לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2009    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2009

בואו בשבת ה-31.10 למסיק בכפר ג'ית


ביום שלישי השבוע יצאתי עם קרן למסיק בכפר תורמוס עיה שבלב הגדה. התושבים ביקשו את נוכחותנו במסיק במטעי הזיתים הקרובים למאחז עדי עד. המסיק במטעים אלה תואם מראש עם הצבא, ונאלצנו לחכות לג'יפ סיור של הצבא שיגיע לחצוץ בין המטעים להתנחלות לפני שקיבלנו אישור לעלות למטעים.

כשהגענו למקום גילינו שבלילה הקודם או בזה שלפניו כרתו אלמונים, ככל הנראה המתנחלים מעדי עד, מעל מאה עצי זית.

המסיק עצמו היה שקט, כנראה בגלל הנוכחות הצבאית הידועה מראש, אבל הכפר השכן קריות לא היה כה בר מזל. אל תוך הכפר הגיעה שיירה ארוכה של עשרות מתנחלים מהמאחזים קידה, עדי עד, אחיה ושילה.

המתנחלים הגיעו לתוך הכפר במחאה, שימו לב, על כך שצה"ל מאפשר לפלסטינים למסוק את מטעי הזיתים שלהם!

את הפגנת המתנחלים שנכנסה לכפר איבטחו כוחות מג"ב! באופן טבעי, התפתחו עימותים מילוליים שהתדרדרו לתגרות בין הפולשים לתושבי הכפר, ובאופן טבעי, מג"ב עצרו 5 פלסטינים ופצעו שניים שנזקקו לטיפול רפואי. אח"כ כנראה שוחררו 4 מהפלסטינים, כי בכתבות באתרי החדשות מוזכר רק עצור פלסטיני אחד.

ואחר כך עוד מעיזים לטעון שהתקשורת שמאלנית: מתקפה פרועה של מתנחלים אל תוך כפר פלסטיני בגיבוי מלא של הצבא הופכת בכותרות ל"עימות בין פלסטינים למתנחלים" ו-"פלסטינים ומתנחלים התעמתו בסמוך לשכם.

גם ינאי ישראלי התעצבן מהסיקור של אתרי החדשות, וגם הוא מצביע על הגיבוי המלא שקיבלו המתנחלים מהצבא:
וכפי שניתן לראות החל מ-01:09 בוידאו של אתר "הארץ",&nbsp;את התורה כולה סיכם בדיוק מהמם מתנחל עם מגפון (בעוד שוטרי מג"ב דוחפים את המוסקים הפלסטינים ומפנים את הדרך): "חברה להירגע, יש לנו משטרה וצבא ששומר עלינו... יש לנו משטרה וצבא, אנחנו סומכים את ידם. קדימה להמשיך."

כידוע, עצי הזית עובדים במחזור דו שנתי - שנה עם יבול גדול ושנה עם יבול מצומק. השנה היא השנה המצומקת, והמצב עוד יותר חמור בשל הבצורת, כך שמצבם של החקלאים קשה מתמיד, מה שמאפשר למתנחל הגאה לשבור שיא נוסף בציניות וברוע לב מכוון: "זהו מסיק מדומה", אומר דידי דגני, תושב המאחז קידה, "אין כמעט זיתים השנה על העצים. מוסקים שם עשרות אנשים עבור שקים בודדים שלא מכסים את יום העבודה. המסיק הזה נועד להוות תשתית לטרור. הם אוספים מידע, כדי שיוכלו להוציא פיגועים מאותו השטח. אנחנו לא מוכנים שדמנו יופקר במסווה של זכויות אדם מדומות".


הנכם/ן מוזמנים/ות

למסיק זיתים בכפר ג'ית

שבת, 31.10.09

רקע:

הכפר ג'ית ממוקם על כביש 55 בדרך מקלקיליה לשכם.

לכפר ג'ית כרמים ליד התנחלות קדומים וחוות גלעד שלידה אירעו תקריות בין אנשי המאחז למוסקים.

בשבת נמסוק במקום המותר במסיק ללא תאום עם הצבא קרוב להתנחלות קדומים.


הסעות:

תל-אביב: רכבת ארלוזורוב, מסוף אל על, בשעה, 07:30

כפר-סבא: אגד כ"ס, ויצמן פינת תל-חי, בשעה, 07:50

חיפה: לתאם עם דני גרינבלט טל. 052-5655542.

מקום ריכוז למכוניות פרטיות: תחנת הדלק בכניסה לאלפי מנשה על כביש 55


הרשמה מוקדמת:

ורדית - דוא"ל: [email protected]

טלי - 052-4314146

יעקב - 050-5733276, דוא"ל: [email protected] (עד 20.00 ביום ו')

דני - 052-5655542, עבור חיפה והצפון.


נא לשלוח כתובות דואר אלקטרוני וטלפונים לקבלת הודעות על ביטול במקרה של גשמים עזים


ציוד למוסק: בגדים חמים ונעלים נוחות, כובע, מגרפות פלסטיק, שתיה ומזון, ת.זהות, מצלמה


לאור מצבם הכספי של הארגונים השותפים למסיק אנו זקוקים לתרומותיכם כדי לכסות את ההוצאות.

תרומות ניתן לשלוח בהמחאות לפק' "מטה הקואליציה ת.ד. 1335, כפר-סבא, מיקוד

44113

או לחשבון מס. 119442 בבנק הפועלים סניף 679, טשרניחובסקי כפר-סבא.


נכתב על ידי , 29/10/2009 11:49   בקטגוריות גזענות, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הפגנות, מסיק, מתנחלים, נגד הכיבוש שתיים בחמש, תקשורת, תרבות נגד, אקטואליה, ביקורת, צבא  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-31/10/2009 13:58
 



חולדאי: הנחות לחברות הביטוח, סגירה לעמותת עזרה לזונות


לפני כשנתיים חמלה העירייה על חברות הביטוח והעניקה להן הנחה בסכומים "זניחים בעצם", כהגדרתו של חבר מועצת העיר מרדכי וירשובסקי, של כחמישה מיליון שקל בשנה.

 

אבל החודש התברר שהעירייה השיתה חוב של 90,000 ש"ח בארנונת עסקים על עמותת "דלת לתקווה", שהפעילה מרכז עזרה לזונות ונרקומנים במרתף בנוה שאנן. העירייה אף עיקלה מיידית את חשבון הבנק של העמותה - מה שהביא לסגירת מרכז העזרה לזונות.

 


את הסיפור מגולל רחביה ברמן (הטקסט מועתק מאצלו):

 

לפני כחמש וחצי שנים החל בחור עם לב חריג בגודלו, בשם דייב פיקוויט, להסתובב ברחוב נווה שאנן בתל אביב עם עגלת סנדביצ'ים ותרמוס קפה, במטרה לספק למדוכאות והנדפקות מכל תושבות תל אביב – זונות הרחוב של אזור התחנה המרכזית הישנה – מעט מזון ומשקה חם, ועל הדרך אוזן קשבת וסימפטיה.

 

כעבור שלוש שנים של עבודה סיזיפית הצליח דייב לגייס די תרומות כדי להעביר את מעשה הצדקה והחסד שלו אל מתחת לקורת גג קבועה – במרתף עלוב, בפסאז' מסריח משתן וזרוע מזרקי סמים ברחוב נווה שאנן – והתחיל לספק למסכנות הרחוב גם בגדים נקיים, מקלחת חמה ומקום לשים את הראש. המקום קיבל את השם "הדלת לתקווה".

 

לאט לאט זכה המקום בסיקור תקשורתי. אפילו בעיריית תל אביב שמו לב, באו להצטלם וגם ללמוד את השיטות ואפילו פתחו מיזם דומה משלהם, שבכל זאת לא הפחית כמעט כלל את היקף הפונות לדייב ולצוות המתנדבים המסור שגייס – חלקם עובדים סוציאליים, חלקם אחים ואחיות מורשים, וחלקם סתם אנשים טובים.

 

את ההבטחות לסיוע שניתנו מצד פקידי העירייה בהזדמנויות צילום לא לקחו דייב וחבריו המתנדבים (שהם אומנם אידיאליסטים, אבל לא טיפשים) ברצינות רבה מדי, ולכן גם לא התאכזבו במיוחד. מה שכן איכזב אותם היה החלטתו של איזה פקיד במחלקת הגבייה להתייחס למרתף העלוב שלהם כאל עסק ולחייבו בהתאם לכך בארנונה של שמונת אלפים שקלים בחודש על מרתף של 310 מ"ר, באזור הכי פחות נחשק בעיר.

 

במשך חודשים נאבקו המתנדבים ברוע הגזירה, ולאחרונה התבשרו כי מאבקם עלה בהצלחה והעירייה הסכימה להפחית את נטל הארנונה על המקום בכ-60% ולהעמידו על 3,000* שקלים "בלבד" – סכום שעמותת "הדלת לתקווה" מוכנה ויכולה לעמוד בו.

 

אבל בזה מוצתה מנת הנדיבות של שותי התה ברחוב אבן גבירול 69. על החודשים שקדמו להחלטה הנדיבה שלהם התעקשו בעירייה לדרוש את הסכום המקורי המלא, המגיע במכפלת החודשים שעברו ליותר מתשעים* אלף שקלים, או שווה ערך ליותר מחודשיים של הפעלת המקלט. העירייה גם רוצה את הכסף שלה מיד, וכדי להמחיש את רצינות כוונותיה עיקלה את חשבון הבנק של העמותה.

 

העמותה הודיעה שאין בידה לשלם את הסכום העצום, ולאור ערלות הלב של פקידי העירייה היא נאלצת לסגור את הדלתות, ולגדוע את התקווה היחידה שהיתה לנשות הרחוב, המקום היחיד בו הן יכלו להרגיש בטוחות, מכובדות ורצויות, לאכול ארוחה חמה ולשפוך את מר ליבן בפני מישהו שאשכרה שם עליהן.

 

אגב, זה לא נכון שעיריית תל אביב אטומה לגמרי. הנה לדוגמא, לפני קרוב לשנתיים נפתח לבה של מועצת העיר למצוקתם של זונות מסוג אחר – חברות הביטוח. חמלה העירייה על חברות הביטוח והעניקה להן הנחה בסכומים "זניחים בעצם", כהגדרתו של חבר מועצת העיר מרדכי וירשובסקי, של כחמישה מיליון שקל. אבל מה שמגיע לזונות יוקרה לא מגיע לזונות רחוב.

 

אז הנה עוד ניצחון לאחד מראשי העיר הדורסניים והמושחתים שידעה העיר תל אביב מעודה, ומן הסתם הדבר היחיד שחבל לו הוא שאינו יכול לרמוס פיזית את המרתף ששימש דלת לתקווה ולבנות במקומו חניון. מצד שני, חניונים זה בשביל העשירים, ועשירים לא גרים ולא קונים ברחוב נווה שאנן, אז מה אכפת לחולדה? זה לא כאילו התל-אביבים, שבחרו בו למרות המגדלים, המזימות לנגוס בפארק הירקון, הריסת אוסישקין, המלחמה הקטנונית נגד פארק קרית ספר והבנייה המסיבית על הים, יענישו אותו בקלפי בגלל כמה זונות.

 

 

ויואב לרמן מסכם:

 

כל הסיפור הזה על מי חייב לשלם ארנונה ומי מקבל הנחה הזכיר לי פוסט של מישהי בשם שלי יחימוביץ’ שלא מזמן התראיינה בנושא בעלי הון ותאגידים, ואז נזכרתי ששלי בעצמה כתבה פוסט בנושא ארנונה וחלוקת העושר בתל-אביב:

 

“תל אביב יפו פועלת יותר מכל עיר אחרת ולצערי יותר מן המדינה על פי המודל הסוציאל דמוקרטי. היא מאפשרת להון להתקיים, אך נוגסת ממנו נגיסות חסרות סנטימנטים לצורך חלוקתו מחדש כך שיתאפשרו כאן קיום בכבוד ויכולת להינות ממותרות ציבוריים חינם אין כסף גם למי שאין לו.”

 

כמו שאתם רואים - מילה של שלי יחימוביץ’ זה לא בדיוק הדבר הכי אמין בשוק ואם היא לא יודעת מה קורה בעיר שהיא גרה בה, לא בטוח שהיא יודעת גם מה קורה מחוץ לעיר.

 

מה שנכון בדבריה של יחימוביץ’ הוא שעיריית תל-אביב פועלת באופן חסר סנטימנטים לחלוקה מחדש של ההון - היא לוקחת את הכסף מזונות הרחוב של נווה-שאנן ומעבירה אותו לחברות הביטוח.


פעולה יותר סוציאל-דמוקרטית מזו קשה להעלות על הדעת.

 

 


נכתב על ידי , 25/10/2009 22:26   בקטגוריות חברה וכלכלה, סוציאליזם, עירוני, פוליטיקה, ביקורת  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-26/10/2009 12:46
 



ביבי וברק מקדמים במרץ את פתרון המדינה הדו לאומית


היום מאשרת מערכת הביטחון שהיא איננה אוכפת את החוק בשטחים, ומעודדת למעשה "קדחת" של בנייה בהתנחלויות, בלא אישורים ובניגוד לחוק.



משמעות הדברים ברורה לכל מי שעיניו בראשו:

ההתנחלויות נבנות על מנת לסכל הקמת מדינה פלסטינית ברת קיום ביהודה ושומרון. מכאן נובע, שכשביבי וברק מאשרים את המשך הרחבת ההתנחלויות ללא הקפאה או מעצורים, הם למעשה פועלים במרץ למען הגשמת רעיון המדינה הדו לאומית, שבה אזרחות מלאה ושיוויון זכויות מלא לכל התושבים בין הים לירדן.

שהרי אם מדינה פלסטינית לא תקום, והיא לא תוכל לקום כשרוב שטחה מאוכלס בישראלים, ישראל תמשיך להוות מדינת אפרטהייד שבה מתוך כ-11 מיליון תושבים, ל-3.5 מיליון אין זכויות אדם בסיסיות. ואם מישהו חושב שישראל תוכל להמשיך להחזיק את הפלסטינים ללא זכויות לנצח, שיעיף מבט אל דרום אפריקה. גם הם חשבו שהשלטון שלהם נצחי. הם טעו. והחרם הכלכלי הבינלאומי על ישראל כבר החל. מה יקרה לכלכלת ישראל ללא יצוא לאירופה? לדרום אמריקה? לאסיה?

כן כו, ישראל יכולה להמשיך להאשים את החמאס, את הטרור, את הפתח, את גולדסטון, את אובאמה, את יהודי ארה"ב השמאלנים, את אירופה, את כל היקום חוץ ממיקרונזיה.

אבל העובדה היא שע"י הבניה המואצת בהתנחלויות ממשלת ישראל מסכלת במו ידיה את הסיכוי לפתרון של שתי מדינות, ובכך סוללת את הדרך לפתרון הבלתי נמנע האחר: פתרון המדינה האחת.

די מצחיק ששוב יוצא שממשלת ימין מובהקת פועלת למימוש רעיון שעד לאחרונה רק כמה קולות "הזויים" בשמאל הקיצוני השמיעו. יהיה מצחיק אם, כמו בדרא"פ, דווקא המתנחלים, הקנאים הלאומנים הגזענים, יהיו אלה שיביאו לקץ המדינה היהודית. אבל טוב, הם ידעו אז מי את מי להאשים, כמו תמיד: את הסמול.

מעניין באמת איך זה יתרחש, המעבר ממדינת אפרטהייד יהודית למדינת כל אזרחיה.

האם יהיו ועדות אמת ופיוס, בהן יתוודו אנשי שב"כ על העינויים שעינו עצירים מנהליים פלסטינים, ותמורת הוידוי יקבלו מחילה שלמה על פשעיהם? האם יקרה מה שנעמי קליין מתארת שקרה בדרום אפריקה (קובץ וורד להורדה), שתוך כדי וויתור הלבנים על זכויות היתר שלהם, הם ביצעו מחטף מתוחכם והצליחו לשמור בידיהם את כל מוסדות הכלכלה והתאגידים הגדולים במדינה?

או שפשוט נמשיך לטבוח אחד בשני בחדווה בלתי מוסתרת?
נכתב על ידי , 23/10/2009 12:08   בקטגוריות דו קיום, דמוקרטיה, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, מתנחלים, פוליטיקה, אקטואליה  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-31/10/2009 00:59
 



חרדים פרצו אתמול למעונות מכללת צפת ותקפו סטודנטיות ערביות


החרדים בישראל ממשיכים להחיות את מסורת הפוגרומים ממזרח אירופה, ובפעם השניה בתוך חודשיים תוקפים סטודנטים ערבים בצפת. הידיעה פורסמה בבלוג חדש, "חדשות מהערבים אזרחי ישראל", המתרגם ידיעות מן התקשורת בערבית, שהתקשורת בעברית "שוכחת" משום מה לדווח עליהן:

אתר אל ערב מדווח כי אתמול בלילה נכנסו שלושה חרדים למעונות הבנות שנמצאים בקרבת המכללה, ש-70% מהסטודנטים שלומדים בה הם ערבים, ותקפו שלוש סטודנטיות ששהו באותה עת במעון. הם תקפו את הסטודנטיות, שברו את החלונות ואת הדלת של החדר שלהם וגם פגעו ברכושן. אחת הסטודנטיות הובהלה לבית החולים לצורך קבלת טיפול רפואי.

יצוין כי זוהי הפעם השנייה שבה סטודנטים ערביים מותקפים על ידי חרדים בתוך פחות מחודשיים, שכן בפעם הקודמת הותקפו ארבעה סטודנטים ערביים על ידי חרדים שרגמו אותם ואת הדירה שלהם באבנים וגרמו נזק לדירה.

מחמוד אבו סאלח, יו"ר וועד הסטודנטיים הערביים במכללה ציין כי המשטרה לא עושה כלום. הוא ציין כי לא מדובר בפעם הראשונה שבה מותקפים סטודנטיים ערביים, וכי המשטרה מסתפקת ברישום האירוע והיא לא מבצעת מעצרים. הוא הוסיף וציין כי הגזענות גואה בזמן האחרון בתוך העיר צפת ועל הקירות מופיעות הרבה כתובות גרפיטי בנוסח גזעני, אבל אף אחד לא מטפל בנושא.


אחת הסטודנטיות שהותקפו אתמול אמרה לכתב האתר כי היא לא תמשיך ללמוד במכללת צפת וזאת לאור הישנות התקיפות מצד היהודים על הסטודנים הערבים שם, ולאור החשש לשלומה היא כעת מחפשת מקום אחר ללמוד בו.

נ.ב. התקשורת בעברית דווקא כן דיווחה על חדשה אחרת המגיעה ממכללת צפת: לראשונה, מציעה המכללה האקדמית בצפת מסלול לימוד לתואר אקדמי עבור אברכים מן המגזר החרדי - תואר לגברים בלבד.

עדכון: ויש כבר מי ששמח על הידיעה ומסית לעוד מעשי אלימות כנגד ערבים.
נכתב על ידי , 22/10/2009 11:30   בקטגוריות גזענות, דמוקרטיה, דת ואמונה, תקשורת, אקטואליה, דו קיום  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-25/10/2009 16:08
 



לוס כפרוס חוגגים 5 שנים ומארחים את דורי בן זאב!


להקת הסקא המעולה לוס כפרוס חוגגת 5 שנים עם אורחים מיוחדים ובראשם דורי בן-זאב! מי היה מאמין.

אח, איזה מלך נשכח הוא הדורי בן זאב הזה. הרבה אנשים חושבים שהוא נודניק מעצבן, אבל אני כל כך אהבתי אותו ברדיו. והוא חיבור מושלם עם לוס כפרוס - אחת מלהקות ההופעות הכי שמחות ומרקידות בישראל עם אחד הזמרים הכי שמחים ומצחיקים, שהתנסה ברגאיי כבר בשנות השבעים.




עוד מתארחים: הראפר סאדיל וחטיבת כלי הנשיפה של התפוחים

על הפטיפונים לחימום: מיי לורד סאונד


שישי הבא, ה-23.10

מועדון הקומפורט 13, פלורנטין

50 ש"ח ברכישה מראש, 70 בקופה

פייסבוק


ואני שוב שואל: איך זה שלא הזמינו את לוס כפרוס לאף אחד מפסטיבלי האינדי? אה?

נכתב על ידי , 21/10/2009 10:44   בקטגוריות הופעות&catdesc= מסיבות&catdesc= רייבים, מוזיקה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של no ב-21/10/2009 23:57
 



והיום בפינת הפנזין התמוה: E


מצאתי באוזן ספרים פנזין זירוקס בגודל A5 ובו 20 עמוד כולל כריכות, 8 ש"ח בלבד:



עונה לשם E, חסר כל חתימה או אימייל, רק כתוב תאריך היציאה: ספטמבר 2009 על הכריכה האחורית. רוב הקומיקסים מזכירים קצת את גיל לביא או טדי גלודנברג, רק הרבה פחות עלילה או רצון לתקשר. הנה שני הקומיקסים הכי קומוניקטיביים:




וליוצר\י הפנזין: קניתי את העותק האחרון מהאוזן, ואני חושב שגם בקומיקס וירקות לא היו עותקים כלל.

אגב, אם כבר טדי אז הוא הודיע בפליקר שלו על חוברת חדשה.

חוצמיזה הייתי באינדינגב והיה אחלה מגניב. הפסטיבל נהיה המוני יותר, אבל עדיין לא יותר מידי, והוא עדיין הפסטיבל הכי מעולה. אני חושב שאווירת המדבר תורמת הרבה למצב הרוח המיוחד של הפסטיבל הזה, ועדיין הרבה הרבה כבוד למתן ואסף היוזמים והמפיקים.

במוצ"ש ישנו אצל ידידה של רותם נעמה בכפר עזה, וביום ראשון על הבוקר כבר התחלתי את שנת הלימודים האקדמית עם השיעור הראשון בקורס הקומיקס שאני מעביר במחלקה לאנימציה בספיר. דבר ראשון שאלתי בתוכחה: מי לא היה באינדינגב? לתדהמתי, 100% מהנוכחים הודו שהם לא היו.

אבל הם די התרשמו, אני חושב, כששלפתי אחד אחרי השני עשרות ספרי וחוברות קומיקס ו"רומנים גרפיים" מכל הסוגים והמינים, מהארץ ומהעולם, מאלבומי צבע זוכי פרסים ועד פנזיני זירוקס ישראליים מטופשים. בכלל לא קל להיות מורה, ולנסות לארגן בצורה קוהרנטית את כל הדברים שאני יודע כבר כל כך הרבה זמן עד שאני צריך לשבת ולחשוב בבית כדי לתרגם מחדש למילים דברים שאני מרגיש שאני כבר יודע בצורה אינטואיטיבית על איך מספרים סיפור בקומיקס, לנסח את החוקים מחדש במילים פשוטות, ויותר מזה, להסביר מתי ולמה זה לגיטימי לשבור את החוקים שאני מנסח.

מה שכן, כבר בשיעור הראשון הם הפגיזו אותי בשאלות מצויינות ומדוייקות מאוד לגבי החוקיות של המדיום, ומצאתי את עצמי כמה וכמה פעמים עונה על השאלה בצורה כללית אבל מבטיח שזאת שאלה שלתשובה מפורטת עליה אקדיש שיעור שלם בהמשך.

כבר בשיעור הראשון הם שאלו אותי מה החוקיות של הסימנים המוסכמים בקומיקס, כלומר שפת בלוני הדיבור וצורת גבול הפריים, והגענו לדבר על סוגי מעברים בין פריימים, החלטות בימוי של איפה לחתוך בין פריימים, היחס למעבר הזמן בקומיקס (בקומיקס זמן מתורגם למרחק - שמתם לב פעם שארוך וקצר הם מושגים שמתארים גם זמן וגם מרחק?), זרימה וכיוון הקריאה (בקומיקס הדמות הראשית בדרך כלל רצה או נוסעת עם כיוון הקריאה, ואם לא - צריכה להיות לזה משמעות), זוויות מצלמה, משחקי הכוח בין הכותב לצייר, ועוד ועוד.

העברתי את הקורס הזה כבר בשנה שעברה, וכבר כתבתי סילבוס כללי חדש לאור המסקנות מהשנה שעברה, אבל עדיין אני צריך לבנות חלקים גדולים מהקורס מחדש לקראת השיעורים, כולל למצוא דוגמאות ספציפיות לחוקים ולתהליכים ועוד מיליון דברים.

אני יודע שאין די בקורס של סמסטר אחד, 3 שעות שבועיות, בשביל להעביר את כל מה שיש לגבי איך עושים קומיקס, אבל אני מקווה שכן יוכלו להתנסות במדיום ויוציאו מהקורס תובנות לגבי העברת סיפור בצורה שמתקשרת לקהל שטובות לא רק לקומיקס אלא גם למדיומים אחרים.
נכתב על ידי , 19/10/2009 17:31   בקטגוריות פנזינים וכו', קומיקס, קומיקס ישראלי, חינוך, אקדמיה  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של cxllmfafxc ב-17/2/2013 10:27
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)