק מקסימום לשדרג את הלוגו הנוכחי. הם כבר חשבו קדימה על עיצוב חולצות וכרזות עם הלוגו החדש.

 

אחת ההחלטות החשובות הייתה הצבע. הבחירה בטורקיז הייתה כמעט מתבקשת: צבע מזרח תיכוני מובהק, אמצע הדרך בין ירוק לכחול, צבע שלא מזוהה עם אף אחד מהצדדים באופן בלעדי, ולא פחות חשוב, גם לא עם תנועות אקטיביסטיות אחרות.

 

הנה אחת הסקיצות הראשונות:
 


וזה היה אמצע הדרך:
 


וזה העיצוב הסופי:
 


כמה מהדגשים שעלו במהלך העבודה: שתי הדמויות צריכות להיות שונות במובחן ואנושיות יותר, לא דמויות קליפ ארט גנריות. איירתי אותם ביד על פי רפרנסים שונים. הלוחמים טענו שאפשר לזהות מי הפלסטיני ומי הישראלי בלוגו שלי. אבל אני חושב שזה נכון רק ברזולוציה ממש גבוהה. עוד דילמה הייתה סביב הנשקים - האם לתת להם נשק שונה - נגיד, אם 16 לישראלי וקלצ' לפלסטיני? ניסינו גם גרסא שבה היה דגם של רובה שלא משתמשים בו באף אחד מהצדדים, אבל המשוב מהחברים היה שהם לא מתחברים לרובה הלא מוכר הזה, ושנחזור לאם 16.

עכשיו עובדים על חולצות, כרזות ושאר ירקות.

הם עושים הרבה סיורים מעניינים בשטחים וגם מפגשים על חברי התנועה, אם תלייקקו את דף הפייסבוק שלהם תקבלו הודעות על פעילויות.
נכתב על ידי , 13/4/2011 17:08   בקטגוריות דו קיום, הומניזם, עיצוב גרפי, תרבות נגד  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-17/4/2011 17:08
 



קורס מסובסד ליזמות וניהול עסק - למעצבים


"קרן שמש" ועמותת "לצאת מהקופסא" מזמינות מעצבים צעירים מכל התחומים, בעלי רעיון יזמי או עסק קיים בתחום העיצוב להרשם
לתוכנית ייחודית שתכליתה ללמד ולסייע ליזמים הצעירים בתהליך הקמת העסק ובניהולו. התוכנית כוללת כלים פרקטיים לניהול העסק,
גיבוש תוכנית עסקית, שיטות שיווק ועוד. 25 היזמים אשר יתקבלו לתוכנית ייהנו מעלות מסובסדת ע"י קרן שמש ושעות ליווי אישי של
אנשי מקצוע מתוכנית המנטורים של קרן שמש ודה מרקר.

1. הקורס מסובסד על-ידי קרן שמש וכרוך בדמי השתתפות סמליים של 300 ₪

2. ההשתתפות בקורס מותנת בועדת קבלה וראיון אישי

3. המפגשים יתקיימו במוזיאון בחולון

4. התוכנית כוללת 14 מפגשים אשר יתפרסו על שלושה חודשים.

התוכנית המלאה תימסר למועמדים לאחר מילוי הטופס.

לטופס ההרשמה >> (ההרשמה תסתיים בתאריך 28.2.2011)

 


 

"קרן שמש" מקדמת ומעודדת יזמות צעירה בישראל, מיסודם של קרן ספרא וקרן סאקט"א- רש"י, פועלת מזה שנים רבות באינטנסיביות גבוהה בתחומים שונים ובדגש על חנוך ורווחה. הקרן נועדה לשמש נידבך נוסף בייצוב חוסנה החברתי של ישראל, באמצעות סיוע כספי והדרכה מקצועית צמודה, ליזמים צעירים המנועים מקבלת מימון בנקאי רגיל ונמצאים מחוץ למעגל העבודה. ניתן לקרוא עוד על הקרן באתר: www.ksh.org.il

 

הועדה אשר תבחר את המשתתפים:

ראל גודמן- מנכ"ל קרן שמש, גלית גאון- אוצרת מוזיאון העיצוב והקומיקס חולון, ניצן ארליך- יו"ר חברת אביב שרית לולאי- רכזת התוכנית ובוגרת קרן שמש בעל עסק "נוקילה", מיכל נעים- נציגת עמותת לצאת מהקופסא יועצת הכוונה לצעירים.

 

גילוי נאות: אמא שלי חברה פעילה בקרן שמש.

נכתב על ידי , 24/2/2011 13:35   בקטגוריות הרצאות וסדנאות, עיצוב גרפי, עבודה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)