RSS: לקטעים
לתגובות
<<
אוגוסט 2019
>>
|
---|
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|
| | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
הבלוג חבר בטבעות: |
קטעים בקטגוריה: .
לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .
האסטרטגיה החשאית של הימין - פוסט מאת שלום בוגוסלבסקי שלום בוגוסלבסקי פתח סוף סוף בלוג משל עצמו, תניח את המספריים ובוא נדבר על זה, אחרי זמן רב של כתיבת פוסטי אורח מזדמנים בבלוג המצויין של יוסי גורביץ, החברים של ג'ורג'.
בפוסט האחרון שלו הוא מסביר איך "אם תרצו - תנועה פאשיסטית" היא לא סתם התארגנות ספונטאנית של שני אזרחים מודאגים, אלא זרוע פעולה של ראשי הימין המתנחלי-דתי לאומי בארץ, מישראל הראל ומטה. ביקשתי וקיבלתי רשות להעתיקו ולפרסמו במלואו:
"אני חושב שתמיד ארצה
להישאר מאחורי הקלעים, אני חושב ששם אני משפיע הכי הרבה. כשכולם עסוקים במה
להגיד על הבמה, אני עסוק בלבנות את הבמה, במי יקשיב לך בכלל. אחרי
שיקשיבו- אז נדון במה נגיד". (משה קלוגהפט בראיון לערוץ 7).
תכירו את משה קלוגהפט.
מגזין "פורבס" הכתיר אותו כיועץ האסטרטגי השני בהשפעתו (!) בישראל, ואחד
מ-300 הצעירים המשפיעים ביותר. הוא האיש שעומד מאחורי הקמפיינים נגד הקרן
החדשה לישראל. שניהם, גם זה של "אם תרצו" וגם קמפיין הגז הערבי. כמובן שכל קשר בין הקמפיינים הוכחש, ובהמשך נראה למה בדיוק ההכחשה היא מנדבכי השיטה.
קלוגהפט גם הוביל מאחורי הקלעים את מאבק
המילואימניקים אחרי לבנון-2, מאבק שכבר ידוע שהסתיר אג'נדה סמויה, למנוע את
המשך תכנית ההתנתקות. על הבמה, ניצב רונן שובל. אחרי המאבק הזה, רונן שובל
והנאמבר טו, ארז תדמור, השתתפו בתכנית למנהיגות צעירה
של המכון לאסטרטגיה ציונית בראשות ישראל הראל. בשבוע שעבר, שני הארגונים
נכנסו באקדמיה, אבל הכחישו כל קשר בין ארגון האב וחברת הבת וטענו שבסך הכול
יש "חפיפה אידיאולוגית מסוימת". אחרי סיום ההכשרה, שובל הקים את "אם
תרצו", ומשה קלוגהפט נעשה ליועץ האסטרטגי שלו.
קלוגהפט הוא איש רב כישרונות ורב מעללים,
אבל נראה שמה שמעסיק אותו יותר מכל דבר אחר הוא איך להעביר את המסר
הדתי-ימני לחילונים בשפה שלהם. הנה זה היישר מפי הסוס: "כדי
שהציונות הדתית והימין בכלל יצליחו לחדור לציבור הם צריכים לעבור לרטוריקה
הצבעונית, החילונית, של המגרש בו הם נמצאים. זה נחמד מה שאתה חושב ואיך
שאתה תופש את העולם, אבל כשאתה מגיע למגרש הספציפי הזה: הפוליטי, הציבורי,
אתה צריך לשחק בכללי המשחק שמתאימים למקום שאתה נמצא בו".
בשנתיים שלאחר ההתנתקות, הזמן שבו מתחילה
להתבשל המתקפה המתואמת (שאותה אנחנו רק מתחילים להרגיש עכשיו) על כל מה
שמריח מדמוקרטיה, הנקודה הזאת הפכה לקריטית. ראשי הציבור הדתי-ימני, זה
שחושב את עצמו, בעקבות הרב קוק, לחלוץ שלפני המחנה ואת הציבור החילוני
למחנה, הסתכלו אחורה וראו שהמחנה כבר לא איתם. בהפגנות נגד ההתנתקות, כמעט
כולם היו חובש כיפה.
זה גרם להתחזקות הפלג החרד"לי, הבדלני,
שהפסיק לראות במדינה הציונית "אתחלתא גאולה" ומטיף לפוסט-ציונות ימנית,
לפיה הציונות החילונית סיימה את תפקידה, ועכשיו הגיע הזמן ל"מהפיכה
אמונית". הימין הדתי המסורתי יותר, זה של הנהגת מועצת יש"ע, שחושב
שלחילונים יש תפקיד בתכנית האלוהית כ"חמורו של משיח", הבין שהטרנד החדש
מרחיק חילונים מהימין. אם זה יימשך, הימין, במקום להיות זה שמוביל את
המדינה, יהפוך לתופעה סקטוריאלית שולית, עוד פלג דתי מני רבים. גם ישראל הראל, וגם רונן שובל תלמידו התבטאו בעבר שעלייתה של הפוסט-ציונות החרד"לית היא שהניעה אותם לפעולה.
צריך להבין את קריאת המציאות של האנשים
האלו. רוב הציבור הישראלי נוטה לימין, אך זהו ימין פרגמאטי. כלומר, ימין
שבעקבות אילוצי העולם האמיתי למיניהם, יכול להכריז על תמיכה בשתי מדינות
לשני עמים, להקפיא את הבנייה בהתנחלויות וכו'. אבל מבחינת הימין הדתי, לא
אילוצי המציאות מובילים לכך, אלא "חולשת רוח" מצד אחד, ויסודות טומאה
חתרניים שהתמקמו במוקדי כוח: ארגוני חברה אזרחית, אקדמיה, תקשורת ובתי
משפט, מצד שני.
העם היהודי, האצלה ישירה של הנוכחות
האלוהית בעולם לפי הרב קוק, זוהם ע"י אותו ערב רב, והחליף את הלהט המשיחי
באהבת חיי החולין הנוחים. כשעם ישראל יהיה מחויב לחזון, כך לדעתם, לא תהיה
משמעות לאילוצי המציאות. כדי להציל את הימין הדתי, להפוך אותו לכוח הפוליטי
והציבורי המוביל ולהחזיר את ישראל לתפקידה המיסטי כ"אתחלתא גאולה", הבינו
ראשי המחנה, חייבים לגייס את החילונים, שלא מתעניינים בתיאולוגיה המשיחית,
אבל מזהים את עצמם כציונים ופתוחים לרעיון לפיו בעיותיה של ישראל אינן
תוצאה של מדיניות מטומטמת, אלא של חתרנות מבפנים.
איך עושים את זה? כך: "צריך
להפוך את הזירה הזו לזירה מרתקת, חייבים. צריכים להביא אנשים שחלק יהיו
ככה וחלק אחרת. צריך שזה יהיה מרתק, צבעוני, שידברו עליך, שזה יעורר
ויכוחים, שיהיו פלגים לכאן ולשם" אמר משה קלוגהפט. זה מכבר, הוא פיתח ומקדם תיאוריה של "כוחנו בפיצולינו".
החלטות כמו ההתנתקות, לדבריו, התאפשרו כי חילונים תמכו במפלגות כמו שינוי
ו"הגמלאים" שלא הצהירו על עמדה מדינית, זכו בקולות בגלל דברים אחרים, אבל
ברגע האמת הצביעו בעד מה שהוא רואה כמדיניות שמאלית. הימין הדתי צריך להריץ
ארגונים ומפלגות נישה שפונות לציבור חילוני רחב, שברגע האמת, יצביעו למען
ארץ ישראל השלמה. שימו לב לזה: "אתה רוצה לשמור על ארץ ישראל? תעיף את זה מהמפה שלך! אם זה חשוב, תסתום את הפה ואל תדבר על זה".
לכן, המכון לאסטרטגיה ציונית, שבראשו עומד
ישראל הראל, האיש שהקים את מועצת יש"ע וחברת הבת שלו, "אם תרצו", שגם
דעותיהם בנושא ידועות, מתחמקים בעקביות מנקיטת עמדה בנושא ארץ ישראל השלמה
ונעמדים על הרגליים האחוריות כשמישהו מנסה לתייג אותם כארגוני "ימין". לא,
הם עוסקים ב"תודעה ציונית", בחישול רוח האומה הרופסת, ובמלחמה נגד אותו "ערב רב" ("פוסט-ציונים" בתרגום לשפה חילונית) שמזהם אותה, ארגונים דמוקרטיים, אקדמיה, תקשורת ובתי משפט.
בשנתיים האחרונות, רבים מאיתנו מרגישים
שהמחנה הדמוקרטי בארץ נמצא תחת מתקפה מתואמת ומתוכננת. המידע העובדתי
שמתחיל להיחשף לאחרונה מאשר את התחושה: בזמן הקדנציה של אולמרט, חברו
גורמים מהימין הדתי של פעם, זה של מועצת יש"ע, המפד"ל, ומפלגת התחייה
(אולי הביטוי המובהק ביותר לאידיאולוגיה המדוברת), שמעמדם נשחק בעקביות
מאז שנות השמונים, ותכננו, בניצוחו של אחד היועצים האסטרטגיים המוכשרים
בארץ, וכנראה החדשני שבהם, את המהלך הגדול שיחזיר אותם לקדמת הבמה
כאידיאולוגיה ההגמונית של ישראל.
נדבכי השיטה הן "הלבנת" האידיאולוגיה של
הימין הדתי המשיחי למונחים קלים לבליעה עבור הציבור החילוני, יצירת מראית
עין של תנועה עממית ספונטאנית באמצעות הרצת גורמים שונים עם אג'נדות שונות
לכאורה, "אם תרצו" בראשם, שמציגים את עצמם כפעילים שצומחים "מלמטה" כשלמעשה
הם מטופחים, מקושרים ומסובסדים ע"י ה"אולד-בויז" של הימין הדתי וחילונים
ששותפים לתפיסה המשיחית בגרסתה החילונית (גדעון סער, שהיה בנוער התחייה,
לדוגמא). כל זה נעשה תוך הכחשה גורפת ושקרית של כל קשר בין הגורמים
המעורבים, והסתרת אידיאולוגית ארץ ישראל השלמה, שרוב הציבור לא שותף לה, עד
ל"רגע האמת". שיטת העבודה העיקרית היא מתקפה על הכוחות הדמוקרטיים שיכולים
לבלום אותם, התקפה שנשענת על הנכונות של חברה נצורה לחפש אשמים וסטריאוטיפ
ה"סמולן" שכבר הוחדר בהצלחה לשיח הציבורי.
השלב הראשון היה התקפה על ארגוני החברה
האזרחית, השלב השני, שבו אנחנו נמצאים עכשיו, הוא התקפה על האקדמיה. אני
מהמר שברגע שהקמפיין הזה ימצה את עצמו, התקשורת תותקף ואחריה המערכת
המשפטית. כלומר, כל מי שיכול להתנגד, לבקר ולחשוף את פרצופה האמיתי של
ההתארגנות הזאת יוכפש, יוכתם ויוחשד בחתרנות ובוגדנות עוד לפני שהספיק לצאת
נגדה.
ואז, הם הולכים לרוץ לפוליטיקה. כולם
יודעים את זה, וייתכן שזה יקרה כבר בבחירות הקרובות. בהתאם לשיטתו של היועץ
האסטרטגי משה קלוגהפט, אני חושב שאפשר לצפות ליותר ממפלגה אחת, שכולן
מריצות גרסאות שונות של אותו המסר, ממצבות את עצמן כ"מרכז" ומדברות על
"ציונות", "חינוך", "חברה" ו"מאבק בפוסט-ציונות".
ובנימה אישית: באמת שלא בזין שלי לכתוב על
"אם תרצו" ומשפחתה המורחבת כ"כ הרבה. האמת, הייתי מעדיף לכתוב פחות על
פוליטיקה ויותר על דברים אחרים. אבל אני חש בסכנה, ותחושות הבטן שלי בנוגע
למה שקורה בסיפור הזה התבררו עד עכשיו כנכונות אחת לאחת. אני יכול רק לקוות
שאני טועה לגבי ההמשך. מה שאני מציע זה להפסיק להגיב לאחר מעשה על הבלוקים
שזורקים לנו על הראש חדשות לבקרים. מה שנחשף כאן ובמקומות אחרים הוא רק
קצה הקרחון. תסתערו על האינטרנט, תחפשו, תחפרו, תצליבו, תחשפו, ותספרו את
הסיפור.
|
נכתב על ידי
,
21/8/2010 17:18
בקטגוריות דמוקרטיה, דת ואמונה, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, יחסי ציבור ושיווק, מתנחלים, נגד הכיבוש שתיים בחמש, פשיזם, אקטואליה, ביקורת, פסימי
הצג תגובות
הוסף תגובה
הוסף הפניה
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעל ב-24/8/2010 02:29
|
שישי בצהריים: השקה לשלושה פנזינים בעת ובעונה אחת!
מפץ פאן-גלקטי!
אםאפאם 18:
לא נכנס לשום מקום: גיל לביא, טדי גולדנברג ועמית (פטר) כהן
הפנזין השלישי שיוצא הוא הגפילטע של גיל לביא - אסופת מכתבים שכתב אנגלמאיר מת"א לגיל היושב בעיה"ק.
או במילותיו של חיית המחמד שלי, פטר:
"כל מי שרוצה: לראות את פוגל שותה קפה לשמוע את אוראל מתלונן להקשיב לסיפורים של בועז לראות את דוד בושת עושה חיכוי של עופר לאכול גפילטעפיש בחינם לראות את גיל לביא אומר "כושיליראבאק" בלייב לקחת שלוקים מהבירה של אנשים אחרים שקנו אותה בכסף שהם עבדו כל השבוע קשה כדי להשיג אותו להתרחק לכמה שעות מהאיזור הכללי בו מסתובב שמואל ירוחם לנהל שיחות מביכות על סירטי קומיקס לבוא עם חברה שלך כדי שאתה תהנה והיא לא לקנות מפוגל קומיקס נדיר וטוב בגרושים כי אין לו מושג מה זה הוא פשוט הזמין פעם 3 עותקים מסיבה לא ברורה לנצל את ההזדמנות שהזאתי מסבטרבות אולי תהיה שם כדי לקחת ממנה את הכסף שהיא חייבת לכם לגעת בתהילה של עולם הקומיקס הישראלי ולגעת באנשים מאחורי עולם הקומיקס הישראלי ולגעת באחוריהם של האנשים מאחורי עולם הקומיקס הישראלי וגם לקנות את האמאפאמ החדש ולקנות את החוברת שטדי הוציא וכן הלאה
אז שיבוא בשישי הקרוב לאלנבי 94, מתחיל בשעה 15:00, כניסה חינם"
פטר שכח להגיד שההשקה תיערך בחנות הקומיקס וגלריית המציאות של רפי פוגל, הידוע גם כאחד מראשי הזרוע הקומיקסאית של ארגון המחתרת 220וולט.
| |
הוקם תא מאיירים באגודת המעצבים מהודעת תא המאיירים:
אנו שמחים לבשר על הקמת תא מאיירים בתוך קהילת המעצבים*. חברי התא, מאיירים מן השורה הראשונה בארץ, ישתתפו בפעילויות הקהילה ובנוסף ייצרו תכנים ספציפיים הרלוונטים לתחום האיור, בשאיפה לבסס קהילה מקצועית חיה ומשפיעה. בישיבת החברים הראשונה הועלו רעיונות לעניינים שונים שהתא יקדם כגון: ימי עיון מקצועיים, תערוכות, ייעוץ משפטי, הקמת אתר ופורום באינטרנט ועוד. הפרוייקט הראשון שיתקיים: יריד שנות-טובות מאויירות בתל-אביב. במהלך הישיבה נבחר ועד לתא המאיירים (שירז פומן, קרן תגר, מאיה גלפמן, איה עמיקם, שחר קובר ואורית עריף) וועדת קבלה (ירמי פינקוס, שחר קובר ואורית עריף) שתבחן את המועמדים להצטרפות. ועדת הקבלה תתכנס בסוף אוגוסט. ניתן ליצור קשר לקבלת פרטים במייל [email protected] *
קהילת המעצבים הישראלית הוקמה ב-2005 למטרת קידום ההבנה והמצוינות בעיצוב
בקרב הציבור הרחב, וכמענה על צורכיהם של אנשי המקצוע בתחומי העיצוב
בישראל. היום
חברים בקהילה מעצבים פעילים בתחומי עיצוב גרפי, עיצוב תעשייתי, עיצוב
תכשיטים ואיור. בנוסף חברים בקהילה סטודנטים ובוגרים טריים בתחומי העיצוב.
הארגון מייצג את ישראל בארגונים בינלאומיים: icograda icsid ,IDA. תא המאיירים של קהילת המעצבים יוזם: שנה טובה יריד שנות-טובות מאויירות היריד יתקיים בת"א ביום שישי ה-19/9 מ-10:00 עד 16:00 הבריף למעוניינים להשתתף ולמכור מיצירותיהם ביריד: יש לאייר מיני חפצים (כרטיסי שנה טובה, לוחות שנה, מגנטים , וכל דבר מאוייר אחר) הקשורים לראש השנה העברי. אנחנו מזמינים להשתתף ביריד מאיירים, חברי התא וכן מאיירים שאינם חברי התא (מותנה באישור ועדת קבלה ודמי השתתפות). לפרטים:
| |
פריס הילטון לבית הלבן\וורוד - 2008!
אתם סו הולכים טו לאב דיס:
רקע: מקיין פרסם תשדיר בחירות שבו תמונותיו של אובאמה מוצגות לצד תמונות של בריטני ופריס הילטון, בניסיון, כך נראה, להציג אותו כסלבריטי חלול ושטוח.
פריס הילטון, אחת הבחורות המבריקות ביותר השוחות כדג במי הספקטאקל, אותה בועה וירטואלית המנהלת את חיינו, החליטה לענות למקיין בתשדיר משלה.
מקיין: כל כסף הנפט שלך וכל מאות הקופירייטרים שעבדו בשביל הקמפיין שלך, הספין דוקטורים, היועצים, הפינקלשטיינים - כולם נפלו בפני מוחה החד כיהלום של הגברת פריס.
ועתה, נעבור ללינק לתשדיר הבחירות של פריס.
אני עדיין חושב שהיא רזה מדי, אבל לא הייתי מתנגד בכלל שהיא תשלוט בעולם החופשי.
|
נכתב על ידי
,
6/8/2008 10:47
בקטגוריות אד בסטינג, אמנות פוליטית, הומור, הומניזם, חברה וכלכלה, יחסי ציבור ושיווק, פוליטיקה, שיבוש תרבות, אקטואליה, ביקורת
הצג תגובות
הוסף תגובה
1 הפניות לכאן
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
תגובה אחרונה של eln ב-7/8/2008 10:30
|
איך נותנים שמות לקבצים
והיום במדריך להתנהלות בעולם הדיגיטלי
המוזר והחדש: איך נותנים שם לקובץ.
נשמע לכם טריוויאלי? לא ולא ידידיי
ושונאיי, לא ולא.
הוותיקים שבין קוראיי אולי זוכרים איך
יצא קצפי בשעתו על מגיפת האימיילים שמגלים לכולם את האימיילים של כולם. אינני בטוח
שאצליח לגייס את אותו זעם קדוש ששירת אותי אז בהעברת המסר, אבל בואו נראה:
ראשית, למה זה חשוב?
תשובות:
א. לכם עצמכם יהיה יותר קל לאתר את
הקובץ הנכון.
ב. לאחרים שאתם עובדים איתם יהיה יותר
קל לאתר את הקובץ הנכון, בייחוד כשאתם שולחים לזרים מוחלטים כמו עיתונאים או
יח"צנים.
ג. בחורות מתות על בחורים שיודעים לתת
שמות לקבצים. אלה גברים אמיתיים שהסתגלו בהצלחה לעולם הדיגיטלי, יש להם כישורי
שרידות גבוהים יותר מאחיהם שעדיין קוראים לכל קובץ תמונה בשם האניגמטי image01.jpg.
(בחורות ששולחות תמונות שלהן במייל למי שהן מתחילות איתו בפייסבוק: אתן יכולות
להמשיך לקרוא לתמונה שלכן me.jpg, זה דווקא נוח, ככה זה פשוט ידרוס את התמונה של
הקודמת.)
אז איך קוראים?
1. כותבים באנגלית - כדי שזה יהיה קריא ע"י כל משתמש מחשב בכל מקום, לא חשוב מה
האנקודינג שלו או מה שפת האם שלו או אם זה מק או פיסי או לינוקס או אמו.
2. מוסיפים
סיומת - נקודה ושתיים או שלוש אותיות, כמו jpg, pdf, וכו, גם אם אתם במק, כדי
שמשתמשי הפיסי ידעו מה לעשות עם זה. ובעניין הזה: שמות ארוכים נקטעים לפעמים במעבר ממק לפיסי, אז הגי חשוב לשים קודם כל את המספר ואת הטקסט הכי חשוב בהתחלה, כדי שלא ייקטעו ולעמודים 1-200 יהיה אותו שם קובץ.
3. מתייגים
- מכניסים מילים שיעזרו לכם לאתר את הקובץ: שם הפרוייקט, הציור, שם היוצר, נושא,
תאריך, גרסא, מכותבים.
במקרה של תמונות, מומלץ לתייג את הקובץ מבחינת רזולוציה (למשל hi-res\low-res),
או את הגודל בפיקסלים (אם זה לרשת) או בס"מ אם זה לדפוס.
אני מתייג גם שחור-לבן או צבע (bw/col).
4. ממספרים
- אם זוהי סדרה רצה של קבצים, רצוי לציין מספר, ולהתחיל ב-01 ולא ב-1, כדי שבכל
שיטות הספירה יישמר הסדר הנכון של הקבצים, אם זה בדפדוף בתוכנת צפייה או עבור
החדרת הסדרה כסדרה לתוכנה כלשהי. ישנן תוכנות, למשל ACDSEE הוותיקה, שמאפשרות שינוי שם
קולקטיבי לקבצים תוך שמירה על המספור או להיפך, מספור מחדש.
5. לא
משאירים רווחים - מפרידים מילים במקף (או קו תחתון, אבל זה קצת מעצבן אותי
משום מה).
לסיכום, הנה דוגמא לשם של קובץ, בצירוף
הנוסחא:
Polisra-Jam-Ami-Shalom-Tower-hires-bw.tif
פולישרא -
שם הפרוייקט
ג'אם - שם
או כינוי הסיפור
אמי - קיצור
לאמיתי, יוצר הפריים
מגדל שלום
- מה מצוייר
הירז -
רזולוציה לדפוס
Bw - שחור לבן ללא אפורים
.tif - סוג הקובץ
מעכשיו אני לא רוצה לקבל קובץ שקוראים
לו cover.jpg, כי אני מקבל עשרות כאלה.
אני רוצה לקבל קובץ שיגיד לי מה זה, מי
עשה את זה, ומה הגודל של זה - לדפוס או לרשת.
יש מבין?
תודה על ההתחשבות. המגיבים מוזמנים להוסיף הערות והמלצות.
| |
דפים:
| |