לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2005    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2005

שי ליברובסקי מכה שנית: מכסה לראש השנה


Stupid Ninja, הוא שי ליברובסקי, מכסה את The Streets לכבוד ערב ראש השנה.

שנה טובה!
נכתב על ידי , 27/9/2005 16:16   בקטגוריות מוזיקה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הסנביץ&rsquo; ב-28/9/2005 00:11
 



מדריך למוציא לאור: מושגים בסיסיים בדפוס: בליד


והיום עוד מושג דפוס בסיסי:

 

נגיד שאתם רוצים להדפיס חוברת בגודל סופי של איי4 (כזכור, 21X29.7 ס"מ).

 

הנה הדף שלכם עם ציור עליו (תאנה1):

 

 

כמו שאתם שמים לב, הציור והרקע השחור מגיעים עד קצה הדף ושם נחתכים (האזור האפור מסמל את הרקע, הוא לא חלק מהדף).

 

הדפסה שמגיעה עד קצה הדף נקראת בליד (bleed), אולי בגלל שהצבע "מדמם" עד השוליים, בלי שנשאר רקע לבן.

 

כדי שזה יקרה, מה שצריך לעשות זה להמשיך את הציור מעבר לגודל הדף הסופי, להדפיס על גיליון נייר גדול יותר, ורק בסוף לחתוך את הגיליון המודפס מכל צד לגודל הסופי של הדף בחוברת.

 

מקובל להשאיר 3-5 מ"מ שוליים עודפים מכל צד. זאת אומרת שלדף שגודל הנטו שלו הוא איי4 צריך לתכנן ציור גדול יותר, שגודלו לפחות 21.6X30.3 ס"מ, ממורכז. הציור הגדול יותר מודפס, כאמור, על גיליון הדפסה גדול, ורק בסוף נחתך לגודל הסופי.

 

אם מביאים את העבודה לבית דפוס גדול כקבצים ממורכזים, אין צורך לסמן צלבי חיתוך. איש הקדם דפוס ממקם את העמודים בעזרת מערכת אוטומאטית, והיא שמסמנת את הצלבים עבור הדפס שיחתוך את העבודה.

 

לעומת זאת אם מדפיסים בדפוס דיגיטלי, כן מומלץ לסמן צלבים. בפריהנד, מגדירים את גודל הדף כנטו הרצוי, ובחלון ה-info מגדירים בליד בגודל הרצוי. הפריהנד יסמן לכם מסגרת שמראה את הבליד. בפוטושופ, צריך לסמן את הגבול באופן ידני.

ככה מסמנים צלבים שמראים איפה צריך לחתוך:

 

 

 

זאת תמונה מוקטנת אז בכוונה עשיתי אותם גדולים. כעקרון אורך הקווים לא צריך להיות גדול מ-5 מ"מ, והמרחק שלהם מקצה העמוד לא צריך לעלות על 5-3 מ"מ. הם גם צריכים להיות דקים.

 

אם מדובר בספר בכריכה רכה, צריך להתחשב בעובדה שבערך סנטימטר-סנטימטר וחצי מהדף במרכז הספר יהיה לא כל כך קריא, ולכן צריך לתכנן טוב מראש יותר רווח בצד הזה, או לבקש מאיש קדם הדפוס להזיז את העמודים אוטומאטית מהמרכז. צריך לזכור שכל העמודים השמאליים וכל העמודים הימניים יצטרכו לזוז בכיוונים הפוכים. אם יש בליד בשוליים שקרובים יותר לשידרה (מרכז הספר, spine בלעז), צריך מראש לתכנן את השוליים כך שיהיה מרווח עודף בסנטימטר וחצי בצד הזה. בכל העמודים הימניים זה בצד שמאל ולהיפך. לא מבינים? תפתחו ספר, תבדקו איך הוא נראה ותקראו שוב, אולי זה יהיה יותר ברור.

אבל תשאלו אם משהו ספציצי מציק לכם.

נכתב על ידי , 27/9/2005 13:00   בקטגוריות מדריך למוציא לאור  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ניר ב-1/10/2005 00:48
 



גליה עופרי


והבוקר, לינק לאתר הפורטפוליו של גליה עופרי, שנבנה ע"י בעלה שיחיה, מר מושון זר-אביב.
כמו במקרים רבים, יותר נהניתי לגלות את הרישומים, שלא הכרתי לפני זה.
האתר בנוי יפה, צילום הרקע ממש איכותי, עם הפוזות של גליה (תגללו למטה).

www.galiaoffri.com
נכתב על ידי , 27/9/2005 10:21   בקטגוריות אמנות  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הסנביץ&rsquo; ב-27/9/2005 15:46
 



מדריך למוציא לאור: פרק שני: כמה להדפיס?


שאלה: כמה להדפיס?

 

תשובה: כמה שאתה חושב שתוכל להפיץ ולמכור.

כל אחד חושב שהיצירה שלו היא הכי בעולם ושהיא תמכור כמו רם אורן, אלא שהמציאות מעט שונה. כדי להבין את סדרי הגודל, צריך להשוות את החוברת\ספר שאתה מתכנן למוצרים הקיימים בשוק.

כדי להכניס לפרופורציות, הנה כמה הערכות גסות מאוד. ההערכות גסות כי אני לא זוכר ואין כוח להתחיל לחפש מספרים מדויקים לגבי העיתונים הגדולים, ולגבי הקטנים, הם לא מפרסמים מספרים מדויקים. בדרך כלל כשמו"ל מעיד על עיסתו הוא מגזים, מעט או יותר.

לגבי חברי תעשיית הקומיקס, אני בכוונה לא מוסר הערכות מדויקות, כי אני לא רוצה לחשוף מה שהם אולי לא רוצים שאחשוף, ולכן אני מדבר על סדרי גודל כלליים.

 

עיתון יומי (ידיעות) מוכר ביום חול כמאה אלף עותקים, בד"כ פחות. בסופ"ש מעט יותר.

ספרים שנחשבים בארצנו לרב מכר הם ספרים שמוכרים יותר מ-10,000 עותקים, אבל בימינו גם 5000 זה הישג מרשים.

אורי פינק: הספרים מכרו בימים הטובים עשרות אלפים. לגבי מגזין זבנג, מדובר בסדר גודל של עשרת אלפים בחודש, אם הוא מצליח.

סטיות של פינגוינים: בשיא תהילתנו, בסביבות גיליונות 19-21, כשהייתה לנו הפצה עצמאית למאה וחמישים חנויות מוזיקה וספרים בכל הארץ, כמה מאות מנויים, פושרים בבתי הספר וכו', הגענו לתפוצה של כ-5000 גיליונות. אבל מגיליון 8 ועד גיליון 15 הדפסנו רק 3000 עותקים, וגם אותם לקח לנו כמה שנים לחסל.

אדירי התכלת: עופר זנזורי מדפיס בסדר גודל של 2000-3000 עותקים מכל גיליון, ותוך שנה מוכר את כולם. אם הבנתי נכון, הגיליון הראשון כבר נמכר כליל, פחות או יותר.

דימונה מדפיסים בין 1000-2000 מכל ספר, גם באנגלית וגם בעברית. דימונה1 שהודפס באנגלית לפני שלוש שנים נמכר כליל רק השנה, עם ההזמנה של מאות עותקים מ-DIAMOND בארצות הברית. לשירלי באנגלית למשל, שיצא בינואר והוזמן מארה"ב כבר ביוני, כבר ייקח פחות זמן למכור מהדורה שלמה.

פלאן-B מדפיסים פחות מאלף עותקים מכל גיליון.

הוברט מדפיס בסדר גודל של 100-200 עותקים מגיליון, ואת גיליון חמש מכר כליל בארבעת ימי פסטיבל הקומיקס האחרון. ידוע לי שמהגיליונות הקודמים וייסמן הדפיס מספר מהדורות, אבל כל אחת מהן הייתה של פחות ממאה עותקים.

פאולינה פוגל יוצרת ספרים בהדפסה ידנית, ועושה מהדורות של עשרות בודדות בכל פעם.

 

עד כאן סדרי גודל בארץ. אני מתנצל בפני היוצרים העצמאיים אם חשפתי סדרי גודל שלא רצו שייחשפו, אבל אני מאמין ששיתוף בידע מועיל בסופו של דבר לכולם.

 

באופן כללי, היכולת שלכם למכור כמויות של עותקים תלויה בסדרי הגודל של הפצה שאתם חושבים שתוכלו להגיע אליהם. ההפצה תלויה באופי המוצר, מבחינת: התכנים, איכות הגימור של התכנים, פורמאט: גודל, עובי, איכות הכריכה, איכות העיצוב הגרפי. לדוגמא: העיצוב של פלאן-B נראה לא מסחרי, ולכן יתקשה להתקבל למכירה בחנויות כמו סטימצקי. זה לא אומר שפלאן-B לא טוב (להיפך), רק שאנשי סטימצקי עלולים להחליט שהוא לא בשבילם.

ההחלטה של מפיצים ורשתות לקחת את המוצר שלכם תלויה באופי המוצר כאמור. אבל גם אם הם השתכנעו שהמוצר נראה מסחרי מספיק, זה לא אומר שיימכרו ממנו הרבה עותקים. ייתכן שהעותקים לא יימכרו, ויוחזרו אליכם בחזרה. כדי שספר או חוברת יצליחו בחנויות, הם זקוקים לגיבוי מסיבי ביותר של יחסי ציבור, כדי שהציבור ידע על המוצר עוד לפני שהוא מגיע לחנות. אחרת, הסיכוי שמישהו יקנה את הספר בלי לדעת עליו מראש הוא אפסי. ויח"צ עולה כסף.

 

1. ללכת בקטן: 50-200 עותקים

הולכים בקטן על כמויות של בין חמישים למאתיים עותקים, למכירה בירידים או בחנויות בודדות בלבד.

אם אתם הולכים בקטן, אז תצלמו בזירוקס או תדפיסו בדיגיטלי, ובמקרה הצורך תצלמו עוד מהדורה קטנה בכל פעם לקראת פסטיבל קרוב או אירוע אחר. כך עושים הוברט הוברט, טומור קומיקס, ועוד.

 

היתרון: ההשקעה הכספית קטנה.

החיסרון: העותקים נגמרים מהר. הוברט למשל גמר את כל העותקים של גיליון 5 שלו, שהוציא לפסטיבל הקומיקס באוגוסט, ולא נשארו לו בכלל עותקים לפסטיבלים שיקרו בתקופה הקרובה.

 

 

2. ללכת בבינוני 400-500 עותקים

שזה כמו ללכת בקטן מבחינת ההפצה: למכור בעיקר בירידים ובכמה חנויות בודדות בתל-אביב ו\או באיזור מגוריך. ההבדל הוא שמספר העותקים שהדפסת מספיק לשנה-שנתיים, ואף יותר, של ירידים ופסטיבלים, במקום רק פסטיבל אחד גדול.
עמלת חנות נעה בין 30-35% ממחיר המוצר.

 

החיסרון: כשמדפיסים בכמויות שנעות סביב 400-500 עותקים, אלה הכמויות המינימליות לאופסט, וכך העלות לעותק יחסית גבוה. לכן כמות כזאת היא פתרון סביר בעיקר אם אתם מדפיסים צבע אחד ובדפוס יחסית זול.

 

מצד שני, יכול להיות שסוג החוברת שלכם באמת מתאים לחמש מאות בעלי טעם משובח בתל-אביב ולא יותר מכך.

או שהוא כן יכול להצליח יותר, בעיקרון, אבל פשוט אין לכם את הזמן ו\או את האנרגיה הדרושים כדי להגיע להפצה יותר רחבה. גם זאת אפשרות ריאלית.

 

 

3. ללכת בגדול על הפצה מסחרית: 1000 עותקים ומעלה

אם אתם הולכים בגדול על 1000 עותקים ומעלה, זה אומר שתצטרכו לעבוד על להגיע להפצה ארצית בחנויות ספרים ובכל חור אפשרי.

זה אומר שתהיו חייבים לפתוח עוסק מורשה, ורצוי גם לשכור רואה חשבון, לחשב את מחיר המוצר באופן ריאלי תוך כדי התחשבות בעלות ההדפסה לכל עותק, מע"מ, מס הכנסה, וכמובן עמלת המפיץ, שעומדת על 60% מהמחיר לצרכן.

במקרה כזה תצטרכו לעבוד קשה על יחסי ציבור או לשלם עליהם אלפי שקלים, על משאים ומתנים עם מפיצים מסחריים ורשתות ספרים גדולות, על סבבים קבועים בחנויות כדי לבדוק את מיקום הספר בחנות, על הוצאות גדולות נוספות כמו פוסטרים לחנויות, נסיעות, מעטפות, משלוחים, וכו וכו וכו.

 

 ולסיום הפרק:

אני רואה שבעקבות השאלה כמה להדפיס, שתלויה בעיקר באיך אתם הולכים להפיץ את הספר\חוברת שלכם, אצטרך לכתוב גם פרק שיעסוק באפשרויות ההפצה העומדות בפניכם. בפרק הבא, אם כן, אתאר את האפשרויות, החל מירידים ופסטיבלים, עבור בהפצה עצמית לחנויות בודדות, ועד הפצה לרשתות הגדולות של חנויות הספרים, דהיינו צומת ספרים וסטימצקי.

 

 

 

נכתב על ידי , 26/9/2005 15:57   בקטגוריות מדריך למוציא לאור  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הסנביץ&rsquo; ב-27/9/2005 11:41
 



הוצאת דימונה בפסטיבל הקומיקס SPX בוושינגטון!


לאור גל השמועות שהופיע בבלוגי הקומיקס המובחרים, הסכים מו"ל הוצאת דימונה, מר אמיתי סנדי, להתייחס לנושא באופן רשמי: "ובכן, אני שמח לאשר שבמחטף של הרגע האחרון דילגנו בקלילות מעל רשימות המתנה של עשרות וקבוצת דימונה מיוצגת בפסטיבל בדוכן רשמי ומכובד." פסטיבל SPX, הוא ה-Small Press Expo, פסטיבל הקומיקס של ההוצאות הקטנות, יתקיים מחר ומחרתיים, שישי ושבת, 23-24 בספטמבר, במלון הולידיי אין בתסדה, בבתסדה מרילנד, שזה בעצם פרבר של וושינגטון. זהו אחד משלושה הפסטיבלים החשובים של הקומיקס האלטרנטיבי האמריקאי, יחד עם ה-APE (ה-Alternative Press Expo) שמתקיים באפריל בסן-פרנסיסקו וה-MOCCA, שהוא היריד שעורך המוזיאון לאמנות הקומיקס והקריקטורה בניו-יורק ביוני. את דימונה תייצג מירב שאול, אשר תציע את שני ספרי דימונה האחרונים, דימונה3 ושירלי. יסייע לה גם המאייר הישראלי קורן שדמי. הפסטיבל משמש לא רק למכירת התוצרת, אלא גם להתערות בין היוצרים ורקימת שיתופי פעולה עתידיים. זוהי הופעה חשובה לדימונה, שספריה דימונה2 ודימונה3 יפורסמו בחודשים אוקטובר ונובמבר בקטלוג ה-PREVIEWS של חברת דיאמונד.

 

עדכון:

מירב וקורן נהנו מאוד, רקמו קשרים עתידיים חשובים, וגם מכרו כמה ספרים.

תמונות:

מימין: קורן, מירב, רמי אפעל, גם הוא מאייר ישראלי שחי בניו יורק.

 

קורן ומירב: (לא, הם לא ביחד)

נכתב על ידי , 26/9/2005 10:35   בקטגוריות קומיקס ישראלי  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של her ב-30/9/2005 21:26
 



ניתן להשיג את "שירלי" בצומת ספרים


ניתן להשיג את "שירלי"בחנויות צומת ספרים באיזור גוש דן. כבר יש בחנויות בדיזנגוף סנטר, עזריאלי, פרוזה, שבעת הכוכבים בהרצליה וגעש. במהלך השבוע נגיע לכל חנויות צומת ספרים באיזור המרכז, כולל ראשון לציון, רעננה, רמה"ש.

בעוד שבועיים, יום שישי ה-14.10, תתפרסם גם כתבה במקומון "תל-אביב" של ידיעות על סצינת הקומיקס הישראלית הפורחת. מרואיינים כמה יוצרים מקומיים וקבוצות קומיקס פעילות, אם כי לא כולן.

למי שמעוניין אפשר לרכוש את שירלי גם ישירות מאיתנו, בקנייה אונליין באמצעות Pay-Pal או בצ'ק או מזומן בדואר. המשלוח עלינו.
אתר שירלי בעברית
נכתב על ידי , 25/9/2005 20:19   בקטגוריות קומיקס ישראלי  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הסנביץ&rsquo; ב-28/9/2005 15:53
 



לדף הקודם    לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)