לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2010    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2010

אני מאשים: חדשות Ynet ו-וואלה משקרים לקוראיהם באופן קבוע בלי להתבייש


היום הייתי בפעולת נטיעת שתילי זיתים של תנועת לוחמים לשלום בכפר עסירה א-קבלייה, השוכן ממש מתחת להתנחלות יצהר.

מתנחלי יצהר יורדים באופן קבוע כל יום שישי מהמאחז הבלתי חוקי שלהבת ים אל תוך הכפר, ומבצעים פוגרומים אלימים: מנפצים שמשות, שורפים מכוניות, יורים בדודי מים ואף מנסים להצית בתים על יושביהם. חיילי צה"ל מלווים את הפורעים אל תוך הכפר כדי להגן עליהם מפני קורבנותיהם הפלסטינים. זאת - על פי עדות הפלסטינים - אבל יש גם צילומים למי שלא מאמין.

המארגנים הישראלים והפלסטינים מלוחמים לשלום דאגו להבהיר מראש בשיחות מקדימות למשתתפים מהכפר שמדובר בפעולה לא אלימה, ולא בפרובוקציה. למרות זאת, כאשר התחלנו לעלות אל הגבעה שבין הכפר למאחז, ילדים מן הכפר רצו בהתלהבות במעלה ההר, והשחיתו עמדה צבאית נטושה שהורכבה מניילונים, קרשים ומיטת שדה ישנה. זעקות השבר של יהודים ופלסטינים מלוחמים לשלום וממבוגרי הכפר לא הועילו כדי לרסן את עשרות הילדים.

מייד הגיעו חיילי צה"ל ופתחו בתגובה בירי מסיבי של רימוני גז מדמיע וכדורי מתכת מצופי גומי. אחד מגברי הכפר נפגע מכדור מתכת מצופה גומי בבטנו, אך הודות לטווח הרחוק ולבושו החם (ירדו גשם וברד חזקים) הוא לא נפצע ורק זכה לסימן סגול וכאב בטן קל. נערים רבים וכמה מבוגרים נפגעו קלות משאיפת גז מדמיע.

נערים מהכפר יידו אבנים על חיילי צה"ל, אחרי שאלה התחילו לירות עליהם גז וכדורי מתכת מצופי גומי.

ומה כותבים אתרי החדשות הישראלים? הם בוחרים באופן קבוע לשקר לקוראיהם.
במקום לשלוח כתב לאתרי ההפגנות שיראה במו עיניו ואז ידווח מה הוא רואה, הם מעבירים לקוראיהם את דיווחי צה"ל והמתנחלים, דיווחים שהם מוטים בעליל. גם כשהם מקבלים דיווח מפעילי השמאל - הם מתעלמים ממנו ובוחרים בגרסאות צה"ל והמתנחלים.

וינט:

"עימותים פרצו מוקדם יותר בין פלסטינים ופעילי שמאל לבין כוחות הביטחון בשומרון. כ-300 פלסטינים ופעילי שמאל יידו אבנים אל כוחות הביטחון ליד עסירה א-קבלייה, דרומית-מערבית לשכם. הכוחות השיבו בירי אמצעים לפיזור הפגנות. העימות פרץ כאשר פעילים מארגון "לוחמים לשלום" ו"רבנים לזכויות אדם" הגיעו לכפר כדי לטעת עצים לאות הזדהות עם תושבי הכפר. במקום פרץ עימות בין הפלסטינים לבין מתנחלים, שבמהלכו נזעקו כוחות צה"ל להפריד בין הניצים. איש לא נפגע."

וואלה:

"על אף הגשם התקהלו כ-250 מפגינים פלסטינים, זרים וישראלים בשלושה מוקדים בגדה והתעמתו עם כוחות צה"ל. המפגינים השליכו אבנים והחיילים השיבו לעברם באמצעים לפיזור הפגנות".


בוינט הכתבה חתומה ע"י עלי ואקד ואפרת וייס, בוואלה אף אחד לא העז לחתום.


וינט ו-וואלה משקרים לקוראיהם באופן קבוע, במצח נחושה ובלי להתבייש, וכך משרתים את מכונת התעמולה של ממשלת ישראל, ועוזרים להכפיש את שמם של פעילי השמאל, ולהתיר את דמנו בעיני הציבור בישראל. פעילי ימין כבר רצחו פעילי שמאל בישראל (רבין, גרינצווייג).

דמו של פעיל השמאל הבא בישראל שיירצח על ידי פעיל ימין חמום מוח או חייל חסר אחריות על ידיהם של כתבי ועורכי האתרים חסרי האחריות (אני כמובן לא מדבר על הפלסטינים, שדמם מותר ממילא כבר מזמן).

אני מאתגר את וינט ו-וואלה למצוא צילום וידאו או סטילס אחד, של פעיל שמאל ישראלי אחד, שזורק אבן אחת על חייל צה"ל או מתנחל, בכל שנות המאבק הארוכות נגד הכיבוש.

שקרנים מסריחים - נמאסתם!

נכתב על ידי , 26/2/2010 18:30   בקטגוריות הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הפגנות, חדשות, משטרה ו"כוחות הביטחון", מתנחלים, נגד הכיבוש שתיים בחמש, פשיזם, תקשורת, אקטואליה, ביקורת, צבא  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-4/3/2010 15:27
 



במחאה על מתקפות המתנחבלים מיצהר: נטיעות בשישי הזה


מתנגדים לאלימות המתנחלים בשטחים אבל לא רוצים להסתכן בהפגנות אלימות? יש פתרון בשבילכם!
בואו לנטיעות עצים שלוות בנוף פסטורלי! גם אני אהיה שם, בלי נדר.

די לגביית "תגי מחיר" !

במחאה על ההרס והעקירה – בואו לנטוע


תנועות 'לוחמים לשלום' ו'שומרי משפט – רבנים למען זכויות אדם' מזמינות אותך לנטיעות עצים בשיתוף משפחות החקלאים מן הכפר עסירה אל-קבלייה באזור שכם ולתהלוכת מחאה משותפת ובלתי אלימה, בנוכחות אישי ציבור ישראלים ופלסטינים במחאה על ההתעמרויות משולחות הרסן של מתנחלי יצהר בתושבי האזור


זה חודשים ארוכים מתנכלים תושבי ההתנחלויות באזור שכם ובראשן ההתנחלות יצהר לרכוש פלסטיני ומונעים, כחלק ממדיניות "תג מחיר" מוצהרת, גישה חופשית של חקלאי האזור לאדמותיהם. מדיניות זו מכתיבה שיטה לפיה כל מעשה אלים מצידם של הפלסטינים וכן, מהלכים מדיניים של הממשלה שאינם לרוחם זוכים לתגובה אלימה וממוקדת מצידם. את מדיניות זו, מבית מדרשם האלים והקיצוני של רבני יצהר, מיישמים צעירי ההתנחלות מדי שישי, מזה חודשים ארוכים, בשדות הכפרים השוכנים למרגלות ההתנחלות, זורעים הרס בבתים, ברכוש ובשטחים החקלאיים ומטילים אימה על כל תושבי הכפרים. אלה מספרים על לינה משותפת של המשפחות בחדרים הפנימיים של הבית, שאין בהם חלונות, מתוך פחד מאלימות מתנחלי יצהר, על פחד להסתובב ברחובות הכפר, על הרס רב ברכושם ועל הרחקה שיטתית מאדמותיהם (כך שבבוא העת הן תוכרזנה כאדמות שלא עובדו במשך שלוש שנים ותופקענה מידיהם).


לקריאה נוספת על תלאות הכפר שליד יצהר.


האירוע יתקיים ביום שישי 26.2.2010 בשעה 10:00, בכפר עסירה אל-קבלייה (שטח&nbsp; B).

הסעה מתל אביב תצא ב-8:30, מרכבת ארלוזורוב (חניון השכרת הרכב)

הסעה מירושלים תצא ב-7:45, מבנייני האומה


להרשמה לאירוע ולהסעות:

באמצעות הטופס המקוון


נכתב על ידי , 23/2/2010 13:22   בקטגוריות הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הפגנות, מתנחלים, נגד הכיבוש שתיים בחמש, תרבות נגד, אקטואליה, ביקורת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איור: ליקוי מאורות בציונות הדתית


איור לטור של חמי שלו בישראל היום, בנושא מוטי אלון:



תומר פרסיקו תוהה אם הפרשה תצליח לשנות משהו ביחס של הדת להומוסקסואליות (בשני חלקים, זה השני) - אפילו חנן פורת מודה שייתכן שזה מולד ובלתי ניתן לשינוי, אם כי הוא לא הגיע עד כדי להתיר מין הומואי.

וגדעון לוי שוב יצא טמבל: הוא חוגג את היחס של הציונות הדתית המחבקת את מוטי אלון לעומת בדידותו של יצחק לאור לאחר החשיפה, ושוכח כיצד מערכת העיתון שבו הוא עובד גוננה על לאור במשך שנים ארוכות.

טקסים דתיים ברבריים עתיקים ממשיכים להתרחש, והפעם בעידוד מחלקת השיווק של איזה קניון. האם אתם מבינים בכמה רמות זה מטריד, העניין הזה?

נועם שיזף תוקף בעדינות מפליגה את שיאי הטמטום החדשים מטעם מדינת ישראל ביתנו - קמפיין "מסבירים".
למי שעדיין לא עיין בפלא, מומלץ - מדובר במסמך שאם מתעלמים מכמה הוא עצוב הוא יכול להיות מצחיק מאוד.
נכתב על ידי , 21/2/2010 18:37   בקטגוריות איור, דמוקרטיה, דת ואמונה, לסביות, הומואים ושאר מגדרים אלטרנטיביים, אקטואליה, ביקורת  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-27/2/2010 22:24
 



האם כדאי לצנזר טוקבקים אלימים וגזעניים?


פנו אליי מ- AVAAZ, ארגון בינלאומי שמארגן קמפיינים בענייני זכויות אדם וכאלה שטויות סמולניות באינטרנט. הם מריצים קמפיין תחת השם: "עוצרים את האלימות בטוקבקים", בקריאה לעורכי אתרי החדשות הגדולים להדק את הפיקוח על טוקבקים, ולהחיל עליהם את אותם כללים שחלים על כל פרסום אחר, בנוגע להסתה לאלימות ולגזענות במרחב הציבורי.



הם כותבים:

טקבקים גזעניים ואלימים השתלטו על התרבות האינטרנטית שלנו - ואנחנו אלו שמשלמים את המחיר: החל בלגיטימציה הגוברת לעמדות גזעניות; דרך עירעור שלטון החוק ואלימות כנגד שופטים; ועד לאלימות הגואה ברחובות.

הגיע הזמן שעורכי האינטרנט יפנימו את דבריה של השופטת בייניש על ההסתה בטוקבקים ויישמו מדיניות שתעצור את השיח הגזעני והאלים הזה.

אנא שילחו הודעה לעורכים הראשיים של אתרי החדשות המרכזיים, שתוכיח שיש גם שיח אינטרנטי אחר, לא פחות משפיע! אנחנו נדאג לפרסם את הקמפיין כדי לוודא שההודעות שלנו אכן יקראו.


חשבתי על זה קצת, ואני לא חושב שזה רעיון טוב.

כבר יש סינון מסויים באתרים הגדולים, ומה שעובר - הוא מייצג להלכי רוח עכורים שאולי חשוב שנדע שהם קיימים בשטח.

אם הם לא יהיו, לחברה בישראל יהיה קל יותר להעמיד פנים שאנחנו עם סגולה, חברה נאורה, וכל השקרים היפים האלה.
אולי הטוקבקים האלה מציגים בפנינו בעיה שעלינו לטפל בה מהשורש, בחינוך לערכים הומניסטיים, ולא על ידי הסתרה?

מה דעתכם?
נכתב על ידי , 18/2/2010 13:11   בקטגוריות גזענות, דמוקרטיה, הומניזם, חברה וכלכלה, חינוך, תקשורת, תרבות, אינטרנט, ביקורת  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-22/2/2010 07:36
 



עדכון בעתירה על חקירת מותה של עביר עראמין


עביר עראמין היא ביתו של בסאם, חבר תנועת 'לוחמים לשלום', שנהרגה לפני כשלש שנים שנים מפגיעת קליע גומי בערפה.
לפני מספר חודשים נערך דיון בבג"צ בעתירה שהגישה המשפחה במשותף עם עמותת "יש דין", ובייצוגו של עו"ד מיכאל ספרד, על החלטתה של הפרקליטות לסגור את התיק והתנהלותה השערורייתית והמזלזלת בראיות.

חברי לוחמים לשלום בהמתנה מחוץ לאולם בית המשפט

בית המשפט החליט במעמד ההוא לדרוש מן הפרקליטות להגיש את הראיות בתוך 45 יום, על מנת שניתן יהיה לפסוק בתיק.

ביום רביעי האחרון הוצא צו על תנאי על העתירה, בהוראה שעל הפרקליטות בתוך 45 יום לפתוח את החקירה מחדש, או להגיש תצהיר האומר מדוע אין מקום לעשות כן.
הנה הדברים שכותב מיכאל ספרד על ההחלטה:

"צו על תנאי הוא צו שמעביר את העתירה לשלב השני והמכריע שלה. מבחינה משפטית צו על תנאי אומר שהשופטים הגיעו למסקנה שהעותרים צודקים ועתה תורה של המדינה לשכנע שלא כך הדבר. למדינה יש כרגע שתי אפשרויות: לפתוח את התיק מחדש או להגיש בתוך 45 ימים תצהיר של מישהו בשירות המדינה שיסביר מדוע אין מקום לפתוח את התיק מחדש. לאחר מכן השופטים יחליטו אם להפוך את הצו על תנאי ל"מוחלט", כלומר לחייב את הפרקליטות להגיש כתבי אישום, או לדחות את העתירה.

הצו שהוצא אתמול הוא נדיר ביותר כשמדובר בתיקים המבקשים מבג"צ להתערב בהחלטה של התביעה אם להעמיד לדין מישהו או לא, במיוחד כשהטעות הנטענת היא בראיות (ולא בהחלטה לסגור "מחוסר עניין לציבור" למשל)".



נכתב על ידי , 16/2/2010 23:03   בקטגוריות דמוקרטיה, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, משפט, נגד הכיבוש שתיים בחמש, אקטואליה, ביקורת, צבא  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-18/2/2010 17:24
 



רעידת אדמה באינטרנט הישראלי: אנגלמאיר פתח בלוג!!!!!!1


זאב אנגלמאיר פתח בלוג באתר בננות ושבר את הרגל!

הנה היצירה שחנכה את הבלוג הטרי: דיוקן של בגין בפייטים:


הבלוג רק נפתח בסוף ינואר וכבר שוקק פוסטים, והתקבל בשמחה ובאהבה רבה ע"י בנות הבננות.

חוצמזה היום הייתה ההגשה הסופית בקורס הקומיקס שאני מעביר בספיר. הסטודנטים עשו עבודה טובה, ואנחנו המרצים יצאנו מרוצים.

חוצמזה אנגלמאייר דיווח לי שפטר הוציא MFM חדש, אבל לא שולח לי כי הוא מפחד ממני.
פטר, אתה יודע שתמיד אוהב אותך לא משנה מה תכתוב עליי (ואולי אף יותר!!!).
שלח גם לי עותק, בבקשה!

עדי ושחר מוסרים שהיה אחלה בכנס עין השופט לחקלאות תרבותית, ואני מוסר שהיה אחלה בהשקת הספר החדש שלהם.
נכתב על ידי , 14/2/2010 21:37   בקטגוריות איור, גאונות, הבלוגוספירה, הומור, קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות אלטרנטיבית  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-17/2/2010 22:09
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)