לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2008

תערוכת פוסט פופ במוזיאון הקומיקס


התערוכה, שאצר יובל כספי, תפתח ביום שלישי, 2 בדצמבר, החל משעה 19:00, במוזיאון הקומיקס בחולון, רחוב ויצמן 61. קל מאוד להגיע מתל-אביב עם קו 3, שיוצא מהכרמלית, עובר באלנבי ויש לו תחנה ממש מול המוזיאון.

 



עבודה של Jewboy


התערוכה מציגה עבודות של כשלושים אמנים ישראלים מכל התקופות, החל מגרבוז ורועי רוזן, דרך דודו גבע ורחלי רוטנר, ועד אמני גראפיטי כ-klone ו-know-hope, שבכולן מוטיבים מעולם הקומיקס.

 

כותב יובל כספי בתיאור התערוכה: "תערוכת 'פוסט פופ' מבקשת לבחון את נקודות ההשקה בין המדיומים השונים והאמנות הישראלית העכשווית. ומנסה לברר מהם המוטיבים המושאלים, מנוכסים ומנוצלים מהז'אנרים הללו ומה האפקט שלהם על הצופה. הפיתוי הקסם העושר הצבעוני המתוק והילדותיות מכניסים אותנו פנימה לתוך הממלכה הגרפית השטוחה והפתיינית. קוי המיתאר (הקונטורים) השחורים שתוחמים צורה ויוצרים דמות שבאמצעותה הם מספרים לנו בדרך כלל סיפור בקו איורי וברור. אבל כעת הסיפור מסרב להיות מסופר והקו התוחם והמגדיר מתחמק מהצורה ומגדיר בעיקר את עצמו כקו רישומי תיאורי, אבל כזה שאינו מתאר...

 

הסיפוריות שנעלמה מאד מהאמנות העכשווית במודרניות ופינתה את מקומה למופשט ולמהותי, לצבע ולצורה, חוזרת דרך העבודות השונות המוצגות בתערוכה אך עקבותיו של הסיפור רק מרומזות והעבודות רחוקות מלספר סיפורים כחוברות הקומיקס וסרטי ההנפשה מהם הן שואבות את הדימויים.

כמה פופולאריות הן הדמויות המופיעות בתערוכה. הרי כולנו מכירים אותם מאז ומתמיד.


כולנו מכירים את מיקי מאוס ואת דונלד דאק את פופאי המלח את הדרדסים ואת משפחת סימפסון. אך הדמויות הללו כבר לא מזוהות רק כדמויות מסרטים מצויירים שמיועדים רק לילדים אלא דווקא כאייקונים תרבותיים שחוזרים ומופיעים בקולנוע ובפרסום, רוכבים על אהדתם הבלתי תלויה של מיליוני ילדים ברחבי העולם. עבור האמנים בתערוכה הם סמלם המובהק של התרבות המערבית והקפיטליסטית סמלם של אמריקה והתמימות הנעלמת של התרבות העכשווית."

 

 

אוי, אוי, אוי.

מה אני יכול להגיד?

אני כבר לא מופתע,

רק עצוב.

 

עצוב שדווקא מוזיאון הקומיקס, במקום לחזק את הרעיון שקומיקס הוא מדיום עלילתי עם מגוון רחב של אפשרויות וז'אנרים, הוא שמחזק שוב את הסטריאוטיפים הכי שליליים, שטחיים, ישנים ומטעים שמלווים את המדיום כבר יותר ממאה שנה.

 

הנה שוב מחוזק הסטריאוטיפ שקומיקס זה לא אמנות רצינית, אלא בסך הכל ערימה של מוצרי פופ מסחריים, שטחיים ורדודים, ואמני האמנות הנאצלת והגבוהה עושים לנו טובה שהם גואלים את הדימויים השטחיים מן המדמנה, ממסגרים אותם במסגרת מכובדת, וכך נותנים להם גושפנקא להתקבל בעולמם של בני התרבות הגבוהה.

 

שוב הקומיקס הוא לא אמנות בפני עצמו לא מדיום אמנות לגיטימי אלא רק סגנון גימור שטחי ורדוד, רק כר פורה לאמנים "רציניים" יותר, כדי שיהפכו את הסגנון השטחי והרדוד לאמירה אמנותית לגיטימית ורב משמעית.

 

שוב אומרים לנו שקומיקס הוא ילדותי, שטוח, מתוק וצבעוני. שוב הקומיקס זה רק דמויות חמודות ומסחריות לילדים בלבד, ושוב הקומיקס זה רק אמריקה והקפיטליזם, כאילו מעולם לא הגיעו לכאן מעבר לים קומיקס מצרפת, איטליה, בלגיה, יפן.

 

החלפתי דוא"לים עם גלית גאון, אוצרת ראשית ומנהלת המוזיאון. היא כתבה שלדעתה ביקורת על תערוכה צריכה לבוא אחרי שרואים את התערוכה. אבל הביקורת שלי לא מתייחסת לאיכות העבודות, טובות או גרועות ככל שיהיו, רק לקונספט של התערוכה, כפי שהוא משתקף מהטקסט באתר המוזיאון ומהכתבות הרבות שהיו עליה בסופ"ש.

 

גלית גם הזמינה אותי לדיון שיתקיים ביום שישי ה-19 לדצמבר בהשתתפות יאיר גרבוז, רועי רוזן וטלי תמיר.

בד"כ אני שונא פלסף מהסוג הזה, אבל אולי יש פוטנציאל ללכת מכות מילוליות עם גרבוז. נראה אם יהיה לי כוח להטריח את עצמי לחולון ביום שישי ב-12:00 לפנות בוקר.

 

 

 

נכתב על ידי , 29/11/2008 14:52   בקטגוריות אמנות, איור, גראפיטי, חולון, פלוצים, קומיקס, תערוכות, ביקורת  
66 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גבי בן משה ב-23/12/2008 23:48
 



סדנאות הדפס משי DIY ומכירת מעצבים במתחם 220וולט בסופ"ש


220V סטודיו פתוח
יום שישי 28.11 10:00-18:00
יום שבת 29.11 11:00-20:00



מכירת מעצבים
סטודיו 220וולט וגושטוזה מזמינים לסוף שבוע של סטודיו פתוח במתחם אלנבי 94.
הצגת קולקציית הבגדים של חורף 2009 בעשרים עד שלושים אחוז הנחה, והנחה של שבעים אחוז על קולקציות קודמות.

מעצבים משתתפים:
220וולט - בגדי נשים, חולצות טי עם הדפסות ידניות לגברים ולנשים
גושטוזה - בגדי נשים
אירה טדסון - בגדי נשים
בובולו - חולצות טי לנשים, גברים וילדים

קומואיריס - בגדי נשים

אבו יויו - תיקים ועוד מחומרים ממוחזרים


סדנת הדפס משי DIY
מאתיים עשרים וולט גם מזמינים להרצאה חופשית אודות הדפסת סילקפרינט ידנית. במהלך ההרצאה נלמד איך מכינים חומר גראפי מתאים לדפוס ידני, איך מכינים גלופות דפוס משי באמצעים ביתיים, ואיך מדפיסים את האימג’ שלנו על בד, קרטון וחומרים אחרים.

הסדנה תתמקד בעבודת הדפסה ידנית ותראה איך עושים את כל התהליך בצורה הזולה ביותר - בחדר האמבטיה שלנו.

ההרצאות ייערכו ללא תשלום במתחם מאתיים ועשרים וולט באלנבי 94 ת”א.
ביום שבת ה-29.11 בשעות 12:00 ו-14:00

יש מקום לעשרה אנשים בלבד בכל סשן - אז חובה לאשר השתתפות לאימייל הזה: [email protected]


גלריה וחנות קומיקס

גלרית הקומיקס של מאתיים ועשרים וולט מציעה למכירה חומר אלטרנטיבי ופנזינים מישראל ומהעולם
בסוף השבוע נמשיך להציג את תערוכת הקולאז’ים על תקליטי ויניל של זאב אנגלמאיר ובועז קדמן.


אלנבי 94, בפסג' התת-קרקעי
077-5156634
פייסבוק
נכתב על ידי , 26/11/2008 17:28   בקטגוריות פנזינים וכו', אופנה, הרצאות וסדנאות, עירוני, קומיקס, תרבות אלטרנטיבית  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-26/11/2008 18:56
 



אחלה, הרבה יותר טוב


טל השילוני הקליטה תשדיר קדימון חדש לתוכניתה נעים בכביש מארחת בכל יום ראשון מארבע עד שש.
טל: תודה רבה, הרבה יותר טוב.
אני רוצה להודות לך בשם אלפי מאזיני 88.
אתם רואים, אני מסוגל גם להגיד מילה טובה, לא רק לחרף ולגדף.

ביום ראשון הקרוב תתארח תיקי דיין.
אנשים יוצרים שונאים את הקטע הזה שרוב הקהל זוכר להם רק את חסד הנעורים, ומתרפק על דברים שעשו לפני עשרים שנה ויותר, ואין לו בכלל מושג מה הם עושים היום.
יש גם כמה כאלה שמתרפקים בעצמם על אותם ימים, אבל הם די פאתטיים.
אבל אני, מה אני אעשה, תיאטרון זה לא הקטע שלי, וטלוויזיה כבר שנים אין לי.
אבל דבר אחד אני יודע - גם אם תיקי דיין תצטרף מחר למפלגת הבית היהודו-נאצי, אני עדיין אעריץ אותה, כי צרובה לי במוח עד יום מותי הסצינה האלמותית שבה היא עומדת במטבח ושרה את המנון ההמונים "פטיש לו היה לי, לדפוק איתו ת'שניצל" (לינק לוידאו באדיבות הגולשת מורן).

נכתב על ידי , 23/11/2008 20:48   בקטגוריות רדיו  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-24/11/2008 21:31
 



בלעדי: גם אהוד ברק מצטרף לליכוד!




גם ראש מפלגת העבודה זכה למסיבת עיתונאים חגיגית עם הצטרפותו ולחיבוק חם מיריבו לשעבר, בינימין נתניהו. לפני דקות אחדות הודיע ראש מפלגת העבודה: "אני עובר לליכוד". ברק הוסיף ואמר: "לכולנו ברור כעת שמפלגת העבודה היא סוס מת, ולעומתה הליכוד הוא שינצח בבחירות הקרובות."

 

ברק תיאר את השתלשלות העניינים: "כבר זמן רב אני מרגיש שאני לא נמצא במקום הנכון. הנהגתי את גוש השמאל, אך ליבי היה כל הזמן עמוק בימין. שנינו, ביבי ואני, היינו בסיירת, ושנינו יודעים שיש רק גישה אחת מנצחת ליחסינו עם הפלסטינים: כוח, כוח, עוד התנחלויות ועוד יותר כוח!"

 

נתניהו מצידו לא חסך מילים בהחמיאו ליריבו המר - עד אתמול: "שר הביטחון אהוד ברק אישר השנה בנייה של עוד ארבע מאות יחידות דיור בהתנחלויות, ובכך הוכיח שדרך הליכוד היא דרכו. ההצטרפות של ברק לעבודה בשעתו הייתה טעות היסטורית, והיום אנחנו מתקנים אותה". נתניהו הוסיף והתלוצץ: "אני רק מקווה שבני בגין ישמור על אהוד משמאל..."

 

ברק הוסיף: "כולם יודעים שבתקופת כהונתי הראשונה כראש-ממשלה בניתי פי שתיים יותר התנחלויות מביבי, וגם הוכחתי שישראל איננה פרטנר לשלום, כך שמקומי הטבעי הוא בליכוד. אתמודד בפריימריז, ואפרק את הליכוד כמו שעון שוויצרי".

 

איש במערכת הפוליטית לא הופתע מחציית הקווים, אך במפלגת העבודה נשמעו קולות מתוסכלים: "גמר להרוס את המפלגה ועכשיו הוא נוטש את הספינה הטובעת" בוז'י הרצוג נשמע לוחש למקורביו: "תמיד חשדתי שהוא סוכן כפול".

 

ישראל מצביעה: לא לשינוי!


בתוך כך חשף היום מטה הקמפיין של נתניהו את סיסמת הבחירות החדשה שתוביל את קמפיין הליכוד לבחירות הקרובות: "ישראל מצביעה: לא לשינוי!". יועציו הפוליטיים של נתניהו הסבירו את הסיסמא: "בניגוד לארה"ב, העם בישראל פשוט לא מעוניין בשינוי. העם יודע שנתניהו כראש-ממשלה לא יקדם את המשא-ומתן עם הפלסטינים, לא יעצור את הבניה בהתנחלויות ולא יביא שלום ולא ביטחון".


נכתב על ידי , 20/11/2008 15:07   בקטגוריות דמוקרטיה, פוליטיקה, אקטואליה  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-6/12/2008 18:00
 



ג'וליה וורץ מפרשנת את בחירתו של אובמה לנשיא


ג'וליה וורץ, יוצרת הקומיקס המעולה מסיבת פלוצים, מפרשנת את בחירתו של אובמה.
כל מי שרוצה לראות בכך הקבלה לדב חנין, אתם יותר ממוזמנים.
גם אתה, ירדן ל.!




נכתב על ידי , 18/11/2008 20:35   בקטגוריות דמוקרטיה, הומור, הומניזם, פוליטיקה, קומיקס, פלוצים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-19/11/2008 16:34
 



דב חנין מתחיל לפעול מהאופוזיציה


כותב איתי נאור:

עיר לכולנו מתחילים לעבוד. בסוף השבוע שיגר חנין שני מכתבים לראש העירייה. במכתב הראשון דורש יו"ר עיר לכולנו כי חולדאי יפרסם את ההסכמים הפוליטיים שערך בתקופת הבחירות עם סיעות אחרות הרצות למועצה, כמתבקש ע"פ חוק, ומזכיר לראש העירייה כי "דוח מבקר המדינה המדינה על הסכמים קואליציוניים ברשויות המקומיות שהוגש לכנסת בפברואר 2008 כלל התייחסות וביקורת על ליקויים בעניין זה בת"א-יפו".

במכתב השני, מבקש חנין מחולדאי שיפרסם "ללא דיחוי" את טיוטת תקציב 2009 של העירייה, וקורא לקיום לדיון מעמיק בנושא במועד המוקדם ביותר. עוד קודם לשליחת המכתבים, התכנסה הסיעה המורחבת של עיר לכולנו לישיבה ראשונה לאחר הבחירות והחליטה לתפקד כאופוזיציה פעלתנית ויוזמת במועצת תל אביב.

**
יותר מדי אנשים אכלו את הספין על כך שחנין "עוזב את תל אביב וחוזר לכורסא הנוחה בירושלים", מהם גם אנשים שהצביעו לו ולעיר לכולנו. לי, באופן אישי, היה ברור שדב כאן בשביל להישאר. שני המכתבים המהירים האלה אמורים לגרום לחברים מתחילת הפיסקה לחשוב שוב, אבל לי הם מרגישים מאוד טבעי - זוהי רק יריית הפתיחה, הצהרת הכוונות. אחרי שנים עם אופיזיציה של חבר מועצה אחד, חולדאי הולך להתרגל לווליום אחר לגמרי: 5 טורבו-חברי-מועצה (מינימום) שעושים רעש כמו 20 + דב חנין אחד עם מינוף תקשורתי של חבר כנסת ונמסיס עירוני.

אופוזיציה פעלתנית, אם כן. וכמי שעקב וראה את פעילותו הנמרצת של ח"כ חנין מספסלי האופוזיציה האחוריים ביותר בכנסת ישראל, את כשרונו ליצור קואליציות-נושא בלתי צפויות ואת יכולתו לסמן ולקדם מטרות מול ההתנגדות והעוצמה של משרדי ממשלת ישראל, אני יכול רק לדמיין בהנאה כיצד נראית פעלתנות אופזיציונית כזאת במועצת העיר.


עד כאן איתי.

אני מקווה שהמקומונים יסקרו גם את המאבקים הקצת פחות נוצצים במועצת העיר, ולא ילכו לישון ברגע שהבחירות נגמרו.
נכון, ישיבות מועצה עלולות להיות אייטם פחות סקסי ממסיבות למען עיר לכולנו וסרטונים עם ידוענים.
אבל אם יהיה צורך לעשות רעש כדי שיהיה עניין לציבור בישיבות המועצה, אני אהיה שם כדי לעשות את הרעש הזה, למורת רוחם של שונאי טרנדים אינטרנטים בועתיים כמו אבירמה גולן וירדן לוינסקי.
ירדן, אני מקווה שעמיתיי ואני נגרום לך בחילה עוד שנים ארוכות, או שלחילופין תבין סוף סוף למה אזרחים פעילים פוליטית ולא מתעניינים רק בתחת של עצמם או באח הגדול זה דווקא דבר לא כל כך שלילי, לא רק באמריקה הזוהרת ודוברת האנגלית אלא גם פה בישראל הצעקנית והמיוזעת.

נכתב על ידי , 17/11/2008 13:09   בקטגוריות דמוקרטיה, הבלוגוספירה, חברה וכלכלה, סוציאליזם, עירוני, פוליטיקה, תקשורת, תרבות נגד, אינטרנט, אקטואליה, ביקורת  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ד"ר ואן-טוחעס ב-8/12/2008 18:26
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)