RSS: לקטעים
לתגובות
<<
אוגוסט 2019
>>
|
---|
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|
| | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
הבלוג חבר בטבעות: |
קטעים בקטגוריה: .
לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .
פוסטמונות: טיול בתל אביב, אחר צהריים בצפון הישן.
האמת היא שזה רק ממש תחילת הטיול, כי אז נגמר המיץ למצלמה, אבל מה זה חשוב.

זה הבניין שלי, את המרפסת שלי לא רואים, היא מימין מאחורי העצים.

זמנהוף.






דובנוב 19 בערך

 אודי.
| |
איך לבחור תמונת פרופיל לאינטרנט
הנושא הזה של צילומי הפרצוף בפייסבוק ובכל שאר אתרי הרשת
הוא נושא שמאוד מטריד אותי - מטריד אותי עד כמה אנשים מתפשרים על תמונות
שלא מייצגות אותם טוב. אז הפעם הנה פוסט מצ'וכלל הכולל פירושים, טיפים,
עצות - ובסוף את הפתרון הסופי.
הפוסט נכתב בעיקר בכיוון של הרשת כשטח מרעה או ציד לדייטים, אבל אני חושב
שיש בו תובנות שיכולות להשכיל כל מי שחושב ששיווק עצמי זה לא חטא בל
יעבור. הוא פונה בחלקו בלשון נקבה (כי כרגיל, ככה אני מעדיף לדמיין את הקהל שלי),
אבל נכון באותה מידה גם לזכרים.
רוב
הבחורות נראות הרבה יותר טוב ממה שהן חושבות, אבל זה שהן חושבות שהן
מכוערות רק גורם להן להציג את עצמן כמכוערות, ואנשים נוטים להאמין לאיך
שאת מציגה את עצמך.
א. מילון מהיר: איך בחורים קוראים את תמונת הפרופיל שלך תמונה חשוכה מדי - אני חושבת שאני מכוערת. צילום מרחוק - אני חושבת שאני לא יפה בפנים. רואים רק חלק קטן מהפנים - אני חושבת שאני מכוערת, או מיוחג'ת. משקפי שמש וכובע - אני חוששת שאני מכוערת. כל צילום שבו לא רואים את הפנים והעיניים בבירור - אני חושבת שאני לא מושכת מבחינה חזותית. ציצים - אני לא בטוחה אם יש לי פרצוף יפה, אבל מה שבטוח זה שיש לי חזה לפצות על זה. ביקיני או כל עירום חלקי אחר - לא רואים לי את הפנים בבירור, אבל השאר עושה את העבודה. אני וחברה צוחקות - אני הפחות יפה, אם לא הבנת. אני עם ילדים - פשוט תתרחק ממני אם אתה יודע מה טוב בשבילך. אני עם בחור (וזה לא משנה אם למעשה הוא לא בעלחבר לשעבר אלא סתם אחיך הקטן) - יש לי עניינים לא סגורים, לטובתך תתרחק. אני בצילום מהטלפון הנייד - אני חושבת שאם אהיה מאוד מפוקסלת ומטושטשת וברזולוציה נמוכה לא יראו שאני כונפה. או אם לסכם למה עדיף להציג תמונה שבה רואים את מלוא הפנים שלך א. את נראית יותר טוב ממה שאת חושבת ב. תמונת פנים ברורה נראית טוב יותר מתמונה לא ברורה ג. תמונת פנים ברורה משדרת שאת חושבת שאת נראית מינימום בסדר, ואם את חושבת ככה אני עשוי להאמין לך ד. צילום לא ברור לא יעורר את סקרנותי ברוב המקרים (אלא אם כן את כותבת ממש טוב) - אני פשוט אעבור לבחורה הבאה. ה. אם הפרצוף תופס פחות משני שליש מהתמונה, הוא כנראה קטן מידי. טיפים לאיזה תמונה כן כדאי להעלות 1. תראו את העיניים. 2. תראו את העיניים. שתיהן. 3. תראו שמחים. 4. תראו את מלוא הפנים. 5. תעלו תמונה בקלוז-אפ לפנים. 6. אבל אל תשקרו. אל תעלו תמונה שבה אתם נראים נהדר אבל לא דומים לעצמכם בגרוש. אם חברות לא מזהות אתכן בתמונה, היא קצת מוגזמת.
לא פחות נפוצה היא הסברה שיש אנשים שמצטלמים טוב ויש אנשים שמצטלמים רע וזאת גזירת גורל בלתי ניתנת לשינוי. זה פשוט לא נכון.
איך הופכים מלא פוטוגניים לכן פוטוגניים בגיל
לא זוכר איזה קראתי את העיבוד לספר של התסריט של איש הגשם, זה עם טום קרוז
ודסטין הופמן. שם מסופר איך לדמות שמגלם טום קרוז, דמותו של הנוכל השרמנטי
החלקלק, יש ארסנל מוכן של חיוכים שהוא שולף מהשרוול למקרה הצורך: יש לו גם
מספרים בשבילם. הרעיון הזה היה עבורי סוג של התגלות. הרעיון שהפנים הם כמו מסכה, שאפשר לעצב כרצונך ולהשתמש בה לתועלתך האישית. לקחתי את זה ברצינות, וזה מה שעשיתי: כל
מה שצריך לעשות זה לעמוד מול המראה, למצוא פרצוף שמרוצים ממנו, ולהתאמן
עליו עד למצב שבו אפשר פשוט לשלוף אותו מהזיכרון כשרואים מצלמה. זה
הרבה יותר קל ממה שזה נשמע. זה דורש מעט מאוד משמעת עצמית, זה הרבה יותר
קל מלעשות דיאטה או להפסיק לעשן. פשוט כמו נאור ציון, או מעתיקו רוברט
דה-נירו, בכל פעם שרואים מראה לשלוף מהשרוול את חיוך מספר 1. המתקדמים יפתחו ארסנל של פרצופים לשימוש לפי הצורך: שמח, סקסי, מהורהר וכו'.
אני כבר רואה אתכם קופצים עם כל ה-"זה מלאכותי", "זה שקרי", "קל מאוד לעלות על חוסר אמינות" וכו'. אז א', זה בסך הכל כלי עזר, וב', זה רק לצורכי צילום. הרבה יותר קשה לזייף פרצופים בלייב, הרבה יותר קל לזייף פרצופים למצלמה. צילומי אופנה באלפי שקלים - לא התשובה! יש מי שהולכות לצלם מקצועי ומוציאות אלפי שקלים על סט צילומים עם תאורה, מאפרת וכל הטררם. זה לא בהכרח ייתן לכם תוצאה טובה! הנה תראו איך זרוב הפכה בצילומי היח"צ של מחוברות מכוסית על בת 20 למורה בת 42 עם יותר מידי איפור ושיער נפוח אך מאפיר. בכלל
אני לא חובב איפור וצילומי אולפן. אני מצביע בעד אור שמש ועור נמש. אני
מצביע בעד חבר או חברה עם מצלמה סבירה ומינימום חוש אסתטי. אבל לא לכולנו יש חבר צלמן עם מצלמה טובה, רצון ויכולת. מכיוון
שהנושא באמת מטריד אותי, כי בסופו של דבר אני זה שצריך לחזות בתאונות
הויזואליות שמייצגות אתכם בעולם הוירטואלי, הגיתי סטארט אפ!
לי כן יש חבר צלם מקצועי, כן יש לו מצלמה טובה, וכן חוש אסתטי! לפני
איזה 5 שנים כשהקמנו את הוצאת דימונה לקחתי את ידידי מנדלסון, אז בוגר טרי
של בצלאל, לדפוק לנו סט של צילומי יח"צ. מנדלסון בכלל התחיל במסלול פרסום
אבל פרוייקט הגמר שלו היה פרוייקט צילום, שאף נרכש ע"י אספן האמנות הידוע
דורון סבג! למרות זאת הוא נפל עמוק בפרסום, והעביר שלוש שנים שחורות מחייו
כארט דיירקטור במשרדי פרסום.
לשמחת
כולנו הוא הצליח להחלץ מגורל עצוב זה, השתקם ועלה שוב על דרך המלך - עכשיו
הוא לומד קולנוע לתואר שני באונציברסיטת ת"א, ובקרוב יהפוך לקולנוען דגול
וידוע. בדרך הוא כבר צילם סטילז בכמה פרוייקטים גבוהי פרופיל, מידועניות
ארצנו ועד ספר שולחן קפה של צילומי בתי קפה מכל העולם! התמונה
שלי שמתנוססת פה למעלה מימין היא תמונה שמנדלסון צילם מהסשן ההוא, והיא
משמשת אותי בהצלחה מאז בכל ייצוגי הרשת שלי כמעט (אם לוחצים על המילה תמונה שם למעלה מקבלים את התמונה יותר בגדול). מצאתי שהיא מאוד יעילה
בפעילותי ברשת. בכל פעם שהחלפתי אותה בפייסבוק, ככה כדי לרענן, תמיד נמצאה איזה
בחורה נחמדה שלחשה לי שלטובת המשך שגשוג חיי המין שלי כדאי לי לחזור לזאת. ואם לי זה עבד, למה שזה לא יעבוד גם לכן-ם? הפתרון הסופי: הצלמנדלסון יעשה לך צילום פורטרשת במחיר תספורת לא כולל פן אז
הצגתי בפני מנדלסון את הרעיון ונראה לי ששברתי אותו. הוא הסכים להרתם
לטובת העם והאומה, ולעזור לכן ולכם לשדרג את ייצוגכם גם אם אתם לא אלון
קסטיאל, בייחוד בימים קשים אלה וכו'. הרעיון: 1. המנדלסון נפגש אתך בביתך או בשדרה או בכל לוקיישן עליו תסכמו מבעוד מועד (מחוץ לת"א - בתוספת תשלום). 2. מ. מקריב שעה וחצי מחייו לצלם אותך מכל זווית אפשרית במקום לראות באותו הזמן סרט איראני משובח, החיוני להתפתחותו כקולנוען. 3.
מייד בתום הסשן הסוער אתם מתיישבים לקפה, מנדלסון מעלה מייד את התמונות
למק בוק (פרו!) שלו ואתם עוברים עליהן ובוחרים יחד את הטובה ביותר.
מ. יכול לסייע בהצגת חוות דעת בלתי משוחדת כי הוא גם גבר מסוקס, גם בחור
רגיש מאין כמוהו (בעיקר לעצמו) וגם בעל עין של צלם מקצועי ובקרוב גם במאי
קולנוע מצליח! 4.
בעבור התענוג את מעבירה למ. 148.56 ₪ בלבד, שזה בערך מה שאת משאירה אצל
הספר פעם בשבוע, או בערך מה שאתה משאיר ביום חמישי בבר השכונתי. 5. את-ה מקבלת לשימושך הבלתי מוגבל תמונות טובות שלך שהן גם באיכות הדפסה. השירות ניתן לכולם ללא הבדלי צבע, גזע, גיל מין או מגדר. את מנדלסון אפשר להשיג בפייסבוק שלו. זה מנדלסון: בתמונה אפשר לראות איזה עין חדה של צלם צמרת יש לו. איך אני בשבילכן-ם?
נ.ב. אני מבקש להרגיע את כל מי שנחרד מהפוסט הקודם, אין לי תוכניות למות בעתיד הקרוב.
נ.ב. 2 איירתי את השער של מוסף הארץ השבוע.
| |
ערב אמנות: "פצ'ה קוצ'ה" ביום חמישי בכליף ביפו
בערב ה"פצ'ה-קוצ'ה" הקרוב
יציגו, בין שאר האמנים, אמיתי סנדי ועשרת אמני הקומיקס הישראלים והפולנים (בהופעה חיה ראשונה בישראל!) את "פרוייקט
הקומיקס הפולני-ישראלי", כולל רקע על הפרוייקט וסקיצות ראשונות מתוך תהליך
העבודה!

ערב הפצ'ה קוצ'ה חוזר לתל אביב!
שימו לב
בעקבות החורף שפקד את אזורנו, והצפה של החלל המקורי הארוע יתקיים
ביום
ד' 28.11.07
במועדון הכליף
הצורפים 33 יפו
פתיחת דלתות בשעה 19:00

פצ'ה קוצ'ה – ערב שני בסדרה
28/11 בשעה 19:00מועדון הכליף, הצורפים 33 יפו
משתתפים:
אסתי אלמו, צלמת | אריאל אפרים אשבל,
במאי תיאטרון | אדם ביזנסקי, אנימטור | עזרי טזרי, מעצב תעשייתי | אוהד
נהרין, כוריאוגרף | אמיתי סנדי, יוצר קומיקס | פראו בלאו, מעצבי אפנה | עומר
קריגר, אמן | אלונה רודה, אמנית.
רקע:
ערב הפצ'ה קוצ'ה (קולות שיחה
ביפנית, קצת כמו בלה-בלה) נולד בטוקיו לפני כארבע שנים על ידי צמד אדריכלים: אסטריד קליין ומארק דיתם, שביקשו לייצר
מקום בו מעצבים ואמנים מתחומים שונים יוכלו להיפגש, ליצור קשרים ולהציג את העבודות
שלהם לפני קהל.
מאז תחילתו פשט הפצ'ה קוצ'ה ברחבי העולם
והוא מתקיים כעת, תוך ארבע שנים, בכ-100 ערים שונות, בפורמט זהה יחסית, מול קהל
נאמן שהולך וגדל. האתר של פצ'ה קוצ'ה www.pecha-kucha.org;מאחד אינפורמציה בנוגע
לערבים שנערכים בעולם כולו, כולל שמות המציגים וקישורים לאתרים שלהם.
פצ'ה קוצ'ה בתל אביב
את בשורת הפצ'ה קוצ'ה הביאה לתל
אביב ענת ספרן, צלמת ומעצבת, שהכירה את האיש שעומד מאחורי הפצ'ה קוצ'ה,
מארק דיתם. הערב הראשון התקיים במועדון סלונה באוגוסט ונחל הצלחה גורפת. כתוצאה מכך חברו אל ענת איתי מאוטנר
שיחד הם ישמשו כאוצרים ומנחים, וחברת השיווק וההפקה "FAZA". קבוצה זו מבקשת לקיים ארבעה ערבי
פצ'ה קוצ'ה בשנה באופן רציף ומתוך תקווה לכונן קהילה רחבה יותר מאירוע לאירוע.
פצ'ה קוצ'ה- הערב השני
הערב השני של הפצ'ה קוצ'ה יתקיים ביום
רביעי ה-28 בנובמבר במועדון הכליף ביפו.
ישתתפו, על פי סדר אלפביתי:
אסתי אלמו- צלמת
אריאל אפרים אשבל – במאי תיאטרון
אדם ביזנסקי – אנימטור
עזרי טזרי – מעצב תעשייתי
אוהד נהרין- כוריאוגרף
אמיתי סנדי- יוצר קומיקס
פראו בלאו – מעצבי אפנה
אלונה רודה – אמנית פלסטית
עומר קריגר – אמן
לפרטים נוספים:
אלה איתן 03-6041114
050-7599098
|
נכתב על ידי
,
25/11/2007 10:23
בקטגוריות אופנה, אמנות, אמנות פוליטית, אנימציה ישראלית, הרצאות וסדנאות, עיצוב גרפי, עירוני, פולין, צילום, קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות אלטרנטיבית
הצג תגובות
הוסף תגובה
הוסף הפניה
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סנדי ש ב-27/11/2007 18:06
|
פרטי כל תערוכות הבוגרים במוסדות לתקשורת חזותית\אמנות
המרכז הישראלי לעיצוב ריכז את תאריכי פתיחות תערוכות הסיום של המוסדות השונים, תודה רבה (הגעתי דרך פורום תקשורת חזותית בתפוז). אני הוספתי עוד כמה מוסדות שאין אצלם. הסדר הוא פחות או יותר סדר כרונולוגי של הפתיחות. מוסדות מעניינים לדעתי: בית ברל, ויצ"ו חיפה, מנשר, בצלאל, שנקר, חולון (ללא סדר מיוחד).
מכון אבני
• פתיחה: רביעי 11.7.06 בשעה 20:00
• מחלקות: אמנות, תקשורת חזותית, תקשורת אינטראקטיבית, עיצוב תעשייתי, אדריכלות\עיצוב פנים.
• מיקום : רח’ אילת 17, תל-אביב
• שעות: א-ה 10:00-20:00, ו' 10:00-13:00
• נעילה: 22.7.06
• קישור להזמנה
.....................................................................
מינשר
• פתיחה: 15.8.07
• בגלריית בית הספר יוצגו עבודות הבוגרים. בשאר חללי בית הספר יוצגו עבודות של סטודנטים משנים א-ג.
• מיקום: מינשר, רחוב דוד חכמי 18, פינת רחוב יגיע כפיים (זה ליד ריב"ל\יד חרוצים(
.....................................................................
המכללה האקדמית עמק יזרעאל - גורן
תערוכת בוגרים
• פתיחה: יום שלישי 17.7.07 ב- 19.00
• מיקום: המכללה האקדמית עמק יזרעאל
• נעילה: 9.8.07
• שעות ביקור: א-ה: 10.00-19.00, ו: 10.00-14.00
.....................................................................
מכללת הדסה
• תערוכת בוגרים של החוג לצילום ומדיה דיגיטלית
• פתיחה: ביום רביעי, 18.7.07, בשעה 18:00 .
• מיקום: מוזיאון אסירי המחתרות בירושלים, רח' משעול הגבוה 1 במגרש הרוסים.
• שעות: א-ה 9:00-17:00, ו' 9:00-13:00
• נעילה: 8.8.07
• להזמנה
.....................................................................
המדרשה לאמנות בקלמניה
תערוכת בוגרים
• הפתיחה החגיגית תתקיים ביום חמישי ה-19.7.07 בשעה 20:00, ולאחריה תיערך מסיבת סוף השנה.
• מיקום: בית ברל (מפה)
• הביקורות לתערוכה יתקיימו בימים שלישי ורביעי שלפני הפתיחה בתאריכים 17-18.7.07 החל משעה 17:00.
• קטלוג התערוכה יופץ בסוף השבוע של ה 13.7.07 יחד עם עיתון TIME OUT. אתר התערוכה המקושר למעלה משמש גם הוא כקטלוג מקוון לתערוכה.
• נעילה: 2.8.07
.....................................................................
המכללה להוראת טכנולוגיה - תל אביב (האתר לא עובד בפיירפוקס)
(פועלת במתחם קלישר)
תערוכת בוגרים - החוג לאומנויות העיצוב
• פתיחה: יום חמישי 19.7.07, ד’ באב, בשעה 20:00
• מיקום: מרכז עמיעד רחוב עמיעד 12, יפו (מול שוק הפשפשים, כניסה מרח’ יפת)
• נעילה: 30.7.07
• שעות ביקור: א-ה: 20:00 - 16:00 ו’: 15:00 - 10:00 הערות: אוצר: דוד פאר
.....................................................................
האקדמיה לאמנות ולעיצוב, בצלאל
תערוכת בוגרים
• פתיחה: יום רביעי, 25.7.07 בשעה 17:00
• מיקום: קמפוס הר הצופים, ירושלים
• נעילה: 10.8.07
• שעות הפתיחה: ימים א’ - ה’ 10:00 - 22:00, יום ו’ - 10:00 - 15:00
• הערות: בימים חמישי - 26.7.07 ושלישי - 31.7.07 תהיה התערוכה סגורה.
.....................................................................
שנקר בי"ס גבוה להנדסה ולעיצוב
תערוכת בוגרים
• פתיחה: יום רביעי, 25.7.07, בין השעות 20:00-23:30
• מיקום: בנין מיטשל, רח’ ידע עם ובנין פרניק, רח’ אנה פרנק 12, ר"ג
• נעילה: 10.8.07
• שעות ביקור: א’-ה’, בין השעות: 17:00-22:00, ג’,ו’, בין השעות: 10:00-13:00
הערות:
במקביל לתערוכת הבוגרים יתקיימו אירועים באודיטוריום לורבר, בניין מיטשל: 26.07.07, תצורות חפצים ודפוסי סדר – דיון על צורה ותצורה, פרופורציה וקומפוזיציה. הרצאות: דגנית שטרן-שוקן, יעל יערי. דיון עם מעצבים ואמנים. שעה 18:00. הקהל מוזמן.
27.07.07, פנורמה תרבותית – דיון על ההיקף החזותי של החוויה החברתית. הרצאות: דורון סולומון, עמית גרון, שחב שבתאי. דיון עם מעצבים ואמנים. שעה 10:00. הקהל מוזמן.
01.08.07, אירוע המחלקה לעיצוב גרפי, המסלול למדיה אינטראקטיבית, שעה 18:00. לשריון מקום: [email protected]
.....................................................................
HIT - המכון הטכנולוגי - חולון תערוכת בוגרים
• פתיחה: יום חמישי, 26.7.07, בשעה 20:30
• מיקום: גולומב 52 חולון
• נעילה: 9.8.07
• שעות ביקור: ימים א'-ה' 19:00-23:00 יום ו' 10:00-14:00 מוצאי שבת 20:30-23:00
• הערות: כניסת נכים מחניון המשטרה (רחוב פיכמן)
.....................................................................
חשיפה, ביה"ס לאומנויות התקשורת הטלוויזיה והמולטימדיה של האוניברסיטה הפתוחה הפנינג דיגיטלי
• פתיחה: האירוע יתקיים במהלך סופ"ש 26-28 ביולי
• מיקום: מתחם האוניברסיטה הפתוחה בכפר הירוק
• נעילה: 28.7.07
• שעות ביקור: יום ה’ 18:00-23:30, יום ו’ 10:00-15:00, מוצ"ש 20:00-24:00 הערות: חגיגת סרטי אנימציה, סרטים דוקומנטאריים ועלילתיים, קליפים, תערוכת עיצוב, צילום וקופירייטינג
.....................................................................
האקדמיה לעיצוב ולחינוך, ויצו חיפה תערוכת בוגרים
• פתיחה: מוצאי שבת, 28.7.07, בשעה 20:30
• מיקום: האקדמיה ןעיצוב ולחינוך ויצו, הגנים 21, חיפה
• נעילה: 18.8.07
• שעות ביקור: א-ה ושבת: 10:00-20:30, ו: 10:00-14:00
אם יש לכם תיקונים או תוספות אשמח לשמוע.
לכו לתערוכות הבוגרים! נכון, יש הרבה זבל משעמם, אבל כיף לגלות מבריקים צעירים, גם אם הם נדירים.
|
נכתב על ידי
,
12/7/2007 12:49
בקטגוריות אופנה, איור, אמנות, אנימציה, אנימציה ישראלית, אקדמיה, המדריך למאייר, חינוך, עיצוב גרפי, פרסום, צילום, קומיקס, קומיקס ישראלי, תערוכות, תרבות, תקשורת, בית ספר, ביקורת
הצג תגובות
הוסף תגובה
הוסף הפניה
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-12/7/2007 21:36
|
המלצה ליוצרים: השתמשו בפליקר פעמיים עצרתי את עצמי באמצע כתיבת הפוסט הזה ואמרתי לעצמי: לאאא, מי עדיין לא יודע מה זה פליקר?

אז רבים מבין קוראיי יודעים כבר שנים, אבל אני מניח שיש עדיין קוראים רבים, ביניהם גם בוגרים טריים של האקדמיות לעיצוב ואמנות וגם יוצרים וותיקים (אהלן זאב), שלא נחשפו לכוחה של הווב 2.0 ולא מבינים עדיין איך לנצל את פליקר לתועלתם ולהנאתם. אם אתם כבר יודעים, אז פשוט דלגו, פוסט זה לא מיועד לכם כנראה.
מה זה ווב 2? בעיקר, מדובר באפשרויות הקהילתיות של הרשת, ואתרי ווב שתיים הם אתרי שמנצלים את האפשרויות הקהילתיות האלה.
flickr הוא אחד מהאתרים הראשונים, והמצליחים ביותר, שמסמלים את העניין.
בבסיסו, זה אלבום תמונות מקוון, כמו שהיו מאות לפניו.
ההבדל טמון בממשק הידידותי מאוד, בעיצוב הנעים והשקט, אבל בעיקר בקהילתיות: כשמרחפים מעל האייקון של מישהו, מופיע משולש קטן, וכשלוחצים עליו נפתח תפריט נגלל. משם אפשר לסמן מישהו כאיש קשר (contact), או כחבר, או כמשפחה שלך. מאותו רגע, בכל פעם שתגיע לפליקר, תראה את התמונות האחרונות שאנשי הקשר שלך העלו לרשת, התמונות האחרונות שלך, ותמונות אחרונות אקראיות מכל פליקר. תראה גם סימון אם הגיבו לתמונות שלך תגובות חדשות.
לכל תמונה יש כותרת, תגובות, תיאור, ותגיות, שהן מילים שמתארות את התמונה ועוזרות כשמחפשים תמונות. אפשר להוסיף תמונות של אחרים שאהבת למועדפים שלך. ואתה גם יכול לראות מי הוסיף את התמונה למועדפים שלו, כמה צפיות היו לכל תמונה, וכו.
בפליקר יש גם קבוצות נושא. נגיד שהצטרפת לקבוצה כלשהי, נגיד לקבוצת איור, והעלית לפליקר שלך איור שאיירת - עכשיו אתה יכול לשלוח את האיור שלך לקבוצה (באמצעות התפריט שמופיע מעל התמונה), וכל חברי הקבוצה יראו אותו, ואולי גם יגיבו. לכל קבוצה יש גם לוח הודעות, ויש קבוצות עם כללים מאוד ברורים של כמה תמונות מותר להעלות והגדרות לגבי הנושאים המותרים.
יש עשרות אלפי קבוצות נושא כאלה. היופי הוא שהתמונה עצמה לא משוכפלת, אפשר להוסיף אותה למספר לא מוגבל של קבוצות, הכל מבוסס על לינקים.
למה זה טוב ליוצרים? כי בניגוד לסתם אתר פורטפוליו, פורטפוליו בפליקר הוא דבר חי, כי כל הזמן יש אליו תנועה של אנשים שהגיעו אליו מכמה סיבות שונות: או שהם גלשו מאדם לאדם בצורה חברתית, דרך רשימת החברים של כל אחד מהם, או שהם ראו תמונה שלך באיזה קבוצת נושא שמענינת אותם, או שהם חיפשו לפי תגיות, או אפילו קראו תגובה שכתבת לתמונה של מישהו אחר ופשוט לחצו על האייקון שלך לראות מי אתה.
יש אינסוף אפשרויות כאלה להכיר אחרים ושאחרים יכירו אותך. אתרי בלוגים כמו ישראבלוג המקומי או מייספייס העולמי עובדים בצורה דומה. אני מתמקד בפליקר פשוט כי הוא מוקדש ליצירות ויזואליות לא זזות ודו מימדיות, שהן התחום העיקרי שאני פועל בו. חוצמזה שהממשק שלו יותר נוח, קל ומהיר לשימוש מכל אתרי הבלוגים שאני מכיר, והעיצוב שלו בהיר, נעים ושקוף.
זה אומר שצריך לשרוץ קצת ברשת, ולהשקיע קצת בלהצטרף לקבוצות וכאלה, אבל אתר כמו פליקר גורם לכך שימצאו אותך יותר בקלות גם אם אתה לא חברתי בטירוף.
דרך פליקר הגעתי להשתתף בתערוכה בניו יורק למשל. פשוט בלוח ההודעות של קבוצת אמנות רחוב ישראלית הייתה הודעה של מישהו על אוצרת אמריקאית שחיפשה עבודות מישראל בסגנון אמנות רחוב.
כל אחד יכול למצוא בפליקר את הקבוצות שלו, בכל מיני נושאים, בין אם זה על בסיס עניין במקום (כמו תל אביב) או על בסיס סגנון אמנותי (קבוצת ציור אקריליק) או על בסיס תכנים בתמונות (קבוצת צילומי מצלמות ביטחון). נוצרת משפחה, כן משפחה, כל כך נוחה וכו.
ברגע שמישהו מסמן אותך כחבר, זה לא אומר שאתה אוטומאטית מסמן אותו כחבר, זה חד צדדי. אתה מקבל הודעה שהוא הוסיף אותך, ואז אתה יכול ללכת לראות מי זה, מאיפה הוא, ואיזה תמונות יש לו. הדברים האלה עובדים כמובן לא רק עבור אמנות אלא גם כרשת חברתית - כשרק נחשפתי לפליקר גיליתי שדרך איש קשר אחד בלבד אני מגיע לפליקר הצילומים האישי של אם סי קרולינה (לא, אין עירום), וכל מיני אנשים מענינים אחרים, גם אם יותר אנונימיים.
לג'וליה וורץ, האמריקאית הצעירה שהכרתי דרך פליקר ושעושה את הקומיקס המעולה Fart Party, יש כבר כמעט 6666 אנשי קשר מכל העולם! 6666 אנשים שמנויים על הקומיקס שלה.
כשקורן, שיושב בניו-יורק, התלונן שקשה לו להגיע לארט דיירקטורים במגזינים נחשבים, המלצתי לו לחפש אותם בפליקר, לראות איפה הם מבלים, וללכת לשם גם. הוא התבייש לעשות את זה אז אני לא יודע אם זה עבד, אבל למשל אני הכרתי את הריף ראף דרך פליקר, הרבה לפני ששמעתי עליו מכל מקום אחר. לא שזה גרם לי לרצות ללכת לשם, אבל זאת היתה סתם דוגמא.
קל יותר להעלות תמונות לפליקר מאשר לאתר אישי בפורמט אחר, ויש גם תוכנת העלאה קטנה שאפשר לגרור לתוכה צילומים בקבוצות גדולות במקום להעלות אחד אחד דרך האתר.
החשבון הבסיסי הוא חינמי (צריך חשבון דואר יאהו פעיל), אבל יש לו מגבלות על כמות המגות שאפשר להעלות בחודש ומספר התיקיות (sets) שאפשר לפתוח. חשבון פרו עולה 25$ לשנה. אני פעלתי כמעט איזה שנה בלי פרו בלי בעיה, קניתי פרו לראשונה רק כשמיקמתי בדף הפליקר שלי את הקריקטורות האנטישמיות היהודיות והייתי צריך נפח העלאה גדול.
בקיצור, מומלץ, נסו את זה בבית. ואם אתם עולים לפליקר, אתם מוזמנים לעשות אותי איש קשר. אבל נא לא להעלב אם אני לא עושה אתכם בחזרה.
נ.ב. הפליקר שלי.
|
נכתב על ידי
,
10/1/2007 11:43
בקטגוריות אופנה, איור, אמנות, המדריך ליוצר קומיקס, המדריך למאייר, עיצוב גרפי, צילום, קומיקס, תקשורת, תרבות, תרבות אלטרנטיבית, אינטרנט
הצג תגובות
הוסף תגובה
הוסף הפניה
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
תגובה אחרונה של her ב-16/1/2007 18:31
|
יוצאים בפסטיבל הקומיקס: אנגלמאיר!!!! + עדכונים וחדשות אחרות

סירופ #2!
מאת ובהוצאת זאב אנגלמאיר
פורמאט A4, 36 עמודי שחור לבן עם כריכת צבע+למינציה מבריקה
כן זה קורה, הנה היא באה! "סירופ 2" - חוברת חדשה מאת אנגלמאיר! 36 עמודים של אבסולוט "סירופ "!
מגניבה יותר, מדליקה יותר, היסטרית יותר. קומיקס פצצות עם שוטרות מוצצות ! תמונת פפארצ'י של נערת ישראל אנסטסיה עם "מיץ יוניברס"! וידויים אינטימיים מחיי האהבה של אנגלמאיר וגילה! סיפור אמיתי על סקס עם נחניאלי! ובונוס: הקומיקס "מי את גברת שושקה?" עטיפה מגרה עם למינציה מבריקה ! נייר איכותי !
להשיג בבתי המרקחת המובחרים ובפסטיבל הקומיקס בסינמטק.
בעקבות פרישתם הזועמת של סטודיו קומיקום מהשתתפות בפסטיבל הקומיקס, הן בסדנאות והן מהדוכן המתוכנן, הוקדמה השקת דדליין #2 ליום שישי הזה, ה-25.8, בין 10:30 ל-16:30 בחנות קומיקס וירקות, קינג-ג'ורג' 40 ת"א.
והנה פורסמה גם הגרסא הסופית של עטיפת החוברת החדשה:
האקדמיה לעיצוב ויצו חיפה פותחת את תערוכת הבוגרים 2006 אחרי שנגמרו הטילים, נפתחת סופסוף התערוכה שנדחתה.
ידעתם שג'ובוי המגניב מלמד שם?
יום א' 20.8.06 עד ה-2.9.06
א' – ה' 10:00 – 18:80,
ו' 10:00- 14:00, שבת 10:00- 18:00
רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית , חיפה.
טל. 04-8562555
בלעין חביבתי- Bil'in Habibti
זוכה פרס הסרט הדוקומנטרי בפסטיבל הקולנוע בירושלים.
הנכם/ן מוזמנים\ות להקרנות בסינמטקים ברחבי הארץ של הסרט "בלעין חביבתי" בבימויו של שי כרמלי פולק ובהפקתה של קלאודיה לוין (קלה).
כרטיסים ניתן להזמין במשרדי הסינמטקים השונים.
הכפר בלעין עומד להפסיד יותר מחצי מאדמותיו בגלל גדר ההפרדה וההתנחלות מודיעין עילית. אנשי הכפר מחליטים לצאת למאבק נגד הגדר ואליהם מצטרפים פעילים בינלאומיים וישראלים.
הבמאי שי כרמלי פולק, מלווה את המאבק של הכפר במשך יותר משנה ומתמקד בשני אנשים- מחמד, החבר בוועדה העממית של הכפר נגד הגדר, ו-ווג'י, חקלאי ואב לעשרה ילדים, שמאבד את רוב אדמותיו לטובת הגדר וההתנחלות. הסרט מביא את התפתחות המאבק העממי בבלעין ואת הקשר המיוחד שנוצר על רקע המאבק, בין קבוצה של פעילים ישראלים, לבין אנשי הכפר.
סינמטק תל אביב
* 2.9 בשעה 19:00
*9.9 בשעה 15:00
*16.9 בשעה 15:00
*23.9 בשעה 15:00
03-6060800 מרכזיה והזמנת כרטיסים
סינמטק ירושלים
*7.9 בשעה 19:30
*13.9 בשעה 18:00
*19.9 בשעה 19:00
סינמטק חיפה
*18.9 בשעה 19:00
סינמטק ראש פינה
* 22.8 בשעה 20:30
סינמטק שדרות
* 4.9 בשעה בשעה 19:30
* 6.9 בשעה 20:00
בימים הקרובים: סקירה של חוברות הקומיקס החדשות של הסטודנטים והבוגרים הטריים, והחשיפה המיוחלת של סדרת "גבירותיי ורבותיי" החדשה של הוצאת דימונה!
|
נכתב על ידי
,
20/8/2006 06:24
בקטגוריות אקטואליה, איור, אמנות פוליטית, אקדמיה, הפגנות, חינוך, נגד הכיבוש שתיים בחמש, עיצוב גרפי, צילום, תערוכות, תרבות, תרבות נגד, קומיקס ישראלי, קומיקס
הצג תגובות
הוסף תגובה
הוסף הפניה
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
תגובה אחרונה של mirrorfucker ב-6/9/2006 15:42
|
דפים:
| |