לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2019    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

אני מרצה על עבודותי ביום ראשון בבצלאל


יש! ברוך בליך וצחי פרבר הזמינו גם אותי לדבר על העבודות שלי מאז ועד היום בקורס המגניב שלהם.
במסגרת הקורס הישראלי בראי הקומיקס של ד”ר ברוך בליך וצחי פרבר במחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל, יתארח הקומיקסאי אמיתי סנדי ויציג מעבודותיו.
*
יום א' 18 במרץ ב-10:30
קומה 8 חדר 812
*
צחי אמר לי להציג עבודות מכל שנות הקריירה שלי. יש לי תיקיות עם מיטב העבודות שלי מהשנים האחרונות, אבל עכשיו נאלצתי לפשפש בתיקיות נושנות ולחלץ קומיקסים ואיורים ישנים. היה מעניין, מסתבר שעשיתי די הרבה דברים. אני מפרסם בעיתונים מגיל 15, אז הצטברו די הרבה עבודות.
חוצמזה צחי הציע שאעצב את הכרזה להרצאה. קודם כל עשיתי וורסיה בעיצוב ריג'ידי ובקולאז' צבעוני של עבודות איור שלי:
אחר כך נזכרתי שבכלל אני רוצה להדגיש את זה שאני קומיקסאי, עושה דברים עם תוכן, לא רק צורה. אז עשיתי את הוורסיה הזאת, ושתיהן ייתלו זו לצד זו:


נכתב על ידי , 13/3/2012 14:11   בקטגוריות איור, אמנות פוליטית, אקדמיה, הרצאות וסדנאות, עיצוב גרפי, קומיקס ישראלי, תרבות אלטרנטיבית  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-13/3/2012 18:19
 



שני כנסים באקדמיה ב-16.5: על קומיקס במוזיאון ועל איור בשנקר





ב- 16.5 יתקיים בשנקר כנס בינלאומי בנושא דיוקן, שבו יתארחו וירצו אמנים ישראלים בולטים ואורחים מחו"ל.

 

אמנים וחוקרי תרבות מדברים על דיוקנאות שנוצרו בהזמנה: קריקטורות פוליטיות, איורי עיתונות, צילומים ייצוגיים, ספרי קומיקס ופיסול דמויות פטרונים בקתדרלות. איך מתבטאת חרות האמן במסגרת מחייבת שכזו ואיזה מסרים אישיים וחברתיים מסתתרים ביצירות?  

 

הדובר המרכזי בכנס יהיה המאייר הבריטי הנחשב, דיוויד יוז, שעבודותיו מתפרסמות באופן קבוע במגאזינים ובעיתונים המובילים בעולם, בהם ניו יורקר, אסקוויירר, ג'י-קיו, רולינג סטון, פלייבוי, הוושינגטון פוסט, הגארדיאן, האובזרבר.

 

חנוך פיבן יתן הרצאה שכותרתה "ממה אנחנו עשויים", ותעסוק בשימוש ב"ready-made " באמנות הדיוקן.

 

עוד ידברו ויציגו: איציק רנרט, שי איגנץ, מיכל בוננו, מרית בן ישראל, תמר מני, איתמר דאובה, מרטין טום דיק (גרמניה), עודד היילברונר, אסף חנוכה, אסף פינקוס, ירמי פינקוס.

 

 

באותו היום ממש, באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, ולמחרת במדיטק בחולון, כנס על קומיקס, צנזורה וחופש ביטוי:

אני מדבר בחולון ב-17.




נכתב על ידי , 9/5/2011 12:22   בקטגוריות איור, פנזינים וכו', אמנות פוליטית, אקדמיה, הרצאות וסדנאות, חולון, קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות אלטרנטיבית, ביקורת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איור למוסף: הטיות פוליטיות באקדמיה וחקירות אקדמאים


בעקבות הניסיונות של אם תרצו וגופים אחרים לעשות טיהורים פוליטיים באוניברסיטאות, קובי בן-שמחון יוצא לראיין אנשי אקדמיה לדעתם על האפשרות של הטייה פוליטית. קצת ארוך אבל מעניין.

 

סקיצה ראשונה:



 

הסקיצה הראשונה יצאה קצת חלשה, אז חיפשתי רעיון יותר חזק עד שמצאתי:



 

זאת הגרסא הראשונה של האיור הגמור:

 

ערן העורך הגרפי הזדעזע מהצבעים, אמר שזה מזכיר פוסטר למסיבת רגאיי. פעמיים הורדתי את הרווייה והבהרתי את האיור עד שהגענו לזה:


 

ערן לא היה מרוצה מהגרסא המודפסת, שיצאה כהה ורווייה הרבה יותר ממה שחשבתי. אצלי על המסך זה כבר נראה די אפרפר. בגרסת האונליין של הכתבה בחרו בטעות את האיור בגרסתו הראשונה המסיבתית.

 

 

נכתב על ידי , 2/4/2011 14:17   בקטגוריות איור, אקדמיה, פוליטיקה, אקטואליה, ביקורת  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-11/4/2011 19:43
 



והיום בפינת הפנזין התמוה: E


מצאתי באוזן ספרים פנזין זירוקס בגודל A5 ובו 20 עמוד כולל כריכות, 8 ש"ח בלבד:



עונה לשם E, חסר כל חתימה או אימייל, רק כתוב תאריך היציאה: ספטמבר 2009 על הכריכה האחורית. רוב הקומיקסים מזכירים קצת את גיל לביא או טדי גלודנברג, רק הרבה פחות עלילה או רצון לתקשר. הנה שני הקומיקסים הכי קומוניקטיביים:




וליוצר\י הפנזין: קניתי את העותק האחרון מהאוזן, ואני חושב שגם בקומיקס וירקות לא היו עותקים כלל.

אגב, אם כבר טדי אז הוא הודיע בפליקר שלו על חוברת חדשה.

חוצמיזה הייתי באינדינגב והיה אחלה מגניב. הפסטיבל נהיה המוני יותר, אבל עדיין לא יותר מידי, והוא עדיין הפסטיבל הכי מעולה. אני חושב שאווירת המדבר תורמת הרבה למצב הרוח המיוחד של הפסטיבל הזה, ועדיין הרבה הרבה כבוד למתן ואסף היוזמים והמפיקים.

במוצ"ש ישנו אצל ידידה של רותם נעמה בכפר עזה, וביום ראשון על הבוקר כבר התחלתי את שנת הלימודים האקדמית עם השיעור הראשון בקורס הקומיקס שאני מעביר במחלקה לאנימציה בספיר. דבר ראשון שאלתי בתוכחה: מי לא היה באינדינגב? לתדהמתי, 100% מהנוכחים הודו שהם לא היו.

אבל הם די התרשמו, אני חושב, כששלפתי אחד אחרי השני עשרות ספרי וחוברות קומיקס ו"רומנים גרפיים" מכל הסוגים והמינים, מהארץ ומהעולם, מאלבומי צבע זוכי פרסים ועד פנזיני זירוקס ישראליים מטופשים. בכלל לא קל להיות מורה, ולנסות לארגן בצורה קוהרנטית את כל הדברים שאני יודע כבר כל כך הרבה זמן עד שאני צריך לשבת ולחשוב בבית כדי לתרגם מחדש למילים דברים שאני מרגיש שאני כבר יודע בצורה אינטואיטיבית על איך מספרים סיפור בקומיקס, לנסח את החוקים מחדש במילים פשוטות, ויותר מזה, להסביר מתי ולמה זה לגיטימי לשבור את החוקים שאני מנסח.

מה שכן, כבר בשיעור הראשון הם הפגיזו אותי בשאלות מצויינות ומדוייקות מאוד לגבי החוקיות של המדיום, ומצאתי את עצמי כמה וכמה פעמים עונה על השאלה בצורה כללית אבל מבטיח שזאת שאלה שלתשובה מפורטת עליה אקדיש שיעור שלם בהמשך.

כבר בשיעור הראשון הם שאלו אותי מה החוקיות של הסימנים המוסכמים בקומיקס, כלומר שפת בלוני הדיבור וצורת גבול הפריים, והגענו לדבר על סוגי מעברים בין פריימים, החלטות בימוי של איפה לחתוך בין פריימים, היחס למעבר הזמן בקומיקס (בקומיקס זמן מתורגם למרחק - שמתם לב פעם שארוך וקצר הם מושגים שמתארים גם זמן וגם מרחק?), זרימה וכיוון הקריאה (בקומיקס הדמות הראשית בדרך כלל רצה או נוסעת עם כיוון הקריאה, ואם לא - צריכה להיות לזה משמעות), זוויות מצלמה, משחקי הכוח בין הכותב לצייר, ועוד ועוד.

העברתי את הקורס הזה כבר בשנה שעברה, וכבר כתבתי סילבוס כללי חדש לאור המסקנות מהשנה שעברה, אבל עדיין אני צריך לבנות חלקים גדולים מהקורס מחדש לקראת השיעורים, כולל למצוא דוגמאות ספציפיות לחוקים ולתהליכים ועוד מיליון דברים.

אני יודע שאין די בקורס של סמסטר אחד, 3 שעות שבועיות, בשביל להעביר את כל מה שיש לגבי איך עושים קומיקס, אבל אני מקווה שכן יוכלו להתנסות במדיום ויוציאו מהקורס תובנות לגבי העברת סיפור בצורה שמתקשרת לקהל שטובות לא רק לקומיקס אלא גם למדיומים אחרים.
נכתב על ידי , 19/10/2009 17:31   בקטגוריות פנזינים וכו', קומיקס, קומיקס ישראלי, חינוך, אקדמיה  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של cxllmfafxc ב-17/2/2013 10:27
 



ואלס עם באשיר הופך מאנימציה לקומיקס+הלינק שאינו נגמר




נירית אנדרמן מביאה בהארץ את סיפור הפיכתו של סרט האנימציה "ואלס עם באשיר" לרומן גרפי (ספר קומיקס).

הכתבה מעניינת ומרובת מידע, ובמהלכה מפרט פולונסקי את ההבדלים בין המדיומים, עליהם למד במהלך הכנת הספר, הפעם הראשונה שממש התנסה ביצירת סיפור קומיקס. כמי שמנסה לגרום לסטודנטים לאנימציה ליצור קומיקס, אני יודע בדיוק על מה הוא מדבר, וההתלבטויות שהוא מעלה היו חלק מהעבודה שלי עם הסטודנטים לאורך הסמסטר.

אני לא טורח לפרסם פה הרבה חדשות על ואלס עם באשיר, פשוט כי עיתונות המיינסטרים מפמפמת אתכם במספיק ארי פולמן, לא צריך אותי, אבל זה לא שאני מנסה להמעיט בערכו. ברור שזהו סרט חשוב והישג ענק.

יוני גודמן היה איתי בכיתה. כשנכנסנו לבצלאל, הוא אייר לעיתונים, בעיקר מעריב עסקים אם אני זוכר נכון. בבצלאל הוא גילה את האנימציה. כבר אז היה ברור שמדובר בבחור שקם מוקדם מאוד בבוקר כדי לעשות אנימציה, כמו שנוהג לומר מורה האנימציה חנן קמינסקי, והולך לישון מאוחר, אם בכלל.

חריצותו המופלאה מעוררת הערכה. כשרון לא מספיק, צריך לעבוד ממש קשה.
אני לא הייתי מסוגל לעבוד כל כך קשה במשך שנים.


ועוד בקומיקס הישראלי:
גלעד וגלית סליקטר עשו עמוד קומיקס במהלך המבצע בעזה עבור עיתון צרפתי. התוצאה (באנגלית) בפליקר של גלעד:
גלעד מסביר: קומיקס שנעשה בזמן המלחמה לעיתון הצרפתי Les Inrockuptibles.
אחותי גלית גרה בניו יורק ואני בישראל ובטקסט השתמשנו בכותרות מהתקשורת מהארץ ומהעולם כנקודות המבט השונות של כל אחד מאיתנו.


(לחצו על התמונה לגודל קריא)

הנה מה שהגבתי שם בפליקר:
עשוי מעולה.
סיום חזק, למרות הקלישאה, פשוט כי האיור מחזיק אותו.

אם הייתי מקבל את התסריט, לא הייתי רוצה לעשות את הקומיקס, כי לבד התסריט לא היה מרשים אותי מספיק.

אז כבוד.

וגם: גלעד מכחיש שהוא ניסה לצייר את עצמו דומה לארי פולמן.
מה יהיה עם כל הגברברים המזוקנים האלה שמסתובבים פה, חלקם אף מסרבים בעקשנות להסתפר?
מה יש להם להסתיר?

סיני גז פצח בשרשרת פוסטים בלתי נגמרת תחת השם "הלינק שאינו נגמר". קיבלתי את הלפיד מאיריס יער אדלבאום ואני מעביר אותו ל....דורה ק!!!! מזלטוב דורהק!.
נכתב על ידי , 16/2/2009 11:05   בקטגוריות אנימציה, אנימציה ישראלית, אקדמיה, המדריך ליוצר קומיקס, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, מלחמת עזה 2008, קולנוע, קולנוע ישראלי, קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של צוף ב-7/5/2010 13:12
 



מחר: הפגנה נגד המלחמה במכללת ספיר בשדרות!



המלחמה הזאת, כמו הקודמת, וכמו אינספור מבצעים צבאיים, לא מספקת שום פיתרון אמיתי לבעיות ביטחון, אלא רק מעמיקה את הסכסוך וסוללת את הדרך לעימות המדמם הבא. אנו תושבי עוטף עזה, סטודנטים ומרצים, ערבים ויהודים, מתנגדים למלחמה, במיוחד במקום שבו הופגזנו על ידי קסמים במשך 8 שנים ושכנינו חיו תחת כיבוש, עוני ומצור. התקיפה הצבאית היא רק סימפטום לכישלון של הממשלה. המשך הלחימה יביא אך ורק לעוד הרוגים, אזרחים וחיילים.

שיקרו לנו. אמרו לנו שאין כסף למיגון, אין כסף לפנסיה, לניצולי שואה, אין כסף להלחם בפערים החברתיים או להעלאת שכר המינימום, אבל פתאום מוציאים מיליארדים על מלחמה, שוכחים את המובטלים, המשבר הכלכלי והקיצוצים בתקציבי רווחה. הממשלה והתקשורת התגייסו כדי ליצור גל לאומנות חסר תקדים שרק מצדיק את המלחמה ומשקיט כל מחאת נגד.

דם נשפך בשביל יוקרה של שרי הממשלה

הממשלה הייתה לגמרי מודעת שהתקפה על רצועת עזה תוביל הסלמה, גם בירי הטילים על תושבי הדרום, וגם שיגיעו לטווחים חדשים, אבל לא טרחו למגן את התושבים באשקלון. זה לא מנע מהממשלה לצאת למלחמת דמים נוספת בחסות הבחירות. בניסיון אחרון ונואש להציל את עצמם בסקרים, ליבני וברק, גררו את האזור כולו למערבולת דמים נוספת.

יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים

כמו המצור, גם מאות הטונות של חומרי הנפץ שהונחתו על עזה הם עונש קולקטיבי שפוגע בילדים, נשים, מוסלמים ונוצרים ומשאיר יותר ממיליון עזתים ללא מים, חשמל, או אוכל. הממשלה אחראית לזוועות בעזה. אנו מסרבים לטבח של כ 900 בנים אדם ביניהם 240 ילדים ויותר מ 100 נשים!

בעזה ובשדרות ילדים רוצים לחיות

 המשך ההפצצות יעמיקו את הקטסטרופה ההומניטארית שהייתה חמורה עוד לפני המלחמה, לאחר מצור על כל רצועת עזה. שיפסיקו לשקר לאזרחים, המשך הפעולה לא תביא ביטחון לתושבי עוטף עזה. את חומרת הנזק בעזה ימשיכו להרגיש גם לאחר המלחמה, שני הצדדים. כל הטקטיקות המזעזעות  בעזה רק יגבירו את השנאה בין שני העמים ויחזקו את התשתית לצמיחת ארגונים קיצוניים. 


לפרטים על ההפגנה מחר: שי דשבסקי shaydash at gmail.com


הצטרפו להפגנה במכללת ספיר:

מיקום: מכללת ספיר       יום חמישי ה 15/01/09       בשעה 13:00

هذه الحرب, كسابقتها, وكما الكثير من العمليات العسكرية, لا تقدم أي حل حقيقي للمشكلة الأمنية لاسرائيل. إنما تعمق الصراع وتمهد الطريق للمواجهة الدموية القادمة. نحن سكان المنطقة, طلاب ومحاضرون, عرب ويهود نعارض الحرب, خصوصا في هذا اليقعة التي تعرضنا فيها لصواريخ القـسام لمدة 8 سنوات متتالية, وفي المقابل عاش جيراننا الفلسطينيون في غزة تحت الاحتلال والفقر و الحصار. هذا الهجوم العسكري ما هو إلا علامة لفشل الحكومة الاسرائيلية. مواصلة الحرب ستؤدي إلى مزيد من القتلى, من المواطنين والجنود.

كذبوا علينا, وادّعوا ان لا ميزانيات لوقاية البنايات, لمعاشات التقاعد, للناجين من المحرقة, وانه لا ميزانيات لمحاربة الفروق الاجتماعية وزيادة الحد الأدنى للأجور. وفجأة نشهدهم يبددون المليارات على الحرب, وقد تناسوا العاطلين عن العمل والأزمة الاقتصادية, وتقليص ميزانيات الرفاه الاجتماعي. الحكومة والإعلام تجندا معا لصناعة موجة قومية غير مسبوقة, والتي تستخدمانها لتبرير ودعم الحرب ولإسكات كل الأصوات المناهضة لسياسة الحكومة.

الدماء تنزف من اجل حضرة وزراء الحكومة

الحكومة كانت تعي تماما إن هجوما على غزة سيجر وراءه تصعيدا أمنيا, وذلك ياستمرار إطلاق الصواريخ على الجنوب وتوسيع وصولها الى مناطق أبعد, كما ولم تقم بحماية المواطنين في عسقلان وغيرها. ان هذا لم يمنعها من ان تشن حربا دموية جديدة تحت مظلة الانتخابات, في محاولة أخيرة وبائسة لإنقاذ نفسها في استطلاعات الرأي. ليبني وبراك ,جرّا المنطقة كلها إلى دوامة من الدماء.

يهود وعرب, نرفض ان نكون اعداء

كما الحصار، مئات الاطنان من المتفجرات التي القيت على غزه تعتبر ايضا عقاب جماعي وهتكا لحياة الاطفال والنساء، المسلمون منهم والمسيحيون, ويخلف اكثر من مليون انسان دون ماء، كهرباء وطعام.

الحكومه هي المسئولة عن الفظائع الانسانية في غزة. نحن نرفض ذبح ما يقارب 940 شخص من بينهم 250 طفل واكثر من 100 إمرأه.

الاطفال في غزه وسديروت يريدون الحياة

ان استمرار التفجيرات سيضخم من حجم المأساة الأنسانية, والتي كانت مأساوية حتى قبل العدوان, نتيجة حصار وحشي شمل جميع مناطق القطاع. فليتوقفوا عن خداع المواطنين. ان استمرار الهجمات  على غزة لن يحقق الامن لسكان النقب الغربي. اما حجم الضرر فسيظل يعانيه الطرفان حتى بعد الحرب. كل هذه الاستراتيجيات البشعة الممارسة على القطاع ستعزز الكراهية بين الطرفين وستؤدي الى تجهيز تربة خصبة لتنامي منظمات متطرفة.


انضموا الى المظاهرة في كلية سبير.

المكان: كلية سبير

يوم الخميس الموافق 15.01.09 الساعة 13:00


Эта война, как и предыдущая, а также как и бесконечное количество военных операций, никоим образом не решает проблему безопасности, а наоборот, усугубляет конфликт и прокладывает путь к следующей кровавой конфронтации. Мы, жители близлежащих к сектору Газа городов, студенты и профессора, арабы и евреи, выступаем против войны, в том самом месте, где мы подвергались обстрелам кассамами на протяжении восьми лет, а наши соседи жили в оккупации, блокаде и нищете. Военная атака – это только симптом  провала нашего правительства. Продолжение боевых действий принесет только дополнительные потери как среди мирных граждан, так и среди солдат.

Нам солгали, сказав, что нет финансовых средств для защищенных помещений, нет средств для пенсий, нет средств для поддержки жертв Холокоста, нет средств для борьбы с социальным неравенством или повышения минимальной зарплаты, но при этом откуда-то находятся миллиарды для войны и забываются безработные, экономический кризис и сокращения соц-бюджета. Правительство и СМИ объединились в своей цели создать волну беспрецедентного национализма, который только оправдывает войну и заглушает любой протест.

 

Проливается кровь ради престижа министров

Правительство полностью осознавало, что атака сектора Газа приведет к эскалации и увеличению количества ракетных обстрелов жителей юга, а так же к тому, что радиус ракетных попаданий значительно расширится, но тем не менее не потрудилось снабдить жителей Ашкелона защищенными пространствами и бомбоубежищами. Все это не остановило правительство от начала еще одной кровавой войны в предверии приближающихся выборов.

 

Евреи и арабы отказываются быть врагами

Так же как и блокада, тонны взывчатки, сброшенных на Газу, являются коллективным наказанием, от которого страдают дети, женщины, мусульмане и христиане; которое оставляет более миллина жителей Газы без электричества, воды и еды. Правительство ответственно за ужасы в Газе. Мы против побоища и истребления более 900 людей, из которых 240 детей и около 100 женщин!

 

В Газе и Сдерот дети хотят жить

Продолжение бомбардировок только усугубит гуманитарную катастрофу, которая была серьезной еще до начала войны, и была вызвана  блокадой всего сектора Газы. Необходимо прекратить ложь о том, что продолжение военных действий принесет безопастность жителям израильских городов, прилегающих к сектору. Ущерб, нанеснный Газе, будет ощутим еще долго после завершения войны и будет ощущаться обеими сторонами. Все ужасающие тактики, используемые в Газе, значительно усилят ненависть между двумя народами и укрепят основы для возникновения и роста экстремистских организаций.

 

Присоеденяйтесь к демонстрации в колледже Сапир

Место: к.Сапир

Дата: четверг 15 января 2009 Время: 13.00
נכתב על ידי , 14/1/2009 10:24   בקטגוריות אקדמיה, דמוקרטיה, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הפגנות, הריסת בתים, חברה וכלכלה, מלחמת עזה 2008, נגד הכיבוש שתיים בחמש, פוליטיקה, אקטואליה, ביקורת  
35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ד"ר ואן-טוחעס ב-16/1/2009 10:59
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)