לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2006    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2006

שתי תגובות חזקות לכתבות על נזקי הקנביס


שכחתי לפרסם גם את זה וזה נהיה קצת ישן, אבל עכשיו יש לי תירוץ טוב: במגזין Reason עלה קומיקס חדש של הגאון יבדל"א פיטר באג - הפעם על האיוולת שבמלחמה בסמים. בשנים האחרונות באג התגלה כהרבה יותר שמרן ממה שחשבתי שהוא, אך עדיין הקסם שבפרצופים המופתעים והנדהמים שהוא מצייר עושים לי את זה כל פעם. באג עושה קומיקס-ג'ורנאליזם מושקע, כולל ראיונות עם אנשים ויציאה לשטח לכנסים וועידות. הקומיקס כאמור לא חד במיוחד ברמת האידיאולוגיה, בטח לא חד כמו שתי התגובות שלהלן:

שתי תגובות חזקות לכתבות במוסף הארץ, התפרסמו במדור התגובות של המוסף:
של שלמה קראוס, ממארגני שוקולטורה, ושל רם-און אגמון, שיש לו שם מעניין אבל אנלא יודע מה הוא מארגן.

תחלואות אחרות
המסע למודעות לנזקי הקנביס (מוסף "הארץ" 12.5), בין אם צודק ובין אם לאו, לוקה בכשל עקרוני. את כל הסימפטומים והנזקים שעליהם מצביעים המומחים אכן ניתן למצוא אצל שיעור גדול מציבור המעשנים, אבל לא נדונה דיה השאלה, האם עישון הקנביס הוא ה"טריגר" שמעורר את הסימפטומים הללו, או שמא הוא תוצר שלהם (שאלת הביצה והתרנגולת).

כשד"ר חיים מהל מתאר את "המונולוג הקלאסי" על המעבר מילד מצטיין ומצליח בבית הספר, לסובייקט לא יצרני המתגורר בבית הוריו בגיל 30, הוא ממהר להסיק כי תסמונת חוסר-המוטיווציה נובעת משימוש במריחואנה. האם לא עלה בדעתו ששיעור גדול מהנוער עובר תהליך דומה של ירידת מוטיווציה בגלל תחלואות אחרות בחברה הישראלית? אותו ילד מצטיין, שהגיע לגיל 18 כקונפורמיסט מושבע, נוחת אל תוך הבצה הצבאית המחנכת אותו (על אף החזות הרשמית) שעדיף להישאר "ראש קטן". אחרי שלוש שנים של התפכחות הוא ייפלט בגיל 21 מלא שאלות ותהיות מוסריות, יתהה אם אותה "תרומה עצומה" שהיתה גאוותו בגיל 18, אכן משתלמת ויאבד את התפישה האתנו-צנטרית של העם היהודי כשיצא לגלות עולם.

כשיחזור לעבוד בעבודות משפילות בעד שכר זעום, שממנו ייאלץ להפריש מסים לאותה חברה שהיה גאה לשרת בעבר וכעת מתנכרת לו, קשה שלא להבין מדוע עולות בראשו שאלות בדבר הטעם בתרומה לחברה ומתעורר רצון לעבור לסיפוק עצמי. הוא יטוס להודו לחפש אמיתות תחת אלו שהתבדו לו, יהגר לאמריקה בתקווה ששם יוכל להצליח ללא מגבלות מעיקות או לחלופין - ישב מתוסכל בביתו, ללא כיוון ויביט על המציאות כחסרת טעם.

באיזה מהשלבים הללו הוא ימצא נחמה בעישון קנביס, שמלבד פגיעתו ביצרנות, מרגיע ומשרה אופוריה קלה? הקנביס נמצא מחוץ לחוק מאותה הסיבה שריטלין מסובסד בכ-90%: ראשית כל יש לדאוג לחברה של סובייקטים צייתניים, יצרנים ומרוכזים, שיכולים לעבוד עשר שעות ביום בלי תוספת שכר וזכויות בסיסיות. הנזק הבריאותי הוא משני.

שלמה קראוס,
תל אביב

למה קנביס

הקוקאין הוא הסם של העשירים. הוא גורם תחושת עונג אלוהית, ומאפשר חשיבה חדה. אנשים העובדים תחת השפעת קוקה חשים שההספק שלהם גדול עשרות מונים מאשר כשהם פיכחים. זה סם יקר מאוד, והמשטר לא מתעסק עם בעלי הממון.

ההרואין גם הוא סם יקר. הוא מטיל את המשתמש אל תהומות קהות החושים והפשע. הוא נפוץ בשוליים החברתיים, אצל האנשים שממילא אינם תורמים לחברה, ועל כן מותם או חייהם לא מטרידים את המערכת השלטונית. הוא גורם לפשיעה זעירה, ועוזר להצדיק את קיום המשטרה.

הניקוטין מרגיע את ההמונים, אך גם מרעיל אותם, ובשל הוצאות הבריאות הכרוכות בשימוש בו מנסים השלטונות לצמצם את השימוש בו תוך מאבק מתיש בתאגידים.

הקפאין מגדיל את התפוקה של העובדים. הוא מאפשר לאנשים לעבוד גם כשהם עייפים. נוח לשלטון שההמונים יפתחו לו התמכרות, כי הם מעלים את התל"ג והתאגידים שולטים בייצור הסם ובהפצתו.

האלכוהול קשור לפולחנים דתיים ומיוצר על ידי תאגידי ענק. היחס אליו מצד השלטונות הוא סלחני, למרות הנזקים האדירים שהוא גורם, הן בריאותית והן חברתית.

כל אחד יכול "לייצר" קנביס. התאגידים אינם יכולים להשתלט על השוק. לפי הכתבה "השרוטים", הוא גורם למקצת המשתמשים בו תחושת אפתיה ומונע מהם להיות יחידות צריכה יעילות ולהשתלב במסלול הרצוי לשלטון. למשתמשים אחרים הוא גורם "מעוף מחשבות" ותסמינים המזכירים "שיגעון גדלות". התיאור "שיגעון גדלות" הוא למעשה האמונה של האדם באמיתות הדעות שלו וביכולתו להביא לשינוי חברתי. אנשים כאלה מזינים את היסודות החתרניים של החברה. הקנביס הוא סם המעורר תסיסה חברתית.

דיכוי המשתמשים לא נעשה מדאגה לבריאותם הנפשית או הגופנית, אלא מרצון למנוע את התופעות החברתיות הבאות יחד עם השימוש בסם.

רם-און אגמון,
הוד השרון
נכתב על ידי , 24/5/2006 10:29   בקטגוריות ביקורת, תרבות נגד, סמים  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דרור קלינגר ב-27/5/2006 15:21
 



דיסקומניה - חנות דיסקים מקוונת ליוצרים עצמאיים


כמה סטודנים הקימו את אתר דיסקומניה, שהוא חנות מקוונת שדרכה מוזמנים יוצרים עצמאיים למכור את הדיסקים שלהם. יחסית לאתרי ווב שתיים זה קצת לואו-טק, והעיצוב מיושן מאוד, אבל בגדול זה רעיון חיובי.
הם גובים מהיוצרת סכום חד פעמי של 50 ש"ח לכל אלבום, ואחר כך 12 ש"ח לכל עותק שנמכר. היוצרת קובעת את המחיר לצרכן.

יש סל קניות ואפשר לשלם בויזה, דיינרס ברשת או בטלפון, או בצ'ק או במזומן בדואר.
אני ממליץ ליוצרי האתר להוסיף גם את PayPal כאמצעי תשלום.

.
נכתב על ידי , 24/5/2006 08:17   בקטגוריות אינטרנט, מוזיקה, פאנק, תרבות אלטרנטיבית  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סרפנטינה ב-25/5/2006 00:43
 



מתנחלים גנבו טרקטורים של פלסטינים בדרום הר-חברון


מתוך הדואל של שומרי משפט:

משפחות יהודיות החלו לאכלס בתים שנבנו שלא כחוק במודיעין עלית

היום, שתי משפחות יהודיות החלו לאכלס שני בתים שנבנו שלא כחוק בשכונת מתיתיהו מזרח הנמצאת בישוב מודיעין עלית. הבתים נבנו על אדמות השייכות לכפר בלעין ולכן הורה בית המשפט העליון להקפיא את הבנייה ולעצור את המגורים שם. בתחילת האירוע המשטרה סירבה לשלוח כוחות למקום, וכשלבסוף הגיעו לא פעלו לעצור את הפלישה. לאחר שמשפחה אחת הצליחה לפרוק את חפציה והמשפחה השניה כמעט סיימה, המשטרה עצרה את פריקת החפצים ושלחה את המשאיות, אך משאית בה עדיין היו חפצים עצרה לאחר מספר מטרים והורידה את החפצים.

מתנחלים גנבו טרקטורים של פלסטינים בדרום הר-חברון
בדרום הר-חברון, ליד התנחלות מעון, מתנחלים החרימו טרקטורים השייכים לחקלאים פלסטינים, בזמן עבודות חריש שתואמו עם כוחות הביטחון. המתנחלים לבסוף החזירו את הטרקטורים לבעליהם, לאחר שחיבלו בטרקטור אחד. כוחות משטרה וצבא שנכחו במקום לא עשו דבר על מנת להגן על החקלאים או לעצור את התוקפים, ובחרו לתת "פרס" לתוקפים על-ידי עצירת עבודת החריש. כוחות הביטחון התוודו שלא התכוננו עם מספיק כוחות והבטיחו לארגן יום להמשך העבודה בזמן הקרוב. פעילי שומרי משפט היו בסביבת האירוע אך הצבא מנע מהם להיות באיזור העבודה ולהגן על הנתקפים. לפני יומיים, תיעדו פעילים של שומרי משפט תקיפה נוספת של ילדי בית-ספר על-ידי מתנחלי מעון. גם שם החיילים המלווים לא עשו דבר לעצור את התוקפים.

ברשותנו צילומי וידאו מבלעין, וכן צילומי סטילס מדרום הר-חברון בהם רואים את התוקפים לאחר המעשה.

לפרטים נוספים אפשר להתקשר לרב אריק אשרמן: 5607034-050
נכתב על ידי , 23/5/2006 18:33   בקטגוריות נגד הכיבוש שתיים בחמש  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של mom ב-25/5/2006 10:46
 



הוצאת הקומיקס Drawn & Quarterly פצחה בסייל אביב!


הוצאת הקומיקס Drawn & Quarterly  פצחה בסייל אביב וההנחות הן בין 25% לעד 75%.

 

בין המומלצים: כל ספרי האוסף של הגאון המיוסר והקורע Chester Brown,


כל ספרי האמנית Julie Doucet,



ובואו נראה מה עוד:

 

Best of Drawn & Quarterly, אוסף את מיטב הקומיקס שלהם מהשנתיים הראשונות, מומלץ, ב-30% הנחה.



The D&Q Showcase Series - האנתולוגיה החדשה של D&Q ליוצרים צעירים, מאוד מוצלחת, בייחוד הציורים אבל פה ושם גם הסיפור. מזכיר קצת את דימונה פה ושם. 50% הנחה! 7.65$ במקום 15$!



זהו, יש שם עוד פנינים, תחפרו בעצמכם

נכתב על ידי , 23/5/2006 12:13  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-23/5/2006 13:11
 



זוכו מפגינים נגד הגדר: "ההפגנה - זכות חוקתית"


כתבתי את הפוסט הזה בשבוע שעבר כטיוטה ושכחתי להעלות, אז הנה.
מתוך הידיעה של יובל יועז בהארץ:



פולק ולייזר מפגינים (צילום: תומר אפלבאום / באובאו)

בית משפט השלום בירושלים זיכה שלשום (שלישי) שני פעילי שמאל, יהונתן פולק ומשה סניץ, שהואשמו בהתפרעות בהפגנות נגד הקמת הגדר בכפר הפלשתיני בודרוס בספטמבר 2004. "עקרון חופש ההפגנה מהווה זכות חוקתית מהמדרגה הראשונה", כתב השופט אלכסנדר רון, "ומחייב את בית המשפט זהירות ניכרת בבואו לשקול מתי ראוי לקבוע את אשמת אדם שנכח בהפגנה שהתפרעו בה אחרים".

נטע גולן מוסיפה עוד כמה פרטים במיילינג ליסט של האנרכיסטים: שוטרת מג"ב יסמין לוי, (הזכורה אפילו לי מהפגנות לפני כשנה, אם אני לא טועה) שינתה את עדותה כמה פעמים: בהתחלה היא נתנה דו"ח על המקרה, אבל הוא כנראה היה רך מידי, כי אחרי שיחה עם חבריה השוטרים היא "נזכרה" שהנאשמים גם קיללו אותה וגם זרקו אבנים. אחר כך במשפט היא חזרה בה מהאשמה זו.

אגב, מאז פרקטיקת המעצר היא קבועה: מייד עם המעצר מצולם השוטר עם המפגין בוידאו ומתאר את הסיבות למעצר, תוך כדי שהוא ממציא, אם צריך, האשמות באלימות כדי לבסס את העילה למעצר. על זה אני יכול לדווח ממראה עיני.

כשנשאלה השוטרת יסמין במהלך עדותה במשפט האם יש כלי נשק שבהם משתמשים נגד מפגינים פלסטינים אך לא נגד מפגינים ישראלים, היא ענתה: "ברור!". שוטר אחר העיד שפרקטיקת פיזור ההפגנה הייתה להפריד את הישראלים מהפלסטינים ולהוציא אותם מקו האש כדי שאפשר יהיה לפעול נגד הפלסטינים (באלימות הקטלנית הדרושה).

השופט כתב בהחלטתו שעדותה של יסמין לוי מטילה צל על עדויותיהם של כל שוטרי מג"ב.
נכתב על ידי , 23/5/2006 10:05   בקטגוריות נגד הכיבוש שתיים בחמש, הפגנות, חדשות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מחר בבילעין: דרוש ליווי לעבודות חקלאיות


ובילעין קטן לגיוון:

שלום לכולם,

מחר בבוקר, יום שלישי 23.5.06, מתוכננת פעילות חקלאית בבילעין. למרות שמדובר בעבודות שגרתיות שלא אמורות לעורר בעיות כלשהן מצד הצבא, התבקשנו להגיע לכפר כדי להבטיח שהכל יתנהל כשורה.

אני מתנצל מראש על ההתרעה הקצרה. כל מי שיכול/ה להגיע מחר מתבקש/ת להתקשר אלי בהקדם בטל' 03-6774102 (אפשר גם להשאיר הודעה).

תודה ולהתראות,

ניר שלו
נכתב על ידי , 22/5/2006 12:54   בקטגוריות נגד הכיבוש שתיים בחמש  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הקודם    לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)