לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2009

קול אחר בגליל+מבזק נוסטלגיה עם קרטר


משהו נחתך כאן, רגע ננסה לשחזר.

בסופשבוע האחרון ביליתי ביובלים (יישוב בגוש משגב, בין חיפה לכרמיאל, ושכן של העיר סכנין), אצל נעמה, כרמל וברק. היה טעים וכיף. וגם נחשפתי שוב למציאות הסבוכה בגליל.

בין השאר ביקרנו בסכנין, וראיתי את הבסיס הצבאי, שטח מגודר שחוצץ בין סכנין ליובלים ולאיזור התעשיה הסמוך. השטח הופקע מסכנין אחרי מהומות אוקטובר 2000, כדי למנוע מהעיר להתפשט לכיוון היישוב ואיזור התעשייה היהודים, וכנראה גם כדי למנוע מהערבים להתקרב במקרה של מהומות.


הערבים מפגינים נגד אפליה רבת שנים והפקעת שטחים. הפתרון - נפקיע מהם עוד שטחים. הגיוני, לא?



וגם השתתפתי בהפגנה נגד התקנון החדש של מצפה אבי"ב, שנוסח כך שיהיה קל לדחות ערבים המבקשים לגור ביישוב (שבועת נאמנות למדינה, ל"חזון הציוני" וכו').


ההפגנה אורגנה ע"י תנועת קול אחר בגליל, פעילי שמאל ערבים ויהודים.


הנה מתוך מה שהם כותבים על עצמם:


קול אחר בגליל הנה תנועה אזרחית היהודית-ערבית הפועלת בתחום האכלוס והמגורים. אנו מבקשים לשנות את אופיים המפריד של הישובים הקהילתיים ולפתוח אותם לאכלוס שווה ללא אפליה כלשהי. לשם כך הקמנו את "מרכז הסיוע למגורים בשוויון" פעילות המרכז מתרכזת במתן מידע וסיוע למשפחות ערביות המעוניינות להתגורר ביישובים הקהילתיים בגליל, אך נתקלות במחסומים מפלים שונים. בנוסף, אנו פועלים לקידום יוזמה להקמת יישוב שוויוני ופתוח לכל בגליל, אשר יהווה מסגרת לחיי קהילה המבוססים על ערכים של שוויון ופלורליזם אתני, תרבותי וחברתי.


למה ערבים בכלל מבקשים לגור ביישובים היהודים, למה הם לא יכולים לגור ביישובים "שלהם"?


אולי בגלל שהממשלה לא מאפשרת פיתוח של היישובים הערבים במשך עשרות שנים, לא בונה בנייה ציבורית ביישובים הערבים, ממשיכה להפקיע שטחים מיישובים ערבים, כך שאין להם לאן לגדול, וכמובן לא מאשרת תוכניות מתאר חדשות ליישובים הערבים שייתחשבו בגידול הטבעי באוכלוסייה הערבית. כשאין תוכניות מתאר אין אישורי בנייה, וכך כמעט כל בית חדש שנבנה הוא בנייה בלתי חוקית.


התוצאה היא צפיפות גדולה ביישובים הערבים, ומשפחות שמחפשות בנרות פתרון מגורים סביר וחוקי מחוץ ליישובים הערבים.


בהפגנה השתתפו כשלושים איש, יהודים ממשגב וערבים מסכנין, ערבה, עבלין ועוד. עמדנו על הכביש הראשי בכניסה ליישוב. המארגנים חילקו לנו שלטים שהכינו מראש, חלקם נשאו סיסמאות נגד הגזענות, וחלקם היו סדרה של שאלות כמו: "האם מתקבלים אתיופים למצפה אבי"ב?", "האם מתקבלים הומואים למצפה אבי"ב?", והשלט שאני החזקתי: "האם מתקבלים מזרחים למצפה אבי"ב?". תושב המקום יצא מהיישוב, האט לקרוא את השלט שלי, גלגל את החלון ואמר לי: "כן, מתקבלים!" בנצחון. "וערבים?" שאלתי. על זה לא היה לו תשובה, אז הוא נסע.


קצת אחר כך עצר טנדר בצד השני של הכביש, וחקלאי במגפי גומי עד הברך יצא ממנו והתחיל לצעוק עלינו "למה לא הפגנתם כשערבים פצעו את הבת שלי?", וגם "כשערבים מסכנין יוכלו לגור בעבלין אנחנו נקבל ערבים למצפה אבי"ב!". במקרה, היה שם ערבי אחד שצעק לו שהנה, הוא דווקא מסכנין ושוכר בית בעבלין, או להיפך, לא זוכר.


כשהחקלאי ראה שהוא לא מצליח להרשים אותנו בטענות שלו, הוא פשוט עבר לנאצות נוסח "צריך להרוג את כולכם, נבלות". אכן תשובה ציונית הולמת, שגם מדינת ישראל השתמשה בה לא פעם.


בהפגנה פגשנו זוג פעילים ערבים. האשה ספרה לנו שהם הצליחו להכניס את בנם לגן ילדים ביובלים, ובעקבות זה אף הצליחו לקשור קשרי ידידות עם משפחות ביובלים. אבל כשהתחילו להתעניין לגבי רכישת בית ביישוב, מייד פרץ גל שמועות מכוער והם ירדו מהרעיון.



מה עוד רציתי לספר לכם?


לפני שבועיים רותם נסע לצמד הופעות האיחוד ההיסטורי של קרטר, מכונת הסקס הבלתי ניתנת לעצירה בלונדון. הוא קנה את הכרטיסים חודשים מראש. לי לא היה כסף. ביום ראשון, כשנסענו לדרום (אני מלמד קורס קומיקס לתלמידי שנה שלישית אנימציה ורותם עוזר הוראה בקורס עיוני בשנה ראשונה קולנוע במכללת ספיר בשדרות) רותם הכניס לטייפ דיסק הופעה שלהם.




היה כל כך מוזר.


כשהיינו בי"א ירון השמיע לי את קרטר. הוא אמר שאולי אני אתחבר אליהם כי הם יחסית פופיים ודומים לפט שופ בויז שאהבתי, לא כמו כל הדינוזאור ג'וניור המרעישים שהוא שמע אז. לקח זמן, אבל בסוף זה תפס.

בסטיות המלצנו עליהם יותר מפעם אחת, וזה היה נחמד לראות איך הצלחנו להשפיע על המון אנשים לשמוע אותם. הם עשו פופ פאנק קליט אך עצבני וכל המילים הם טקסטים פוליטיים חברתיים ביקורתיים ושנונים.


קרטר היו הפסקול שלי בתקופת סטיות והצבא, והם גם התפרקו בערך באותה תקופה שסגרנו את העיתון. בהדרגה השארתי אותם מאחור. עדיין יש לי את כל, או רוב הדיסקים, אבל לא הכנסתי אחד למערכת כבר שנים.


לשמוע דיסק שלם שלהם עכשיו היה כמו בלאסט פרום דה פאסט.


הנה צילום שלהם מלפני 20 שנה בערך:




גם לי הייתה בלורית כזאת כמו של ג'ים בוב, עוד מלפני שהכרתי את קרטר!


חוצמזה הייתי חולה השבוע. לא שפעת מיוחדת, רגילה. אבל זה עבר והיום הרגשתי מלא אנרגיה ועזוז וניקיתי את הבית ניקיון יסודי. שתולי שונא מים כמו כל חתול, ובכל צעד הוא ניער את הרגליים מהמים, ובכל זאת הוא התעקש לעקוב מקרוב אחרי כל תנועה של המגב.

נכתב על ידי , 27/11/2009 16:50   בקטגוריות גזענות, דו קיום, דמוקרטיה, הומניזם, הפגנות, חברה וכלכלה, מוזיקה, תרבות נגד  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-29/11/2009 15:04
 



לא זורקים אבנים - מפגינים בקצב הסמבה


קבוצת הקסמבה מרחיבה את עצמה!


מה זה קסמבה?
קבוצת קסמבה תל אביב היא אחת מקבוצות ברשת עולמית של
rhythm of resistance  - בעשרות ארצות וערים בעולם ישנן קבוצות סמבה שמתופפות את אותם מקצבים עם אותם סימני ניצוח באירועי מחאה ובהפגנות.

קסמבה תל אביב משתתפת בהפגנות ובאירועי מחאה בישראל ובשטחים. הקבוצה מוסיפה אנרגיות להפגנות, עושה מלא רעש, עושה שמח והכי חשוב - גורמת לאנשים מסביב לרקוד!

באיזה אירועים אנחנו מתופפות:
הפגנות נגד הכיבוש, המצור וההתקפות על עזה, גירוש מהגרי/ות עבודה ומעצרי מבקשי מקלט , זכויות לכל מגדר שהוא ומה שעומד על הפרק בהתאם לאירועים ולמצב באיזור...


הפרוייקט שלנו בימים אלו הוא הקמת קבוצת תופים לילדים ונוער מהכפר הפלסטיני  אל מעסרה, שמדי שבוע מפגינים נגד הגדר וגזילת האדמות שלהם.

במה כרוכה הצטרפות?

לא צריך ידע מוזיקאלי או ניסיון. כל מי שמזדהה ומסכימה עם האירועים שציינו למעלה ומעוניינת להיות בקבוצה - אהלן וסהלן.
אבל - מדי שבוע אנו מקיימות חזרה שיש להתחייב, בתור חבר/ת קבוצה, להגיע אליה באופן שוטף ככל האפשר. יום החזרה הנוכחי הוא שני, אך עשוי להשתנות במידת הצורך.

איך מצטרפים/ות?

ביום שני ה-30.11 בשעה 20:00 בערב נקיים חזרה פתוחה לחדשים/ות
אשת קשר - נריה 054-4442103

מי שממש מתעניינ/ת אבל נמצאת באיזור ירושלים יכולה להצטרף ליסמבה - הקבוצה הירושלמית - צרו קשר עם אלכס בטלפון  - 054-7501953

נכתב על ידי , 23/11/2009 16:59   בקטגוריות הפגנות, מוזיקה, תרבות נגד  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-25/11/2009 19:53
 



עוד אין תוכניות לשבת? הנה כמה הצעות מפתות:


1. קול אחר בגליל

הפגנה בגליל

נגד גזענות והפרדה

ביום שבת, 21 בנובמבר, 15:00 בצומת מצפה אבי"ב בכביש בין משגב לאעבלין

 

מבחני הנאמנות מנוגדים לחוק, אמר ח"כ סוויד בביקורת חריפה בעקבות הפרסום על שינוי התקנון ביישוב מצפה אבי"ב שבגליל, בו חברים חדשים ביישוב נדרשים להוכיח את "נאמנותם לחזון הציוני". הוא הוסיף, כי התקנון הזה מנוגד להחלטות בג"ץ סביב סוגיית האפליה על רקע לאום וגזע. "אדמות המוקצות לאותם יישובים קהילתיים במשגב הם אדמות מדינה ולא אדמות פרטיות",


 

לפרטים נוספים:    לפרטים 054-2363694


2. חוג "אחווה" ומכון אמיל תומא

דיון והצגת תיאטרון
ערב השקה לספרו של בנימין גונן "חיים אדומים"

ביום שבת, 21 בנובמבר, 19:00, בתיאטרון "אל מידאן", מגדל הנביאים, חיפה

 בספרו מגולל גונן מראשי מק"י ולשעבר חבר הנהגת ההסתדרות, שורה של מאבקים  שכינוסם יחד מעלה את סיפור המאבק המעמדי בארץ. חיים שלמים של חתירה לצדק שוויון ושלום.

בתכנית: דברים על הספר  והמחזה -  "מפעל המוות",  סיפור סגירתו של מפעל "פרוטרום" בעכו, המועלה  על ידי  "מרכז התיאטרון לצדק חברתי בגליל" . ההצגה מועלית בשיטת "תיאטרון המוחלשים" של הבמאי הברזילאי אוגוסטו בואל, כל הצגה מוצגת פעמיים: בפעם השנייה מוזמן הצופה לנסות דרך אחרת מזו שבחרו הדמויות. 
מעורבות הקהל מונחית על ידי הבמאי. אורך ההצגה 25 דקות.

עוד על "חיים אדומים" ולרכישה:  http://www.booksefer.co.il

 

3. פורום הכרה - קואליצייה של ארגונים להכרה בכפרי הבדואים הלא מוכרים בנגב

ליום זריעה בדווית מסורתית בנגב
להבעת סולידאריות עם אנשי הכפר אל עראקיב במאבקם

ביום שבת, 21 בנובמבר, 10:30, נפגשים בצומת להבים

 

 הוועדה העממית של הכפר אל עראקיב ו"פרום הכרה" מתכבדים להזמין את הציבור הרחב ליום פעילות של זריעה בדווית מסורתית באדמות הכפר אל-ערקיב (דרומית לרהט). ביום הפעילות נזרע כחמישים דונם של חיטה ושעורה בשיטת זריעה ידנית ומסורתית. המשתתפים יקבלו הסברים כיצד מתבצעת הזריעה ולאחר מכן יוכלו להתנסות בעצמם בזריעה.
מדי שנה משמיד מינהל מקרקעי ישראל אלפי דונמים של יבולי חיטה ושעורה בשדות השייכים מזה דורות למשפחות בדוויות. זאת בטענה כי האדמות שייכות למדינה, לאחר שהופקעו מהם בשנות החמישים שלא כדין וזאת מבלי לברר את תביעותיהם לבעלות על הקרקע בלשכת הסדר המקרקעין.
 


הסעה מתל אביב: רכבת מרכז (ארלוזורוב), מסוף אל על בשעה, 08:45.

פרטים והרשמה:  עווד אבו פריח- 052-2714020 ;  נעם תירוש- 050-7707778

  

4 . תנועת "קול אחד

סיורים בגדה המערבית ובירושלים המזרחית
לציון עשרים שנה לבצלם

ביום שבת, 21 בנובמבר, 10:30, בסינמטק שדרות, רחוב הדקל 4, שדרות

 

פעילי בצלם מזמינים "לראות מקרוב על מה אנחנו מדברים כל השנים - פשוט להתרשם בעצמכם". בצלם יקיים שורה של סיורים בשטח כדי ללמוד על מצב זכויות האדם בגדה המערבית. הנושאים שיוצגו בסיורים מנקודת המבט של זכויות האדם: היבטים דמוגרפיים וגיאוגרפיים מרכזיים בגדה ובירושלים בין השנים 2009-1967, מעמדה המשפטי של הגדה המערבית, ובכללה מזרח ירושלים, מעמדם האזרחי של הפלסטינים, היחסים בין הפלסטינים לבין הרשויות הישראליות, סוגיית הביטחון של אזרחי ישראל, סוגיות תכנון ובנייה, פגיעה בזכויות האדם של פלסטינים וקשרי פלסטינים-ישראלים.

 מסלול הסיור הקרוב: אזור בית לחם והתנחלויות גוש עציון: כביש המנהרות; תוואי מכשול ההפרדה באזור והשלכותיו; מחנה הפליטים אל-ערוב; חברון: קריית ארבע - קבר ברוך גולדשטיין; "בית המריבה"; שכונת אברהם אבינו; השוק הסיטונאי; רחוב השוהדאא; תל-רומיידה; מערת המכפלה; דרום הר חברון: דרי מערות; א-תואני - כפר הסובל מאלימות מתנחלים; סוסיא - התנחלות המציגה עצמה ככפר אקולוגי בלב השממה.


ערב פתוח והכניסה ללא תשלום .

 

5 . הגדה השמאלית ו מחסום-וואצ

סדרת המפגשים הפתוחים: הפוליטיקה של הכיבוש
הנורמליזציה של האלימות: ממחסומים לטרמינלים

 

ביום שלישי, 24 בנובמבר, 20:00, באולם "הגדה השמאלית", אחד העם 70, תל-אביב

 

הרצאה של דניאלה מנסבך מנסב לומדת בפקולטה למדעי המדינה באוניברסיטה בניו-יורק, מתמחה לעבודת הדוקטורט בנושא "תיאוריה פוליטית"
ערב פתוח והכניסה חופשית .

 

6 . שוברים שתיקה ומולתקא

דיון ציבורי בבאר שבע
עדויות חיילים מעופרת יצוקה

 

ביום רביעי, 25 בנובמבר, 20:00, רח' שלמה המלך 7 (מקלט), באר-שבע.

הדיון בהשתתפות: ד"ר איאד סראג', נשיא התכנית לשרותי בריאות הנפש בעזה (טלפונית) ויהודה שאול, שוברים שתיקה.
ערב פתוח והכניסה חופשית .

נכתב על ידי , 20/11/2009 11:15   בקטגוריות דו קיום, דמוקרטיה, הומניזם, הפגנות, חברה וכלכלה, טיול בוקר שבת, אקטואליה, ביקורת  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-21/11/2009 23:00
 



רישומון של אילנה זפרן עולה לרשת, אתר חדש למוזיאון הקומיקס


הידד, עדכון קומיקס ישראלי ברשת.

הקומיקס של אילנה זפרן מהעכבר בכיכוב זוגיות לסבית ושני חתולים דעתנים אך מכורים לטונה ולכוכב נולד יתחיל סופסוף להתפרסם גם ברשת, אם כי בדרך הפך מקומיקס למצגת.

וגם עלה אתר חדש למוזיאון הקומיקס, וגם בכתובת חדשה, אז עדכנו את הפייבוריטס. מעבר לחדשות על תערוכות המוזיאון יש שם לפעמים גם ידיעות על מרצים אורחים מחו"ל באקדמיות ושאר אירועי קומיקס מומלצים. תבדקו גם את פינת הארכיון.

נ.ב. המשיח בסרטון חדש ולוהט!

נכתב על ידי , 19/11/2009 09:57   בקטגוריות קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות אלטרנטיבית  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יודה ב-16/12/2009 01:46
 



חמאס לא לבד, גם אנחנו מממנים כוהני דת שמטיפים לרצח תינוקות


לא במקרה קמים בישראל פעם אחר פעם רוצחים אידיאולוגים מימין, בעיקר מהימין הדתי, ולא משמאל.

הסיבה היא שלא מדובר ב"עשבים שוטים" כטענת ראשי הימין, אלא באנשים שהתחנכו על ברכי מורי הדור שלהם, שהטיפו להם השכם וערב שלקיחת החוק לידיים ורצח הם לא סתם לגיטימיים - הם מצווה קדושה.

הנה רועי שרון חשף בנרג את ספר הלכות רצח הגויים, שמטיף בין השאר לרצח תינוקות פלסטינים.

ציטוט מהספר:
"מאחר שנוכחותם עוזרת לרציחה, ויש סברא לפגוע בטף אם ברור שהם יגדלו להזיק לנו... מותר לפגוע בילדיו של מנהיג כדי למנוע ממנו לנהוג ברשעות... מצאני בהלכה שגם תינוקות של גויים שאינם עוברים על שבע מצוות יש שיקול להורגם בגלל הסכנה העתידית שתיגרם אם הם מוחזקים לגדול להיות רשעים כמו הוריהם".

כותב הספר הוא ראש ישיבת "עוד יוסף חי" מיצהר, הרב יצחק שפירא, יחד עם הרב יוסי אליצור. עוד רבנים שהמליצו בחום על הספר, ומוכרים לנו כבר מהתבטאויות בגוון טרוריסטי בעבר: יצחק גינזבורג, דב ליאור, יעקב יוסף.

ונחשו מה?
אנחנו, אתם ואני, מספקים מימון שוטף לרבנים האלה. אנחנו משלמים את המשכורות שלהם, אנחנו מממנים את הישיבות שלהם.

מדווח עקיבא אלדר בהארץ:

ליאור יבנה, הממונה על המחקר בארגון זכויות האדם "יש דין" בדק ומצא, שבשנים 2006-2007 העביר האגף למוסדות תורניים במשרד החינוך יותר ממיליון שקלים לישיבת "עוד יוסף חי שכם", שבהתנחלות יצהר. משרד הרווחה הקצה לישיבה מאז 2007 יותר מ-150 אלף שקלים - מלגות לתלמידים במצוקה שלומדים בישיבה. ומה הם יכולים ללמוד בעזרת כספו של הציבור, מראש הישיבה, הרב יצחק שפירא? לפי קטעים נבחרים שפורסמו בשבוע שעבר בכלי התקשורת, הנערים יכולים להבין שטייטל לא רק חף מפשע, אלא צדיק גמור: המנהיג הרוחני שלהם קובע בספר "תורת המלך" כי "לא צריך החלטה של אומה כדי להתיר את דם מלכות רשעה. גם יחידים מתוך המלכות הנפגעת יכולים לפגוע בהם".

בעלון שמופץ בהתנחלויות נאמר, כי "מיותר לציין שבשום מקום בספר לא נכתב שהדברים מכוונים רק לגויים הקדמונים". לא רק שהמצוות ביצירה הספרותית-התורנית אינן מסתפקות בגויים טריים; אפשר למצוא בהן גם היתר לפגוע בפרופסורים שמאלנים: כל אזרח במלכות שנגדנו שמעודד את הלוחמים או מביע קורת רוח ממעשיהם נחשב רודף והריגתו מותרת", קובע הרב ומוסיף, "וכן נחשב כרודף מי שמחליש בדיבורו וכדומה את המלכות שלנו".

לא מזמן הודיע אביגדור ליברמן שידרוש ממדינות האיחוד האירופי להפסיק את תמיכתן בארגון "שוברים שתיקה", בגלל שלא רווה נחת מפרסומיהם. שר החוץ מסתייג בוודאי מהפרסום של ראש הישיבה. הוא מוזמן לפנות לחבריו במשרדי החינוך והרווחה.


עד כאן מכתבתו של אלדר. אלדר היה ציני כמובן - בכלל לא בטוח ששר החוץ שלנו מסתייג מהפרסום של ראש הישיבה. אופיר פינס קרא ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית כנגד הרבנים כותבי הספר - בינתיים לא שמעתי שנפתחה חקירה כזאת. כך מדינת ישראל כורה את הבור שבתוכו תיפול ותאבד.
נכתב על ידי , 17/11/2009 11:08   בקטגוריות גזענות, דת ואמונה, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, מוסר, מתנחלים, נגד הכיבוש שתיים בחמש, אקטואליה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-18/11/2009 23:57
 



קריאה לברק: אל תהרוס את בית המחבל הנתעב!


הגיע במייל, יוצר לא ידוע:

למרות הכאב והרצון לנקמה, את הבית הזה אסור להרוס!




נכתב על ידי , 4/11/2009 11:43   בקטגוריות דמוקרטיה, הומניזם, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הריסת בתים, מתנחלים, אקטואליה, ביקורת  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אקס ב-24/11/2009 20:01
 





Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)