לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2008

פאנקלאידע! פורים פאנק בגן החשמל! חמישי הזה!


איזה כיף! גם השנה יערכו הפאנקיסטים את מסיבת הפורים המעולה שלהם בגן החשמל, כולם מוזמנים מחופשים!



והנה לינק לפלייר פאנק אחר, זה בעיצובו של אוראל.

הנה סנדי+שות, יש גם השנה.
נכתב על ידי , 18/3/2008 13:27   בקטגוריות בירה, הופעות פאנק, הופעות&catdesc= מסיבות&catdesc= רייבים, עיצוב גרפי, עירוני, פאנק, תרבות אלטרנטיבית, מפגשי ישרא-בלוג, שחרור קיטור  
169 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של roselyn sanchez naked ב-20/5/2008 11:34
 



מבזאקטוס


מאקטוס מוסרים שהם מתנצלים שלא הגיעו עותקי ספרם החדש גם לחנויות בארץ - מסתבר שניזוקה להם חצי מהכמות בדפוס והם שלחו כל מה שניצל לחו"ל למילוי הזמנות. וואו, הדברים האלה קורים גם להם! ייתכן שהם בני תמותה למרות הכל.
אבל בתיה מבטיחה שהם לא יותירו אותנו מיותמים וישתדלו להוציא את הספר בעברית, כנראה עוד הקיץ!

ולנושא אחר:

בסופ"ש האחרון התקיים כבכל שנה הפלאטסטוק, פסטיבל הגיג-פוסטרז הגדול בארה"ב.

ככה זה נראה:





עוד: כאן וכאן, ואני מזכיר לכם גם את אתר גיגפוסטרז הישן והטוב, שהוא עבורי תמיד מקור השראה לעיצוב ובכלל.

זהו, חוצמזה אני עובד קשה גם על הפרוייקטים הגדולים וגם על עבודות שמביאות כסף, לעזאזל.
אני מזכיר את היריד של הברווז באפריל, אם למישהו יש עסק של טישרטס או קומיקס או ציור על ביצי יענה.

תוספת: והיום במדורנו הפופולארי "יש גם ערבים טובים": קבוצת נשים ערביות בגליל פועלת לקידום המיחזור, האקולוגיה ומניעת זיהום האוויר (אלי אשכנזי, הארץ).
נכתב על ידי , 17/3/2008 10:40   בקטגוריות איור, הערות אישיות, ירידים, עיצוב גרפי, קומיקס, קומיקס ישראלי, תערוכות, תרבות אלטרנטיבית  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רעיונות לעבודות עיוניות בתחום הקומיקס


במקביל לעליית קרנו של הקומיקס כמדיום אמנותי לכל דבר ועניין, כך עלתה גם ההתעניינות האקדמית בו.


וכך גם אתם יכולים לעשות עבודות על קומיקס לבצפר או לאוניברסיטה.


עכשיו כבר יש גם מספיק חומר מקומי כדי לנבור בו ולבחון אותו, למעלה משלושים שנות יצירה בעשרות ז'אנרים.


רשימת נושאים, ככה בשלוף:


  האחר (הזר: ערבים, נשים, קווירז או שאר מיעוטים) בקומיקס הישראלי

  סאטירה וביקורת חברתית בקומיקס הישראלי: טראנסגרסיבית וסוברסיבית או סתם רגרסיבית?

  סגנונות איור מינימליסטיים בקומיקס הישראלי: מהניסיונות של דודו גבע ועד היצירות של גיל לביא.

•  מגמות טכנולוגיות במדיום הקומיקס: מה צופן העתיד: קומיקס ברשת, בסלולרי, או העלמותו של הקומיקס לטובת האנימציה? האם יש סיכוי לקומיקס מודפס בהפצה מסחרית?

  בחירת ספר או חוברת או עיתון ולבחון אותו בחינה ספרותית ותרבותית מכף רגל ועד ראש.

  בחירת יוצר ספציפי, ניתוח מספר קומיקסים שלו ולבחון את הקריירה הספרותית\אמנותית שלו כולה.

  לסטודנטים לכלכלה או מנהל עסקים: שיווק והפצת ספרי ועיתוני קומיקס ישראלים - אפשרויות, רשתות חנויות והפצה, חנויות עצמאיות, מודלים של כדאיות כלכלית. (אפשר להתחיל עם הפרקים הרלוונטיים במדריך למוציא לאור), שיווק ברשת, מודלים של רווחיות מפרסום תוכן קומיקס אונליין\סלולרי.

  היחסים בין קומיקס למדיומים אחרים: נושא קצת שחוק, אבל אולי אפשר לחדש בו כשמחפשים מקרים יותר ספציפיים בתחומי האינדי.

  השוואות בינלאומיות בין סאטירה בקומיקס בארץ לבין סאטירה בקומיקס במדינות אחרות כמו אנגליה או ארה"ב או צרפת, אם אתם יודעים צרפתית.

•  רק מהספר המופתי של סקוט מקלאוד אנדרסטנדינג קומיקס אפשר להוציא בקלות עוד עשרים נושאים מרתקים עם בשר.


ואתם מוזמנים להציע נושאים נוספים בתגובות.

וכמובן - אם עשיתם עבודה על קומיקס, תעלו אותה לרשת!

אפשר אפילו בוורד ליצור דף html, כולל תוכן עניינים שבו ראשי הפרקים הם לינקים לעמוד הרלוונטי.

ותשלחו לינק!

אני גם מוכן לארח (על האתר שלי) עבודות שימצאו חן בעיני בנושא.



סופ"ש שמח!



נ.ב. אני מניח שאתם כבר בשלבים מתקדמים של הכנת התחפושת. אני עוד צריך לחשוב על קונספט.

נכתב על ידי , 13/3/2008 21:20   בקטגוריות פנזינים וכו', איור, אמנות, אמנות פוליטית, אקדמיה, חינוך, קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות, תרבות אלטרנטיבית, בית ספר, ביקורת, סיפרותי  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עודד ב-8/9/2008 21:18
 



כך מאותת מדינת ישראל לפלסטינים שיש סיכוי לשלום:


היום בעיסאוויה, מזרח ירושלים:


(צילום: מגד גוזני, אקטיבסטילז)

דחפורי צבא בליווי כמאה חיילים הרסו היום בית בבניה בעיירה עיסאוויה, זאת שממש מתחת (מצפון) להר הצופים ובצלאל.
ולפני שהלאומנים קופצים: כן, הערבים עברו על החוק. החוק גזעני: הרשויות לא נותנות אישורי בניה בכל מזרח ירושלים ובשטחים בכלל באופן גורף. אילו ברירות יש לתושבים?


ולנושא אחר:
רוני איז'אק (סרטי זיגוטה, הוצאת מצריים) העלה לאחרונה חלק ראשון במסמך היסטורי מרגש:
חומרים לסרט תיעודי שצילם בסביבות 2002 את חבורת החור המיתולוגית: דודו גבע זצ"ל, וזאב אנגלמאיר ותמיר שפר יבדל"א.
בסרט רואים את חברי החבורה העליזים מנסים למכור את הפוסטר שלהם בעשרה שקלים ביריד במדרחוב נחלת בינימין בת"א, אחר צהרי שישי שטופי שמש לפני כשש שנים. פה ושם תוכלו לזהות בחור שקט ומנומס (אם כי לא מגולח) שמסתובב בשולי הפריים ועושה את עבודת המכירה האמיתית, בזמן ששני הליצנים מצווחים ככרוכיות.


***תוספת מרגשת, גם היא בעניין גבע:


(לחצו על התמונה להגדלה)

נירית אנדרמן מתארת היום בהארץ את המבצע להצבת פסל הברווז על גג עיריית תל-אביב:


(אהרון גבע, יעל טבת, עידו שמי ויובל כספי עם מודל של בלון הברווז תצלום: דניאל צ'צ'יק)

בלון ברווז ענק וצהוב יוצב בחודש הבא על גג הבניין האפור של עיריית תל אביב, יחייך בשלווה אל העוברים ושבים ויבשר את פתיחת שנת חגיגות המאה לעיר.

...את הצבת הבלון על גג העירייה רוצים המארגנים ללוות באירוע אמנותי אלטרנטיווי ופתוח לכל, שיתרחש בכיכר רבין ויכלול בין היתר הופעות רוק של אמנים שונים.

אני הופקדתי על רישום הדוכנים באירוע, כך שקומיקסאים, לייבלים ומעצבי חולצות מוזמנים לשלוח אלי מייל עם שורת הנושא
We want a table at that Barvaz event
שם ה"עסק":
אתר:
מה מוכרים בכללי:
שם איש קשר:
טלפון איש קשר:

עוד אין לי מידע סופי על תאריך, זה כנראה יהיה ה-11 או ה-18 בחודש הבא, ואין לי עדיין מידע על גדלי שולחנות, עלות וכו.
הכל יישלח לנרשמים ברגע שיוודע לי.




נכתב על ידי , 11/3/2008 12:49   בקטגוריות פנזינים וכו', איור, גזענות, דת ואמונה, הומור, הומניזם, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הריסת בתים, חברה וכלכלה, משטרה ו"כוחות הביטחון", נגד הכיבוש שתיים בחמש, עירוני, פוליטיקה, קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות אלטרנטיבית, תרבות נגד, אקטואליה, ביקורת, צבא, פסימי  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אור ב-26/4/2008 14:22
 



במשרה חלקית+יחסי ציבור


אני מגדיר את עצמי כקומיקסאי, אבל האמת היא שאני עושה מעט מאוד קומיקס, ואני לא יודע אם אני יכול לקרוא לעצמי "קומיקסאי מקצועי".

 

אני מגדיר את עצמי כמאייר, אבל אני מאייר רק במשרה חלקית.

 

אני מגדיר את עצמי כמוציא לאור, אבל גם זאת רק משרה מאוד חלקית.

 

ואני גם בלוגר במשרה חלקית, ומפיק וארט-דיירקטור במשרה חלקית, ו, הממ, מה עוד?

 

אומרים שלנשים יש יכולות עיבוד מקבילי טובות משל הגברים.

 

אבל אני לא אישה!

איך אני אמור להתמודד עם שצף הפרוייקטים שאני מטיל את עצמי אליהם בכזאת קלות בכל פעם מחדש? (כן, אני יודע, אלכוהול הוא לא התשובה הנכונה גם לשאלה הזאת).

 

לפני כמה חודשים הייתי אצל עדי, שחר ועמיר. זה היה כשהתחיל פייסבוק, אולי כבר סיפרתי לכם, אנ'לא זוכר. הסברתי שאני מתעלם מכל הערפדים והשטויות, כי פייסבוק הוא בשבילי (גם) כלי עבודה, כי חלק מהעבודה שלי זה יח"צ, ונוח להפיץ שם מידע על אירועים וכו. עמיר אמר שלפחות פייסבוק מוציא ממני הצהרה כנה על מהות עסקיי.


אז כן, בין השאר אני גם איש שיווק ויחסי ציבור. ממש לא מקצועי ודי עצלן, אבל מדי פעם נופלים לידיי כאלה תפוחי אדמה לוהטים שממש לא צריך להתאמץ כדי להצליח איתם.

 

 

מעניין באמת אם מזמינים ספין דוקטורים להרצות במסלול פרסום של המחלקה לתקשורת חזותית. אני חושב שכן, נכון מנדלסון?

 

איזה רני רהב כזה, או אייל ארד.

 

עם כל שנאתנו לאלה, מדובר בשניים מהאנשים שיש להם כנראה הבנה אינטואיטיבית טובה מאשר לרובנו את העולם שבו אנחנו חיים, עולם המדיה התקשורתית (+הגמישות המוסרית המאפשרת להם להשכיר את שירותיהם המצוינים לכל המרבה במחיר).

 

העולם שלנו הוא מגרש המשחקים שלהם (שהרי לעולם הווירטואלי שליטה גוברת והולכת על העולם הממשי), וכדי להתמודד איתם, אפשר לטעון, צריך ללמוד את חוקי המשחק של מגרש המשחקים שלהם.

 

מצד שני...

 

תראו את האנרכיסטים.

 

הם מכירים בכוחה של המדיה, ובכל פעולה מאויישים תפקידי צלם הסטילז, צלם הווידאו ותורן התקשורת שמעביר את החומר לחדרי החדשות ולסוכנויות הידיעות ותורן לאינטרנט וליוטיוב.

 

אבל הם מתעקשים שהבסיס לכל הודעה לעיתונות תהיה פעולה בעולם הממשי - הפגנה, עזרה חקלאית, או סתם הפגנה סמלית כמו צביעת המזרקות באדום.

 

הם עדיין זקוקים לאותה מציאות פיסית, ביולוגית, מיוזעת ודומעת מגז מדמיע כדי להצדיק את הנוכחות הוירטואלית שלהם!

 

איזה אנכרוניסטיים!

 

 

הוספתי ברשימת הכלים והעזרים מצד שמאל לינק לטיפים קצרים לאיך להתכונן לראיון בערוצי המדיה השונים: עיתונות, רדיו, טלוויזיה.

ויש גם לינק ללוח הדרושים של אתר מפיק, למקצועות ההפקה, הבמה והיח"צ. יש גם פורום יח"צ משעשע לפרקים בתפוז. זה בערך כמו פורום קומיקס רק שאני עוד לא מזהה מי שם זה הוברט ומי זה מולי.

 

ואם כל זה לא מספיק, אז עכשיו התעטשתי ועפה לי הסוכרייה מהפה ותנפצה על כל הרצפה, ועכשיו יהיה דביק שם ואולי גם יבואו נמלים.

 

נו טוב, אני אלך להכין קפה.

 

בוקר טוב לכל המאזינים, וכל המתעמלים - הכונו!

נכתב על ידי , 9/3/2008 05:45   בקטגוריות הערות אישיות, מנדלסון, פייסבוק, פרסום, שיבוש תרבות, תקשורת, תרבות נגד, יחסי ציבור ושיווק  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יחסי ציבור ב-20/3/2008 07:37
 



מגזין רשת מזרח תיכון חדשי: עזיזה +אנה לוקצ'בסקי


אני לא מת על הטור של מרמרי בטיים אאוט, אבל אני תמיד נהנה מה"שיחות עם הבת שלי בת ה-15" שבסוף.
הנה זה של השבוע:



בכל מקרה, בטיים אאוט קראתי על "עזיזה", מגזין רשת לענייני אפנה, סטייל ואמנות, שפתח סטייליסט בשם גיא סילברמן (זיהיתי את הפרצוף שלו ממסיבות בת"א), שיש לו את היומרה להגיע גם אל צעירים מגניבים ויצירתיים בכל רחבי המזרח התיכון, ולהתעלם מהפוליטיקה המציקה.

יש לי כמה ידידי פייסבוק-פליקר ממדינות ערב שונות, וניסיתי לחשוב איך אני הייתי מתייחס לטקסט שמופיע בעמוד הבית של המגזין החדש. דומני שהיה יוצא לי משהו כמו: "אתם הורגים ילדים בעזה ואתה רוצה שנדבר על גראפיטי?!".
אולי כדאי לנסות לחשוב על טקסט פחות מנותק. מצד שני אולי יש מי שכמה לנורמליזציה גם שם, ויסכים למחול עם גאוות האומה הערבית הפגועה ולצאת במחולות עם צעירים ישראלים בסטייל.

המגזין יפה, יש כתבות וראיונות עם גרפיטיסטים ועבודות של קלון ונו-הופ וכתבה על אמני גרפיטי סטייל בירדן.

גם הפקות האופנה די יפות, עד כמה שאני יכול להגיד, אם כי אולי קצת שמרניות יחסית למה שכבר ראיתי בז'ורנאלים במישל מגזינים. דני דבש נראית ממש כמעט כמו גיבורת על משנות השמונים:



הא, איזה קטע!
הנה הבנות של גיל ראסטה - אפרין (הקטנה, למטה מימין עם הראסטות) ושאיה (היותר גדולה, למעלה משמאל).
איזה ילדות יפהיפיות!
אה, וכתוב על זה ששאיה נסעה לאתיופיה עם גיל!
יש לו שם כל מיני פרוייקטים, משהו מעניין.

רמיקס מגניב של קלון לפוסטר תחנת אוטובוס, ראיתי את זה, זה מרשים מאוד.

יש שם גם עבודות מעולות של אנה לוקצ'בסקי, שלמדה בשכבה שלי בבצלאל והיא מאוד מוכשרת ומגניבה.



רואים?

 נ.ב. בטייםאאוט השבוע במדור הספרות יש קטע מהרומן החדש של ירמי פינקוס!
כן כן, רומן כתוב, עם מעט איורים, לא קומיקס!
ומהקטע המובא שם, כבר עולה הניחוח המזרח אירופאי המוכר...
פולניות שמנות ותככניות מככבות כבר בעמוד הראשון, ופולניה שמנה שמופיעה במערכה הראשונה, ודאי תירה במערה השלישית!

נכתב על ידי , 6/3/2008 18:51   בקטגוריות פנזינים וכו', אופנה, איור, אמנות, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, מגזינים, נוער, עיצוב גרפי, עירוני, פולין, עיתונות, תרבות אלטרנטיבית, תקשורת, אינטרנט, אקטואליה, ביקורת  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של פרשדונה ב-10/3/2008 21:24
 



לדף הקודם    לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)