לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2007    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2007

מי אחראי למצב בעזה?


והנה שוב טומנים השמאלנים לייט את ראשיהם בחול, ומסרבים להכיר באחריות שיש לישראל לנעשה בעזה.

"הם ילדים גדולים, שידאגו לעצמם!", "אנחנו יצאנו מעזה לפני שנתיים!"

כן, יצאנו מעזה. אחרי ששלטנו בה קרוב לארבעים שנה. כל כלכלת עזה הייתה ועודנה תלויה בישראל. הפלסטינים בעזה לא יכולים להעמיד את כלכלת עזה על רגליה לבד, ללא סיוע מישראל.
אבל ישראל לא הושיטה עזרה אחרי ההתנתקות, אלא להיפך.
כספי מכס ומיסים שישראל גבתה עבור הרשות הפלסטינית הוחרמו ולא הועברו לרשות.
ישראל סגרה את המעברים לעזה. כך יצא שנשק הועבר במנהרות, אבל ייצוא לא יצא דרך המעברים.

ישראל לא פיספסה כל הזדמנות להרוס את הרשות בשליטת עראפת ואחר כך עבאס.
זוכרים את "אין פרטנר"? זוכרים את "אבו מאזן הוא אפרוח בלי כנפיים"?
זוכרים את הפצצת כל מפקדות הרשות ובנייני הממשל בכל רחבי הגדה ובעזה?

אבו מאזן והפתח היו הצד המתון, הצד שהאמין במשא ומתן.
מה קיבלו מישראל הפלסטינים המתונים שהאמינו במשא ומתן?
נכון, זין בתחת.

ארה"ב מאמינה בדמוקרטיה. ארה"ב, ובעקבותיה ישראל, עודדו הליך דמוקרטי אמיתי בשטחים.
אבל כשהתבררו התוצאות, ארה"ב וישראל סירבו לקבל את התוצאות הדמוקרטיות.
חמאס זכה לרוב דמוקרטי.
אם היינו מדברים איתו, היינו (אולי) יכולים להעביר את החמאס בדיוק את אותו תהליך שעבר על הפתח - מארגון טרור למפלגת שלטון (גם אם מושחתת).
אבל ישראל וארה"ב החרימו את החמאס.
חמאס נשאר מבודד.
שוב גילו הפלסטינים שעבדנו עליהם. מצד אחד דרשנו מהם דמוקרטיה אמיתית, מצד שני לא קיבלנו את התוצאות.
דוברי החמאס התחננו לדבר עם ישראל ועם ארה"ב, אבל הושבו ריקם.
וכך הממשלה בעזה נותרה מוחרמת, ולזה כמובן יש היבטים כלכליים. המצב בעזה נהיה אפילו יותר גרוע משהיה קודם.


"תראה אותם, הם כמו חיות!"
דווקא מאז הסכם אוסלו, עזה הושמה במצור. סטודנטים לא יכולים לסוע לגדה ללמוד באוניברסיטאות שם. חולים לא יכולים לסוע לבתי חולים בגדה לטיפולים. רק כשישראל מפציצה אזרחים חפים מפשע, היא מסכימה מדי פעם באופן מיוחד להסיע את קורבנות ההפצצות שנותרו בחיים לבתי-חולים בישראל.

עזה במצור כבר 15 שנה. כל תשתיות החיים: בריאות, חינוך, רווחה, שכאמור עדיין תלויות בישראל מבחינה כלכלית, מתפוררות. רוב הזמן אין חשמל בבתים וגם מים לא.

מעניין איך אתם הייתם מתמודדים עם המצב הזה. אני בטוח שהייתם נשארים האנשים התרבותיים, המאוזנים והשלווים שאתם כיום, כשאתם לוגמים תה קר בביתכם הממוזג. אני בטוח שלא הייתם הופכים לחיות.
הרי אתם יהודים.
(כמו היהודים שביצעו לינץ' באותו עובד ערבי בשוק בנתניה, בדיוק כמו היהודים שניסו לבצע לינץ' באותו מחבל בירושלים, אלמלא הגנה עליו בגופה אישה חרדית אחת.)
אתם יהודים בני תרבות, לא חיות.

לפני שלושה חודשים עמדה בפנינו ההזדמנות לדבר עם ממשלת האחדות הפלסטינית, ובאמצעותה עם כל הפלגים והגופים בציבור הפלסטיני, על בסיס יוזמת השלום שאומצה ע"י הליגה הערבית. התקדמות נראית לעין לקראת שלום וסיום הכיבוש הייתה יכולה לחזק את הגורמים הפלסטינים המעוניינים בפתרון מדיני, וישנם כאלה הן בפתח והן בחמאס.


אילו נראו פירות מוחשיים לדרך המדינית, (אולי) היו האגפים הפלסטינים הצבאיים והמיליציות החמושות נזהרים יותר ממעשים נמהרים וכוחניים, וניתן היה למנוע הן את סבלם את תושבי שדרות והן את ההרג וההרס במלחמה הפנימית בעזה.


במקום זאת, ממשלת ישראל עשתה מאמצים גלויים ובוטים לעורר מלחמת אזרחים בין הפלסטינים. שרים וקצינים בכירים דיברו שוב ושוב על משלוח נשק למוחמד דחלן ואנשיו, ובכך הציגו אותם בפני עמם כמשתפי פעולה נבזים.


באופן ישיר, ההרג וההרס שנגרמו בעזה בשבוע האחרון הוא מעשה ידיהם של גורמים פלסטינים שנהגו בחוסר אחריות משווע וגרמו נזק עצום לעמם, אך גם ממשלת ישראל אינה יכולה לרחוץ בניקיון כפיה. מי שמעורר מלחמת אזרחים בקרב שכניו אינו יכול להתחמק מאחריותו למעשיו, גם אם התוצאות לא היו כמצופה.




נכתב על ידי , 16/6/2007 14:25   בקטגוריות גזענות, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, נגד הכיבוש שתיים בחמש, פוליטיקה, תרבות נגד, אקטואליה, ביקורת, צבא  
83 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורכידיאה ב-20/6/2007 00:52
 



מופע הסטנד-אפ הפלסטיני-ישראלי חוזר!


אבל ראשית תזכורת: היום אני בירושלים באירוע

עט-לשינוי

יריד ספרים וכתבי עת חברתיים והוצאות לאור עצמאיות

יום ד' 13.6

מתחם שבוע הספר בירושלים, ב"מעבדה"במסגרת יריד מרכזי של שבוע הספר בירושלים, דרך חברון 28

18:00-23:00

 

*

 

מסע הופעות הסטנד אפ הישראלי-פלסטיני 

חוזר!

פלסטיני-אמריקאי לבן, עולה חדש יהודי וירושלמי חרדי שהוא קתולי לשעבר -

כולם על במה אחת וצוחקים על יהודים, ערבים ומי לא!

יום רביעי ה-13.6, משכן אמנויות הבמה, רעננה, 20:30

יום חמישי ה-14.6, בית ציוני אמריקה, 20:30

מוצ"ש ה-16.6, בית כנסת קול הנשמה

 

לאחר מסע הופעות מוצלח בארה"ב, קנדה ואירופה, חוזרים חבורת הסטאנדאפיסטים המעורבת לשעשע אתכם, כולל קטעים חדשים! אמנם הפעם אהרון פרימן, השחור החביב, אינו נמנה על הבאים, אבל אני מאמין שיהיה בסדר גם בלעדיו.

כאן כתבתי יותר בפירוט על המופע, בפעם הראשונה שהם הופיעו, בינואר.

(ההופעה באנגלית).

 

לפרטים נוספים, לשמירת כרטיסים, ולראיונות ותיאומי תקשורת אנא התקשרו להאווי קהן 052-892-3551

 

נכתב על ידי , 13/6/2007 15:02   בקטגוריות אמנות פוליטית, פנזינים וכו', בידור, דת ואמונה, הומור, הומניזם, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, חברה וכלכלה, ירידים, מגזינים, נגד תרבות הצריכה, סוציאליזם, עירוני, קומיקס ישראלי, תרבות אלטרנטיבית, תרבות, אקטואליה, ביקורת, סיפרותי  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-16/6/2007 15:39
 



ה-Black Lips בהופעה חינם בחיפה, שישי הזה!!


13:00, יום שישי 15.6.07

גן בנימין, הדר

ואם לצטט את ראמר:

"הכל יתרחש בגן בנימין, שזה בעצם בסוף מדרחוב נורדואו בהדר. אנשים מחוץ לעיר - תגיעו לנורדואו ותלכו שם עד שתשמעו רעש או תראו התקהלות של הרבה אנשים. בכלל זו הזדמנות לבוא לעיר האגדית הזו (אין צורך לענות בהתחכמות על זה) ולאכול פלאפל או מה שזה לא יהיה שאנשים מתגאים בעיר הזו בגללו יהיה שם גם תיקלוט ודוכן חולצות של brokenfingaz! זהו נראה לי יאללה יאללה"

 

ויש גם את ההופעות בתשלום בחמישי ושבת:

 

 

ובינתיים בתל-אביב:

 

חברות יקרות,

ביום שישי, ה – 15/6, בין השעות 11:00-14:00 , יתקיים בסלון מזל יריד של סחר הוגן.

נשות קואופרטיב הנשים של דרום הר חברון ימכרו מגוון כריות יפהפיות מעשה ידיהן, נשות קואופרטיב הנשים של אל-עזריה ימכרו תיקים רקומים בעיצובים חדשים ומרהיבים.

 

אנא בואו להביע תמיכה והביאו את חברותיכן/חבריכן.

 

*

אה, כן, וגם אני חייב לכם דיווח ממצעד הזקפה הלאומית שנערך ביום שני: (הטקסט הוא של מארגנות המצעד):

 

לרגל ניצחונה המפואר של ישראל במלחמת ששת הימים, כדי לחגוג את דפיקתם המתמשכת של תושבי פלסטין על ידי צבא הכיבוש וממשלות ישראל כבר מאז 48, ובסגידה לגנרלים שהוכיחו שוב ושוב שלהם יש את הכי גדול, יצא אתמול לדרך מצעד הזיקפה הלאומית, אירוע חסר תקדים בתולדות ההתנגדות לכיבוש בפרט והציונות בכלל. חמושות בזין ענק וורוד וזוהר, ועטויות ברטיות משה דיין בורוד נצנצים, התאספנו בשדרות רוטשילד בתל אביב למצעד הראווה. המצעד נפתח בבית מאיר וצינה דיזנגוף, הבית בו הוכרזה המדינה. הטקס התחיל בתיפוף תופי סמבה, ונמשך בהקראת פסקאות מההכרזה תוך קריאות בוז. אח"כ השפרצנו באמצעות הזין הענק שלנו על הבית, בקריאות "הזיקפה הלאומית- את כולנו עוד תמית", "שוביניזם, גזענות- תודה רבה לציונות!" "גנרלים מדהימים- תעשו לי יתומים" וגם "לא יורה, לא יולדת- בכיבוש אני מורדת".

 

משם התקדמנו בשדרות רוטשילד לכיוון מוזיאון ההגנה, לזכר הארגון שהגה וביצע את תוכנית ד' לגירוש הכפרים הפלסטינים ב-48. השפרצנו על המוזיאון במרץ, תוך קריאות "לא הגנה ולא הכרח-הכיבוש הוא נאלח", "מתנגדות לכיבוש- לא שוכבות עם אף חמוש", "לא, לא לאחתלאל- לא שוכבות עם אף חייל". נקודת ההשפרצה הבאה היתה צומת הבנקים, שם השפרצנו ושרנו לסירוגין "הכיבוש הוא אסון בשירות שלטון ההון - הכיבוש הוא אסון בשירות שלטון האון!".

השפרצנו בהמשך גם על חברות העבדים הפזורות להן בשדרה. בשד' רוטשילד 91 השפרצנו לזכר שנת 1991, השנה בה הוכרז סגר מלא ומוחלט על השטחים הכבושים, תוך צעקות "זין זין יאללה יאללה צא מעזה ורמאללה!", "די לרצח די לשכול -הכיבוש דופק הכל" המצעד גמר בהשפרצה אחרונה וארוכה בסוף שדרות רוטשילד, ובקריאות "לא עולה, לא יורדת לזיקפה של המולדת". וגם האמיתה המוחלטת "אין גנרלים-אין פיגועים".

 

אנו בטוחות שאחרי פעולה מרגשת זו סיום הכיבוש הוא עניין של ימים ספורים בלבד.

 

 

 

 

עוד תמונות אפשר לראות כאן, וגם כאן

 

 

נכתב על ידי , 12/6/2007 19:25   בקטגוריות אמנות פוליטית, הומור, הומניזם, הופעות פאנק, הופעות&catdesc= מסיבות&catdesc= רייבים, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הפגנות, חברה וכלכלה, ירידים, מוזיקה, נגד הכיבוש שתיים בחמש, נגד תרבות הצריכה, סוציאליזם, עירוני, פאנק, תרבות אלטרנטיבית, תרבות נגד, אקטואליה, ביקורת  
40 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של TTGG ב-13/6/2007 09:48
 



הסיפור על איך יצאתי גם גאון וגם טמבל


זוכרים שלא מזמן כתבתי על היריד המוצלח בחיפה?

ובכן, בסוף אותו פוסט דיווחתי בעצב שאיבדתי או גנבו לי כמחצית מההכנסות ואולי יותר.

 

אז חלה התפתחות מפתיעה בפרשה.

לפני כמה ימים אני עומד לי ברחוב ומחכה למישהי שתגיע (סוף סוף הייתה לי בחורה שמקפידה לאחר אז פתאום אני מגיע בזמן). תוך כדי חיכיון אני מפשפש בארנקי לבדוק אם יש לי מספיק מזומנים. הופך חלק שבד"כ אני לא הופך, והופ - ערימת שטרות מבצבצים מכיס פנימי חבוי!

 

מה הסתבר? למרות שהייתי שיכור ועייף באחת בלילה, כשסגרתי את הדוכן, חששתי מפני אובדן הכסף, אז בגאוניותי הכנסתי את הכסף עמוק בארנק שלא ייפול או ייסחב בקלות.

מצד שני למחרת הייתי טמבל מוחלט ולא זכרתי שזאת עשיתי.

אבל סוף טוב הכל טוב.

 

וזה הזכיר לי את ימיי כסטודנט תפרן. קרה לי לא פעם שהגעתי לתחתית החבית ולא יכולתי יותר למשוך כסף מהקיר. לטובת ימי סגריר כגון אלה הייתי מחביא לעצמי כסף מזומן במגירות שונות בחדר, כדי שביום יום לא אמצא אותו ולא אשתמש בו, אבל כשאהיה מספיק נואש אחפור לעומק ואמצא אותו, ואז אוכל לקנות לאכול או כרטיס אוטובוס להורים בכפ"ס.

 

*

 

ולנושא אחר: מקורן קיבלתי את הלינק לאוסף הפליקר הענק הזה של מאיירים מהמאה הקודמת. יש המון מאיירי מגזינים אמריקאיים, והסריקה כוללת את הכפולה המקורית מהמגזין, מה שיכול לשמש המון השראה לא רק למאיירים אלא גם למעצבים.

שעות מרתקות של הנאה והשראה.

 

*

 

ולנושא אחר: אני מזכיר לכם שהיום יתקיים המצעד הרשמי לחשיפת האנדרטה לזקפה הלאומית. המצעד יצא ב-17:00 משדרות רוטשילד 23, מוזיאון ההגנה, שנמצא בין אלנבי ללנחלת בנימין. יהיה פאלי, ססגוני ורטוב לתפארת מדינת ישראל.

 

 

*

 

ולפני שאני שוכח, תוספת:

 

הבוקר התעוררו תושבי תל-אביב וגילו שכמה ממזרקות עירם נצבעו במשך הלילה באדום-דם, בעוד פעולה ישירה של אקטיביסטים אלמונים, במסגרת ששת ימי הפעולה לציון 40 שנים של כיבוש השטחים.

 

Dizzengof square fountain/statue

 

Massarik square fountain

 

כמו כן נודע לנו שנזרקו פצצות צבע אדום על בניין דובר צה”ל:

 

IDF spokesman headquarters

 

צילומים: אקטיבסטילז.

נכתב על ידי , 11/6/2007 11:34   בקטגוריות איור, אמנות פוליטית, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הערות אישיות, הפגנות, מגזינים, נגד הכיבוש שתיים בחמש, נוסטאלגיה, עיצוב גרפי, עירוני, פאנק, תרבות נגד, אקטואליה, ביקורת  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ציפורה ב-13/6/2007 12:12
 



רותו קיבלתה טור בניו יורק טיימז!


נירית אנדרמן מדווחת הבוקר בהארץ שרותו מחליפה את הסטריפאית הקבועה של הטיימז לחצי שנה.

 



 

ואם אתם בלונדון ב-16 לחודש (יום שבת הקרוב) אז יש השקה של הספר החדש שלה ורב שיח עם עוד איזה קומיקסאי.

נכתב על ידי , 10/6/2007 10:46   בקטגוריות איור, קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות, תקשורת  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נטאשה ב-10/6/2007 21:04
 



הערב, מוצ"ש: ההפגנה המרכזית נגד 40 שנה לכיבוש השטחים


אם המצפון מציק לכם על כך שאתם לא עושים כלום למען שינוי המצב במדינה שבה אתם חיים, הערב יש לכם הזדמנות נוחה וקלה לבוא ולהשמיע את קולכם כנגד השימוש שעושה המדינה במיסים שאתם משלמים. (אם המצפון לא מציק לכם - אשריכם!)

 

עשרות ארגוני שלום ומפלגות חברו להפגין הערב בתל-אביב, כולל אפילו מפלגות וגופי מרכז פוליטי ישנוני כמרצ ושלום-עכשיו.

 

כך שאפילו אם אתם לא פוסט-ציונים ראדיקליים, הערב יש לכם מקום.

 

ההתכנסות החל משש בערב בכיכר רבין, הצעדה תצא בשבע, ובשמונה תתחיל העצרת המרכזית ברחבת מוזיאון תל-אביב.

 



נכתב על ידי , 9/6/2007 12:17   בקטגוריות הומניזם, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הפגנות, נגד הכיבוש שתיים בחמש, פוליטיקה, תרבות נגד, אקטואליה, ביקורת  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של כל הר מתחיל מגרגר קטן אחד ב-16/6/2007 13:22
 



לדף הקודם    לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)