לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2006

לגדול בלי בושה - הסדרה הכי טובה שעוד לא ראיתם



Shamelss

"לגדול בלי בושה" הם קראו לזה כאן. חוץ מהבושה של ללכת ברחוב וכולם נועצים בך עיניים, יודעים שאתה אחראי לתרגומים המגוחכים של שמות לסדרות.

לא אבל באמת, אין ספק שזאת הסדרה הכי טובה שעוד לא ראיתם.

 

האמת, אני לא מבין איך אתם חיים עם הבושה. כל כך הרבה סדרות מעולות שעוד לא ראיתם, כל כך הרבה ספרים שישנו את חייכם שעוד לא קראתם.

 

ורובם באים מבריטניה לעזאזל!

הבריטים האלה, איך הם עושים את זה?!

בני זונות, זה מה שהם!

 

הסדרה הזאת מספרת על פרבר בריטי, מעמד פועלים כך לדבר, שישה ילדים לאבא שיכור מוחלט, החבר של הגדולה, החברה החדשה של האבא, הבת של החברה החדשה של אבא מוצצת לאבא, החבר של הגדולה..

טוב אני לא אגלה לכם את הכל. השילוב של הדרמה והקומדיה פה. רמת הכתיבה. רמת המשחק.

 

אין פה אף קטע שראיתי כבר פעם בסדרה אחרת.

הם כתבו תסריט שאין בו אף שניה אחת שלקוחה ממאגר הסצינות הכתובות מראש.

יודעים למה אני מתכוון?

תראו, איך אני אסביר לכם.

 

לפני כמה ימים לקחתי את בטיפול מהאוזן. אין לי טלוויזיה, אפילו ירון אמר שזאת סדרה טובה, אז לקחתי, לדעת מה קורה במדינה מה שנקרא.

הם עשו את הדיוידי בשתי שיטות שונות, לפי שבועות או לפי מטופלים. לקחתי את הקופסא לפי מטופלים, עלמה זק ורמי הויברגר עושים זוג נשוי במשבר. כל המבקרים שיבחו את הויברגר על רמות חדשות של משחק. אמנם יודע לשחק רק דמות אחת, זאת של הגבר הגברי, אבל מילא. בהתחלה באמת התחלתי להתפעל. אמנם דרמה קורעת לב, שאני לא אוהב, אבל נו, נגיד, תסריט סביר, משחק סביר, אני מוכן לתת להם להנות מהספק. החזקתי עד הפרק השלישי, עד סצינת ההתוודות של אשתו של הפסיכולוג.

 

נו באמת!!!

 

חוצפה, זה מה שאני קורא לזה. מה אתם חושבים, שזה הפעם הראשונה שפתחנו טלוויזיה?? שנחתנו לפה מכוכב אחר???

 

זאת כנראה הפעם המיליון שבה ראיתי את הסצינה שבה הבעל הנבגד דורש מאשתו לספר לו בפרטי פרטים על הבגידות. התסריטאים של בטיפול אומרים לנו: אנחנו לא באמת יודעים לכתוב תסריט. לכל היותר אנחנו יודעים להעתיק סצינות שנמצאות בזיכרון הקולנועי הקולקטיבי. אנחנו לא מכירים שום דרך אחרת שבה ייתכן שבעל נבגד יגיב לגילוי שאישתו בוגדת בו. כי, אתם מבינים, ראינו הרבה סרטים וסדרות, ובכולם הבעל הנבגד דרש לדעת את כל הפרטים, ככה שלא תיתכן דרך אחרת להגיב, נכון?

 

לא נכון!!!

 

מה הבעיה?! תראו סדרות בריטיות ותעתיקו סצינות שעשו אותם פעם אחת, לא מיליון פעם!!

תיקחו את Shamless ותעתיקו אותה לשכונת התקווה. מעניין באמת אם בשכונת התקווה יש את כמויות הסקס שיש בשיימלס. לא, כי אם התשובה היא כן, אני עובר לשם מחר.

 

אין צורך בהמשכיות, אפשר ליפול על שיימלס (שיים חיבה) בכל פרק מזדמן, אתם כבר תבינו מה קורה תוך כדי ריצה. אני ראיתי את העונה השנייה קודם ואת העונה הראשונה אחר כך, וזה לא פגם לי בחוויית הצפייה, להיפך. ככה נראים החיים! זה ריאליסטי! אין שנייה אחת שאתה אומר לעצמך -"תנו לי עצירה! זה לא נראה משכנע בגרוש!"

 

שיימלס היא סדרה שהייתי משלם בשביל הדיוידי שלה. למעשה שילמתי. העונה השנייה ישבה אצלי שלושה שבועות, כי איבדתי את אחד הדיסקים. שילמתי שישה שקל ליום איחור לאוזן, וכבר חשבתי לבקש מהם לקנות את העותק במקום, עד שפתאום מצאתי את הדיסק המזדיין, אז החזרתי להם את הקופסא.

 

שימו לב - ספויילר בפיסקה הבאה: (אבל לא משהו שיפגע בהנאת הצפייה שלכן אם תקראו אותו)

למשל, כשראיתי את העונה השנייה, אמרתי לעצמי - "כזה בית ענק, לא ייתכן שרק האחות הגדולה מחזיקה את כולם על המשכורת שלה, זה לא משכנע" - עד שהתברר שהחבר שלה הוא פאקינג עבריין!

 

כמות ההמצאות שאתה לא רואה אותן באות מהסיבוב, השילוב המדהים בין דרמה לקומדיה - שרק עושה את כל העניין הרבה יותר ריאליסטי - אין דרמה בלי קומדיה. דרמה לבד זה מלודרמה, זה לא משכנע וזה משעמם.

אין רק דרמה. גם בחיים האמיתיים אף אחד לא מחזיק מעמד בלי למצוא גם ברגעים הכי קשים את הזווית המצחיקה, אחרת היה נדפק לנו המוח. כמו שלרבים אכן נדפק, ואז הם רוצחים את אישתם!

 

(כן כן, צריך להיות נשותיהם. אבל נשותיהם זה לא מצחיק)

זאת סדרה על מעמד פועלים, אבל לא ממש וייט טראש כי כולם שם כל כך חכמים ומצחיקים (שזה דווקא פחות משכנע) ועושים מלא שיגועים וצחוקים ושותים ומשתכרים כל יום ועושים מסיבות ספונטאניות כל יום עם או בלי סיבה ומעשנים ג'וינטים ופה ושם יש איזה ציץ חשוף או תחת וכמעט זין ואף אחד לא עושה מזה עניין גדול.

השכנה עושה עיניים לחלבן ומבליטה את הציצים כדי שהילדים יגנבו לו בקבוקי חלב מהאוטו.

 

אולי מרגי יכולה לכתוב סדרה כזאת על סמך נסיונה מקריית מלאכי.

 

בקיצור, ביום שבו תראו בסדרת טלוויזיה בן משתין על אבא שלו, שמקבל את זה בהבנה(!), זה היום שבו תדעו שצפיתם בסדרת מופת.

 

ואם תצפו בקרוב בעונה הראשונה של שיימלס, היום הזה קרוב מתמיד!

 

נ.ב. כל הדמויות והשחקנים בסדרה הזאת הם א.א., ואני לא מתכוון לאספ אמדורסקי.

 

בקיצור הבנתם.

 

וההפגנה של הנשים מתחילה עוד שעה אז תתכוננו!

נכתב על ידי , 23/3/2006 17:09   בקטגוריות תרבות  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-16/4/2012 21:27
 



דופקים אותך ואת לא נהנית?


צעדת הנשים חוזרת בגדול, מחר בשש וחצי, ואפילו יש באנר שכולן יכולות להעתיק ולפרסם גם אצלן: (אפשר להעתיק גם רק את כתובת הבאנר)




רויטל זילונקה, ממארגנות הצעדה, כתבה מאמר בווינט.

נ.ב. ציטוט שמצאתי עכשיו בגיליון החדש של מסע אחר, שעורך אותו יפה דרור פויר:
"לדעתי אישה יכולה להיות אחת משתיים: פמיניסטית או מזוכיסטית" - גלוריה סטיינהם.

והנה עוד אחד, שני עמודים אחרי זה. לפעמים אתה מופתע לשמוע פניני חוכמה מאנשים שיש להם תדמית כל כך מושמצת, שאתה שוכח שזה לא סותר את האפשרות שהם אינטיליגנטים:
"לא משנה איך אישה נראית, אם יש לה ביטחון עצמי, היא סקסית" - פריס הילטון.
נכתב על ידי , 22/3/2006 21:29   בקטגוריות בחירות 2006  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סרפנטינה ב-24/3/2006 12:26
 



סוריאנה - מומלץ


המלצתי כבר? אנלא זוכר.
לצערי, רוב האנשים שהיו איתי באולם לא הצליחו לעקוב אחרי העלילה המקוטעת (כך הבנתי מהשיחות בהפסקה וביציאה מהאולם), ולדעתי זה כישלון עריכתי, כי היה אפשר להוריד די הרבה קטעים ולעשות את הסיפור הרבה יותר מהודק ועדיין להשאר עם המבנה הטום-קלנסיי של התסריט.

לי לא הייתה שום בעיה, ואני חושב שזה סרט חזק. נראה לי שהמסר האנטי אמריקאי עובר ברור אפילו למי שלא הצליח לעקוב אחרי כל פרטי העלילה.

יותר ויותר מתרחבת ההבנה (בעולם ועכשיו גם בתוך ארה"ב) לגבי העובדה שבארה"ב, וכמובן לא רק בה, השלטון משמש מכשיר בידי בעלי ההון הגדולים להשגת יעדים כלכליים, במסווה של דאגה לאינטרסים לאומיים, על חשבון האזרח הקטן, הן בתוך המדינה והן בכל מקום אחר בעולם. וזה כולל גם רצח של מנהיגים פוליטיים בארצות אחרות, בייחוד אם הם סוציאליסטים או סתם עושים משהו שלא מתיישב עם המטרות הכלכליות של התאגידים האמריקאים.

ואם גם ג'ורג' קלוני אומר את זה, הרי שבטוח שזאת אמת לאמיתה!

ושאלה לסיום: מי זוכר את ג'ורג' קלוני, באחד מתפקידיו הראשונים בטלוויזיה, בתפקיד קטן בתוכנית המעולה רוזאן?
נכתב על ידי , 22/3/2006 18:53   בקטגוריות ביקורת  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ר ב-22/3/2006 21:27
 



בג"ץ הוציא צו על תנאי: מורה למדינה לנמק מדוע לא תהרוס את המבנים הלא חוקיים שהוקמו ב"מתתיהו


עוד ניצחון משפטי ללוחמים למען בילעין!

בעקבות הדיון ב-15.3 בעתירת "שלום עכשיו" וראש מועצת הכפר בילעין (143/06) נגד הקמת שכונת מתתיהו מזרח על אדמות הכפר שממערב לגדר, הוציא היום בג"ץ צו על תנאי. בצו נדרשים המשיבים, ובראשם המדינה, להסביר ולנמק מדוע לא תבוטל תוכנית המתאר לשכונה; מדוע לא יוצאו צווי הריסה למבנים הלא-חוקיים שהוקמו בשכונה; ומדוע לא תיפתח חקירה פלילית נגד המעורבים בעניין.

בגוף ההחלטה ציינו השופטים כי "בגדר תשובת המדינה מתבקשת התייחסות, בין היתר, לשאלה האם הוחל בחקירה פלילית בפרשה נשוא העתירה, וכיצד בכוונת המדינה לנהוג בהקשר זה". למשיבים הוקצו 30 יום להגיש את תגובותיהם.

חשוב מזאת, בג"ץ הותיר את צו הביניים על כנו, בלי להכניס בו שינוי כלשהו. פירוש הדבר הוא שהמשך הבנייה או האכלוס במתחם אסורים לחלוטין.

הידד!

ועוד מילה על התערוכה במנשר, בייחוד בעקבות התגובות, הן של הג'ינג'ית והן של לולה, תלמידה במינשר שדי התעצבנה מהתערוכה.

אין ספק שיש כשלון מהדהד של האוצר להסביר מה מהות האובייקטים שפזורים בחלל הגלריה. מנותקים מההקשר המקורי שבו הוצגו, באמת אין להם הרבה ערך אמנותי. אני קיוויתי שבצד הגרוטאות יציגו סרטי וידאו שבהם יראו את המיצג החי שהוצג תוך כדי הפגנה, ואז יובן ההקשר והמסר.
להגנת תושבי בילעין אומר שהם כן אמנים וכן טובים, רק חבל שזה לא עבר בתערוכה, שהפתיחה שלה נראתה כמו מסיבת מחזור לבוגרי ההפגנות.
נכתב על ידי , 21/3/2006 18:55   בקטגוריות נגד הכיבוש שתיים בחמש  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סנדי ש ב-22/3/2006 20:04
 



עירית לינור היא פוסטמה מפגרת!


אני לא מסוגל להקשיב לתכנית הזאת.

שתי דקות ואני מתעצבן כל כך שאני יוצא לרחוב לאנוס איזה זקנה.

החוצפה של האנשים האלה להציג את זה כתכנית שבה נפגשים נציגים מצדדים שונים של המפה הפוליטית מכעיסה אותי כל כך שיוצאת לי אש מהאזניים.

 

אמרתי בעבר ואני אומר זאת שוב:

המילה האחרונה היא תכנית שבה מפגישים בין הימין הלאומני לימין הרצחני.

 

אורי אורבך הוא פשיסט שבמתק שפתיים מנסה להסתיר את השיניים נוטפות הדם, ומדובר בדם של ילדים פלסטינים. כל מי שאוזניו בראשו ויש גם משהו ביניהם לא יפול במלכודת הזאת של הזאב בתחפושת הספתא.

 

ולגבי עירית פוסטינור:

 

עירית לינור היא פוסטמה מפגרת!

 

גם אברי הוא פוסטמה מפגרת, אני לא עושה אפליות. קצת זריזות לשונית בשידור לא תסתיר את העובדה שהם זוג פוסטמות.

 

זאת פשוט הונאת הציבור.

עושים כאילו ויכוח דמוקרטי בנועם אבל למעשה רק לימין הרצחני יש נציג אינטיליגנטי.

כך, במסווה של פתיחות, נותנים במה חופשית לפשיסטים, ועוד מציגים את זה כדיון אינטיליגנטי, כשברור שיש פה שדרן אחד אינטיליגנטי ושדרנית אחת מטומטמת, והוא מחנך אותה בסבלנות ומסביר לה כמו לקשת התפיסה שהיא את עקרונות הפשיזם, עד שהיא מבינה ומאמצת את התורה.

 

כמובן, פוסטינור לא נהייתה נאצית במסגרת התכנית. זה קרה לה עוד קודם, כשהפסיקה להעמיד פנים של פמיניסטית לוחמת ורווקה הוללת וגילתה שהיא בסך הכל בחורה פולניה נשית ועדינה שצריכה גבר חזק, אז היא הלכה להתחתן עם דובר צה"ל (עוד פשיסט במסווה של פרשן), שהוציא לה את השטויות מהראש, עשה לה ילדים, והסביר לה טוב טוב למה צריך צבא חזק ולמה אין מנוס מלהרוג ילדים פלסטינים השכם וערב. כי הם פצצות מתקתקות. אז צריך לתקתק אותם.

 

יש לי דה-ז'וו, תגידו כבר כתבתי את הקטע הזה פה, או סתם אלפי פעמים בראשי?

בכל מקרה הנה אתם רואים, יש דברים שגורמים גם לי לאבד את ההומור לכמה דקות.

לפחות הוצאתי קצת קיטור, אז נראה לי שהפעם הזקנה ניצלה.

מסכנה היא בטח מחכה לי.

 

נספח א

 

מעניין באמת אם יש פוסטמה בבבילון? הא איזה קטע! יש:

 

פוסטמה 

adj./n. pustema (worthless person-Ladino)

Babylon Hebrew Thesaurus 

 

פוסטמה

(ת'/ש"ע) חסרת תועלת, לא יוצלחית, ריקנית, חסרת ערך, לא שווה, כינוי גנאי, קללה.

 

אני דווקא התכוונתי יותר ל"לא אינטיליגנטית, מוח ריק".

לצערי זה לא שהיא חסרת ערך, יש לה יופי של ערך בתור כאילו שמאלנית עבור ערוץ 7 (הערוץ שהיה ידוע פעם בשם גלי צה"ל, עד שהוא התחיל לעשות תכניות במימון צו פיוס, תכניות החזרה בתשובה, והגרוע מכל בעיני - תוכניות קבלה, נומרולוגיה ואסטרולוגיה, ושאר עבודת כוכבים ומזלות - כל זה במימון שלי! אוי ויעל דן - אל תיתנו לי להתחיל אפילו לדבר על יעל דן. היא כל כך פוסטמה ש... שאני, אני - אעשה דברים אשר, אף כי לא אדע עוד מה טיבם - הם יהיו לפלצות הארץ ומלואה! יוכבד, אל תלכי, אני בא!)

 

אני אוהב במיוחד את "ריקנית".

נכתב על ידי , 21/3/2006 13:25   בקטגוריות שחרור קיטור  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-24/3/2006 13:13
 



אייל ואני הערב בטל ברמן (ערוץ 2, 23:00)


דווקא חיפשתי בגוגל את טל ברמן כדי לדעת באיזה ערוץ הוא משדר, אבל היו לו די הרבה תוכניות לייט נייט ולא הצלחתי להבין מי מהן הנוכחית, אז פשוט צלצלתי ושאלתי את המפיקה.
האמת היא שאני מאוד נהנה להעליב את המפיקות בהפגנת חוסר התמצאות לגבי התוכנית שלהן. יש לי חשד שהיא ידעה שאני נהנה.

23:00, ערוץ 2, "אחרי הכל עם טל ברמן".
נכתב על ידי , 20/3/2006 13:57   בקטגוריות אמנות פוליטית  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של צביץ ב-22/3/2006 07:58
 



לדף הקודם    לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)